0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مارکس و آزادی
٪20

معرفی، خرید و دانلود کتاب مارکس و آزادی

نویسنده:
تری ایگلتون
ناشر:
نشر نو
درباره مارکس و آزادی

کتاب مارکس و آزادی (Marx and freedom) اثری از تری ایگلتون است که عقاید کارل مارکس را به‌صورت مختصر توضیح داده است. کارل هاینریش مارکس (آلمانی: Karl Heinrich Marx) فیلسوف، اقتصاددان، تاریخ‌نگار، جامعه‌شناس، نظریه‌پرداز سیاسی، روزنامه‌نگار و سوسیالیست انقلابی بود.

 این کتاب ازآن‌جهت حائز اهمیت است که مطالب مفید و قابل‌توجهی را در یک حجم کم به مخاطب ارائه می‌دهد. ابتدا نویسنده در مقدمه­ی کوتاهی عقاید مارکس را شرح می­دهد و در بخش­های بعدی کتاب اثرات عقاید و نظریات این فیلسوف آلمانی را در زمینه­های فلسفه، انسان‌شناسی، تاریخ و سیاست بیان می­­کند. تری ایگلتون در این کتاب به این موضوع اشاره می­کند که آزادی از دیدگاه مارکس یعنی رهایی کارگر از بردگی و کار تجاری که فراتر از حد نیاز رفته است.

 ایگلتون این کتاب را بدون جانب‌داری نوشته است و به نکات منفی که اغلب به این نظریه‌پرداز سیاسی نسبت داده می‌شود توجه نکرده است.

معرفی تری ایگلتون

تری ایگلتون ( Terry Eagleton) نظریه‌پرداز ادبی بریتانیایی متولد 1943 است. او به تاریخ و ادبیات قرن نوزدهم و همچنین به ادبیات قرن بیستم علاقه دارد و تخصص او تئوری ادبی و فرهنگی و ادبیات و فرهنگ انگلیسی‌زبان ایرلند است.

او توانست با پرداختن به نظریه‌های مارکسیست‌های اروپایی از جمله والتر بنیامین، لویی آلتوسر و پیر ماشری، مخاطبان فراوانی را به آثار خود جذب کند. همچنین پیروی از افکار این نظریه‌پردازان به او در مطالعه و بهره­برداری از ادبیات کمک کرد.

ایگلتون تا به حال حدود چهل کتاب منتشر کرده است که «معنای زندگی»، « ترور و تفکر» از جمله آثار این نویسنده هستند که به زبان فارسی ترجمه شده­­اند. این نظریه پرداز مقاله‌های بسیاری نیز درباره‌ی آرتور شوپنهاور، کارل مارکس، لودویگ ویتگنشتاین، ژاک دریدا، ریموند ویلیامز و... نوشته است.

تری ایگلتون در حال حاضر استاد ممتاز ادبیات انگلیسی در دانشگاه لنکستر است.

چرا باید کتاب مارکس و آزادی را بخوانیم؟

تری ایگلتون در مقدمه این کتاب نظر خود راجع به مارکس را این‌گونه بیان می‌کند که هدف مارکس این نیست که کنش بدون فکر را جایگزین فکر و اندیشه کند، بلکه او قصد دارد نوعی فلسفه عملی را شکل دهد که به تغییر آن چه فلسفه به دنبال درک آن است کمک کند.

نویسنده در این اثر رابطه‌ی بین تولید، کار و مالکیت را که سه هسته‌ی اصلی نظریات مارکس بودند به‌خوبی و با زبانی روان توضیح می‌دهد. به همین دلیل کتاب مارکس و آزادی برای تمام افرادی که به دنبال آشنایی بیشتر با عقاید مارکس هستند منبعی مفید است. همچنین این کتاب برای دانشجویان فلسفه و علوم سیاسی بسیار کمک‌کننده است چرا که افکار و نظرات مارکس را  به‌صورت خلاصه و طبقه‌بندی‌شده بیان کرده است.

کتاب مارکس و آزادی توسط امین مِدی به زبان فارسی ترجمه شده و انتشارات نشر نو آن را منتشر کرده است. نسخه الکترونیکی این کتاب در دسته‌بندی مدیریت و بازاریابی در فیدیو قابل‌دسترس است.

در بخشی از کتاب مارکس و آزادی می‌خوانیم

نزد مارکس فرهنگ تنها یک سرچشمه دارد و آن کار است که این برای او مترادف با استثمار است فرهنگ جامعه طبقاتی به سرکوب این حقیقت تلخ گرایش دارد؛ این جامعه ترجیح می‌دهد برای خود منشائی اصیل‌تر در نظر بگیرد و منشأ پست خود را انکار کند و تصور کند که ریشه در فرهنگ پیشین یا تخیل آزاد فرد دارد؛ اما مارکس می‌خواهد یادآور شود که اندیشه ما همچون حواس جسمانی‌مان خود محصول همان تاریخی است که به آن می‌پردازد تاریخ جهان واقعی همواره به نحوی از اندیشه‌ای که سعی دارد آن را در بر بگیرد پیشی می‌گیرد. مارکس که در مقام یک دیالکتیک­دان خوب که بر ماهیت پویا، تعاملی و گشوده چیزها تأکید می‌کرد بیزار بود از نظام‌های فکری متکبری مانند ایده آلیسم هگلی که بر این باور بودند که می‌توانند به نحوی کل جهان را در مفاهیم خود بگنجانند. کنایه تلخ این است که آثار خود او، در کنار دیگر مسائل در آخر منجر به چنین نظام‌سازی عقیمی شد.

 

پیشنهاداتی برای دوستداران کتاب مارکس و آزادی

مطالعه فلسفه اهمیت دارد چرا که به درک چگونگی تکامل ذهن و اندیشه‌ی انسان‌ها در طول زمان، کمک می‌کند. اگر از خواندن کتاب مارکس و آزادی لذت بردید کتاب‌های زیر نیز می‌توانند در لیست مطالعه شما باشند:

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
603.۸۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
78 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۳۶:۰۰
نویسندهتری ایگلتون
مترجمامین مدی
مترجم دومامین مِدی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۲۴
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
25,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۰۳.۸۸ کیلوبایت
۷۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
20 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

نثر کتاب آنچنان روان نیست و تقسیم بندی مطالب کتاب به خوبی انجام نشده است.

3.8
(5)
28,000
٪20
22,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مارکس و آزادی
٪20
مارکس و آزادی
تری ایگلتون
نشر نو
3.8
(5)
28,000
٪20
22,400
تومان