0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
عالیجناب کیشوت

معرفی، خرید و دانلود کتاب عالیجناب کیشوت

نویسنده:
گراهام گرین
ناشر:
نشر نو
درباره عالیجناب کیشوت

کتاب عالیجناب کیشوت( Monsignor Quixote) رمان انگلیسی به قلم گراهام گرین است. این رمان در سال 1982 منتشر شد. این کتاب مجموعه ای از رمان کلاسیک اسپانیایی 1605 و 1615 دن کیشوت نوشته میگل د سروانتس است که لحظات کمدی زیادی دارد، اما همچنین تأملی در موضوعاتی مانند زندگی پس از دیکتاتوری، کمونیسم و ​​ایمان کاتولیک ارائه می کند.

در توضیح داستان این اثر باید گفت، شخصیت اصلی این رمان کشیش پیر و ساده دلی است به نام «پدر کیشوت» که در شهر کوچک «ال نوبوزو» در اسپانیا زندگی می‌کند و به‌خاطر تشابه نام، خود را از نوادگان دن کیشوت پهلوان افسانه‌ای مانس می‌پندارد. از اتفاق این کشیش عنوان «عالیجنابی» دریافت می‌کند و در پی این ارتقا مقام ناخواسته که رشک و کینه همگامانش را برمی انگیزد آواره  کوه و دشت سرزمین خویش می‌شود. عالیجناب کیشوت از اسقف منطقه مرخصی می‌خواهد و با شهردار سابق شهر توبوسو (یک کمونیست دو آتشه که لقبش «سانچو»ست) با یک ماشین قدیمی که نام آنرا رسی نانت (نام اسب دن کیشوت) گذاشته‌اند راهی سفر می‌شود تا با ماجراهایی روبه‌رو شود شبیه به ماجراهایی که نیای بزرگ و معروف خود پشت سر گذاشته است.

این رمان به ترجمه رضا فرخ‌فال توسط نشر نو در فیدیبو در اختیار علاقه مندان به رمان های انگلیسی قرار گرفته است.

گراهام گرین

هنری گراهام گرین متولد ۲ اکتبر ۱۹۰۴ نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی بود که بسیاری او را یکی از رمان‌نویسان برجسته انگلیسی قرن بیستم می‌دانستند. گرین با ترکیب تحسین ادبی با محبوبیت گسترده، در اوایل زندگی خود به عنوان یک نویسنده بزرگ، شهرت پیدا کرد، هم در رمان های جدی کاتولیک و هم در داستان های هیجانی (یا به قول خودش «سرگرمی ها»).

او چندین بار در فهرست نهایی جایزه نوبل ادبیات قرار گرفت. وی در طول 67 سال نویسندگی، که شامل بیش از 25 رمان بود، مسائل متضاد اخلاقی و سیاسی دنیای مدرن را بررسی کرد. او در سال 1968 جایزه شکسپیر و جایزه اورشلیم 1981 را دریافت کرد.

او در سال 1926 پس از آشنایی با همسر آینده اش، ویوین دیرل-براونینگ، به مذهب کاتولیک گروید. بعدها در زندگی خود را "آگنوستیک کاتولیک" خطاب کرد. او در سال 1991 در سن 86 سالگی بر اثر سرطان خون درگذشت و در گورستان کورسو به خاک سپرده شد.

از آثار مهم دیگر گراهام گرین که در ایران ترجمه شده میتوان به کتاب های  کنسول افتخاری، عالیجناب کیشوت، مقلد ها، وزارت ترس و صخره برایتون اشاره داشت.

چرا باید کتاب عالیجناب کیشوت را بخوانیم؟

آثار گراهام گرین معمولا از لحاظ فرمی آثار متفاوتی با هم هستند، اما محتوایی شبیه به هم دارند. در این رمان هم قهرمانی ساده داریم که این‌بار قرار نیست مورد تمسخر قرار بگیرد.

گراهام گرین، جهان داستان خودش را کاملاً با قرینه‌هایی از دن کیشوت ساخته است. جلوتر که می‌رویم در می‌یابیم حوادثی که منزل به منزل برای پدر کیشوت و سانچو رخ می‌دهد نیز رونوشت‌هایی مدرن از مواقعی است که دن کیشوت با آنها روبرو شده بود. پدر کیشوت و سانچو از لحاظ اعتقادی هیچ سنخیتی با هم ندارند. یکی نماینده‌ی ایمان مسیحی ساده و بی‌پیرایه‌ای است که هیچ تعلّق دنیوی ندارد و دیگری یک چپِ آرمان‌گرای شکست‌خورده که شاهد انحراف جبهه‌ی مبارزه‌ی جهانی علیه سرمایه‌داری است و نمی‌تواند از آنچه رهبران بزرگ مارکسیسم و کمونیسم انجام می‌دهند دفاع کند.

در بخشی از عالیجناب کیشوت می‌خوانیم

  • ماجرا چنین اتفاق افتاد. پدر کیشوت سفارش ناهارش را که در تنهایی می‌خورد به مستخدمه خود داده بود، و برای خرید شراب راهی تعاونی محل شد که در هشت کیلومتری اتوبوسو بود و سر راه اصلی به والنسیا. روزی بود با هوایی دم کرده و هرم گرما از کشتزارهای خشک زبانه می کشید. ماشین سئات" کوچکش که هشت سال پیش آن را دست دوم خریده بود، دستگاه تهویه نداشت، و او همچنان که در جاده پیش میرفت با دلتنگی به روزی فکر می‌کرد که باید ماشین دیگری برای خود دست و پا کند. با خود حساب کرد که هفت سال عمر یک سگ می‌تواند برابر با یک سال عمر انسان باشد، و پس ماشین او هنوز در آغاز میانسالی بود. اما متوجه شده بود که مردم آبادی دیگر به چشم یک ماشین از کارافتاده به سئات مدل ششصد او نگاه می‌کنند. به او هشدار می دادند «آدم نمی تواند به آن اطمینان کند، دن کیشوت»
  • در این شکی نبود که سانچو حال خرابی دارد. با بی‌حوصلگی از پیشنهاد راهی که می‌بایست پس از بیرون آمدن از سالامانکا در پیش گیرند، ‌سر باز زد. چنان بود که گویی گذران شبی دراز در خانه‌ای از دوران جوانی‌اش او را ویران کرده است. در میانسالی رفتن به جایی که یادهای جوانی را در دل آدم زنده کند خالی از خطر نیست.

پیشنهاد های برای دوستداران کتاب عالیجناب کیشوت

اگر از این سبک کتاب داستان و رمان خوشتان می‌آید و یا به‌دنبال مطالعات داستان و رمان‌های انگلیسی هستید، بهتر است به کتاب‌های زیر نیز نگاهی بیندازید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۳ مگابایت
تعداد صفحات
257 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۳۴:۰۰
نویسندهگراهام گرین
مترجم رضا فرخ فال
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Monsignor Quixote
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۱
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
80,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۳ مگابایت
۲۵۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
98,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
عالیجناب کیشوت
عالیجناب کیشوت
گراهام گرین
نشر نو
5
(1)
98,000
تومان