0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
انگیزه های غیرطبیعی

معرفی، خرید و دانلود کتاب انگیزه های غیرطبیعی

نویسنده:
پی دی جیمز
ناشر:
طرح نو
درباره انگیزه های غیرطبیعی

داستان‌های جنایی وو معمایی قرن بیستم جذاب و هیجان انگیزند و شخصیت‌های ماندگاری از آن‌ها بیرون آمده است. کتاب انگیزه‌های غیر طبیعی اثر پی دی جمیز یکی از این کتاب‌هاست. این کتاب که با عنوان اصلی «innatural causes» در سال ۱۹۶۷ منتشر شد یکی از مجموعه داستان‌هایی است که شخصیت اولش آدام دالگیلش است. یک فرمانده‌ی پلیس و کارآگاه که اولین بار در سال ۱۹۶۲ در کتاب صورتت را بپوشان از همین نویسنده ظاهر شد.

داستان کتاب از این قرار است که دالگیلش به ملک عمه‌اش برای استراحت در کنار دریا در یک دهکده‌ی دورافتاده رفته است و امیدوار است روزهای آرامی را در آنجا سپری کند. افراد دیگری هم در روستا حضور دارند که یکی از آن‌ها رمان نویسی به نام موریس ستون است. هنوز کمی از حضور داگلایش نگذشته که عیششان با آمدن جنازه‌ی رمان نویس به ساحل درحال که دست ندارد به هم می‌خورد. ابتدا این یک تحقیقات محلی است اما اتفاقاتی می‌افتد که آدام داگلایش را مجبور می‌کند خودش را درگیر این داستان کند... پایان کتاب پایانی غافلگیر کننده است. بسیاری از منتقدان و خوانندگان آن را دوست دارند و عده‌ای هم طرح داستان را کمی دور از واقعیت دانسته‌اند.

کتاب انگیزه‌های غیر طبیعی در ایران هم خوانندگان خودش را دارد. خسرو سمیعی مترجم این اثر است و انتشارات طرح نو آن را منتشر کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌بندی داستان و رمان فیدیبو در دسترس است.

پی دی جیمز کیست؟

فیلیپس دوروتی جیمز (phyllys Dorothy james) رمان نویس انگلیسی بود. او در آکسفورد در خانواده‌ای طبقه متوسط به دنیا آمد و در نوجوانی به دلیل بیماری مادرش مجبور شد مدرسه را رها کند و به مراقبت از خواهر و برادرش مشغول شود. او سپس به کار در اداره مالیات پرداخت و در ۱۹۴۱ هم ازدواج کرد. او در دوران جنگ جهانی دوم در بیمارستان کار می‌کرد و از اواسط دهه‌ی پنجاه نوشتن را شروع کرد. او مجموعه داستا‌های آدام داگلایش را نوشت و  در آن‌ها به انتقاد از سیستم‌ بروکراسی انگلیسی و مسائلی مانند خدمات بهداشت سراسری می‌پرداخت. او در سال ۲۰۱۴ در سن ۹۴ سالگی درگذشت. بسیاری از آثار او که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم در طی دهه‌ی هشتاد میلادی برای تلویزیون اقتباس شدند:

چرا باید کتاب انگیزه‌های غیر طبیعی را خواند؟

انگیزه‌های غیرطبیعی یک داستان خواندنی و جذاب از قرن بیستم است که می‌توان آن را ادبیات جنایی کلاسیک نامید. داستان کتاب بسیار جالب و پرفراز و نشیب است و چیزهای زیادی درباره‌ی ادبیات این زمانه و قلم یکی از بهترین نویسندگان جنایی دنیا یعنی پی دی جیمز در اختیار خواننده می‌گذارد. قلم نویسنده کشش زیادی دارد و خواندن کتاب می‌تواند چند ساعت بسیار دلچسب را برای خواننده فراهم کند. هنگامی که خواندن این کتاب را شروع کنید دیگر به این سادگی آن را زمین نخواهید گذاشت.

در بخشی از کتاب انگیزه‌های غیر طبیعی می‌خوانیم

در ویلای سنگی شبیه به هم لات‌هام و جوستین برایس گذشت اما دالگلایش نشانی از صاحبانشان نیافت. با این همه جاگوار لات‌هام جلوی خانه پارک شده بود و دودی باریک و پیچان از دودکش خانه برای بیرون می‌‌زد راه سربالا شد و دالگلایش ناگ‌هان تمام چشم انداز را دید. دماغه دیگر زیر پایش قرار داشت ارغوانی و طلایی تا صخره‌ها و سپس دریای مواج که نور را منعکس می‌ ساخت بالای تپه توقف کرد تا ببیند و بشنود. پاییز فصل مورد علاقه اش نبود اما پس از توقف اتومبیل حس کرد حاضر نیست این آرامش شیرین را با احساس‌هایی که بهار در او بر می‌انگیزد تعویض کند. خلنگ‌ها داشتند رنگ می‌باختند اما جگن‌هایی که دوباره گل داده بودند گل‌هایشان به همان پرپشتی ماه مه بود و با همان رنگ طلایی دورتر دریا دامن گسترده بود دریایی با رنگ‌های، بنفش آبی و قهو‌های در جنوب آبگیر‌های مه گرفته زیستگاه پرندگان به منظره رنگ‌های دیگری می‌بخشید سبز و آبی ملایم در هوا خلنگ بوی و بوی چوب جنگلی شنیده می‌ شد بوی همی‌ شگی و خاطره انگیز پاییز دالگلایش به خود گفت قابل باور کردن نیست که حال دارد میدان جنگ به قرن مبارزه شجاعانه زمین را در برابر دریا تماشا می‌ کند

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب انگیزه‌های غیرطبیعی

انگیزه‌های غیرطبیعی یکی از نمونه داستان‌های خوب ادبیات انگلستان است. اگر از این کتاب لذت برده‌اید کتاب‌های دیگری هم وجود دارند که می‌توانند اوقات خوشی برای شما بسازند. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۹ مگابایت
تعداد صفحات
273 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۰۶:۰۰
نویسنده پی دی جیمز
مترجمخسرو سمیعی
ناشرطرح نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Unnatural causes
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۲۸
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۹ مگابایت
۲۷۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
16 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
33 ٪
2
ستاره
16 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

جسد مردی با دستهای بریده شده، در قایقی پیدا می شود. همسایه های او که همگی نویسنده هستند، در مظان اتهام قرار دارند.

3

ترجمه خوبی نداشت.

4

ترجمه افتضاح!

3.5
(6)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
انگیزه های غیرطبیعی
انگیزه های غیرطبیعی
پی دی جیمز
طرح نو
3.5
(6)
60,000
تومان