0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اینشتین و نسبیت

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی اینشتین و نسبیت

نویسنده:
پل استراترن
درباره اینشتین و نسبیت

«اینشتین درک ما از جهان هستی را دگرگون کرد، اما خود با نامرادی و ناکامی درگذشت. نظریه‌ی نسبیت‌اش او را به عنوان بزرگ‌ترین چهره‌ی علمی پس از نیوتون تثبیت کرد. نسبیت درک ما از فضا و زمان را نابود کرد و عالمی را به جای ان نشاند که پیش از ان تصور ناپذیر بود. فرمول مشهور او نشان داد که ماده را می‌توان به انرژی تبدیل کرد و عصر هسته‌ای از اینجا آغاز شد. اینشتین در نظریه‌ی کوانتومی نیز سهم بسزایی داشت، اما سرانجام نتوانست پیامدهای یافته‌های خود را، به ویژه در نظریه‌ی کوانتومی بپذیرد. در نتیجه بیش از ربع قرن از عمر خود را به جست‌و جوی نظریه‌ای جامع گذراند که کار خود وی یافتن آن را ناممکن کرده بود.» این جملاتی است که کتاب نسبیت و اینشتین با آن آغاز شده است. کتابی که پل استراترن نویسنده‌ی بسیاری از کتاب‌های ترویج علم در آن تلاش کرده است بزرگ‌ترین نابغه‌‎ی تاریخ را به ما بشناساند.

درباره آلبرت اینشتین، نابغه‌ی قرن بیستم

آلبرت اینشتین فیزیکدان بزرگ آلمانی متولد 1849 در امپراطوری آلمان است. او خالق نظریه‌ی نسبیت عام و نسبیت خاص، مهم‌ترین پایه‌های دانش فیزیک امروز است.

آلرت اینشتین کودکی چندان درخشانی نداشت و حتی بسیاری گمان می‌کردند این کودک کند ذهن است. او در کودکی ویولن زدن را از مادرش آموخت و موسیقی به جز جدایی ناپذیر زندگی او تا زمان مرگ تبدیل شد. در حقیقت اینشتین علاوه بر اینکه بزرگ‌ترین فیزریکدان تاریخ بود نوازنده‌ی بسیار برجسته‌ای هم به شمار می‌رفت.

دوران نوجوانی اینشتین با مهاجرت خانواده‌اش به میلان همراه شد. دلیل این مهاجرت شرایط اقتصادی بود. در همین زمان بود که آلبرت نوجوان اولین کار علمی‌اش را انجام داد. او رساله‌ای درباره‌ی اتر نوشت که هرچند چیز نویی نبود اما برای یک پسر 15 ساله فرای انتظار بود. او در درس‌های فیزیک و ریاضیات بسیار خوب بود اما در کل در مدرسه شاگرد چندان خوبی نبود چراکه مطالعه‌ی بسیاری از دروس را اتلاف وقت می‌دانست. او در نهایت برای تحصیل در رشته‌ی فیزیک به دانشگاه رفت و مدرک دکترای خود را از دانشگاه فنی مونیخ دریافت کرد.

آلبرت اینشتین پس از پایان تحصیلاتش شغل مناسبی پیدا نکرد و در نهایت در اداره‌ی ثبت اختراعات سوئیس مشغول به کار شد. دوسال از شروع کارش در این اداره نگذشته بود که نسبیت خاص را منتشر کرد و ده سال بعد در سال 1916 مهم‌ترین نظریه‌ی فیزیک یعنی نسبیت عام را ارائه کرد.

او سال 1921 برای «خدماتش به فیزیک نظری و کشف قانون فتوالکتریک» برنده‌ی نوبل فیزیک شد. آلبرت اینشتین کتابی به نام «دنیایی که من می‌بینم» در کارنامه دارد که دیدگاه‌های خود را در آن بیان کرده است.

سرانجام نابغه‌ی بزرگ دنیای فیزیک 8 آوریل 1955 در بیمارستان پرینستون در گذشت.

‌درباره‌ی کتاب اینشتین و نسبیت اثر پل استراترن

اینشتین و نسبیت کتاب کوتاهی از پل استرارن است که در ان به شرح زندگی و فعالیت‌های آلبرت اینشتین پرداخته شده است. استراترن کتابش را با زندگینامه‌ی آلبرت اینشتین آغاز کرده است و بسیاری از جزئیات زندگی او در دوران کودکی و نوجوانی را در آن آورده است. او تمام مراحلی که اینشتین در زندگی‌اش پیمود را با جزئیات بیان کرده و خدمات علمی او را نیز شرح داده است. استراترن در نسبیت و اینشتین مسیر تبدیل شدن پسرکی را که هیچ کس گمان نمی‌کرد حتی باهوش باشد به بزرگ‌ترین نابغه‌ی تاریخ را رسم کرده است.

پل استراترن با نگارش این کتاب تصویر جذابی از اینشتین برای همگان ارائه کرده است. کتاب او در سراسر جهان با استقبال مخاطبان روبه رو شد و افراد زیادی را با دنیای علم آشتی داد.

‌‌درباره‌ی پل استراترن نویسنده‌ی کتاب اینشتین و نسبیت

پل استراترن (paul strathern) نویسنده کتاب‌های ترویج علم متولد 1940 در لندن است. او در کالج ترینیتی درس‌خوانده است و در یک ناوگان تجاری دریایی هم خدمت کرده است. او بسیاری از نقاط جهان را گشته و هند تا هیمالیا را دیده است.

پل استراترن سال‌هاست نوشتن را به‌عنوان حرفه‌ی اصلی‌اش برگزیده است و کتاب‌های زیادی در کارنامه دارد. یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های او نود دقیقه با فیلسوفان است که در جلدهای مختلف آن درباره‌ی فیلسوفانی چون اسپینوزا، دکارت، نیچه، ارسطو و ... پرداخته است.

از میان کتاب‌های دیگر این نویسنده می‌توان به «نیوتون و گرانش»، «کوری و رادیواکتیویته»، «تورینگ و کامپیوتر» و «هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها» اشاره کرد. پل استراترن در حال حاضر استاد فلسفه و ریاضیات دانشگاه کینگستون است.

ترجمه‌ی کتاب اینشتین و نسبیت به فارسی

اینشتین و نسبیت یکی از کتاب‌های ترویج علمی است که با اقبال خوبی مواجه شده و دوبار در ایران ترجمه‌شده است. ابوالفضل حقیری سال 88 این کتاب را برای موسسه‌ی انتشارات حکمت به فارسی برگرداند. انتشارات مازیار نیز این کتاب را روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است. آوا نامه کتاب صوتی اینشتین و نسبیت را با ترجمه‌ی بهرام معلمی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب اینشتین و نسبیت را خواند؟

آلبرت اینشتین یک انسان معمولی نیست، او کسی است که توانسته است مسیر دانش را عوض کند. با اینکه سال‌ها از مرگ اینشتین گذشته است نظریات او هنوز هم راهنمای فیزیکدانان است و پایه‌ی بسیاری از کارهای علمی جدید به شمار می‌رود. شاید باید گفت دنیای علم مدیون این آلمانی یهودی‌تبار است. پل استراترن در کتابش اینشتین را به زیبایی روایت کرده است. این کتاب می‌تواند برای هر انسان کنجکاوی سوژه‌ی بسیار خوبی برای مطالعه باشد.

کتاب اینشتین و نسبیت در دسته‌ی کتاب‌های علمی قرار دارد.

کتاب اینشتین و نسبیت مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی اینشتین و نسبیت را اکرم پریمون به عهده داشته است.

کتاب اینشتین و نسبیت حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع علمی را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب اینشتین و نسبیت اثر پل استراترن بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
143.۹۳ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۳۶:۴۳
نویسندهپل استراترن
مترجمبهرام معلمی
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۲۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۴۳.۹۳ مگابایت
۰۲:۳۶:۴۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
6 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
6 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

کتاب خوبیه. اما اجرای گوینده، علیرغم کیفیت و طنین خوبش، برای جذب مخاطب خوب نیست. بسیار یکنواخت و کسل کننده ست، بطوریکه حس میشه خود گوینده هم حس خاصی جز گویندگی ندارن. این مدل بیشتر بدرد اخبار گفتن میخوره تا کتاب.

5

روایتی موجز اما کافی از زندگی و نبوغ و غالب شکنی اینشتین و شش مقاله اش که درک آدمی از جهان را منقلب ساخت، با ترجمه ای روان و خوانشی شمرده و رسا و کم اشتباه.

5

سلام چرا انقدر آهنگ پخش میکنین!؟! لزومی نداره گذاشتن این همه اهنگ برای یک کتاب صوتی.

5

کتابی خوب و روان و با گویش بسیار عالی. توصیه میکنم به شندینش. سیدی

5

لطفاً متن کتابهای صوتی را هم بگذارید

2

چخبره این همه موسیقی

5

محشر و عالی بود

5

به خودم امیدوارم شدم 👍

5

خوبه برای اماتورها

5

کتاب فوق العاده

نمایش 2 نقد دیگر
4.3
(16)
48,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اینشتین و نسبیت
اینشتین و نسبیت
پل استراترن
آوانامه
4.3
(16)
48,000
تومان