0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تربیت کودک برای مغزی یکپارچه
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی تربیت کودک برای مغزی یکپارچه

درباره تربیت کودک برای مغزی یکپارچه

سروکله زدن با کودکان، لجبازی و گریه و پرخاشگری آن‌ها جمله اتفاقاتی است که پس از به دنیا آمدن کودک، گریبان گیر زندگی والدین خواهد بود. بسیاری از پدر و مادرها با دیدن این صحنه‌ها آرزو می‌کنند که کاش هر چه زودتر زمان خواب فرابرسد و آرامش به خانه بازگردد. اگر در چنین شرایطی هستید کتاب « تربیت کودک برای مغزی یکپارچه» برای راهنمایی به شما نوشته شده است. اگر یافته‌های علمی این کتاب در زمینه تربیت و پرورش فرزندان را در زندگی روزمره به کار ببرید، می‌توانید فوران‌های خشم، بگومگو‌ها، و ترس‌ها را، به فرصت‌هایی برای یکپارچه‌سازی مغز فرزندتان و پروراندن روند سرنوشت‌ساز رشد او بدل کنید.

درباره‌ی کتاب صوتی تربیت کودک برای مغزی یکپارچه

کتاب تربیت کودک برای مغزی یکپارچه (The Whole-Brain Child) در سال 2012 منتشر شد. این کتاب، اثری کاربردی است و روانپزشک معروف، و نویسنده‌ی کتاب‌ پرفروش «ذهنیت» دکتر دنیل سیگِل با همکاری دکتر تینا پین برایسِن متخصص والدین به نگارش درآورده است.

مهم‌ترین نکته‌ای که‌ در روزهای شلوغ و پردردسر از چشم بسیاری از افراد مغفول می‌ماند، نحوه‌ی تربیت آن‌هاست. هدف اصلی والدین یا هرکسی که سرپرستی فرزندی را بر عهده دارد، تربیت و شکوفایی فرزند است. هر کسی دوست دارد فرزندش به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کند، تحصیل کند، مسئولیت پذیرباشند و اعتماد به نفس داشته باشند.

والدین، مربی، پرستار یا معلم یا هرکسی که نقشی در رشد یا پرورش کودک ایفا می‌کند با مطالعه‌ی این اثر می‌تواند نقش بسیار مهمی در تربیت آن‌ها ایفا کند. تمرکز اصلی این کتاب برای آموزش کودکان از دوره‌ی تولد تا 12 سالگی است. نویسندگان در این اثر دیدگاه یکپارچگی مغز را توضیح می‌دهند و با بهره بردن از ۱۲ راهکار نوین و کلیدی به مخاطب می‌آموزد فرزندانی آرام‌تر و شادتر پرورش دهید.

را به مخاطب می‌آموزد تا فرزندانی شادتر، سالم‌تر داشته باشند.

فصل‌های کتاب صوتی تربیت کودک برای مغزی یکپارچه

یادداشت مترجم

سرآغاز: «از سر گذراندن» و «شکوفا شدن»

فصل اول: تربیت فرزندان با در ذهن داشتن ساختار مغز

فصل دوم: دو تا مغز بهتر از یکی است

فصل سوم: ساختن پلکان ذهن

فصل چهارم: پروانه‌ها را بکُش!

فصل پنجم: کشور وجود من: ایالت‌های مستقل، اما متحد

فصل ششم: پیوند میان من و ما

سخن پایانی: جمع‌بندی

یادداشتِ روی یخچال: پدر، مادر، من بدقلق نیستم یا «کودک یکپارچه ‌مغز»

یکپارچه‌سازی مغز بر پایه‌ی سن و مراحل رشد

درباره‌ی نویسندگان کتاب صوتی تربیت کودک برای مغزی یکپارچه

دنیل سیگِل فارغ التحصیل دانشکده‌ی پزشکی هاروارد است. او تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه کالیفرنیا (UCLA) با تخصص در رشته‌ی طب و روانپزشکی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان به پایان برد. او در حال حاضر استاد روان‌پزشکی بالینی در دانشکده‌ی پزشکی کالیفرنیا است. هم‌چنین عضو هیئت مدیریه‌ی مرکز تحقیقات آگاهی، عضو مرکز پژوهشی مرکز فرهنگ، مغز و رشد و تکامل و مدیر اجرایی موسسه ذهن نگری است.

دکتر سیگل در زمینه‌ی روانپزشکی کودکان و نوجوان، بزرگسالان، زوج‌ها و خانواده‌ها  بیش از 25 سال سابقه دارد. او هم‌چنین در این حوزه آثار ارزشمند و تحسین شده‌ای را منتشر کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «پرورش فرزندان از درون به بیرون» اشاره کرد.

تینا پین برایسن یک روان درمانگر است در انجمن روانشناسی کودک و نوجوانان در کالیفرنیا فعالیت می‌کند. برایسن در این مرکز هم با کودکان و نوجوانان ملاقات دارد و هم به والدین مشاوره می‌دهد. برایسن علاوه بر نویسندگی و سخنرانی برای آموزش والدین و مدرسین این رشته، او مدیریت آموزش و پرورش روش‌های تربیتی فرزندان در موسسه ذهن نگری را بر عهده دارد. برایسن دکترای تخصصی خود را از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دریافت کرده است. حوزه‌ی فعالیت دکتر برانسون بر چگونگی درک روابط میان انسان‌ها بر پایه‌ی روند و تکامل مغز است.

 

ترجمه‌ی کتاب صوتی تربیت کودک برای مغزی یکپارچه به زبان فارسی

انتشارات کتابسرای نیک کتاب صوتی «تربیت کودک برای مغزی یکپارچه» را با ترجمه‌ی شادی جهرانی در سال 1398 منتشر کرده و خوانش آن را شهره روحی و نسترن حسنی بر عهده داشته است. حجم این کتاب صوتی 275 مگابایت است. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه از سایت فیدیبو امکان پذیر است.

در بخشی از کتاب صوتی تربیت کودک برای مغزی یکپارچه می‌خوانیم

بیشتر ما به این واقعیت مسلّم نمی‌اندیشیم که مغز ما دارای بخش‌های بسیار گوناگونی است، هریک با وظیفه‌ای خاص خود. برای مثال، سمت چپ مغزتان به شما کمک می‌کند تفکر منطقی داشته باشید و افکار را به شکل جمله‌ها، سازمان‌دهی کنید. بخش راست مغزتان به شما کمک می‌کند عواطف و احساسات را تجربه کنید و نشانه‌های غیرکلامی را درک و تعبیر کنید. همچنین بخشی از مغز شما "مغز خزندگان" نام دارد که به کمک آن، می‌توانید از روی غریزه عمل کنید و در کسری از ثانیه تصمیم‌های حیاتی بگیرید. بخشی دیگر از مغزتان هم "مغز پستانداران " نام دارد.

که شما را به سوی پیوستن به دیگران و ارتباط برقرارکردن با آن‌ها هدایت می‌کند. بخشی از مغز شما مختص حافظه است. بخشی دیگر به گرفتن تصمیم‌های انسانی و اخلاقی اختصاص دارد.

تقریبا ماند این است که مغزتان یک آدم باشد با چند شخصیت؛ (از میان این شخصیت‌ها) برخی‌شان معقول هستند و برخی دیگر نامعقول. برخی اهل تفکر و تعمق هستند و برخی اهل عمل، پس جای تعجب نیست اگر در موقعیت‌های مختلف، شخصیت‌های مختلفی از خودمان بروز بدهیم.

 

کلید "شکوفا شدن" این است که به اين بخش‌های (گوناگون) مغز کمک کنیم تا به خویی با یکدیگر همکاری کنند. "یکپارچگی" به بخش‌های متمایز مغز کمک می‌کند، تا با همراهی هم، به صورت یک "واحد" عمل کنند. این مطلب شبیه همان چیزی است که در (کلِ) بدن رخ می‌دهد: بدن برای انجام دادن وظیفه‌های مختلف، اندام‌های مختلفی دارد؛ ریه‌ها هوا را تنفس می‌کنند. قلب خون را تلمبه می‌کند و معده غذا را گوارش می‌دهد. برای این‌که بدن سالم باشد، همه‌ی این اندام‌ها باید (با یکدیگر) یکپارچه شوند. به بیان دیگر تک تک‌شان باید وظیفه‌ی فردی خودشان را انجام بدهند و در عین حال با یکدیگر، به عنوان مجموعه همکاری کنند. یک‌پارچگی به زبان ساده عبارت است از: "پیوند دادن مولفه‌های گوناگون به یکدیگر، برای ایجاد یک واحد با عملکرد مناسب". درست مانند آنچه برای عملکرد سالمِ بدن نیاز است، مغزتان هم نمی‌تواند به بهترین نحو کار کند، مگر این که بخش‌های گوناگون آن به نحوی هماهنگ و متعاد، با یکدیگر همکاری کنند. این همان کاری است که "یکپارچگی" می‌کند: ناحیه‌های جداگانه‌ی مغز را با هم پیوند می‌دهد و با یکدیگر هماهنگ و متعادل می‌کند. به این ترتیب راحت می‌توانیم متوجه بشویم بچه‌هایمان چه موقع‌هایی یکپارچه نیستند: (وقتی) عواطف و احساساتشان آن‌ها را از پا انداخته است.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
274.۰۸ مگابایت
مدت زمان
۰۹:۴۱:۳۹
نویسندهدنیل سیگل
نویسنده دوم تینا پین برایسن
مترجمشادی جهرانی
راویشهره روحی
راوی دومنسترن حسنی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۲/۲۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
55,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۷۴.۰۸ مگابایت
۰۹:۴۱:۳۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 35 مخاطب
آموزنده 🦉 (2)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
57 ٪
4
ستاره
31 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
2 ٪
20 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب که فوق العاده ست... خوانش هم با سرعت ۱.۳ گوش می دهم خوب است ولی فعلا به یک اشکال برخورده ام؛ محتوای خوانده شده در بخش "آشنایی با مغز چپ و راست" اشتباهی بارگزاری شده و محتوای راهبرد شماره ۲، دو بار تکرار شده!! ادم بعد از خرید انتظار چنین اشتباهاتی رو نداره واقعا...

5
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
پربار 🌳
آموزنده 🦉

اگه بخوام فقط یک کتاب به کسی که دغدغه تعامل درست با فرزندش رو داره پیشنهاد بدم، این کتاب رو انتخاب می‌کنم بعد از شنیدن این کتاب نسخه چاپی اون رو هم تهیه کردم تا مراجعه به اون راحت‌تر باشه اجرای صوتی کتاب هم خیلی عالی و دلنشین هست

5

کتاب فوقالعاده ایه که نظیرش کمتر پیدا میشه. مطالب منحصر به فرد و کاربردی بیان کرده. واقعا کتاب مفیدیه، ازدستش ندین. 👌👌🙏🙏

4

در فصل دوم این کتاب بجای "آشنایی با مغز چپ و راست" اشتباها فایل صوتی دیگری قرار گرفته و این قسمت به اشتباه حذف شده است.

5

کتاب خوب و متفاوتی در زمینه تربیت کودک هست که پیچیده ترین مفاهیم نروساینس و کاگنتیو را بسیار ساده و عمومی مطرح کرده.

5

سلام من چه جوری می تونم نسخه خواندنی دسترسی پیدا کنم نمی خوام فقط گوش کنم من الان اشتراک ۶ فیدی پلاس گرفتم !!!

5

کتاب کاربردی برای تربیت فرزند هست مخصوصا چون مثال زده شده راحتر میشه درک کرد و همزاد پنداری کرده

4
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آموزنده 🦉

یک کتاب خوب برای افرادی که قصد تربیت کودک خود را دارند آموزنده علمی و کاربردی به نظر من که کتاب جالبی بود

4

سلام من این کتاب رو خریداری کردم ولی ۴۵% دانلود شده بقیش دانلود نمیشه

1

کتاب فاقد محتوا بوده و حرف زیادی برای گفتن نداره . بنظرم نخرید

نمایش 10 نقد دیگر
4.4
(35)
آموزنده 🦉 (2)
73,500
٪40
44,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
تربیت کودک برای مغزی یکپارچه
تربیت کودک برای مغزی یکپارچه
تینا پین برایسن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تربیت کودک برای مغزی یکپارچه
٪40
تربیت کودک برای مغزی یکپارچه
دنیل سیگل
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.4
(35)
آموزنده 🦉 (2)
73,500
٪40
44,100
تومان