0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معمای آقای ریپلی

معرفی، خرید و دانلود کتاب معمای آقای ریپلی

به ضمیمۀ مختصری دربارۀ نویسنده و نوشته هایش
ناشر:
طرح نو
درباره معمای آقای ریپلی

این روزها تریلرهای روانشناختی زیادی در دنیا در حال چاپ‌شدن هستند؛ اما خوب است بدانید معمای آقای رپیلی یک تریلر از میانه‌ی قرن بیستم است که طرفداران زیادی دارد. این کتاب در سال ۱۹۵۵ با عنوان اصلی «Talented Mr.Ripley» منتشر شد و شخصیت آقای ریپلی را معرفی کرد که در رمان‌های بعدی نویسنده هم حضور پیدا کرد. از روی این کتاب در سال ۱۹۹۹ فیلمی به همین نام هم ساخته شده است.

تام ریپلی، شخصیت اول این داستان مرد جوانی است که در نیویورک زندگی می‌کند و تلاش می‌کند در این شهر دوام بیاورد. او برای این کار حتی دست به کلاه برداری‌های کوچک هم زده است. تا جایی که هربرت گرین لیف به او مراجعه می‌کند و از او بخواهد به ایتالیا برود و پسرش دیکی را مجبور کند به آمریکا برگردد و به کسب‌وکار خانوادگی‌اش که کشتی‌سازی است بپیوندد. ریپلی در دوستی خود با دیکی که تنها با هم آشنایی نصفه و نیمه‌ای دارند اغراق می‌کند و مدعی می‌شود می‌تواند او را برگرداند. با رفتن رپیلی به ایتالیا دوستی‌ای میان دیکی و او شکل می‌گیرد و ریپلی در خانه‌ی او ماندگار می‌شود و به روابط دوستانه‌اش راه می‌یابد، اتفاقاتی که در ادامه میان این دو نفر می‌افتند سرنوشت هر دوی آن‌ها تغییر می‌دهد.

پاتریشیا های اسمیت کیست؟

پاتریشیا های اسمیت (patricia highsmith) نویسنده‌ی آمریکایی قرن بیستم است. او در تگزاس از پدر و مادری هنرمند به دنیا آمد و چون آن دو خیلی زود از هم جدا شدند کودکی پر ماجرایی داشت. او بخش بزرگی از کودکی خود را در خانه مادربزرگش که کتابخانه بسیار بزرگی داشت گذراند و سپس به کالج رفت. او در سال ۱۹۴۸ اولین رمان خود یعنی غریبه‌ها در قطار را معرفی کرد و پس از آن داستان‌های متعددی نوشت. این نویسنده در طول زندگی خود سال‌ها از افسردگی رنج برد؛ اما این موضوع روی استعدادش تأثیری نداشت و آثار بسیار جذابی از او به‌جامانده است. این نویسنده در فوریه ۱۹۹۵ در سوئیس درگذشت و تمام میراث خود را که مبلغ بالایی هم داشت به کتابخانه ملی سوئيس سپرد.

چرا باید کتاب معمای آقای ریپلی را خواند؟

معمای آقای ریپلی نه فقط یک داستان جنایی جذاب و خوش‌خوان که یک اثر ادبی ارزشمند است. پاتریشیا های اسمیت نویسنده‌ی بسیار با استعدادی است که در شخصیت‌پردازی و فضاسازی بسیار موفق عمل کرده است و رمانش را به‌قدری جذاب نوشته است که وقتی خواندن آن را شروع کنید به‌سختی خواهید توانست کتاب را زمین بگذارید. این کتاب یکی از رمان‌های برجسته‌ی قرن بیستم در نوع خودش به‌حساب می‌آید و افراد زیادی از یک نوجوان علاقه‌مند به داستان‌های جنایی تا یک فرد سالمند که می‌خواهد زمانش را با یک داستان جذاب پر کند می‌توانند آن را بخوانند. نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌بندی داستان و رمان در فیدیبو در دسترس است و می‌توانید آن را روی انواع دستگاه‌های الکترونیکی بخوانید و لذت ببرید. مترجم این اثر فرزانه طاهری است و انتشارات طرح نو آن را منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب معمای آقای ریپلی می‌خوانیم

روز بعد هتلش را عوض کرد و به هتل اروپا رفت که هتلی بود با قیمت مناسب در نزدیکی ویا ونه تو، چون فکر کرد هتل هسلر کمی پرزرق‌وبرق است، از آن نوع هتل‌هایی که سینماچی‌ها زیاد به آن‌جا می‌آمدند و فردی مایلز یا امثال او که دیکی را می‌شناختند، ممکن بود وقتی به رم می‌آیند بخواهند آن جا اتاق بگیرند.

تام در اتاقش در هتل در خیال با مارج و فاستو و فردی حرف می‌زد. فکر کرد از همه بیشتر امکان دارد مارج به رم بیاید. فکر کرد اگر پای تلفن باشد جای دیکی با او حرف می‌زند و اگر رودررویش بود، دوباره تام می‌شود. ممکن بود؛ مثلاً سرزده به رم بیاید و هتل او را پیدا کند و پپایش را توی یک کفش کند که می‌خواهد به اتاقش بیاید و این صورت او مجبور می‌شد انگشترهای دیکی را درآورد و لباس‌هایش را عوض کند.

با صدای تام به او می‌گفت: «نمی‌دانم، خودت که می‌شناسی‌اش، دوست دارد احساس کند که دارد از همه چیز دور می‌شود. گفت که می‌توانم چند روزی از اتاقش استفاده کنم، چون اتاق من از نظر گرما وضعش خیلی خراب است ... نه بابا چند روز دیگر برمی‌گردد یا کارت پستالی می‌فرستد که حالش خوب است.»

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب معمای آقای ریپلی

معمای آقای ریپلی یک ماجرای خواندنی است. از آن دسته ماجراهایی که خواننده را از زمان و مکان جدا می‌کند و به او اجازه می‌دهد در فضا و زمانی دیگر به ماجراجویی بپردازد. از این دست کتاب‌ها در دنیای ادبیات فراوان‌اند اگر شما هم از این کتاب لذت برده‌اید و فکر می‌کنید این اثر برایتان مناسب است، کتاب‌های دیگری هم هستند که می‌توانیم به شما توصیه کنیم. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها آمده است:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۹۷ مگابایت
تعداد صفحات
352 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۴۴:۰۰
نویسنده پاتریشیا های اسمیت
مترجمفرزانه طاهری
ناشرطرح نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Talented Mr. Ripley
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۲۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
70,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۹۷ مگابایت
۳۵۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خیلی لذت بردم. بی اختیار ریپلی را با چهره فارلی گرنجر در فیلم بیگانگان در قطار هیچکاک (كه آن هم اقباس داستان دیگری از های اسمیت است) تصور میکردم!

5
(2)
50,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
معمای آقای ریپلی
معمای آقای ریپلی
به ضمیمۀ مختصری دربارۀ نویسنده و نوشته هایش
طرح نو
5
(2)
50,000
تومان