0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چارلی و کارخانه شکلات سازی

معرفی، خرید و دانلود کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی

مجموعه داستان های عجیب آقای دال
نویسنده:
رولد دال
درباره چارلی و کارخانه شکلات سازی

یکی از داستان‌های جذاب و دوست‌داشتنی کودکان که در دنیا شناخته شده است چارلی و کارخانه شکلات سازی است. داستانی کلاسیک و خواندنی که خاطره‌ی کودکی نسل‌های زیادی است و فیلم آن هم یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های دنیاست.

Charlie and the chocolate factory رمان مناسب کودک و نوجوانان است که در سال ۱۹۶۴ منتشر شد. داستان این کتاب ماجرای پسر نوجوانی به نام چارلی باکت است که به بازدید از یک کارخانه شکلات سازی در ویلی ونکا می‌رود. رولد دال این داستان را از تجربیات دوران کودکی خودش الهام گرفته است و آن را تبدیل به یک ماجرای سورئال و بسیار جذاب کرده است. در دهه‌ی ۲۰ قرن بیستم شرکت‌های بزرگ شکلات سازی برای یکدیگر جاسوس می‌فرستادند تا فرایندهای یکدیگر بدزدند و نویسنده از این ایده استفاده کرده و داستانی جذاب با فرایندهای هیجان‌انگیز، ماشین‌های غول‌پیکر و اتفاقات جالب را خلق کرده است.

چارلی و کارخانه شکلات سازی یک اثر معمولی نیست، نویسنده در ادامه‌ی این کتاب چارلی و آسانسور بزرگ شیشه‌ای را در سال ۱۹۷۱ منتشر کرد و به موفقیتی مشابه دست یافت. چارلی باکت شخصیت اصلی این داستان‌ها در سال ۲۰۱۲روی یکی از تمبرهای انگلستان ظاهر شد. دو اقتباس بسیار مهم از این کتاب وجود دارد که یکی در سال ۱۹۷۱ و یکی در سال ۲۰۰۵ ساخته شده است. رولد دال و داستان جذابش الهام بخش نویسندگان زیادی در سراسر دنیا بوده‌اند.

چارلی و کارخانه شکلات‌سازی بارهاوبارها به فارسی برگردانده شده است. یکی از ترجمه‌های خوب این کتاب ترجمه‌ی علی هداوند است که انتشارات کتابسرای نیک آن را با عنوان کامل «چارلی و کارخانه شکلات سازی، مجموعه داستان‌های عجیب آقای دال» منتشر کرده است. این کتاب در دسته‌بندی داستان و رمان انگلیس در فیدیبو هم در دسترس است.

رولد دال کیست؟

رولد دال (roald dahl) یکی از مشهورترین نویسندگان قرن بیستم است که بین سال‌های ۱۹۱۶ تا ۱۹۹۰ زندگی می‌کرد. او به‌عنوان یک نویسنده‌ی برجسته‌ی کودک و نوجوان شناخته می‌شود و فیلمنامه‌نویس هم هست. او در دانشگاه آکسفورد درس‌خوانده است و دوران جوانی خود را در طول جنگ جهانی دوم گذراند و در نیروی هوایی انگلیس فعال بود. او اولین داستان‌هایش را در دهه‌ی ۴۰ میلادی منتشر کرد و خیلی زود به یکی از مشهورترین نویسندگان عصر خود تبدیل شد. از این نویسنده چندین کتاب مختلف باقی‌مانده است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

چرا باید کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی را خواند؟

چارلی و کارخانه شکلات سازی اثری فوق‌العاده است. داستانی که با قلم بی‌نظیر نویسنده‌اش نوشته شده است و یک دنیای تازه و جذاب را پیش روی مخاطبانش که اغلب کودکان و نوجوانان هستند گذاشته است. فرقی نمی‌کند در کدام نقطه‌ی جهان به دنیا آمده‌اید چارلی و کارخانه شکلات سازی همان داستانی است که قوه‌ی تخیل و شما و فرزندتان را فعال می‌کند و لحظات بسیار فرحبخشی را برایش می‌سازد. شخصیت‌های داستان‌های او کودکانی شجاع و پر دل‌وجرئت هستند و الگوهای خوبی برای بچه‌ها به‌حساب می‌آیند. بسیاری از نویسندگان مشهور و کارشناسان به نام دنیا معتقدند کتاب‌های رولد دال باید بخشی از خاطرات کودکی بچه‌ها باشند.

در بخشی از کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی می‌خوانیم

به‌محض اینکه آقای ونکا فرمان داد: «قایقو نگه دارید!» اومپا لومپاها پاروهایشان را در رودخانه گیر دادند و قایق ایستاد.

اومپا لومپاها قایق را جلو در قرمزی که رویش نوشته بود اتاق اختراع - ورود افراد متفرقه ممنوع - نگه داشتند. آقای ونکا کلیدی از جیبش در آورد، به قایق تکیه داد و کلید را وارد سوراخ قفل کرد و گفت: این مهم‌ترین اتاق توی کل کارخونه‌اس! فرمول‌ها و شیوه‌های مخفی و اسرارآمیز من اینجا پیاده میشه! فیکل گرابر کارکشته و پرودنوز و اسلاگ ورث و خیلی از شکلات‌سازهای فاسد دیگه دلشون می‌خواد از رمز و راز این اتاق سردر بیارن. خوب، حالا خوب گوش کنید! دلم می‌خواد وقتی وارد شدید کاملاً منظم باشید! دست به هیچ‌چیز نزنید، چیزی رو انگولک نکنید و هیچ‌چیز رو تو دهنتون نذارید!  همه فهمیدن؟

همه‌ی بچه‌ها گفتند: «بله، بله! به هیچ چیزی دست نمی‌زنیم!»

آقای ونکا گفت: «خب برید تو. تا حالا هیچ‌کس، حتی یک اومپا لومپا هم پاشو تو این اتاق نذاشته!» از قایق پیاده شد، در را باز کرد و وارد اتاق شد و چهار کودک و بزرگترهای آن‌ها هم پشت سر او رفتند توی اتاق.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی

چارلی و کارخانه شکلات سازی یکی از داستان‌های جذاب برای کودکان و نوجوانان است، اگر این کتاب را پسندیده‌اید کتاب‌های دیگری هم وجود دارند که می‌توانید به سراغشان بروید. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۰۰ مگابایت
تعداد صفحات
172 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۴۴:۰۰
نویسندهرولد دال
مترجمعلی هداوند
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Charlie and the chocolate factory
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۰۴
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۰۰ مگابایت
۱۷۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
50 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4.5
(2)
47,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
چارلی و کارخانه شکلات سازی
چارلی و کارخانه شکلات سازی
رولد دال

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چارلی و کارخانه شکلات سازی
چارلی و کارخانه شکلات سازی
مجموعه داستان های عجیب آقای دال
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.5
(2)
47,000
تومان