0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
وقتی بدن نه می گوید

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی وقتی بدن نه می گوید

(بدن چه هزینه ای برای فشار روانی پنهان می پردازد)
نویسنده:
گابور ماته
درباره وقتی بدن نه می گوید
واقعیت این است که بدن ما بسیار هوشمند است و در مقابل موقعیت عکس‌العمل نشان می‌دهد. کتاب وقتی بدن نه می‌گوید درباره‌ی همین موضوع نوشته شده است. این کتاب درباره‌ی این است که چگونه بدن ما در مقابل فشارهای روانی از خود عکس‌العمل نشان می‌دهد. When body says no اولین‌بار در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. این کتاب را گابور ماته نوشته است و از نتایج تحقیقاتش در آن استفاده کرده است. او درباره‌ی موضوعاتی مانند اینکه آیا واقعاً مفاهیمی مانند مرگ از تنهایی وجود دارد و آیا ممکن است بیماری آلزایمر ناشی از عدم توانایی ابزار احساس باشد؟ او در حقیقت از پیوند میان ذهن و بدن صحبت می‌کند و نقش استرس و عواطف ما را در بسیاری از بیماری‌ها مانند سرطان، دیابت، بیماری قلبی و ام اس و حتی سندروم روده تحریک‌پذیر بررسی می‌کند. او در کتاب وقتی بدن نه می‌گوید مطالعات موردی خود را بیان می‌کند و داستان افرادی مانند بیتی فورد، لنس آمسترانگ و ... را می‌گوید تا منظورش را به خوبی بیان کند. در این کتاب هفت نکته‌ی شفابخش را فرا خواهید گرفت. اصولی که به شما کمک می‌کند از استرس پنهان و اثرات آن جلوگیری کنید. این کتاب تاکنون به زبان‌های مختلفی برگردانده شده است و طرفداران زیادی دارد. - بخشی از کتاب: اواخر پاییز سال ۱۹۹۰ بود، پنج‌روز قبل از مرگ جیمی در اثر سرطان پوست که ستون فقراتش را درگیر کرده بود. همسرش هشت‌ماهه باردار بود. جز پدر جیمی، همه‌ی اعضای خانواده‌اش دور هم جمع شده بودند تا هفته‌های پایانی زندگی کنارش باشند. یک ماه و یک روز بعد از اینکه من مرگ جیمی را اعلام کردم، برای تولد دخترشان استل حاضر شدم، همان‌طور که در به‌دنیاآمدن دو فرزند بزرگ لیندا از ازدواج اولش کمک کرده بودم. جیمی زیاد به دکتر مراجعه نمی‌کرد. اگرچه او و لیندا پنج سال باهم بودند، اما من فقط همان تابستانی که با درد مداوم پشتش به مطب آمد او را ملاقات کردم. مشخص شد که این درد، نشانه‌ی متاستاز ستون فقرات در اثر سرطان پوست است که چند سال قبل، از قسمت پاهایش برداشته شده بود. بیماری اصلی او، یعنی ملانوم بدخیم، تومور کشنده‌ی ملانوسیت‌ها است. ملانوم که یک بیماری کشنده با میل سریع به انتشار یافتن در سایر ارگان‌ها است معمولاً افراد را در بهار زندگیشان شوکه می‌کند. من جیمی را خیلی خوب نمی‌شناختم، اما از اولین برخوردمان به نظرم فوق‌العاده دوست‌داشتنی آمد. او سی و یک‌ساله، مؤدب، گرم و صمیمی بود با موهای قهوه‌ای روشن مایل به حنایی.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
489.۱۴ مگابایت
مدت زمان
۱۷:۰۳:۵۷
نویسندهگابور ماته
مترجم ثریا قاضی محسنی
راویشهره روحی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۹/۰۵
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۸۹.۱۴ مگابایت
۱۷:۰۳:۵۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.4
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
5
ستاره
25 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
31 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
18 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

بیماری های جسمی و روحی حاصل تعارض میان خودآگاه و ناخودآگاه انسان است . ریاکاری و دروغگویی و نفاق و رفتارهایی که در ادیان ابراهیمی مورد نکوهش قرار گرفته اند متاسفانه توسط افراد نا آگاه به نوعی زرنگی محسوب می شوند .غافل از اینکه چنین رفتارهایی موجب کاهش تواناییهای تدبیر و تصحیح بخش ناخودآگاه در هنگام خواب بر روی جسم شوند و اثراتی مخربی بر جسم و روح فرد گذاشته که نتیجه آن عدم آرامش و بروز بیماری های جسمی و روحی مانند سرطان و افسردگی باشد . بی تکلف بودن و بی ریایی و صداقت عواملی هستند که می توانند به افزایش طول عمر و سلامتی جسم و روان کمک کنند .

5

احساس میکنم تمام عمرم دنبال این کتاب بودم . این کتاب برای خوانندگانش کشف می شود . بسیاری از چرایی های نهفته در پس ذهن آدمی که گاهی حتی توانایی شفاف بیان کردنشان را هم نداریم، اینجا جواب داده شده است . هیچ وقت فکر نمی کردم بیماری ها هم می توانند موهبت الهی باشند ؛ موهبتی برای شناخت و تغییر دادن خود و رشد کردن. متن روان و گیرا ، ترجمه عالی، مثال های واقعی ، برخورد کاملا علمی و تحقیقی ، خوانش و اجرای عالی . سپاس از تمام افرادی که در تهیه این کتاب نقش داشتند. اجرتون با خدا.

1

توصیه میکنم مترجم برای ویرایش مجدد کتاب اقدام نماید .و حتما با یک پزشک در این مورد مشاوره کند. کتاب بسیار بد ترجمه شده است. کارسینوژن را کارکینوژن ترجمه کرده است!!!!!!!! به شرکت هایی هم که کتاب صوتی تولید میکنند توصیه میکنم با مترجم های باتجربه تر کار کنند

1

کتاب روان نیست فهمیدمنش سخته بخاطر اینکه خیلی از نکات پزشکی بی ربطی صحبت میکنه آدمو از موضوع پرت می‌کنه این نظر شخصی منه با احترام

5

استرس و سرکوب عواطف رو از طریق رویکردهای علمی، بر روی بدن و تبعات آن را بیان می کند. بيان کتاب ساده و قابل فهم است.

3

موسیقی کلافه کننده در نسخه نمونه باعث شد کتاب رو نگیرم. دوستانی که خریدن همه کتاب اینطوری حالت هیجان کاذب داره یا بقیه اش عادیه؟

3

کتاب مفید است و مغز کلامش کاربردیه خیلی ولی واقعا زیاده گویی داره . اگر خلاصه ای ازکتابپیدا کنید و مطالعه کنید به نفعتان هست .

4

نمونه رو شنیدم گوینده اصلا جالب نیست

5

کتابی بسیار عالی که به مراجعینم پیشنهاد می کنم

3.4
(16)
100,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
وقتی بدن نه می گوید
وقتی بدن نه می گوید
بدن چه هزینه ای برای فشار روانی پنهان می پردازد

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
وقتی بدن نه می گوید
وقتی بدن نه می گوید
(بدن چه هزینه ای برای فشار روانی پنهان می پردازد)
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3.4
(16)
100,000
تومان