0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه برای ادامه ی زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه برای ادامه ی زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟

ماندن یا رفتن
نویسنده:
آلن دوباتن
درباره چگونه برای ادامه ی زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟

کتاب چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟ نوشته‌ی آلن دو باتن راهکارهایی را به خوانندگان ارائه می‌کند که بر اساس نوع مشکلاتی که در زندگی مشترک خودشان دارند تصمیم بگیرند در آن رابطه بمانند یا جدا شوند.

مشکلات و درگیری در زندگی مشترک هر شخصی وجود دارد. فرد در مواقعی همسر خود را دوست دارد و ممکن است در شرایطی قرار گیرد که از همسر خود متنفر شود و نتواند وی را تحمل کند. آلن دو باتن سعی کرده است در این کتاب شرحی از این وضعیت ارائه داده و سپس توضیح دهد که چگونه می‌توان این مشکل یا مسئله را حل کرد. باتوجه‌به میزان بالای حساسیت یک رابطه تصمیم‌گیری درباره هر موضوعی مانند تمام شدن یا ادامه دادن باید بر اساس نگاهی واقع‌بینانه باشد. زمانی که افراد صرف ساختن یک زندگی کرده‌اند در مواقع بسیاری ارزش این را دارد تا برای تداوم زندگی مشترک تلاش کنند.

کتاب چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم به ما نشان می‌دهد که برای تصمیم‌گیری برای یک رابطه بخش‌ها مثبت و منفی آن را در کنار هم بگذاریم و رفتاری بالغانه از خود نشان دهیم. به عبارتی، ‌ به‌جای این که از یک مسئله فاجعه بسازیم و در جایگاه درست قرار بگیریم، تا بتوانیم باتوجه‌به این دوگانگی پیش‌آمده راهکارها را به‌درستی اجرا کنیم.

درباره‌ی آلن دوباتن؛ مؤلف كتاب‌هاي پرفروش روان‌شناسی

آلن دوباتن (Alain de Botton) نویسنده دورگه سوییسی- انگلیسی است که بیش از ده جلد کتاب منتشر کرده و اغلب آثارش درباره موضوعات گوناگون و با شیوه‌ای فلسفی بیان شده‌اند.

 این نویسنده دوره دکتری فلسفه خود را در دانشگاه هاروارد آغاز کرد، اما پس از مدتی از آن انصراف داد و به نوشتن کتاب‌هایی با زمینه فلسفی مشغول شد. آلن دوباتن برای گسترش کیفیت زندگی از طریق اندیشیدن و آرای فلسفی، مدارسی را با عنوان مدرسه زندگی یا School of Life را راه‌اندازی کرده است و کتاب پیش رو یکی از آثار مهم از مجموعه مدرسه زندگی به شمار می‌رود. از دیگر کتاب‌های محبوب و مهم این نویسنده می‌توان به «جستارهایی در باب عشق»، «اضطراب وضعیت» و «تسلی بخشی‌های فلسفه» اشاره کرد. از آلن دو باتن بیش از ده کتاب به زبان فارسی ترجمه شده است. این نویسنده در سال 2015 توانست که برنده جایزه یاران شوپنهاور را که به جشنواره نویسندگان ملبورن تعلق دارد، دریافت کند. آلن دوباتن در حال حاضر 52 سال دارد.

چند دلیل برای خواندن کتاب چگونه برای زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم

با مطالعه‌ی کتاب چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟ (Stay or Leave) به‌مرور یاد خواهید گرفت که چه انتظاراتی از طرف مقابلتان باید داشته باشید و چقدر این انتظارها می‌تواند عملی و منطقی باشد، پس از مطالعه این کتاب، شاید تصمیم بگیریم که می‌خواهیم بمانیم. یا شاید بفهمیم که باید در روزهای آتی گفت‌وگویی برای پایان‌دادن به مسائل داشته باشیم. حاصل این مطالعه به هر سمتی برود، می‌توانیم فارغ از هر چیز دیگر امید داشته باشیم که ماجرا حل‌وفصل بشود. این مسئله امری کاملاً طبیعی است، و پذیرش آن برای افرادی که به بلوغ فکری رسیده‌اند، چندان دشوار نیست. ترجمه کتاب «چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟» را معصومه عباسیان انجام داده و  توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک چاپ شده است.  همچنین نسخه الکترونیک این کتاب را می‌توانید در همین صفحه از فیدیبو در دسته‌بندی کتاب‌های انگیزشی و موفقیت تهیه کنید.

در بخش‌هایی از چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم می‌خوانیم

وقتی افراد سعی می‌کنند دلیل جدایی زوج‌های خاص را توضیح‌ بدهند معمولاً بر ایده تفاوت تأکید می‌کنند. یکی شخصیت خلاق و بی‌نظمی داشت، در مقابل دیگری شخصیت مدیریتی منظم؛ یکی تپه نوردی را دوست داشت درحالی‌که دیگری از فضای باز متنفر بود؛ جای تعجب نیست که آن‌ها مجبور شدند جدا بشوند.

در پس این توضیح نظریه‌ای غالب راجع به عشق وجود دارد: اگر ازدواجی موفق است، دلیلش شباهت دو طرف رابطه است. تفاوت است که آن‌ها را از هم جدا می‌کند. وقتی عملکرد سایت‌های همسریابی مدرن را در نظر می‌گیریم متوجه می‌شویم که این نظریه‌ چقدر گسترده است. این‌ وبسایت‌ها با هدف کمک به ما برای یافتن فرد «درست»، پایگاه‌های اطلاعاتی خود را جست‌و‌جو می‌کنند تا ما را با کسی مطابقت بدهند که با ما در سلایق، علایق و نگرش‌ها بیشترین اشتراک را داشته باشد. تئوری این است که هر چه تعداد تفاوت‌ها کم‌تر باشد، احتمال کارایی رابطه بیشتر است. هرچقدر هم این موضوع قابل‌قبول به نظر برسد یک حقیقت اساسی راجع به عشق را که ما با هزینه‌های گزاف نادیده می‌گیریم در بر می‌گیرد: هیچ زوجی هرگز به دلیل تفاوت‌هایشان از هم جدا نمی‌شوند. آن‌ها از هم جدا می‌شوند؛ زیرا یکی از آن‌ها از شنیده نشدن خسته شده است.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم

راهکارها و پیشنهادهای کاربردی آلن دوباتن در کتاب چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟ به ما کمک می‌کند تا بتوانیم احساسات خودمان را کنترل کنیم و برای تصمیم‌گیری تمام شرایط و جوانب را بسنجیم. با مطالعه‌ی این اثر خواهید دید که گرچه اتمام یا ادامه دادن یک رابطه آسان نیست، اما می‌توان به‌مرور آن را پذیرفت و از آن گذر کرد. کتاب‌های بسیاری در حوزه موفقیت وجود دارند که به افراد کمک می‌کنند در مواقع حساس بهترین تصمیم‌ها را بگیرند و به توسعه فردی دست یابند. در ادامه به تعدادی از این کتاب‌ها اشاره می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
620.۲۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
120 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۰۰:۰۰
نویسندهآلن دوباتن
مترجممعصومه عباسیان
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Stay or leave
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۰۴
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۲۰.۲۹ کیلوبایت
۱۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
50 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب خوبیه، ولی ترجمه ش بعضی جاها واقعا گنگ و مبهمه. اذیت شدم

4.5
(2)
30,500
٪50
15,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
چگونه برای ادامه ی زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟
چگونه برای ادامه ی زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟
آلن دوباتن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه برای ادامه ی زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟
٪50
چگونه برای ادامه ی زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟
ماندن یا رفتن
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.5
(2)
30,500
٪50
15,250
تومان