0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
باتیست چگونه مُرد

معرفی، خرید و دانلود کتاب باتیست چگونه مُرد

ناشر:
نشر نو
درباره باتیست چگونه مُرد

باتیست چگونه مرد روایتی کاملاً واقعی درباره گروه تروریستی بوکوحرام است و از ماجرایی که این گروه تروریستی در آن خانواده‌ای فرانسوی را ربوده الهام می‌گیرد. داستان درباره پسری به نام باتیست است که به گفته خودش  آنها مرا آزاد نکردند، آنها مرا به چیزی نامرئی زنجیر کردند. باتیست که توسط گروهی از جهادگران به همراه پدر و مادر و برادرانش در بیابان ربوده شده است، پس از چند هفته اسارت، تنها کسی است که زنده بازمی‌گردد. خانواده‌اش چه شد؟ چرا آزاد شد؟ مهم‌تر از همه، چرا او ادعا می‌کند که «باتیست مرده است» و اصرار دارد که او را "Yumaï" نامیده شود، نامی که اسیر کنندگانش به او داده‌اند و هویت واقعی او را از بین برده‌اند. در این روایت داستان خارق‌العاده و بی‌رحمانه پسری که کاملاً جهنم را ترک نکرده است فاش می‌شود. داستان با نوعی بازجویی آغاز می‌شود فردی که می‌تواند روان‌شناس یا مأمور امنیتی باشد به دنبال این است که بداند چه اتفاقی افتاده و چرا آدم‌رباها فقط او را آزاد کرده‌اند. اما پسرک همه چیز را به یاد ندارد شوکه است؛ اما حافظه‌اش اندک‌اندک بازمی‌گردد. این کتاب در دسته‌بندی کتاب‌های داستان و رمان قرار گرفته است.

درباره نویسنده

آلن بلوتی پر «Alain Blottiere» در سال 1954 در نویی سورسن واقع در غرب پاریس متولد شد. او نویسنده قرن بیستم میلادی اهل فرانسه است. این نویسند آثار متعددی در زمینه سفرنامه داشته و در خلق شخصیت‌های کودک و نوجوان استادانه عمل می‌کند. بلوتی در سال 2016 با انتشار رمان باتیست چگونه مرد؟ (Comment Baptiste est mort) از انتشارات گالیمار موفق به کسب جایزه دسامبر شد. موضوع این رمان اسارت یک خانواده فرانسوی به دست نیروهای بوکوحرام در کامرون است.

جایزه حرفه ادبی، جایزه والری لارباد، جایزه دسامبر، جایزه ژان جیونو، جایزه مک اورلان جوایزی است که او در طول فعالیتش موفق به کسب آن‌ها شده است. املی نوتوم نویسنده مشهور فرانسوی که در سال 2016 در دسته داوران دسامبر بود این رمان را فوق‌العاده توصیف کرده و به روزنامه فیگارو گفته است سابقه نداشته به هیچ کتاب دیگری با چنین اشتیاقی رأی داده باشد.

چرا کتاب باتیست چگونه مرد را بخوانیم؟

درباره‌ی زندگی برآمده از رنج‌های جنگ کتاب‌ها و مطالب زیادی نوشته شده است که هرکدام به شکل و شیوه‌ای جذابیت دارند؛ اما در این میان خواندن و دانستن بخش کاملاً حقیقی از زبان گرفتار شدگان می‌تواند لذت کتاب‌خوانی را دوچندان کند. کتاب باتیست چگونه مرد رمانی است تاریخی درباره‌ی فاقات فوريه ۲۰۱۳، زمانی که تروریست‌های بوکوحرام خانواده‌ای فرانسوی را که بچه‌هایشان نیز همراهشان بود در شمال کامرون دزدیدند. آلن بلوتی پر نویسنده رمان با نگرشی متفاوت داستان اتفاقاتی پر از خشونت را که برای این خانواده افتاده در این رمان به تصویر کشیده است. کتاب باتوجه‌به اهمیت خود به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است. این کتاب در زبان فارسی نیز توسط ابوالفضل الله دادی به فارسی برگردانده شده توسط نشر نو منتشر شد.

در بخشی از کتاب باتیست چگونه مرد می‌خوانیم

مثل بازی بود پیداکردن صدای نشانه‌ها

صوتش رو دوست داشتم؛ اما هیچ معنایی نداشت

همین‌طوری سه تا سوره رو حفظ کردم

مثل ترانه‌های نامفهوم

همه چیزی که امیر می‌خواست همین بود

دوست داشت صدای من رو در حال تلاوت قرآن بشنوه

هر شب بعد از نماز مغرب این کار رو انجام می‌دادم

و وقتی دیگه بلد نبودم کلمه‌ها رو برام زمزمه می‌کرد

- چیزی که تو برام تعریف می‌کنی باورنکردنیه، یومایی در کل تاریخ آدم‌ربایی‌های این متعصب‌ها، هرگز چنین چیزی

ندیدیم

آدم‌ربا به گروگانش قرآن یاد میده و مجبورش می کنه تلاوت

کنه و با گوش‌دادن بهش در نور مهتاب از خود بیخود

میشه

هیچ معنایی نداره یومایی تو این رو خواب دیدی

- شما هرگز در این کار موفق نمیشید.

- چه کاری؟

- اینکه بدونید اونها کی هستند

و در نتیجه کشتن شون.

- من آدمکش نیستم این کار من نیست

من

فقط اینجا هستم تا بفهمم

ولی از اونجایی که تو میدونی اونها کی هستند، احتمالاً

می تونی به آدمکشها کمک کنی که اونها رو از پا دربیارند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب باتیست چگونه مرد

کتاب «باتیست چگونه مرد؟» با زبانی روان و قابل‌فهم به نگارش درآمده است. این کتاب برخلاف کتاب‌های اجتماعی و سیاسی که ممکن است در مواردی در رابطه‌ با موضوع جانب‌داری داشته باشند تمام لحظات را شفاف برای خواننده به تصویر کشیده است،  این رمان بسیار خواندنی است و افراد مختلف می‌توانند از مطالعه آن لذت ببرند. باتیست چگونه مرد اولین کتابی است که از آلن بلوتی در ایران منتشر می‌شود.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۰ مگابایت
تعداد صفحات
204 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۴۸:۰۰
نویسنده آلن بلوتی یِر
مترجم ابوالفضل الله دادی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۲
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
30,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۰ مگابایت
۲۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(2)
73,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
باتیست چگونه مُرد
باتیست چگونه مُرد
آلن بلوتی یِر
نشر نو
5
(2)
73,000
تومان