0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بانوی دریاچه
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب بانوی دریاچه

ناشر:
طرح نو
درباره بانوی دریاچه

ادبیات پلیسی یکی از ژانرهای پرطرفدار دنیاست و داستان بانوی دریاچه اثر ریموند چندلر یکی از خواندنی‌ترین داستان‌های این ژانر است. این رمان پلیسی برای تمام کسانی است که می‌خواهند چند ساعتی را از دنیای اطرافشان خارج شوند و یک معمای پلیسی را دنبال کنند.

Lady In the Lake کتابی است که در سال ۱۹۴۳ منتشر شد. داستان کتاب داستان یک کارآگاه خصوصی به نام فیلیپ مارلو است که به پرونده‌ی زنی گم شده در یک شهر کوهستانی کوچک می‌پردازد. این کتاب به دخالت آمریکا در جنگ جهانی دوم اشاره دارد.

داستان جایی آغاز می‌شود که مردی به نام دریس کینگزلی، فیلیپ مارلو را استخدام می‌کند تا همسر گمشده‌اش به نام کریستال را پیدا کند. او چندی قبل از زنش نامه‌ای دریافت کرده است که درباره‌ی دادخواست طلاق و دوست پسرش کریس لاوری بود اما لاوری ادعا کرد که کریستال را ندیده و با او صحبت نکرده است. همین موضوع ماجرای گم شدن این زن را به یک معما تبدیل کرد. اگر او در خانه‌اش نیست و با دوست‌پسرش هم نرفته است پس کجاست. حالا فیلیپ مارلو باید راز گم‌شدن این زن را پیدا کند. در جریان این تحقیقات او به همسایگان و دوستان کینگزلی توجه می‌کند و رازهای زیادی را کشف می‌کند که هرکدام بخشی از پازل را کامل می‌کنند پازلی بسیار پیچیده که باعث می‌شود هنگامی که کتاب را شروع می‌کنید پایین گذاشتنش بسیار سخت باشد.

بسیاری از معتقدان این رمان را بهترین اثر ریموند چندلر می‌دانند و فضاسازی و شخصیت‌پردازی او را تحسین می‌کنند. در سال ۱۹۴۷ از روی این کتاب فیلمی ساخته شد که توانست توجه مخاطبان سینما را به خود جلب کند. از روی این کتاب تئاتر رادیویی هم ساخته شده است.

ریموند چندلر کیست؟

Reymond thomton chandler یکی از مشهورترین نویسندگان پلیسی و جنایی در انتهای قرن نوزدهم و قرن بیستم است. این نویسنده در شیکاگو به دنیا آمد و در نبراسکا سال‌های اول زندگی خود را گذراند. او سپس همراه مادرش به انگلستان رفت و در آنجا با دایی و مادربزرگش بزرگ شد. او هرگز به دانشگاه نرفت؛ اما اطلاعات بسیار زیادی داشت، زیادی سفرکرده بود و به زبان فرانسه هم مسلط بود. او در قرن بیستم و پیش از جنگ جهانی اول به آمریکا برگشت و در این کشور به‌عنوان حسابدار مشغول به کار شد. او در ارتش کانادا هم در طول جنگ خدمت کرده است. این نویسنده در ۷۰ سالگی در سال ۱۹۵۹ در گذشت. از ریموند چندلر داستان‌های زیادی باقی‌مانده است که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

چرا باید کتاب بانوی دریاچه را خواند؟

بانوی دریاچه داستانی خواندنی است که از عناصری مانند تعلیق در آن استفاده شده است. داستانی که نویسنده را به دنیای ذهنی متفاوتی می‌برد و او را وادار می‌کند به داستان فکر کند و آن را پیش ببرد. این کتاب لحنی بسیار خواندنی و فضاسازی بسیار خوبی دارد. چندلر به جزئیات توجه زیادی کرده است و در شخصیت‌پردازی و ایجاد ارتباط میان شخصیت‌ها و ایجاد خط داستانی بسیار قدرتمند عمل می‌کند. خواندن داستان‌های او برای آشنایی با یک سبک ادبی خاص مناسب است. این کتاب برای گروه سنی نوجوان و بزرگسال مناسب است و به فارسی هم برگردانده شده است. کاوه میرعباسی یکی از مترجمان این اثر است و طرح نو آن را به فارسی برگردانده است. این رمان در دسته‌بندی داستان و رمان در فیدیبو در دسترس است.

در بخشی از کتاب بانوی دریاچه می‌خوانیم

پیشخدمت کلوپ اتلتیک دو دقیقه بعد برگشت و به من اشاره کرد که دنبالش بروم. به طبقه چهارم که رسیدیم در نیمه بازی را نشانم داد.

- سمت چپه آقا. لطفاً هرچقدر که می‌توانید بی‌صدا باشید. بعضی از اعضا خوابیده‌ن.

وارد کتابخانه کلوب شدم. کتاب‌ها را پشت ویترین قطار کرده بودند و مجله‌ها را روی میزی دراز، در وسط سالن چیده بودند. نور ملایمی به پرتره مؤسس کلوب می‌تابید. ظاهراً استفاده اصلی کتابخانه برای چرت زدن بود. قفسه‌های کتاب، سالن را به اتاقچه‌های کوچکی تقسیم می‌کرد که داخل هرکدامشان صندلی‌های راحتی پشت بلندی بود که در بزرگی و نرمی لنگه نداشتند. پسرهای ریش‌سفید روی صندلی‌های راحتی دراز کشیده بودن و بی‌خبر و بیخیال چرت می‌زدند، صورتشان در اثر فشارخون کبود و برافروخته بوده و خرو پف دسته‌جمعیشان ملاحت خاصی داشت. از روی چند جفت پا پریدم تا توانستم خودم را به قسمت چپ برسانم. دریس کینگسلی ته سالن توی آخرین اتاقچه بود. دو صندلی را کنار هم روبه دیوار ردیف کرده بود. سر بزرگ و موهای تیره‌اش از پشتی یکی از صندلی‌ها بیرون‌زده بود.

پیشنهادهایی به دوستداران کتاب بانوی دریاچه

داستان باتوی دریاچه یک رمان جنایی، پلیسی بسیار خواندنی است که لحظات بسیار خوبی را برای خواننده فراهم می‌کند. داستان‌های دیگری هم هستند که می‌توانید به سراغشان بروید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۹ مگابایت
تعداد صفحات
280 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۲۰:۰۰
نویسندهریموند چندلر
مترجمکاوه میرعباسی
ناشرطرح نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۲۸
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۹ مگابایت
۲۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
5
ستاره
45 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
27 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
9 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

داستان ادبی به سبک نوآر، یه داستان خیلی خیلی پیچیده و چندین قتل. من واقعا دوستش داشتم و ترجمه عالی بود. فقط غلط تایپی زیاد داره. این کتاب کلا یه داستان هست و داستلن کوتاه نیست

1

رمانای چندلر ی خورده کسله یهو راکد میشه بعد نصف کتاب میشه کل کل پلیس با کارآگاه، ادم نمیدونه کتاب و ادامه بده یا نه!!!!

5

ابداع سبک کاراگاهی سرد یا نوآر رو ریموند چندلر و دشیل همت ابداع کردند. عاشق دیالوگ گویی، خونسردی فلیپ مارلو ام.

3

مگره قهرمان داستانهای ژرژ سیمنون مگه نیست؟ چندلر که کاراگاهش فیلیپ مارلوعه...

5

متأسفانه جلد کتاب اشتباهه ولی کتاب عالیه

4

ترجمه خوب ایراد تایپی زیاد انگیزه های قتل سست در کل جذاب

3

همسر یک مرد ثروتمند گم شده است.

5

جالب بود

3.9
(11)
60,000
٪50
30,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بانوی دریاچه
٪50
بانوی دریاچه
ریموند چندلر
طرح نو
3.9
(11)
60,000
٪50
30,000
تومان