0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پلیس حافظه

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی پلیس حافظه

نویسنده:
یوکو اوگاوا
درباره پلیس حافظه

سرگرمی‌های یک خانم خانه‌دار

یوکو اوگاوا ریاضی‌دان و نویسنده‌ی ژاپنی است که در ۱۹۶۲ متولد شده و از سال ۱۹۸۸، یعنی زمانی که ۲۶ سال داشت مشغول نویسندگی است. یوکو بیش از چهل اثر داستانی و غیر داستانی دارد و بیشتر آثارش زمینه‌هایی از ادبیات روان‌شناختی دارند. اوگاوا در ژاپن جوایز متعدد ادبی به دست آورده و جایزه‌هایی هم در سطح بین‌المللی دارد. او برای کتاب پلیس حافظه، نامزد دریافت جایزه‌ی بوکر نیز شده است. علاوه بر پلیس حافظه، خدمتکار و «پروفسور»، «انتقام» و «استخر شیرجه» از دیگر آثار مشهور او هستند. اوگاوا پس از ازدواج شغلش در دانشگاه به عنوان منشی را رها کرد و به خانه‌داری مشغول شد، اما نوشتن را به عنوان یک عادت و سرگرمی پیش گرفت. تا این که آثارش به چاپ رسیدند و برایش جوایزی به ارمغان آوردند.


ویران‌شهر!

داستان‌های زیادی درباره‌ی پاد-آرمان‌شهر یا ویران‌شهر نوشته شده است. یکی از معروف‌ترین داستان ها در این زمینه، ۱۹۸۴ اثر جورج ارول است، اما می‌توان به «سرگذشت ندیمه» اثر مارگارت اتوود، سه‌گانه‌ی مترو اثر دیمیتری گلوخوفسکی، کوری اثر ژوزه ساراماگو و «مزرعه‌ی حیوانات» اشاره کرد. در این گونه داستان‌ها یک شهر، جامعه و حتی سکونت‌گاهی که در قالب شهر یا روستا تعریف نمی‌شود، به صورت خیالی ترسیم می‌شود. در این مکان‌ها۷ معمولا ویژگی‌های منفی یا پلید برتری و چیرگی دارند، یا رشد و پیشرفت‌های علمی، جوامع را دچار پس‌رفت‌های شگرف و شدید کرده و زندگی در آن به کام اکثر مردم تلخ است. کمبود یا نبود آزادی، کنترل جامعه توسط ربات‌ها یا هوش مصنوعی، سیطره‌ی یک گروه فکری یا عقیدتی و … معمولا جزو موضوعات مرتبط با این گونه از داستان‌ها هستند. «پلیس حافظه» نیز به نوعی در همین دسته قرار می‌گیرد.


فرار از فراموشی

پاد-آرمان‌شهری که «پلیس حافظه» در آن اتفاق می‌افتد، جزیره‌ای بی‌نام در ناکجاآباد است. عجایب این جزیره کم نیستند، از جمله این که چیزهایی در جزیره ناپدید می‌شوند و خیلی زود وجودشان و حتی خاطراتشان از حافظه‌ی مردم پاک می‌شود! چیزهایی که ناپدید می‌شوند، بسیار متنوع‌اند: کتاب، پرنده، عطر، میوه، روبان و حتی برخی از ساکنین جزیره! راوی کتاب دختری است نویسنده که تلاش می‌کند تا حافظه‌اش را از گزند فراموشی اجباری حفظ کند. «پلیس حافظه» دو داستان را در خود جای داده است؛ یکی داستان دختر نویسنده و دیگری داستانی که این دختر نوشته است و تلاش می‌کند آن را حفظ کند، آن هم در حالی که پلیس‌های حافظه به دنبال کسانی هستند که هنوز حافظه‌ای دارند و قادرند برخی چیزهای فراموش شده را به یاد بیاورند.

نشر صوتی آوانامه با همکاری نشر آموت، کتاب «پلیس حافظه» را با ترجمه‌ی کیهان بهمنی و خوانش سحر بیرانوند تولید و منتشر نموده است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
623.۶۹ کیلوبایت
مدت زمان
۱۱:۰۴:۵۴
نویسندهیوکو اوگاوا
مترجمکیهان بهمنی
راویسحر بیرانوند
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۱۳
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۲۳.۶۹ کیلوبایت
۱۱:۰۴:۵۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
50 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

فقط ترجمه عالی بود. ایده داستان بد نبود اما پایانش باز بود! سوالات مخاطب بی پاسخ می مونه. داستان تموم میشه در حالی که دلیل خیلی چیزا اصلا روشن نمیشه. پیشنهاد نمیکنم

3
(2)
94,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پلیس حافظه
پلیس حافظه
یوکو اوگاوا
آوانامه
3
(2)
94,000
تومان