0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قتل در خانه کشیش

معرفی، خرید و دانلود کتاب قتل در خانه کشیش

ماجراهای خانم مارپل
ناشر:
طرح نو
درباره قتل در خانه کشیش

هیچ علاقه‌مند به جنایتی را نمی‌توانید پیدا کنید که با آگاتا کریستی آشنا نباشد. قتل در خانه کشیش یکی از بیش از صد کتابی است که او نوشته است. این نویسنده خالق شخصیت‌های بی‌نظیری مانند کارآگاه پوآرو و خانم مارپل است که هرکدام الهام‌بخش بسیاری از داستان‌های پس از خود بوده‌اند.

داستانی که به‌عنوان قتل در خانه کشیش می‌شناسیم در سال ۱۹۳۰ با عنوان اصلی «The Murder at The Vicarage» منتشر شد. قهرمان این داستان خانم مارپل، دوشیزه‌ی پیر انگلیسی است و این اولین حضور او در داستان‌های کریستی است.

داستان کتاب از زبان یک کشیش به نام لئونارد کلمنت روایت می‌شود که همراه همسرش گرازیلدا و برادرزاده‌اش دنیس زندگی می‌کند. در روستای محل خدمت او سرهنگی به نام لوئیس پروتروئه زندگی می‌کند که قدرت زیادی دارد و درعین‌حال بسیار منفور است تا جایی که یکبار کلمنت می‌گوید که کسی او را بکشد به همه لطف کرده است.

مدتی بعد، زمانی که قرار است بین کلمنت و پروتوئه ملاقاتی انجام شود او پروتوئه را مرده، روی میز کارش پیدا می‌کند. همین‌جاست که پای پلیس به ماجرا باز می‌شود و البته خانم مارپل هم تحقیقات خودش را شروع می‌کند. این قتل آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید ساده نیست. مظنون‌های زیادی وجود دارند و باید به این سؤال پاسخ داده شود: ‌ «قاتل کیه؟»

درباره آگاتا کریستی، ملکه جنایت انگلستان

آگاتا مری کلاریسا میلر (agatha christie) یکی از بزرگترین نویسندگان تاریخ ادبیات، به‌خصوص ادبیات جنایی است. داستان‌های او بیش از هر نویسنده‌ای در دنیا ترجمه و خوانده شده‌اند. او سال ۱۸۹۰ در انگلستان به دنیا آمد و پدری آمریکایی داشت. بااین‌وجود او هیچ‌وقت به دنبال پاسپورت آمریکایی نرفت و تمام عمرش انگلیسی بود. او از کسانی است که در دوران جنگ جهانی اول به‌عنوان پرستار کارکرده است و چیزهای زیادی که درباره‌ی سموم و داروها در داستان‌هایش می‌خوانید آموزش‌های همین دوران است. او از نام فامیل همسر اولش آرچیبالد کریستی که در دوران جنگ با او ازدواج کرد برای نوشتن استفاده کرد و با وجود طلاق و ازدواج مجدد هرگز از این نام دست نکشید. هرچند داستان‌های عاشقانه‌ی ناموفقی با نام مری وستماکوت نوشته است. از این زن نویسنده داستان‌های بسیار زیادی باقی‌مانده است که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

بیش از سی فیلم سینمایی و صدها تئاتر از روی آثار این نویسنده ساخته شده است. او در سال ۱۹۷۶ درگذشت و در کلیسای سنت مری به خاک سپرده شد.

چرا باید قتل در خانه کشیش را خواند؟

آگاتا کریستی یکی از بزرگترین جنایی نویسان تاریخ است که توانسته است داستان‌هایی فوق‌العاده بنویسد. داستان‌های جذاب و نه چندان بلندی که برای هر گروه سنی‌ای مناسب‎‌اند. از یک نوجوان کنجکاو تا یک فرد مسن می‌توانند از این کتاب لذت ببرند. ساختار داستان‌ها ساده است و شما می‌توانید ذهن خودتان را هم به آزمایش بگذارید و همراه با کارآگاه‌های داستان جزئیات را کشف کنید. قتل در خانه کشیش یکی از خواندنی‌ترین داستان‌های اوست. این کتاب با ترجمه‌های زیادی در دسترس است. یکی از این ترجمه‌ها ترجمه‌ی فرزانه طاهری است که انتشارات طرح نو آن را چاپ کرده است. این کتاب در دسته‌بندی داستان و رمان  در دسترس است.

در بخشی از کتاب قتل در خانه کشیش می‌خوانیم

لارنس گفت:

- چه خوب که دیدمتان. بفرمایید خانه من. از در آهنی ساده و کوچکی وارد حیاط شدیم و مسیر در حیاط تا جلو کلبه را پشت سر گذاشتیم. لارنس کلیدی از جیبش درآورد و داخل قفل کرد.

گفتم:

- حالا در را قفل می‌کنید، ها؟

خنده تلخی کرد و گفت:

- ولی دیگر مرغ از قفس پرید، نه؟ این جوری است دیگر. می‎دانید پدر...

در را باز نگه داشت و من رفتم تو.

- کلاً نسبت به این قضیه احساس خوبی ندارم. معلوم است که ... چطور بگویم ... کار خودی است. طرف می‌دانسته که هفت‌تیر مال من است. یعنی قاتل هرکس بوده، آمده توی این خانه و حتی شاید با من مشروب خورده.

گفتم:

-نه لزوماً. احتمالاً تمام مردم سنت ماری مید می‌دانند که مسواکت را کجا می‌گذاری و احتمالاً چه نوع خمیردندانی استفاده می‌کنی.

- آخه چرا باید این‌طور چیزها برایشان مهم باشد؟

گفتم:

- نمی‌دانم؛ ولی به هرحال اطلاع دارند. اگر خمیر ریشت را عوض کنی، فردا همه درباره‌اش حرف می‌زنند.

- انگار دلشان لک‌زده برای یک موضوع جدید.

- همین‌طور است این جا هیچ اتفاق جالب و مهیجی نمی‌افتند

- خب حالا اتفاق افتاده. چه جور هم.

تأیید کردم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب قتل در خانه کشیش

کتاب‌های آگاتا کریستی بسیار خواندنی هستند اما داستان‌های جنایی جذاب دیگری هم هستند که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید و برای دقایقی در جهان جرم و جنایت قدم بزنید. در ادامه تعدادی از این داستان‌ها را معرفی می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۰ مگابایت
تعداد صفحات
245 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۱۰:۰۰
نویسندهآگاتا کریستی
مترجمفرزانه طاهری
ناشرطرح نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The murder at the vicarage: a detective story
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۲۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
60,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۰ مگابایت
۲۴۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
50,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قتل در خانه کشیش
قتل در خانه کشیش
ماجراهای خانم مارپل
طرح نو
0
(بدون نظر)
50,000
تومان