0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دختر قبلی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی دختر قبلی

نویسنده:
جی پی دلانی
درباره دختر قبلی

- نوشتن با دو اسم

«تونی استرانگ» با نام ادبی «جِی. پی. دلانی» نویسنده‌ای بریتانیایی است که سال ۱۹۶۲ در کشور اوگاندا متولد شده است. خانواده‌ی تونی در حالی که او شش سال داشت، به انگلیس بازگشتند و او توانست در آکسفورد زبان انگلیسی و سپس نمایش‌نامه‌نویسی بخواند. او مدت‌ها به نوشتن تبلیغات مشغول بود و رمان‌های اولیه‌اش را هم با نام خودش منتشر می‌کرد. از آن جمله می‌توان به رمان‌های «گودال مرگ»، «درخت سمی»، «به من دروغ بگو» و چند کتاب انگیزشی اشاره کرد. اما او چند سالی است که با اسم «جی. پی. دلانی» کتاب می‌نویسند و در این مدت، چند رمان موفق هم نوشته است. تا کنون «دختر قبلی» مشهورترین و موفق‌ترین اثر این نویسنده بوده، اما رمان‌های «خوب بازی کردن»، «همسر بی‌نقص»، «باورم کن»، «دختر عزیزم» و «همسر جدید» هم از آثار خواندنی و پرمخاطب دلانی هستند. استقبال‌ها از کتاب دختر قبلی، استودیوی بی‌بی‌سی را برآن داشت تا مینی‌سریالی چهارقسمته از این کتاب بسازد. این سریال زمستان ۲۰۲۱ از شبکه‌ی «بی‌بی‌سی ۱» در بریتانیا و شبکه‌ی «اچ‌بی‌او مکس» در ایالات متحده پخش شد. کارگردانی این مینی‌سریال بر عهده‌ی «لیزا برولمن» بوده که یکی از کارگردانان مجموعه‌ی محبوب «کشتنِ ایو» نیز بوده است.


- یک خانه با گذشته‌ای تاریک و طراحی اسرارآمیز

«دختر قبلی» یک رمان هیجانی با پس‌زمینه‌ی روان‌شناختی است که نخستین بار در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است. داستان کتاب میان حال و گذشته‌ی دو زن به نام‌های «اِما» و «جِین» می‌چرخد. به نظر می‌آید یکی زندگی خوبی دارد و آینده‌ی خوشی در انتظارش است و سرنوشت مرموز دیگری از درون منشوری دیده می‌شود که درگیر دوگانگی، فریب و مرگ است. این کتاب در سال انتشارش، میان نامزدهای بهترین رمان معمایی و جنایی قرار گرفت که البته جایزه را رمان «در ژرفای آب» نوشته‌ی «پائولا هاکینز» از آن خود کرد. «دختر قبلی» دو راوی دارد. اِما پس از اتفاقی تلخ، در جست‌وجوی خانه‌ای برای شروع دوباره است. اما آپارتمان‌هایی که می‌بیند، یا از توان مالی‌اش خارجند، یا به او احساس امنیت نمی‌دهند. تا آن‌که یک خانه با معماری فوق‌العاده می‌یابد. اما این خانه قوانین خاص و عجیبی دارد و هدف معمارش ایجاد تحول در ساکنانش است. راوی دیگر کتاب جین است. او هم پس از یک تجربه‌ی تلخ، به شروعی تازه احتیاج دارد. او هم به همان خانه و معمار مرموزش جذب می‌شود. خیلی زود از مرگ مستأجر قبلی خانه مطلع می‌شود. مستأجری که شباهت‌های غریبی با جین داشته است. او در تلاش برای پیدا کردن حقایق از میان دروغ‌ها، ناخواسته از همان الگوهای پیشین پیروی می‌کند، همان انتخاب‌ها را انجام می‌دهد و همان وحشت دختر قبلی را تجربه می‌کند.


- کتاب صوتی دختر قبلی

نشر صوتی آوانامه طی همکاری با «نشر البرز» نسخه‌ی صوتی کتاب «دخترِ قبلی» اثر «جی. پی. دلانی» را با ترجمه‌ی «فرانک سالاری» تولید و منتشر کرده است. در اجرای این کتاب، چهار گوینده ایفای نقش کرده‌اند: «آزاده رادمهر»، «ماهتینار احمدی»، «مهدی صفری» و «مریم پاک‌ذات».

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
694.۵۳ کیلوبایت
مدت زمان
۱۲:۲۰:۰۶
نویسنده جی پی دلانی
مترجمفرانک سالاری
راویمریم پاک‌ذات
راوی دوممهدی صفری
راوی سومماهتینار احمدی
راوی چهارمآزاده رادمهر
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۶/۲۸
قیمت ارزی
9 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۹۴.۵۳ کیلوبایت
۱۲:۲۰:۰۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
40 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

سلام خدمت همگی ،اول از داستان براتون بگم که خوب و پرکشش و غافلگیر کننده بود .دوم از گوینده ها میخوام بگم ،فیدیبوی عزیز خانم پاک ذات فقط ۲ دقیقه آخر داستان رو روایت می کنند ،چرا به عنوان راوی اصلی اسمشونو مینویسید ،در ضمن با احترام صدای خانم رادمهر واقعا رو اعصاب بود

4

قصه کتاب معمایی و مهیج بود من دوست داشتم ولی صدای راوی دل نشین نبود

5
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

یه کتاب معمایی جذاب و شنیدنی

4.2
(5)
گیرا 🧲 (1)
101,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دختر قبلی
دختر قبلی
جی پی دلانی
آوانامه
4.2
(5)
گیرا 🧲 (1)
101,000
تومان