0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با تولستوی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با تولستوی

مجموعه آشنایی با نویسندگان
نویسنده:
پل استراترن
درباره آشنایی با تولستوی

کتاب آشنایی با تولستوی نوشته پل استراترن، زندگی و آثار یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان جهان، لئو تولستوی را به زبانی روان و جذاب به خواننده معرفی می‌کند. استراترن در این کتاب، با بهره‌گیری از نثری شوخ‌طبعانه و دراماتیک، خواننده را با دوران کودکی و نوجوانی تولستوی، تحصیلاتش در دانشگاه کازان، خدمت سربازی‌اش، سفرهایش به اروپا و آسیا، و زندگی شخصی و خانوادگی‌اش آشنا می‌کند. استراترن همچنین به بررسی آثار تولستوی، از جمله رمان‌های جنگ و صلح، آنا کارنینا، مرگ ایوان ایلیچ، و رستاخیز می‌پردازد. او در این بخش، به موضوعاتی مانند سبک نگارش تولستوی، دیدگاه‌های اجتماعی و سیاسی او، و تاثیرگذاری آثارش بر ادبیات جهان می‌پردازد.

کتاب آشنایی با تولستوی برای علاقه‌مندان به ادبیات و تاریخ روسیه و همچنین برای کسانی که می‌خواهند با یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان جهان آشنا شوند، خواندنی و جذاب است.

آشنایی با نویسنده کتاب آشنایی با تولستوی

نویسنده کتاب آشنایی با تولستوی، پل استراترن، نویسنده و پژوهشگر بریتانیایی است. او در ۶ اکتبر ۱۹۴۰ در لندن متولد شد. استراترن در دانشگاه کینگستون در رشته فلسفه و علوم تدریس می‌کرد. او در زمینه‌های مختلف، از جمله تاریخ، فلسفه، علم و ادبیات، آثار ارزشمندی منتشر کرده است.

استراترن در سال ۱۹۷۸، با انتشار کتاب آلبرت انیشتین در ۹۰ دقیقه، به شهرت رسید. این کتاب، زندگی و آثار یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان جهان را به زبانی ساده و جذاب به خواننده معرفی می‌کند. استراترن پس از آن، کتاب‌های مشابهی درباره‌ی دیگر چهره‌های برجسته‌ی تاریخ و علم، مانند نیکلا تسلا، چارلز داروین، و آلبرت اینشتین، منتشر کرد.

استراترن در سال ۲۰۰۸، به‌عنوان عضو انجمن سلطنتی ادبیات انتخاب شد. او در سال ۲۰۱۹، نشان شوالیه دریافت کرد.

برخی از آثار پل استراترن عبارتند از:

چند دلیل برای خواندن کتاب آشنایی با تولستوی

  • نثر روان و جذاب استراترن که باعث می‌شود خواندن کتاب لذت‌بخش باشد.
  • بررسی جامع زندگی و آثار تولستوی که به خواننده کمک می‌کند تا با این نویسنده و آثارش آشنا شود.
  • استفاده از زبان طنز در برخی از بخش‌ها که باعث می‌شود کتاب خواندنی‌تر شود.

در بخشی از کتاب آشنایی با تولستوی می‌خوانیم

زندگی و آثار تولستوی

لئو نیکلایوویچ تولستوی در ۲۸ اوت ۱۸۲۸ (مطابق با ۹ سپتامبر تقویم جدید) در ملک خانوادگی یاسنایا پولیانا، واقع در صد کیلومتری جنوب مسکو در ناحیه‌ی تولا به دنیا آمد. او پسر چهارم کنت نیکلایوویچ ایلیچ تولستوی، از اعضای یکی از خاندان‌های ممتاز روسیه بود، خاندانی که چندین تن از اعضای آن در عالم سیاست دستی داشتند. کودکی لئو با مرگ‌ومیر نزدیکان و نقل‌مکان‌های پی‌در‌پی همراه بوده است. پیش از آن که دومین سال زندگی وی به پایان برسد، مادرش پرنسس وولکونسکایا درگذشت. سپس خانواده‌اش به مسکو نقل‌مکان کرد و هفت سال بعد پدرش در همین شهر درگذشت. بدین ترتیب، مادربزرگش سرپرستی وی را به عهده گرفت، اما او نیز پس از گذشت یک سال از دنیا رفت. در سال ۱۸۴۱ تولستوی به همراه چهار خواهر و برادرش به کازان، شهر کوچکی در پانصد مایلی شرق مسکو، نقل‌مکان کرد. در آنجا یکی از عمه‌هایش مسئولیت نگهداری از آن‌ها را به عهده گرفت. علی‌رغم اسباب‌کشی‌های پی‌در‌پی و مرگ‌ومیر نزدیکان، تولستوی از دوران کودکی‌اش به نیکی یاد می‌کند، دورانی سرشار از صحنه‌های ساده و کودکانه از زندگی طبقه‌ی بالای جامعه‌ی روسیه:

زمانی که به جنگل کالینا رسیدیم گاری را حاضر و آماده آنجا یافتیم. گاری تک‌اسبه‌ای فراتر از حد تصورمان و خدمتکاری که حی‌وحاضر در آن نشسته بود. از میان کاه و یونجه‌ی خشک سماوری جوشان، یک سطل با قالب بستنی، و تعدادی جعبه‌ و بسته‌ی چشم‌نواز سر برآورده بود. تردیدی نبود: این همه نوید چای، بستنی، و میوه در هوای آزاد را می‌داد. با مشاهده‌ی گاری خیلی شادی کردیم، چون نوشیدن چای در جنگل، روی چمن و آنجا که هیچ احدی پیش از این چای ننوشیده بود، موهبتی کم‌نظیر به حساب می‌آمد.

پیشنهادهایی برای علاقمندان به کتاب آشنایی با تولستوی

·      کتاب کاهن معبد جینجا

·      کتاب حقیقت سمیر

·      کتاب واپسین‌های پیش از تندر

 

 



 


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
547.۰۰ بایت
تعداد صفحات
96 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۱۲:۰۰
نویسندهپل استراترن
مترجمآرش ابراهیمی‌ فر
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Tolstoy In 90 Minutes
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۴۷.۰۰ بایت
۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
100 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3
(1)
25,000
٪30
17,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه آشنایی با نویسندگان
شامل 12 عنوان کتاب
آشنایی با تولستوی
٪30
آشنایی با تولستوی
مجموعه آشنایی با نویسندگان
نشر مرکز
3
(1)
25,000
٪30
17,500
تومان