0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هنر رفتار با زنان
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب هنر رفتار با زنان

درباره هنر رفتار با زنان

کتاب هنر رفتار با زنان اثری صریح و بی پرده از نظریات آرتور شوپنهاور نسبت به زنان است. از زمان‌های قدیم روابط فیلسوفان و زنان عموماً مملو از تعارض بوده است. شوپنهاور رابطه خوبی با مادرش نداشت و بنظر این موضوع تاثیر عمیقی بر افکار او نسبت به زنان گذاشته است. او مدام صدای خود را بالا می‌برد تا جنس مذکر را از تله‌های وسوسه انگیز، خطرات فاجعه بار و عوارض آزاردهنده ای که به ناچار هنگام ملاقات با زنان برایشان به وجود می‌آید، آگاه سازد! تأملات او راهنمایی در مورد نحوه برخورد مناسب مردان با جنس زیباتر ارائه می‌دهد. اگر علاقه دارید اطلاعات بیشتری در مورد روابط زن و مرد کسب کنید، به دسته کتاب‌های ازدواج، خانواده و زناشویی فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب هنر رفتار با زنان

کتاب هنر رفتار با زنان نظر شوپنهاور، در مورد زنان بوده و نحوه رابطه با آن‌ها را به شکلی صریح بیان می‌کند. به عقیده او زنان به هیچ چیز علاقه خاصی ندارند، آن‌ها موسیقی، هنرهای تجسمی و شعر را درست نمی‌شناسند و تنها تقلید می‌کنند. او مانند ژان ژاک روسو معتقد است که زن‌ها به طور عام دوستدار هیچ هنری نیستند، از هیچ هنری سردرنمی‌آورند و هیچ نبوغی در آن ندارند. دیدگاه‌های شوپنهاور در این کتاب و نظر منفی او نسبت به زنان مورد پذیرش خوانندگان زیادی قرار نمی‌گیرد.

این فیلسوف زنان را موجودی بی‌هیچ علاقه‌ی خاص می‌داند:

زن‌ها به‌راستی نسبت به موسیقی، نسبت به شعر، نسبت به هنرهای تجسمی هیچ احساس، باریک‌بینی و درک راستینی ندارند، بلکه کارشان تقلید و ادا و اصول صرف است و هنگامی‌که در این زمینه‌ها دست به تقلید و تظاهر می‌زنند، صرفاً قصد بهره‌برداری از خودپسندی و جلب توجه طرف مقابل را دارند.

مطالعه کتاب هنر رفتار با زنان به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

کتاب هنر رفتار با زنان شوپنهاور با بیانی تلخ، تاریک و بی پرده نوشته شده و ممکن است با بخش زیادی از نظریات او در این کتاب مخالف باشید؛ برخی از این نظریات مورد پذیرش خوانندگان قرار گرفته و از بقیه آن‌ها انتقاد می‌شود. اگر تمایل دارید با افکار این فیلسوف بیشتر آشنا شوید، مطالعه این کتاب برای شما جالب خواهد بود.

درباره نویسنده کتاب هنر رفتار با زنان

آرتور شوپنهاور در 22 فوریه 1788 در دانتسیش لهستان به دنیا آمد. او سال‌ها بعد تبدیل به یکی از مهم‌ترین فیلسوفان قرن نوزدهم شد. در سال 1793، زمانی که شهر دانتسیش تحت حاکمیت پروس قرار گرفت، خانواده شوپنهاور به هامبورگ نقل مکان کردند. در آنجا، آرتور کوچک تحصیلات خصوصی دریافت کرد که بیش از همه بر ادامه کار پدرش متمرکز بود. با خودکشی پدرش، مسیر زندگی او تغییر کرد.

شوپنهاور وارد دانشکده پزشکی شد و پس از کشف علاقه خود نسبت به فلسفه، برای تحصیل در این رشته به برلین رفت. در سال‌های بعد چندین اثر مختلف نوشت که برخی از آن‌ها پس از مرگش منتشر شدند. آثار شوپنهاور بر بسیاری از فیلسوفان، نویسندگان و هنرمندان سراسر جهان تأثیر گذاشته است. اگر به مطالعه آثار این فیلسوف علاقه‌مند هستید، 3 کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب هنر رنجاندن

·      کتاب هنر زنده ماندن

·      کتاب هنر پیر شدن

در بخشی از کتاب هنر رفتار با زنان می‌خوانیم

از دوشیزگان صرف‌نظر می‌کنیم که طبیعت به آنها چیزی عطا کرده که، در اصطلاح نمایشی و کارگردانی، آن را نقطه‌ی اوج و اوج شگفتی می‌نامند، و این موهبت گذرا چند سالی در قالب زیبایی خیره‌کننده، جذابیت و سرشاری خود را نشان می‌دهد، البته به قیمت زایل شدن باقی سال‌های عمرشان. آنها با همین خصیصه است که، در طول همان سال‌های اندک، قادرند تخیل مرد را به چنان میزانی مسخّر کنند که مرد واله و مسحورشان شود و تمام عمر، به هر شکل ممکن، صادقانه غمخواری و دل‌نگرانی برای آنها را به جان بخرد. همین مرد را قادر می‌سازد در این مسیر هر قدمی ‌برای زن بردارد، چنان‌که به نظر می‌رسد صرف برتری عقلانی وی هیچ ضمانت پایداری برایش به وجود نمی‌آورد. بدین ترتیب، طبیعت زن را، درست مانند هر آفریده‌ی (مؤنث) دیگرش، به سلاح و ابزارهایی مجهز کرده است که برای حصول اطمینان از هستی خود به آنها نیازمند است، و هر زمان که به آنها نیازمند باشد، در اختیارش است، پس هر وقت بخواهد با صرفه‌جویی معمول خود از آنها استفاده می‌کند. درست مانند مورچه‌ی ماده‌ای پس از باروری، که بال‌هایِ از آن پس خسته‌کننده و ملال‌آور و حتی خطرناک برای وضعیت تازه‌ی بارداری و نوزادآوری را از دست می‌دهد. ازاین‌رو زن، در بیشتر موارد، پس از یک یا دو بار فرزندآوری، زیبایی خودش را از دست می‌دهد؛ حتی از قرار معلوم بنا به همان دلیلی که ذکر کردیم.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب هنر رفتار با زنان

اگر از مطالعه کتاب هنر رفتار با زنان لذت بردید، مطالعه 3 اثر زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب فلسفه در 30 روز نوشته دومینیک ژانیکو

·      کتاب سفر به اعماق فلسفه نوشته دنیل ای کافمن و ماسیمو پیلوچی

·      کتاب از سقراط تا سارتر نوشته ت ز لاوین


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
980.۰۰ بایت
تعداد صفحات
74 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۲۸:۰۰
نویسندهآرتور شوپنهاور
مترجمعلی عبداللهی
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Die kunst. mit frauen umzugchen
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۲۸
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
52,800 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۸۰.۰۰ بایت
۷۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
پربار 🌳 (2)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
33 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
پربار 🌳
آموزنده 🦉

کتابی مفید و کارآمد در باب شناخت خصوصیات اخلاقی خانم‌ها و نحوه رفتار با ایشان در موقعیت های مختلف. اگرچه شوپنهاور بیانی صریح و بی پرده داره ولی این از زیبایی نثر و جذابیت قلم ایشون چیزی کم نکرده و انگار که دارید یک اثر ادبی رو مطالعه میکنید. به نظرم بهتره چنین کتاب هایی رو چند بار در طول دوره های مختلف زندگی بخونیم تا تعالیمشون رو فراموش نکنیم.

5

هرچی گفته بود عین واقعیت بود‌. با تمام وجود حقانیت تک تک این جملات رو تجربه کرده‌م. البته حقیقت تلخه و رسانه ها و قدرتهای دنیا با تمام توان سعی در پنهان کردنش دارن، اما تاریخ قابل کتمان نیست. جالبه که خود زنها هم وقتی احساسات فمینیستی شون فرونشست میکنه، غالبا به همین حقایق اذعان میکنن. شوپنهاور الحق حکیم بود.

4
حال‌خوب‌کن ✨
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

خیلی کتاب فانیه. 😂 چقد آدم باحالیه. نه کامنت منو جدی بگیرین نه بیشتر متن کتاب رو.

1

نمونه رو دریافت کردم، خوندم، تاسف خوردم و پاک کردم

1

این همه تحقیر توانایی های زن تاسف بار بود...!

3.2
(9)
پربار 🌳 (2)
22,000
٪30
15,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه هنر شوپنهاور
شامل 8 عنوان کتاب
هنر رفتار با زنان
٪30
هنر رفتار با زنان
آرتور شوپنهاور
نشر مرکز
3.2
(9)
پربار 🌳 (2)
22,000
٪30
15,400
تومان