0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قتل در قطار سریع السیر شرق

معرفی، خرید و دانلود کتاب قتل در قطار سریع السیر شرق

درباره قتل در قطار سریع السیر شرق


معرفی کتاب قتل در قطار سریع السیر شرق


رمان قتل در قطار سریع السیر شرق اثر آگاتا کریستی، با ترجمه محمد گذرآبادی توسط انتشارات هرمس به چاپ رسیده است. این رمان، داستانی پرهیجان و معمایی را روایت می‌کند که در خلال سفری با قطار سریع‌السیر شرق در قلب اروپا اتفاق می‌افتد. فیلم‌ها و سریال‌های متعددی بر اساس این داستان ساخته شده‌اند. قتل در قطار سریع السیر شرق یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های جنایی تاریخ است. این رمان از مشهورترین آثار آگاتا کریستی است و به دلیل شخصیت‌های به یاد ماندنی، فضاسازی دقیق و معمای پیچیده، مورد تحسین منتقدان و مخاطبان قرار گرفته است. قتل در قطار سریع السیر شرق، علاوه بر داستان جنایی جذاب و هیجان‌انگیز، به بررسی موضوعاتی مانند ظلم اجتماعی، انتقام، طمع و حرص نیز می‌پردازد. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های داستان و رمان خارجی حوزه جنایی و پلیسی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی کتاب‌های داستان و رمان جنایی خارجی فیدیبو سر بزنید.


خلاصه کتاب قتل در قطار سریع السیر شرق  اثر آگاتا کریستی

در این داستان، کارآگاه مشهور هرکول پوآرو، در راه بازگشت از تعطیلات زمستانی، سفری غیرمنتظره را در پیش رو دارد. قطار او به دلیل بارش برف سنگین متوقف می‌شود و مسافران مجبور به ماندن در کوپه‌ های خود می‌شوند. صبح روز بعد، خبر هولناکی فضای قطار را فرا می‌گیرد. یکی از مسافران به طرز فجیعی به قتل رسیده است. پوآرو که در میان مسافران حضور دارد، با هوش و ذکاوت خود، تصمیم می‌گیرد راز این جنایت را فاش کند. در میان مظنونین، افراد مختلفی با پیشینه‌ها و انگیزه‌های گوناگون حضور دارند. پوآرو با زیرکی به بررسی سرنخ‌ها، اظهارات متناقض مسافران و گذشته‌ی هر یک از آنها می‌پردازد. او در حین تحقیقات خود با چالش‌های متعددی روبرو می‌شود، از جمله: محیط محدود قطار، کمبود اطلاعات و منافع شخصی. با وجود این چالش‌ها، پوآرو با تیزبینی و قدرت استدلال خود، پرده از راز این جنایت هولناک برمی‌دارد و قاتل را در کمال ناباوری به عدالت معرفی می‌کند.


آگاتا کریستی، ملکه‌ی داستان‌های جنایی با قلمی خلاق و پر رمز و راز

در پانزدهم سپتامبر سال 1890، در شهر دون شایر انگلستان، ستاره‌ای درخشان در آسمان ادبیات جنایی متولد شد. آگاتا کریستی، که نامش با خلق شخصیت‌های بی‌نظیری همچون کارآگاه هرکول پوآرو و خانم مارپل در تاریخ جاودانه شده است، مشهورترین نویسنده‌ی زن جهان به شمار می‌رود. جالب است بدانید که زندگی شخصی آگاتا کریستی نیز مانند داستان‌هایش، سرشار از پیچیدگی‌ها و معماهای جذاب بوده است. آگاتا کریستی، ملکه‌ی داستان‌های جنایی، در دوران جنگ جهانی اول، در بیمارستان‌های جنگی و سپس در داروخانه‌ها مشغول به کار بود. این تجربه‌ی ارزشمند، دانش او را در زمینه‌ی علم دارو و سم‌شناسی به شدت افزایش داد. کریستی از این دانشِ تخصصی در نگارش آثار خود نیز بهره می‌برد و به همین دلیل، شاهد مرگ و میرهای متعددی بر اثر مسمومیت در داستان‌های او هستیم. آگاتا کریستی 12 ژانویه‌ی سال 1976 در خانه‌ی خود در استان آکسفورد شایر انگلستان بر اثر مرگ طبیعی جان خود را از دست داد.

جهت مشاهده سایر آثار آگاتا کریستی  کلیک کنید.


 چرا کتاب قتل در قطار سریع السیر شرق را بخوانیم


دلایل متعددی برای خواندن رمان قتل در قطار سریع السیر شرق وجود دارد.

داستان جذاب و پرماجرا : این رمان داستانی جنایی و معمایی را روایت می‌کند که در فضایی پر از رمز و راز و هیجان اتفاق می‌افتد. خواننده با همراه شدن با هرکول پوآرو در طول تحقیقات، به سفری پرماجرا کشیده می‌شود و تا آخرین لحظه درگیر حدس و گمان برای یافتن قاتل خواهد بود.

شخصیت‌های به یاد ماندنی : کریستی در این رمان شخصیت‌های متعددی را با ظرافت و دقت خلق کرده است. هر یک از این شخصیت‌ها پیشینه، انگیزه‌ها و رازهای خاص خود را دارند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که خواننده را مجذوب خود می‌کنند.

معمای پیچیده : معمای قتل در قطار سریع السیر شرق از جمله معماهای کلاسیک و چالش‌برانگیز در ژانر جنایی است. کریستی با ظرافت سرنخ‌هایی را در دل داستان گنجانده است که به خواننده کمک می‌کند در کنار پوآرو به حل معمای قتل بپردازد.

فضاسازی دقیق : آگاتا کریستی در این رمان به زیبایی فضای قطار سریع‌السیر شرق و محیط اطراف آن را به تصویر می‌کشد. این فضاسازی دقیق منجر به قابل‌باورتر شدن داستان و افزایش حس تعلیق خواهد شد.

ارزش ادبی : قتل در قطار سریع السیر شرق به عنوان یکی از بهترین آثار آگاتا کریستی شناخته می‌شود و از نظر ادبی نیز ارزش قابل توجهی دارد.

 فضای تاریخی : این رمان در دهه 1930 اتفاق می‌افتد و تصویری از فضای اجتماعی و فرهنگی آن دوران را به  خواننده ارائه می‌دهد.

 ترجمه‌های متعدد : این رمان به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است و نسخه‌های متعددی از آن در بازار کتاب ایران موجود است.



در بخشی از کتاب قتل در قطار سریع السیر شرق می‌خوانیم

ساعت پنجِ یک صبحِ زمستانى در سوریه بود. قطار با ابهتى که در امتداد سکوى ایستگاه آلِپو دیده مى شد، در راهنماى راه آهن با عنوان قطار سریع السیر تورِس مشخص شده بود. قطار از یک آشپزخانه و یک واگن غذاخورى، یک واگن خواب و دو واگن محلى تشکیل شده بود.

کنار پلکانى که به درون واگن خواب منتهى مى شد، یک گروهبان فرانسوى جوان در اونیفورم خود با حالتى فاخر ایستاده بود و با مردى کوچک اندام صحبت مى کرد که تا گوشهایش را پوشانده بود و تنها چیزهایى که از او قابل رؤیت بود یک بینى نوک صورتى و دو نوک یک سبیل تاب داده به سمت بالا بود.

هوا خیلى سرد بود و بدرقه یک بیگانه سرشناس کارى نبود که حسادت کسى را برانگیزد، اما گروهبان دوبُسک نقش خود را مردانه بازى مى کرد. عبارات مؤدبانه به زبان فرانسه سلیس از دهانش جارى بود. نه اینکه همه چیز را درباره بیگانه سرشناس بداند، اما مثل همیشه شایعاتى سرِ زبانها بود. شاهد بود که خُلقِ ژنرال ژنرال خودش تنگ تر و تنگ تر شد تا اینکه سروکله این بیگانه بلژیکى پیدا شد که ظاهرا این همه راه را از انگلستان آمده بود. یک هفته گذشته بود، یک هفته بسیار پرتنش، و بعد اتفاقاتى افتاده بود. یک افسر بسیار برجسته خودکشى کرده و دیگرى از سِمت خود کناره گرفته بود. اضطراب چهره ها ناگهان از میان رفته و از برخى هشدارهاى نظامى کاسته شده بود. و ژنرال ــ ژنرالِ خودِ گروهبان دوبسک ــ ناگهان ده سال جوانتر شده بود. دوبُسک بخشى از گفتگوى میان او و ژنرال را ناخواسته شنیده بود. ژنرال در حالى که سبیلهاى بزرگ و سفیدش موقع حرف زدن مى لرزید با حرارت گفته بود: ــ ما را نجات دادید،mon cher . آبروى ارتش فرانسه را خریدید. شما از ریخته شدن خیلى خونها جلوگیرى کردید! چطور مى توانم از شما به خاطر پذیرفتن درخواستم تشکر کنم؟ به خاطر این همه راهى که پیمودید.


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب قتل در قطار سریع السیر شرق

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های داستان و رمان جنایی خارجی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

خانه ای که در آن مرده بودم نویسنده یگو هیگاشینو مترجم خندان حسینی نیا نشر قطره

راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب نویسنده هالی جکسون مترجم فرسیما قطبی نشر نون

ماجرای ناپدیدشدن استفانی ملر نویسنده ژوئل دیکر مترجم آریا نوری انتشارات البرز

دروغ های کوچک بزرگ نویسنده لیان موریارتی مترجم سحر حسابی نشر آموت


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۳ مگابایت
تعداد صفحات
279 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۱۸:۰۰
نویسندهآگاتا کریستی
مترجممحمد گذرآبادی
ناشرنشر هرمس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Murder on the Orient Express.
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۹/۰۵
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
128,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۳ مگابایت
۲۷۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 166 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (9)
گیرا 🧲 (9)
5
ستاره
68 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
2 ٪
101 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

با اینکه قبلا نسخه کاغذی این کتاب رو خونده بودم، باز هم اینجا خریدمش. یادمه بیست صفحه آخر کتاب، از فرط هیجان نمی‌دونستم بخندم، گریه کنم، عصبانی بشم، کتابو بزنم تو سرم خودم یا چی.. موهای تنم سیخ شده بود از قدرت پردازش بی‌نظیر نویسنده. این کتاب در ژانر خودش فوق‌العاده‌س. جزئیات و پرداخت مثال‌زدنی داره و پایان‌ش غیرقابل حدسه. به جرئت می‌تونم بگم بهترین اثر از این نویسنده. جالبه بدونید که بانو آگاتا کریستی دومین پرفروش‌ترین نویسنده‌ی تمام دوران‌ها در قیاس همه‌ی ژانرها هستند. البته توصیه می‌کنم کتاب "تله موش" رو هم اگه نخوندید بخونید. ولی اینو از دست ندید که بی‌همتاس. بعد از خوندن کتاب می‌تونید برید سراغ فیلم‌هایی که ازش ساخته شده.

5

خب اول از همه بگم که یکی از عجیب ترین و هیجان انگیز ترین کتاب هایی بود که خوندم، من خیلی کتاب های جنایی دوست دارم ولی این کتاب گل سرسبدشون هست! احساسی که من همیشه تجربه میکردم حین خوندن این کتاب این بود که سعی میکردم منطق و مدارک رو بذارم کنار همدیگه و بتونم حدسی بزنم ولی نویسنده خیلی خشن از بنیان میزد تمام حدس ها و دانسته ها رو تخریب میکرد و زیر سوال میبرد، فقط میتونم بگم حتما بخونید و مطمئنا متوجه میشوید چرا این اثر اینقدر معروف و ماندگاره.

4

کتاب بی نقصی بود. قطعا لذت بخش بود. در داستان های معمایی که قبلا خوندم(از نویسنده های دیگه) خیلی سوتی دیده میشد اما نویسنده در این داستان حواسش به همه چیز بوده و این رضایت بخش بود. مثلا کتاب بیمار خاموش که همه کلی ازش تعریف کردن خطای شدید راوی دیده میشه و نویسنده پنهان کاری های غیر اصولی انجام داده برای معمایی کردن داستانش اما اینجا همه چیز در زمان درست اتفاق افتاد. جا داره از مترجم هم تشکر کنم عالی بود.

5
گیرا 🧲

به جرئت میشه گفت جزو معدود کتاب های بی نظیر جنایی است. داستان راجب قتلی اسرارآمیز در قطاری هست که ظاهرا این قتل ارتباط عمیقی با گذشته داشته... قدرت استبداد هرکول پوآرو و روند بی نظیر داستان فوق العاده بود که نشان از توانایی بالای قدرت نویسنده میده. پایان داستان واقعا غافلگیر شدم و ذهنیتم معمولم نسبت به معمول داستان های جنایی - فرمول یک قاتل - عوض شد. در کل پیشنهاد میکنم که کتاب رو بخونید.

4

بسیار کتاب خوبی بود. من نسخه چاپی آنرا خواندم . کلمات من.. در وصف آن ناتوان هستند. ( اگر این سوال را از خانم پرسیدم و به دست چپش نگاه کرد شاید او قاتل باشد ، اما اگر به دست چپش نگاه کرد حتما قاتل است ) بعضی ها می گویند این بهترین اثر آگاتا کریستی است اما بعضی ها ( سپس هیچ کدام باقی نماندند یا همان ده بچه زنگی ) را بهترین اثر او می دانند

5

من این کتاب رو با نسخه ی کاغذی خوندم ولی واقعا بهترین کتاب ژانر جنایی بود خلاصه ای کوتاه و بدون اسپویل (لودادن) یک فرد به نام راچت کشته می شود و پوآرو از بقیه ی مسافران شهادت می گیرد اما جالب اینجاست که پوآرو فکر می کند که این یک قتل آسان نیست و قاتل یک نفر نیست اما می فهمد که حرفش ........ بوده

5

واقعا هر بار بیشتر حیرت زده میشم از نبوغ این نویسنده اتفاقات جنایی واقعی نمیتونه با این جزئیات روایت بشه که آگاتا کریستی از اتفاقات نیفتاده ساخته و تشریح کرده من به تحیر در صفحات آخر کتابهای این نویسنده عادت کردم هر بار سعی میکنم نامحتملترین احتمال رو در نظر بگیرم بازهم .....

4

کتاب خوبی بود ارزش خرید وخواندن را که حتما دارد ولی بی شک بهترین اثر نویسنده نیست چرا که ازمنظر رعایت قواعد ژانر و فصل بندی اتفاقات وترتیب وقوع صحنه های داستان وتعلیق و غافلگیری وفراز وفرود داستان قتل راجر اگروید بهترین اثر خانم کریستی شناخته شده .است

5

خیلی عالی بود. بنظرم جزو 5 تا کتاب برتر آگاتا کریستی بود. با اینکه اول فیلمش دیده بودم باز هم کتاب رو خوندم و با اینکه از آخر داستان اطلاع داشتم ولی هیچی از لذتش کم نکرد و کتابش یک سر و گردن از فیلمش بالاتر بود. حتما بخونید، کتاب قتل راجر اکروید هم پیشنهاد میکنم.

5

یک نوشته قوی و معمایی پیچ در پیچ که حتی با وجودی که من قبلا فیلم و سریال مربوط به آن را دیده بودم باز هم چیزی از جذابیت کتاب کم نمی‌کرد! جنایت یا اجرای عدالت؟ یک هیئت منصفه خود ساخته به دنبال عدالتی که از آن ها گرفته شده! و پوآرو و هوش بی نظیرش!

نمایش 91 نقد دیگر
4.4
(169)
سرگرم‌کننده 🧩 (9)
75,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه داستان های آگاتاکریستی
شامل 67 عنوان کتاب
قتل در قطار سریع السیر شرق
قتل در قطار سریع السیر شرق
آگاتا کریستی
نشر هرمس
4.4
(169)
سرگرم‌کننده 🧩 (9)
75,000
تومان