0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تربیت کودک برای مغزی یکپارچه

معرفی، خرید و دانلود کتاب تربیت کودک برای مغزی یکپارچه

درباره تربیت کودک برای مغزی یکپارچه

تربیت کودک مهم‌ترین کاری است که والدین باید برای فرزندشان انجام دهند و تربیت کودک برای مغزی یکپارچه همان راهنمایی است که برای این کار نیاز دارید. واقعیت این است که سال‌های آغازین زندگی تأثیرات شگرفی در کل زندگی انسان دارند و ایجاد محیطی امن و آرام و برخوردهای درست با کودک در این سن‌وسال جلوی مشکلات زیادی را در آینده خواهد گرفت. بسیاری از افراد آن‌قدر وقف رفع نیازهای کودکشان و لذت بردن از کودکی او می‌شوند که فراموش می‌کنند چگونه باید به‌درستی با فرزندشان رفتار کنند و او را برای آینده آماده سازند کتاب دکتر سیگل و همکارانش شما را در این مسیر یاری خواهد کرد

کتاب تربیت کودک برای مغزی یکپارچه با عنوان اصلی «The Whole-Brain Child: 12 Revolutionary Strategies to Nurture Your Child's Developing Mind » اولین‌بار در سال ۲۰۱۱ منتشر شد  و توانست نظرهای زیادی را به خود جلب کند. نویسندگان این کتاب تلاش کرده‌اند روند تکامل مغز کودک را تفسیر کنند و به خواننده توضیح دهند او چگونه در حال بالغ شدن است. برای مثال عصبانی شدن یک کودک نوپا در وسط فروشگاه، امتناع کودک پنج‌ساله از پوشیدن لباس یا یک دانش‌آموز دبستانی از بازی با همسالانش همه‌وهمه بخشی از فرایند شکل‌گیری مغز هستند. دکتر سیگل و همکارانش در این کتاب استراتژی‌های مناسب برای مقابله با چنین مسائلی را بیان می‌کنند.

تینا پین برایسن و دنیل جی سیگل، نویسندگان کتاب تربیت کودک برای مغزی یکپارچه

دکتر دنیل سیگل یکی از روانپزشکان کودک بسیار مشهور در دنیاست. این پزشک آمریکایی از هاروارد فارغ‌التحصیل شده است و تخصص خود را از دانشگاه کالیفرنیا، دانشگاهی که اکنون هم در آن فعالیت می‌کند دریافت کرده است. او یکی از اعضای مرکز مغز، رشد  و تکامل این دانشگاه است. او بیش از بیست سال سابقه دارد و کارهای زیادی در این حوزه انجام داده است. تینا برای سن همکار او در این پروژه هم یک روان‌درمانگر کودکان است که در مؤسسه ذهن نگری فعالت می‌کند و یکی از اعضای اصلی انجمن روان‌شناسی کودک و نوجوان کالیفرنیا است. او به‌عنوان نویسنده و مدرس این حوزه هم فعال است.

چرا باید کتاب تربیت کودک برای مغزی یکپارچه را بخوانیم؟

تربیت کودک برای مغزی یکپارچه یک کتاب متفاوت است که بسیاری از دیدگاه‌هایی که تاکنون داشته‌اید را متحول می‌کند. در این کتاب تربیت فرزند از طریق بررسی مغز، ساختار و روش تکامل آن موردتوجه قرار گرفته و راهنمایی در اختیار والدین قرارگرفته است که به کمک آن فرزندانی سالم‌تر داشته باشند. این همان کتابی است که باعث می‌شود کمتر اشتباه کرده و به روند رشد عاطفی فرزندانتان کمک کنید. اگر می‌خواهید فرزند شما در آینده زندگی آرام، متعادل و درعین‌حال معناداری داشته باشد می‌توانید سنگ بنای آن را به کمک این کتاب بگذارید. کتاب تربیت کودک برای مغزی یکپارچه را دکتر شادی جهرانی به فارسی برگردانده است و انتشارات کتابسرای نیک در بازار کتاب ایران منتشر کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌بندی روانشناسی در همین صفحه در فیدیبو قابل خریداری و دانلود است.

در بخشی از کتاب تربیت کودک برای مغزی یک پارچه می‌خوانیم

به خاطره‌ای فکر کنید که از عوض‌کردن پوشک بچه به یاد دارید. وقتی به‌طرف میز تعویض پوشک بچه می‌روید، نمی‌آیید. پیش خودتان جزئیات این روند را آگاهانه مرور کنید که: ‌ «خب اول بچه رو، روی زیراندازش بذار. حالا شلوارش رو بیرون بیار و پوشک خیس رو در بیار. پوشک تمیز رو بذار زیر بچه و...»

نه هیچ‌کدام از این حرف‌ها لازم نیست، چون وقتی پوشک بچه را عوض می‌کنید، فقط کارتان را انجام می‌دهید. پیش‌ازاین بارهاوبارها این کار را کرده‌اید، و حالا حتی به این فکر هم نمی‌کنید که دارید چه کاری انجام می‌دهید. مغز شما دسته‌هایی از نورون‌ها را به کار می‌اندازد و به‌این‌ترتیب شما را وامی‌دارد که چسب‌های پوشک را باز کنید، پوشک را در بیاورید، دستمال مرطوب کودک را بردارید و غیره ... همه‌ی این کارها را انجام می‌دهید بدون اینکه حتی متوجه بشوید که دارید «به یاد می‌آورید» که چگونه انجامشان بدهید. این، گونه‌ای از حافظه است: تجربه‌های پیشین (بارهاوبارها عوض‌کردن پوشک) بر رفتار کنونی شما (عوض‌کردن این پوشک به‌خصوص) تأثیر می‌گذارد، بدون این که هیچ دریابید که حتی حافظه‌تان به کارافتاده است.

پیشنهادهایی برای دوست داران کتاب تربیت کودک برای مغزی یکپارچه

کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که از اهمیت تربیت کودکان و به‌کارگیری روش‌های درست برای این کار غافل باشد. خوشبختانه در دنیای جدید انواع و اقسام کتاب‌ها و راهنماهای تربیت کودک به بازار آمده‌اند که به شما کمک می‌کنند والدین بهتری باشد. اگر از خواندن تربیت کودک برای مغزی یکپارچه لذت برده‌اید ما کتاب‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
9.۱۶ مگابایت
تعداد صفحات
240 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۰۰:۰۰
نویسنده تینا پین برایسن
نویسنده دوم دنیل جی سیگل
مترجمشادی جهرانی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The whole - brain child
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹.۱۶ مگابایت
۲۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
آموزنده 🦉 (2)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
37 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
37 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خیلی کتاب خوبیه یکم سنگینه ولی عالیه

3
(8)
آموزنده 🦉 (2)
53,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
تربیت کودک برای مغزی یکپارچه
تربیت کودک برای مغزی یکپارچه
دنیل سیگل

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تربیت کودک برای مغزی یکپارچه
تربیت کودک برای مغزی یکپارچه
تینا پین برایسن
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3
(8)
آموزنده 🦉 (2)
53,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر