0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آش‍ن‍ای‍ی‌ ب‍ا ارس‍طو

معرفی، خرید و دانلود کتاب آش‍ن‍ای‍ی‌ ب‍ا ارس‍طو

نویسنده:
پل استراترن
درباره آش‍ن‍ای‍ی‌ ب‍ا ارس‍طو

کتاب آشنایی با ارسطو نوشته پل استراترن یکی از بهترین کتاب‌های معرفی‌شده‌ی آثار و زندگی ارسطو، یکی از بزرگ‌ترین فیلسوفان تاریخ است.

در فصل‌های نخست، زندگی ارسطو از تولد تا مرگ به‌طور خلاصه و مختصر شرح داده می‌شود. سپس، به‌طور مفصل‌تر به آثار ارسطو پرداخته می‌شود. در هر فصل یک اثر از ارسطو به‌طور ویژه بررسی می‌شود و مفاهیم و مضامین آن تحلیل می‌شود. کتاب آشنایی با ارسطو به‌طور کلی به سه بخش تقسیم می‌شود:

بخش اول: زندگی ارسطو

بخش دوم: آثار فلسفی ارسطو

بخش سوم: تاثیر ارسطو بر فلسفه

در بخش اول، به‌طور خلاصه و مختصر به زندگی ارسطو از تولد تا مرگ پرداخته می‌شود. استراترن در این بخش به‌طور ویژه به دوران کودکی و نوجوانی ارسطو، تحصیلات او، شغل او در دانشگاه و روابط عاشقانه‌ی او می‌پردازد. در بخش دوم، به‌طور مفصل‌تر به آثار فلسفی ارسطو پرداخته می‌شود. استراترن در این بخش به بررسی آثاری مانند متافیزیک، قوانین طبیعی، سیاست، اخلاق، شاعری، تدبیر منزل و سخن‌وری می‌پردازد.

در بخش سوم، به تاثیر ارسطو بر فلسفه پرداخته می‌شود. استراترن در این بخش به بررسی تأثیر ارسطو بر فیلسوفان پس از خود، مانند افلاطون، افلاطونیان جدید، مسیحیان، اسلامیان و سکولارها می‌پردازد.

به‌طور کلی، کتاب آشنایی با ارسطو کتابی ضروری برای همه‌ی کسانی است که علاقه‌مند به آشنایی با آثار و زندگی ارسطو هستند. این کتاب برای کسانی که قصد دارند آثار ارسطو را مطالعه کنند نیز مفید خواهد بود.


برای خواندن کتاب‌های زندگی‎نامه و سفرنامه به فیدیبو سر بزنید.

آشنایی با پل استراترن نویسنده کتاب

پل استراترن نویسنده و پژوهشگر بریتانیایی است که در زمینه‌های تاریخ، فلسفه، علم و فناوری آثاری نوشته است. او در سال ۱۹۴۰ در لندن متولد شد و در کالج ترینیتی در دانشگاه کمبریج تحصیل کرد.

استراترن در سال ۱۹۷۳ به عنوان استاد فلسفه در دانشگاه کینگستون مشغول به کار شد و تا سال ۱۹۹۹ در این دانشگاه تدریس کرد. او پس از بازنشستگی از دانشگاه به نویسندگی تمام‌وقت پرداخت.

استراترن بیش از ۴۰ کتاب نوشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به «آشنایی با نیچه»، «آشنایی با فیثاغورث»، «آشنایی با ماکیاوللی»، «آشنایی با لاک»، «آشنایی با کانت»، «آشنایی با گالیله»، «آشنایی با انیشتین»، «آشنایی با کافکا» و «آشنایی با هاوکینگ» اشاره کرد.

استراترن در آثار خود از نثری ساده و روان استفاده می‌کند. او تلاش می‌کند تا مفاهیم پیچیده را به‌گونه‌ای توضیح دهد که برای خوانندگان قابل فهم باشد.

استراترن نویسنده‌ای پرکار و پر ثمر است که آثار او در زمینه‌های مختلف مورد توجه خوانندگان ایرانی قرار گرفته‌اند.

چرا باید کتاب آشنایی با ارسطو را بخوانیم؟

ارسطو یکی از بزرگ‌ترین فیلسوفان تاریخ است و آثار او تأثیر عمیقی بر فلسفه‌ی غرب گذاشته‌اند.

آثار ارسطو پر از مفاهیم و مضامین عمیق هستند که خواندن آن‌ها می‌تواند به ما کمک کند تا جهان را از دیدگاه‌های جدیدی ببینیم.

کتاب آشنایی با ارسطو می‌تواند به ما کمک کند تا درک بهتری از تاریخ فلسفه داشته باشیم.

از طرف دیگر این کتاب به ما کمک می‎کند تا دیدگاه‌های خود را درباره‌ی مسائل مهمی مانند معرفت، وجود، عدالت و فضیلت روشن کنیم.


در بخشی از کتاب آشنایی با ارسطو می‌خوانیم

«آن طور که از گفته‌های ارسطو می‌توان استنباط کرد، پویتاس، وقتی که به عقد ارسطو درآمد، باکره نبود: «زمانی که دو تن به واقع به عقد یکدیگر درمی‌آیند و خود را زن و شوهر می‌نامند کاملا خطاست که مرد یا زن نسبت به یکدیگر وفادار باقی نمانند.» اینکه او بر رابطه آزادِ قبل از پیوند زناشویی مهر تأیید می‌زند، در معنی عبارت مستتر است. این گفته در مطالب ارسطو درباره زنا یافت می‌شود و به نظر می‌رسد که در این گونه موضوعات شخصی، ارسطو عادت داشت تجربیات نسبتا محدود خود را تعمیم دهد. در مطالب خود در باب زناشویی ادعا می‌کند که مناسب‌ترین سن ازدواج برای مرد سی و هفت سال و برای دختر هجده سال است، که این دو دقیقا همان سنین ارسطو و پویتاس در زمان ازدواج آنهاست. هر چند ممکن است ارسطو از هوش بهره‌ها برده باشد، اما تخیل همیشه از ویژگی‌های برجسته شخصیت او نبوده است.

این هم از طنزهای روزگار است که ارسطوی عاری از لطافت شاعرانه در کتاب فن شعر، آن چنان شرح و تفسیر نافذی درباره ادبیات به دست داده است که تا آن زمان مانندی نداشته است، در حالی که افلاطون، که به مراتب شاعرترین فیلسوفان بوده است، حکم به ممنوعیت فعالیت شاعران می‌دهد. (خدا می‌داند که افلاطون با این حکمش سعی در پنهان کردن چه چیزی داشته است.) شعر نزد ارسطو از ارج و قرب والایی برخوردار بود و او اعتقاد داشت که ارزش شعر از تاریخ هم بیش‌تر است؛ چه شعر فلسفی‌تر است. تاریخ تنها با وقایع جزیی سروکار دارد، در حالی که شعر به امر کلی نزدیک‌تر است. در اینجا به نظر می‌رسد که ارسطو جهان‌بینی خود را نقض می‌کند و بر جهان‌بینی افلاطون به طور ضمنی مهر تأیید می‌زند. اما اظهارنظر مشهور ارسطو مبنی بر اینکه تراژدی (رویدادهایی را تصویر می‌کند که موجب برانگیختن) «حس شفقت و ترس (در ما) می‌شوند تا بدین طریق این‌گونه عواطف پالایش یابند» همچنان در مقام بصیرتی مهم نسبت به تجربه تکان‌دهنده ولی مسئله‌آفرین و دشوار نمایشِ تراژیک باقی می‌ماند.»


پیشنهاداتی برای خوانندگان کتاب آشنایی با ارسطو

اگر از خواندن کتاب آشنایی با ارسطو لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواندن کتاب‌های زیر غافل نشوید:

  1. از قیطریه تا اورنج کانتی نوشته حمیدرضا صدر
  2. نوری که همراهمان است اثر میشل اوباما
  3. سفرنامه یوهان اشترویس نوشته یوهان اشترویس


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
473.۰۰ بایت
تعداد صفحات
80 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۴۰:۰۰
نویسندهپل استراترن
مترجمشهرام حمزه‌ای
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Aristotle In 90 minutes
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴۷۳.۰۰ بایت
۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
100 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3
(1)
22,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه آشنایی با فیلسوفان
شامل 25 عنوان کتاب
آش‍ن‍ای‍ی‌ ب‍ا ارس‍طو
آش‍ن‍ای‍ی‌ ب‍ا ارس‍طو
پل استراترن
نشر مرکز
3
(1)
22,000
تومان