0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سگ زرد

معرفی، خرید و دانلود کتاب سگ زرد

ماجراهای مگره، کمیسر پلیس
نویسنده:
ژرژ سیمنون
ناشر:
طرح نو
درباره سگ زرد

کتاب «سگ زرد» یکی دیگر از دنباله‌ داستان‌های پلیسی کمیسر مگره است که برای مدت‌ها در صدر داستان‌های این ژانر قرار داشت و برای نویسنده‌اش در اروپا و آمریکا شهرتی بزرگ را فراهم آورده بود. در این کتاب روایتی جنایی و هیجان انگیز را این کمیسر غیر عادی و پرونده‌ای که می‌خواهد حل کند می‌خوانید. از لحظه‌ای که کتاب را برمی‌دارید تا پایان آن حتی یک لحظه نیز نمی‌توانید از آن چشم بردارید و هر لحظه به لحظه با آن همراهی خواهید کرد.

کتاب حاضر در سال ۱۹۳۱ برای بار نخست انتشار یافته است. این کتاب و نویسنده‌اش نیز در ایران پرفروش است و در مرکز توجه قرار دارد. عبدالله توکل آن را به فارسی برگرداننده و انتشارات طرح نو آن را در ۲۰۰ صفحه به بازار نشر عرضه کرده است. نسخه‌ی الکترونیکی کتاب زرد در فیدیبو در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد و می‌توان آن را در بخش داستان و رمان یافت.

نویسنده‌ی صاحب سبک و پرکار، ژرژ سیمنون

این نویسنده که با نام کامل «ژرژ ژوزف کریستین سیمنون» (George Joseph Chiristian Simenon) شناخته می‌شود. در ابتدای قرن بیستم سال ۱۹۰۳ در شهر لیژ بلژیک پای به هستی نهاد و به سال ۱۹۸۹ در حالی که بیمار، پریشان حال و دردمند بود، در لوزان سوئیس دیده از جهان فروبست. او که از خانواده‌ای معمولی بود، حین جنگ جهانی اول، مدرسه را آغاز کرد و زیر نظر یسوعیان تحصیل می‌کرد. هرچند با این گروه چندان سازگار نبود. وی حین تحصیل کار نیز می‌کرد ولی هیچ جا ماندگار نبود و اخراج می‌شد ولی زمانی‌که ۱۸ ساله شد، با شدت یافتن بیماری پدر ترک تحصیل کرد و به کار کردن به طور تمام وقت روی آورد. ابتدا خبرنگاری را آزمود و برای گازت دو لیژ قلم می‌زد. او صاحب ستونی بود که از شرایط محل‌ها مثل میکده‌ها و از افراد مسئله‌دار جامعه می‌نوشت. همین او را به نویسندگی جنایی-پلیسی و طنز سوق داد. از ۱۹۱۹ تا پایان عمرش حرفه‌ی اصلیش نویسندگی بود. هرچند کارها و مشاغل دیگری مثل منشی‌گری و کارمند بودن را نیز آزمود.

در زمان جنگ جهانی دوم، در فرانسه می‌زیست و نویسنده‌ی توانایی شده بود و با بزرگانی چون آندره ژید آشنایی داشت. ولی به سبب نیای یهودی‌اش تحت تعقیب نازی‌ها در فرانسه‌ی اشغال شده قرار داشت. از این رو به سال ۱۹۴۵ به آمریکا مهاجرت کرد و استعداد شگرفش در نوشتن چندان گل کرد که بیش از پنجاه کتاب منتشر کرد که عمده‌ی آن‌ها پلیسی بودند و شخصیت کتاب حاضر، کمیسر مگره به کمال رسید. بسیاری از منتفدان ادبی او را نابغه‌ای می‌دانند که در زمانه‌ی پررنج جنگ‌های جهانی زیست و آثارش صدای اکثریت خاموش جامعه بود.

او در سال ۱۹۷۲ از نوشتن داستان خود را تقریبا بازنشست کرد و کتاب زندگی‌نامه‌اش به رشته‌ی تحریر درآورد. کتاب‌های وی به بیش از پنجاه زبان دنیا ترجمه شده است. فقط در زمان حیات وی از داستان‌های او نزدیک به ۲۰۰ فیلم سینمایی و تلویزیونی ساخته شد و کارگردان شهیر بسیاری از وی تاثیر گرفته بودند.

سه دلیل برای مطالعه‌ی کتاب سگ زرد

  • این نویسنده‌ی بلژیکی قرن بیستمی رمان‌های جنایی-پلیسی را به سبک جالب توجه می‌نویسد. این نگاه متفاوت را نباید نادیده گرفت. با اینکه این کتاب در جوانی نویسنده و در دهه سی قرن بیستم نوشته شده است.
  • کتاب حاضر پرهیجان و سرگرم‌کننده و در عین حال عمیق است. کمتر اثری را می‌توان در ادبیات زبان فرانسوی یافت که حائز چنین شرایطی باشد.
  • این بخش از ماجراهای کمیسر مگره را طرفداران سبک جنایی-پلیسی نباید از دست دهند، داستانی جالب و مهیج و با پایان بندی‌ای جذاب.

در بخشی از کتاب سگ زرد چنین می‌خوانیم

در آن جو فاجعه این سگ چیزی دارد که مایۀ اضطراب و تشویش است. شاید رنگش رنگ زرد کثیفش باعث چنین چیزی است حیوان بلندقد و بسیار لاغری است و کله درشتش در آن واحد سگ نگهبان درشت و درواس الم را به خاطر می‌آورد.

در پنج قدمی گروه کارآگاهان سرگرم بازجویی از مامور گمرک هستند که یگانه شاهد حادثه است.

برای معاینه محل به آستانه دری که دو پله دارد سر میزنند این آستانه خانه بسیار بزرگ گرم و نرمی است که پنجره‌هایش بسته است. در سمت راست در اعلان صاحب محضری خبر می‌دهد که این خانه روز هجدهم نوامبر به مزایده گذاشته می‌شود و قیمت آن ۸۰۰۰۰ فرانک است.

پاسبانی مدت‌ها به قفل ور می‌رود اما از عهده شکستنش برنمی‌آید و صاحب گاراژ مجاور به یاری پیچ گوشتی آن را می‌شکند.

آمبولانس می‌رسد آقای موستاگن را روی زنبه‌ای می‌گذارند و توی آمبولانس جا می‌دهند. کنجکاوها دیگر هیچ دستاویزی جز تماشای خانه خالی ندارند.

یک سال است که کسی در آن ساکن نیست. بوی تند باروت و توتون توی راهرو پیچیده است. یک چراغ جیبی روی سنگ‌های کف پوش زمین خاکسترهای سیگار و آثار گل را روشن می‌کند و این چیزها ثابت می‌کند که یک نفر مدت درازی پشت در مترصد مانده است. مردی که جز بالاپوشی روی پیژامه‌اش‌ ندارد، به زنش می‌گوید..

چهار پیشنهاد برای کسانی که کتاب سگ زرد را خوانده‌اند

اگر به ادبیات فرانسوی یا داستان‌های پلیسی علاقه‌مندید به احتمال زیاد اثر حاضر شما را تا انتها کشانده است، از همین چهار کتاب دیگر را برای مطالعه برای عزیزان پیشنهاد می‌دهیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۴ مگابایت
تعداد صفحات
182 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۴:۰۰
نویسندهژرژ سیمنون
مترجمعبدالله توکل
ناشرطرح نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
... Le chien Jaun
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۲۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۴ مگابایت
۱۸۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

عالیه. من عاشق داستانشم. در عین حال اون نگاه ضد بورژوایی مگره رو هم داره که دلچسب میکنه داستانهاش رو. ترجمه اش هم قابل قبوله.

3

داستان قشنگه ولی انگار ابوالقاسم فردوسی ترجمه کرده ،اصلا روان نیست

4

مثل باقی داستانهای مگره. جالب و پرکشش.

4.3
(4)
50,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سگ زرد
سگ زرد
ماجراهای مگره، کمیسر پلیس
طرح نو
4.3
(4)
50,000
تومان