0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خدمتکار و پروفسور
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی خدمتکار و پروفسور

نویسنده:
یوکو اوگاوا
درباره خدمتکار و پروفسور

اعداد در همه جا وجود دارند. از دنیای واقعی گرفته تا دنیای تخیل و تصور همه به ریاضیات متصل هستند. حتی می‌توان اعداد را به عنوان موجودات زنده‌ای شناخت که در زندگی ما روز به روز رشد می‌کنند و ترکیبات تازه‌ای را پدید می‌آورند. به همین دلیل کشف ارتباطات پنهان اعداد می‌تواند داستانی عجیب و غریب خلق کند. کافی است که اهل اکتشاف و ماجراجوی باشید تا ببینید که چگونه از اعداد می‌توان حتی برای ارتباط با افراد کمک گرفت. کتاب صوتی خدمتکار و پروفسور، قصه‌ای است که در آن روابط زیبای بین آدم‌ها بر اساس اعداد و ارقام شکل می‌گیرد.

خلاصه داستان خدمتکار و پروفسور

پرفسور یک ریاضیدان نخبه است که بر اثر تصادف حافظه‌ی کوتاه مدتش را از دست داده است. حافظه‌ی او تنها 80 دقیقه دوام دارد و بعد از این زمان دوباره همه چیز را فراموش می‌کند؛ اما همین 80 دقیقه به او کمک می‌کند تا بار دیگر به دنیای ریاضیات و اعداد و ارقام وارد شود و زندگی متفاوتی را تجربه کند. او برای انجام کارهای روزانه‌اش خدمتکاری را استخدام می‌کند، خدمتکاری که به محض وارد شدن به خانه متوجه غیر عادی بودن اوضاع می‌شود و داستان از این نقطه رنگ و بوی رازآلودی به خود می‌گیرد.

‌درباره‌ی کتاب خدمتکار و پروفسور

کتاب خدمتکار و پروفسور نوشته‌ی نویسنده‌ی معروف ژاپنی خانم یوکو اوگاوا است. این رمان کوتاه اولین بار در سال 2003 به زبان ژاپنی منتشر شد و در ژاپن مورد استقبال قرار گرفت. خیلی زود این کتاب نام نویسنده را در سطح جهانی مشهور کرد و جایزه‌ی پرفروش‌ترین کتاب سال را برای او به ارمغان آورد. کتابی جذاب و محبوب که تنها یک میلیون نسخه از آن در بازه‌ی زمانی یک ماهه فروخته شد.

یوکو اوگاوا این کتاب را بر اساس داستان زندگینامه‌ی پاول اردوس ریاضیدان مجارستانی نوشته است. او در این کتاب سعی کرده با تلفیق دنیای ریاضی و ادبیات داستانی شگفت‌انگیز خلق کند. ضرباهنگ داستان برای شروع آرام است، از همان ابتدا نویسنده به خواننده می‌گوید که قرار نیست با یک داستان ماجراجویانه طرف باشد. بلکه قصه، قصه‌ای است که در عین سادگی، تفاوت آفریده است. داستان از زبان زن خدمتکار روایت می‌شود که از طرف شرکتی به منزل پرفسور آمده تا از او مراقبت کند. پرفسور در زمینه‌ی ریاضیات باهوش و خارق‌العاده است و زندگی او به معادلات و اعداد گره خورده است؛ اما تنها مشکل او حافظه‌ی کوتاه مدتش است که تنها توانایی ثبت خاطرات تا 80 دقیقه را دارد. زن جوان از همان روزهای اول شروع به کار متوجه این موضوع عجیب می‌شود. در حقیقت همین مشکل پرفسور باعث جذابیت داستان و ایجاد موتیف تکرار شونده شده است. زن خدمتکار از بی‌نظمی و این مشکل به جست و جوی راه حلی برای زندگی پرفسور می‌گردد و این عاملی برای کشش خواننده تا انتهای داستان شده است. مسائل ریاضی، مفاهیم و عنوان‌های ریاضیات به شکل خلاقانه در رمان استفاده شده است و تار و پود ظریفی به قصه داده است. چرا که تمامی اتفاقات هول ماجرای حافظه‌ی پرفسور و علاقه‌ی او به ریاضی می‌چرخند و روابط افراد با او سر این مسئله معنای دیگری پیدا می‌کند. رابطه‌ی عاطفی و صمیمی پرفسور و پسر زن خدمتکار که پرفسور او را جذر می‌نامد به زیبایی و لطافت داستان اضافه کرده است.

کتاب صوتی پرفسور و خدمتکار کتابی روان و جذاب است که با جزئیات فراوان خود توانسته طیف وسیعی از علاقه‌مندان به ادبیات و ریاضی را به خود جلب کند. این کتاب نه تنها برای ریاضی دوستان بلکه برای افرادی که از ریاضی تنفر دارند نیز دل‌نشین و خوش‌خوان است. کتاب صوتی خدمتکار و پروفسور با خوانش دل‌نشین و زیبای شهره روحی در دسترس علاقه‌مندان به کتاب‌های صوتی قرار گرفته است. خرید و دانلود فایل صوتی کتاب استاد و خدمتکار از سایت فیدیبو امکان‌پذیر است.

‌درباره‌ی یوکو اوگاوا نویسنده‌ی کتاب صوتی استاد و خدمتکار

یوکو اوگاوا نویسنده و ریاضی‌دان ژاپنی متولد مارس 1٩٦2 است. او نویسنده‌ای پرکار و پرافتخار است که از 2٨ سالگی نویسندگی را به شکل جدی شروع کرد و بیش از 40 اثر داستانی و غیرداستانی در کارنامه‌ی خود دارد. کتاب صوتی استاد و خدمتکار یکی از کتاب‌های برجسته و مشهور این نویسنده است که نام او را سر زبان‌ها انداخت. یوکو اوگاوا برای این کتاب موفق به دریافت چندین جایزه بین‌المللی از جمله جایزه‌ی پرفروش‌ترین کتاب را از «یومیروی پرایز» دریافت کرد. او نویسنده‌ای باهوش است که با نبوغ ادبی خود خواننده را به دنیای مفاهیم زیبا و عمیق زندگی جذب می‌کند. آثار دیگر او از جمله «شکستن بال پروانه» و «مجموعه داستان استخر» برنده جوایز جشنواره‌های ادبی معتبر ژاپن شده‌اند.

آثار این نویسنده پختگی و روایتی جذاب دارند به طوری که می‌توان از آن‌ها برای اقتباسی سینمایی بهره برد. «تاکاشی کویزومی» فیلمساز ژاپنی در سال 2006 با اقتباس از کتاب خدمتكار و پروفسور فیلمی با عنوان پروفسور و معادله‌ی محبوبش ساخت. این فیلم در بیست و ششمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم فجر موفق به دریافت جایزه‌ی بهترین کارگردانی در بخش سینما حقیقت شد.

از آثار دیگر اوگاوا می‌توان به مردی که دستبند میفروخت، عبور، کافه‌ای در شب و استخر زیر باران، روزشمار بارداری، استعداد ریاضیات و هتل آیریس اشاره کرد. کتاب انتقام تازه‌ترین اثر اوست که در ایران ترجمه و منتشر شده است.

ترجمه‌ی کتاب صوتی خدمتکار و پروفسور

کتاب خدمتکار و پروفسور با چندین ترجمه در بازار نشر ایران منتشر شده است. از جمله ترجمه‌های این کتاب می‌توان به ترجمه‌ی «کیهان بهمنی» از سوی انتشارات آموت و ترجمه‌ی «آسیه عزیزی» و «پروانه عزیزی» از سوی انتشارات نگاه اشاره کرد. شقایق نظر زاده دیگر مترجمی است که نسخه‌ی چاپی کتاب حاضر، با ترجمه‌ی او از سوی انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است و انتشارات جیهون نسخه‌ی صوتی آن را در 6 ساعت و 51 دقیقه منتشر کرده است.

شقایق نظر زاده مترجم کتاب صوتی خدمتکار و پرفسور در سال 1360 در تهران متولد شده است. او تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه شهید چمران اهواز اخذ کرده است و تحصیلات تکمیلی خود را در رشته‌ی زبان‌شناسی تا مقطع دکترا در دانشگاه تهران ادامه داد. او کار ترجمه را از دوران کارشناسی به شکل جدی آغاز کرد و از او چندین ترجمه‌ی مجموعه داستان کوتاه به چاپ رسیده است.

در سال 1392 شقایق نظر زاده با ترجمه‌ی رمان ژاپنی خدمتکار و پروفسور در نشر کتاب‌سرای نیک نبوغ خود را در ترجمه نشان داد. کتابی که خیلی زود به چاپ دوم رسید و ترجمه‌ی روان آن مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. این مترجم ترجمه‌ی چند کتاب‌ از «آلن دوباتن» از جمله «خبر»، «اضطراب منزلت»، «کتاب عشق، کار و منزلت در عصر مدرن» را اخیرا در نشر فرمهر منتشر کرده است. خرید و دانلود این کتاب‌ها از سایت و اپلیکیشن فیدیبو امکان‌پذیر است.

در بخشی از کتاب صوتی خدمتکار و پروفسور می‌شنویم

پروفسور لطیف بود و دلسوز و قابل‌احترام. ارقام محبوبش را به‌ نوبت به آغوش می‌کشید. هیچ‌ وقت از اعداد اولش دور نمی‌شد. چه پشت میز تحریرش، چه سر میز شام، وقتی حرف اعداد را پیش می‌کشید، بیشتر از بقیه، احتمال داشت اعداد اول سروکله‌شان پیدا شود. اول سخت می‌شد از جذابیت‌شان سر درآورد، این‌ طور که به هیچ‌ چیز غیر خودشان بخش‌پذیر نبودند، به نظر خیلی چغر می‌آمدند. با این‌ همه، وقتی ما هم در هاله‌ی ذوق پروفسور قرار گرفتیم، به‌ تدریج علاقه‌اش را درک کردیم، اعداد اول هم واقعی‌تر شدند، طوری که انگار می‌توانستیم دست دراز کنیم و لمس‌شان کنیم. مطمئنم که این اعداد برای هر کدام‌مان معنای خاصی داشتند اما به‌ محض این که پروفسور اسم‌شان را می‌برد، لبخندی به نشانه‌ی همدستی به هم تحویل می‌دادیم. درست همان‌ طور که فکر کارامل دهان آدم را آب می‌اندازد، صرفا ذکر اسم اعداد اول ما را حریص می‌کرد از رازشان سر در آوریم.

غروب‌ها برای هر سه‌مان وقت عزیزی بود. تنش رمزآلود صبح حاصل از ورود من که برای پروفسور همواره در حکم برخورد اول بود از بین رفته بود و رادیکال به روزهای ساکتمان، زندگی بخشیده بود. فکر می‌کنم به همین دلیل است که من همیشه، چهره‌ی پروفسور را با نیمرخ روشن به نور خورشید در حال غروب، به خاطر می‌آورم.

چاره‌ای نبود؛ پروفسور هر بار که از اعداد اول حرف می‌زد، چیزهایی تکراری می‌گفت؛ اما من و رادیکال عهد کرده بودیم که هیچ‌وقت به رویش نیاوریم، حتی اگر یک چیز را چندین بار قبلا شنیده باشیم و این عهدی بود به سفت‌وسختی عهدی که درباره‌ی پنهان کردن حقیقت درباره‌ی اناتسو بسته بودیم. هر چقدر هم که از شنیدن یک داستان خسته می‌شدیم، همیشه سعی می‌کردیم به‌دقت گوش بدهیم. نظرمان این بود که این را به پروفسور مدیونیم چون او سعی می‌کرد با ما مثل دو ریاضی‌دان واقعی رفتار کند؛ اما مهم‌ترین مسئله‌مان این بود که باعث سردرگمی‌اش نشویم. هر گونه عدم قطعیتی برایش دردناک بود؛ برای همین ما مصمم بودیم که زمان گذشته و خاطرات ازدست‌رفته را سرپوش بگذاریم. گزیدن زبانمان کمترین کاری بود که از دستمان بر می‌آمد.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی خدمتکار و پروفسور اثر یوکو اوگاوا بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی ادبیات ژاپن می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
193.۷۵ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۵۰:۲۰
نویسندهیوکو اوگاوا
مترجمشقایق نظرزاده
راویشهره روحی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۰/۲۲
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
46,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۹۳.۷۵ مگابایت
۰۶:۵۰:۲۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 36 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
55 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
5 ٪
18 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

داستان درباره یک مرد ریاضی دان هست که ۸۰ دقیقه حافظه داره و کلیت داستان هم حول این مرد و پرستارش به همراه پسر اون پرستار میگرده، صدای راوی هم خوب هست و چون شخصیت خود داستان هم زن هست، صدا خوب روش نشسته از داخل داستان چندتا نکته ریاضی هم میتونید یاد بگیرید، تنها بدی که داره، کش دادن زیاد داستان هست که فرد رو خسته میکنه

3

در کل کتاب خوبی بود اما نه برای کسایی که تو کتابا دنبال هیجان و اتافاقات غیرمنتظره یا جملات زیبا هستن. کتابی بود که به جزئیات ساده زندگی اشاره کرده اما خب زندگی چیزی جر این اتفاقات ساده نیست. من فکر میکنم کسایی که ریاضی دوست دارن بیشتر لذت ببرن از این کتاب.

5

کتاب ساده بود اما پرمحتوا داستان زن ساده ی خدمتکار که با پسرش تنها زندگی میکنه و برای کار وارد خانه ریاضیدان پیری میشه که حافظه ش ۸۰ دقیقه بیشتر دوام نداره و رو به زوال است بین ماجراهای ساده کتاب روحیه لطیف، لحظات ناب انسان دوستی رو میشه حس کرد موسیقی متن و راوی هم عالی بود

5

کتاب لطیف و زیبایی بود درباره یک پروفسور ریاضی که فقط هشتاد دقیقه حافظه داشت و سعی میکرد با زبان ریاضی ارتباط خودش را با زمان حال و با آدم ها حفظ کنه، انسانیت و محبتی که در روابط بود زیبا بود. راوی داستان هم خیلی عالی بود.

5

داستان لطیفی بود. اگه به سبک فیلم ها و داستانهای ژاپنی علاقه دارین بهتون پیشنهاد میکنم بشنوین. من داستان و فضاسازی کتاب رو دوست داشتم. راوی عالی بود و در انتقال حس و حال شخصیتها بنظرم کاملا حرفه ای و عالی عمل کرده.

5

به نظر من داستان کتاب بسیار زیبا و روان روایت میشه و آدم دوست داره با شوق داستان رو ادامه بده،محتوای داستان لطیف و آموزنده است به کسانی که روح لطیفی دارن توصیه میکنم حتما گوش کنن، من که دوست داشتم

4

بد نبود...یک داستان عاطفی و ساده...برای اشخاصی که کتاب ها و داستان های عاطفی دوست دارن که یکی دو نکته ی ریز قابل تفکر داشته باشه،خوب.من خودم به شخصه خوشم نیومد

4

خیلی دوست داشتم تا آخر ادامه بدم ولی تحمل رنجی که هر روز به این زن می رفت رو نداشتم

5

بسیار داستان زیبا و دل انگیزی است. البته اگر به ریاضیات هم علاقه داشته باشید.

5
حال‌خوب‌کن ✨
سرگرم‌کننده 🧩
انگیزه‌بخش 🚀

داستانی زیبا روان و لذت بخش داشت کتاب خوبیه خوندنش خالی از لطف نیست

نمایش 8 نقد دیگر
4.1
(36)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
68,000
٪40
40,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
خدمتکار و پروفسور
خدمتکار و پروفسور
یوکو اُگاوا

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خدمتکار و پروفسور
٪40
خدمتکار و پروفسور
یوکو اوگاوا
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.1
(36)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
68,000
٪40
40,800
تومان