0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کنسول افتخاری

معرفی، خرید و دانلود کتاب کنسول افتخاری

نویسنده:
گراهام گرین
ناشر:
نشر نو
درباره کنسول افتخاری

کتاب کنسول افتخاری ( The Honorary Consul) رمان انگلیسی به قلم گراهام گرین است. این رمان در سال 1973 منتشر شد. گرین آن را یکی از آثار مورد علاقه خود می دانست. این کتاب درباره‌ی «جنگ کثیف» آرژانتین در اوایل دهه 1970 است.

 کتاب در مورد گروهی از انقلابی‌ها در یکی از شهرهای کوچک آرژانتین است نقشه ربودن سفیر آمریکا را طراحی می‌کنند اما به اشتباه کنسول افتخاری انگلستان را می‌ربایند... همه شخصیت‌های اصلی این رمان پرکشش که گرین در کمال استادی بر پیرنگ آن مسلط است، ناگریزند در مواجهه با بی‌عدالتی‌ها و مظالم این دنیای خشن فداکارانه در ازای خشنودی وجدان خویش محرومیت‌هایی را تحمل کنند. سرانجام پیش‌تر «پیروزی» به نظر می‌آمد، پس از نیل به اهداف چونان شکستی تلخ جلوه می‌کند.

گراهام گرین در این اثر خود با واقع بینی و طنز ظریف و رشک برانگیز خاص خود، خواننده را به مشارکت در وقایع و اندیشه های داستان وا می دارد، بی آن که معلم اخلاق جلوه کند.

این رمان به ترجمه احمد میرعلایی توسط نشر نو در فیدیبو در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

گراهام گرین

هنری گراهام گرین متولد ۲ اکتبر ۱۹۰۴ نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی بود که بسیاری او را یکی از رمان‌نویسان برجسته انگلیسی قرن بیستم می‌دانستند. گرین با ترکیب تحسین ادبی با محبوبیت گسترده، در اوایل زندگی خود به‌عنوان یک نویسنده بزرگ، شهرت پیدا کرد، هم در رمان‌های جدی کاتولیک و هم در داستان‌های هیجانی (یا به قول خودش «سرگرمی‌ها»).

او چندین بار در فهرست نهایی جایزه نوبل ادبیات قرار گرفت. وی در طول 67 سال نویسندگی که شامل بیش از 25 رمان بود، مسائل متضاد اخلاقی و سیاسی دنیای مدرن را بررسی کرد. او در سال 1968 جایزه شکسپیر و جایزه اورشلیم 1981 را دریافت کرد.

او در سال 1926 پس از آشنایی با همسر آینده‌اش، ویوین دیرل - براونینگ، به مذهب کاتولیک گروید. بعدها در زندگی خود را "آگنوستیک کاتولیک" خطاب کرد. او در سال 1991 در سن 86 سالگی بر اثر سرطان خون درگذشت و در گورستان کورسو به خاک سپرده شد.

از آثار مهم دیگر گراهام گرین که در ایران ترجمه شده می‌توان به کتاب های  پایان رابطه، عالیجناب کیشوت، مقلدها، وزارت ترس و صخره برایتون اشاره داشت.

چرا باید کتاب کنسول افتخاری را بخوانیم؟

 کتاب کنسول افتخاری یک رمان انگلیسی است  در ژانر درام که در مورد اتفاقات دوره جنگ کثیف آرژانتین است. این کتاب بسیار مورد استقبال کسانی قرار خواهد گرفت که به رمان‌های رام و سیاسی علاقه دارند.

 این کتاب نه‌تنها مورد استقبال کتابخوان‌ها قرار گرفته است، بلکه پس از ساخت فیلم از روی این کتاب مورد استقبال طرفداران فیلم و سینما هم قرار گرفت و در نهایت در سایت Goodreads نمره قابل‌قبول 3.8 را از این طرفداران کتاب گرفت.

اگر شما هم به داستان و رمان‌های انگلیسی و همچنین رمان‌های ژانر سیاسی علاقه دارید این کتاب به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب کنسول افتخاری می‌خوانیم

  • در بوئنوس‌آیرس، طی سال‌های دراز جدایی، تنها یک نامه از پدرش دریافت کرده بودند. مطابق با نوشته روی پاکت، سنیورا هیخوا، نامه برای هر دو آنان نوشته شده بود. نامه از طریق پست نیامده بود. یکشنبه شبی تقریباً چهار سال بعد از ورودشان، وقتی از سینمایی که در آن بربادرفته را برای بار سوم دیده بودند برگشتند، آن را زیر در آپارتمان یافتند. مادرش هرگز تجدید نمایش این فیلم را از دست نمی‌داد، شاید بدان جهت که فیلم کهنه و ستارگان قدیمی برای چند ساعتی جنگ داخلی را چیزی ساکن و بی‌خطر می‌نمایاند. کلارک گیبل و ویویان لی به‌رغم همه آن گلوله‌ها باز از خلال سالیان بر صحنه ثابت می‌شدند.
  • دکتر پلار هیچ‌گاه کس دیگری را در شهر ندیده بود که کتاب بخواند. وقتی در خانه آشنایان به شام دعوت داشت فقط کتاب‌هایی را می‌دید که پشت شیشه محبوس بود تا از رطوبت در امان بماند. هیچ‌گاه کسی را کنار رودخانه یا حتی در یکی از میدان‌های شهر گرم خواندن چیزی ندیده بود - مگر گاه و گدار خواننده إلی لورالا، روزنامه محلی را. گاه عاشق و معشوقی روی نیمکت‌ها بودند یا زنان خسته‌ای با سبدهای خرید، یا ولگردانی که با فراغ‌بال روی نیمکت‌ها می‌نشستند، اما هیچ‌گاه کتابخوانی نبود. هیچ‌کس نمی‌خواست با ولگردی به شراکت بر نیمکتی بنشیند، و به خلاف بقیه مردم جهان نتواند دست‌وپای خود را به‌راحتی دراز کند.

پیشنهادهای برای دوستداران کتاب کنسول افتخاری

اگر از این سبک کتاب داستان و رمان خوشتان می‌آید و یا به دنبال مطالعات داستان‌های سیاسی و یا شبیه به این کتاب هستید، بهتر است به کتاب‌های زیر نیز نگاهی بیندازید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۳۴ مگابایت
تعداد صفحات
358 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۵۶:۰۰
نویسندهگراهام گرین
مترجماحمد میرعلایی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Honorary Consul
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۸
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
105,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۳۴ مگابایت
۳۵۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
130,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کنسول افتخاری
کنسول افتخاری
گراهام گرین
نشر نو
5
(1)
130,000
تومان