0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سایه گیوتین

معرفی، خرید و دانلود کتاب سایه گیوتین

نویسنده:
ژرژ سیمنون
ناشر:
طرح نو
درباره سایه گیوتین

« سایه گیوتین» که نام دیگر آن « گردن یک مرد» است، رمانی نوشته ژرژ سیمنون نویسنده بلژیکی است که به خاطر آثار جنایی و تخیلی‌اش شناخته‌شده است. داستان این رمان در پاریس می‌گذرد و داستان فردیناند فاشوآ، تاجر موفقی را دنبال می‌کند که در خانه‌اش به قتل رسیده است. بازرس Maigret برای بررسی پرونده فراخوانده می‌شود و به‌سرعت متوجه می‌شود که قربانی دشمنان و اسرار زیادی دارد که می‌تواند منجر به مرگ او شود.

این کتاب یک نمونه کلاسیک از ژانر پلیسی است، با طرحی پیچیده و شخصیت‌های خوب ترسیم‌شده. ویژگی نوشته سیمنون توجه دقیق به جزئیات و درک عمیق از ماهیت انسان است که رمان را متقاعدکننده و روشنگر می‌کند.

«سایه گیوتین» در سال 1931 برنده جایزه بزرگ ادبیات پلیسی شد که یکی از معتبرترین جوایز داستان جنایی در فرانسه است. این کتاب گواهی بر مهارت سیمنون به‌عنوان یک نویسنده و توانایی او در خلق دنیایی است که هم سخت و هم پیچیده است.

معرفی کتاب سایه گیوتین

ژرژ سیمنون در 13 فوریه 1903 در لیژ، بلژیک به دنیا آمد. او کار نویسندگی خود را با روزنامه‌نگاری آغاز کرد و بعد به داستان‌نویسی روی آورد. او بیش از 200 رمان نوشت و بیشتر به خاطر مجموعه‌های بازرس ماگرت، که تحقیقات کارآگاه معروف پاریسی را دنبال می‌کند، شناخته می‌شود. نوشته سیمنون به خاطر توصیف‌های زنده، عمق روان‌شناختی، و داستان‌های دقیقش شناخته‌شده است.

سیمنون در طول زندگی حرفه‌ای خود جوایز و افتخارات متعددی را برای نویسندگی خود دریافت کرد. او علاوه بر جایزه بزرگ ادبیات سیاسی که برای «گردن یک مرد» برنده شد، جایزه ادگار آلن‌پو را نیز از طرف نویسندگان رازآلود آمریکا دریافت کرد.

از دیگر آثار برجسته سیمنون می‌توان به «سایه بازی»، «مگره و یکصد چوبه ی دار» و «مرگ مرموز در کلیسا» اشاره کرد. او نویسنده‌ای پرکار بود و سالیانه چندین رمان منتشر می‌کرد و آثارش به بیش از 50 زبان ترجمه‌شده است  و کاوه میر عباسی این کتاب هیجان‌انگیز را به فارسی ترجمه کرده است.

سیمنون در 4 سپتامبر 1989 در لوزان سوئیس درگذشت. از او به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین و مهم‌ترین جنایت نویسان قرن بیستم یاد می‌شود.

چرا باید کتاب سایه گیوتین را بخوانیم؟

اگر از داستان‌های جنایی و پلیسی لذت می‌برید، «سایه گیوتین» نوشته ژرژ سیمنون قطعاً ارزش خواندن دارد. این کتاب یک نمونه کلاسیک از این ژانر است. نوشته سیمنون به خاطر بینش روان‌شناختی‌اش شناخته‌شده است و «گردن مرد» نیز از این قاعده مستثنا نیست. این رمان نگاهی اجمالی به دنیای پاریس دهه 1930، با تمام زرق‌وبرق و ظرافت آن دارد.

یکی از نقاط قوت کتاب شخصیت اصلی آن، بازرس میگرت است. او کارآگاهی است که برخلاف کارآگاه‌های دیگر، با رویکردی آرام و روشمند برای حل جنایات اقدام می‌کند، که هم قانع‌کننده و هم جذاب است. همچنین نوشته سیمنون جو پاریس را به‌گونه‌ای به تصویر می‌کشد که کمتر نویسنده‌ای می‌تواند. این شهر با تمام کوچه‌پس‌کوچه‌های پنهان، کافه‌های دودآلود و خیابان‌های شلوغ و زنده‌اش، درگیر حل یک قتل بزرگ می‌شود.

درمجموع، «سایه گیوتین» اثری جذاب و قابل تأمل است که شما را تا انتها میخکوب و مجذوب خود نگه می‌دارد.

بخشی از کتاب سایه گیوتین

وقتی زنگ در جایی دو بار به صدا درآمد، زندانی روی تختش نشسته بود و دو دست بزرگش را دور زانوهای جمع شده اش بسته بود.

برای مدت شاید یک دقیقه تکان نخورد، انگار در زمان معلق بود. سپس با شدت نقش را بیرون داد، دست‌ها و پاهایش را دراز کرد و در سلولش ایستاد، مردی درشت‌هیکل، بداخلاق، با سری بزرگ و دست‌هایی بلند و سینه‌ای خالی.

چهره او ناخوانا بود و فقط بیانگر بی‌حسی یا شاید نوعی بی‌تفاوتی غیرانسانی بود. بااین‌حال قبل از اینکه با سوراخ جاسوسی که اکنون بسته است به سمت در حرکت کند، مشتی را به سمت یکی از دیوارها تکان داد.

در طرف دیگر آن دیوار یک سلول مشابه قرار داشت، یکی از سلول‌های با نظارت عالی زندان سنته.

در آن، مانند چهار سلول دیگر، یک جنایتکار محکوم بود که منتظر توقف اعدام یا آمدن مهمانی رسمی مردانی بود که یک شب بیایند و بدون هیچ حرفی او را بیدار کنند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب سایه‌ی شب

  1. «قتل راجر آکروید» نوشته آگاتا کریستی.
  2. «آخرین روز یک محکوم به اعدام» به قلم نویسنده‌ی شناخته‌شده ویکتور هوگو
  3. «روزی که زندگی‌کردن آموختم» اثر لوران گونل با ترجمه‌ی داود نوابی
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۰۱ مگابایت
تعداد صفحات
200 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۴۰:۰۰
نویسندهژرژ سیمنون
مترجمکاوه میرعباسی
ناشرطرح نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
La tete d'un homme
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۲۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۰۱ مگابایت
۲۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
66 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

مثل بقیه کتابهای مگره. ترجمه خوبی هم داشت.

4.5
(4)
گیرا 🧲 (1)
50,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سایه گیوتین
سایه گیوتین
ژرژ سیمنون
طرح نو
4.5
(4)
گیرا 🧲 (1)
50,000
تومان