0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معنای زندگی

معرفی، خرید و دانلود کتاب معنای زندگی

نویسنده:
تری ایگلتون
ناشر:
نشر بان
درباره معنای زندگی

تری ایگلتون در این کتاب سعی دارد به مهم‌ترین سؤالی پاسخ دهد که هر فردی می‌تواند بپرسد: معنای زندگی چیست؟ ایگلتون در کتاب معنای زندگی نشان می‌دهد متفکران قرون مختلف از شکسپیر و شوپنهاور گرفته تا مارکس، ساتر و بکت چگونه با این سؤال مواجه شده‌اند. نویسنده با لحنی آمیخته از شوخ‌طبعی و دقت نظر نشان می‌دهد که چگونه این سؤال در دوران مدرن مشکل‌ساز شده است. انسان مدرن به‌جای پرداختن به معنای زندگی از احساس بی‌معنایی به چیزهای دیگری مانند فوتبال، ادیان عصر جدید یا بنیادگرایی پناه می‌برد. ایگلتون معتقد است در این دنیا به نیاز به یافتن معانی مشترک داریم و برای همین است که باید به این سؤال پاسخ دهیم.

این کتاب در سال 2007 میلادی منتشر شده است و از نگاه کاربران وبسایت معتبر goodreads امتیاز 3.5 از 5 را دریافت کرده  است.

درباره تری ایگلتون

تری ایگلتون متولد 22 فوریه 1943 میلادی در انگلستان به دنیا آمد. او نظریه‌پرداز ادبی و منتقدی است که بیش از 40 کتاب نوشته است اما بیشتر با کتاب پیش‌درآمدی بر نظریه ادبی خود شناخته می‌شود که در سال 1983 میلادی منتشر شد و به بیش 750 هزار نسخه از آن در سراسر جهان فروش رفته است. او در سال 1964 میلادی در Jesus College به‌عنوان محقق و دانشجوی دکتری مشغول به تحصیل در رشته انگلیسی شد و لقب جوان‌ترین عضو و محقق این کالج از قرن 18ام تا به آن زمان را از آن خود کرد. پس از این دوره او استاد دانشگاه آکسفورد شد.

او کتاب‌های دیگری نوشته است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد:

چرا باید کتاب معنای زندگی رو مطالعه کنیم

سؤالاتی مانند معنای زندگی چیست و دیگر سؤالاتی ازاین‌دست برای همه‌ی افراد در طول زندگی‌شان پیش می‌آید. با مطالعه این کتاب می‌توانید دیدی کلی نسبت به این موضوع پیدا کنید. عباس مخبر مترجم و اسطوره‌شناس نام آشنایی است که از سال 1368 به ترجمه و پژوهش در زمینه‌های علوم اجتماعی، علوم اقتصادی، اسطوره‌شناسی و ادبیات مشغول بوده است. ترجمه این اثر نیز برعهده مخبر بوده است که مطالعه و فهم آن را برای خواننده آسان می‌سازد. شما می‌توانید این کتاب و صدها کتاب دیگر با موضوع زندگی را دسته سبک زندگی از اپلیکیشن فیدیبو تهیه کنید.

بخشی از کتاب معنای زندگی

درست همان‌طور که نیچه می‌گفت نام‌ها جسمیت پیدا کرده‌اند، می‌توان این فکر را به واژه «زندگی» در جمله «معنای زندگی چیست؟» نیز تسری داد. بعداً با تفصیل بیشتر به این موضوع می‌پردازیم. همچنین می‌توان تصور کرد که این پرسش به صورتی ناخودآگاه خود را به قالب نوع دیگری از پرسش می‌ریزد، و همین‌جا است که دچار خطا می‌شود. می‌توانیم بگوییم این جنس یک دلار می‌ارزد، و آن‌یکی هم همین‌طور در این صورت روی‌هم‌رفته چقدر ارزش دارند؟ به نظر می‌رسد که بر همین قیاس می‌توانیم بگوییم «این تکه از زندگی معنادار است، و آن تکه هم همین‌طور، در این صورت مجموع این تکه‌ها چه معنایی دارند؟». اما از این واقعیت که تکه‌ها معنا دارند نمی‌توان نتیجه گرفت که کل معنایی بیشتر و بالاتر از آن‌ها دارد؛ همان‌طور که نمی‌توان چیزهای خرد و ریز را با هم جمع زد و به یک چیز بزرگ رسید، صرفاً به این دلیل که همه آن‌ها به رنگ صورتی هستند.

یقیناً همه این‌ها ما را به معنای زندگی نزدیک‌تر نمی‌کنند. اما پرسش‌ها ارزش بررسی کردن را دارند، زیرا ماهيت پرسش در تعيين پاسخی که می‌توان به آن داد اهمیت دارد. در واقع می‌توان ادعا کرد که این پرسش‌ها هستند که دشوارند، نه پاسخ‌ها.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب معنای زندگی

کتاب‌های زیادی هستند که به موضوعی همچون معنای زندگی می‌پردازند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم

  • کتاب معروف ویکتور فرانکل به نام انسان در جستجوی معنا است و اگر از مطالعه‌ی کتاب معنای زندگی لذت بردید می‌توانید با مطالعه‌ی این کتاب درباره این موضوع بیشتر بخوانید.
  •  پیشنهاد بعدی ما به شما کتاب نسل شماره‌ی صفر؛ جستارهایی در باب سبک زندگی نسل جدید طبقه متوسط در ایران است.
  • تخت خوابت را مرتب کن  اثر ویلیام اچ مکرون هم آخرین پیشنهاد ما به شماست.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۲ مگابایت
تعداد صفحات
128 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۱۶:۰۰
نویسندهتری ایگلتون
مترجمعباس مخبر
ناشرنشر بان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Meaning of Life
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۹/۰۱
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
80,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۲ مگابایت
۱۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 29 مخاطب
5
ستاره
68 ٪
4
ستاره
17 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
3 ٪
17 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

از بررسی واژه معنا در ساختمان زبان به عنوان اصلی برای ادراک ما از جهان شروع میشه و با مسیری که معنایِ زندگی در طول دوره‌های تاریخ طی کرده، تعریف شده و شکل گرفته ادامه میده تا به اکنون و عصر مدرن میرسه که ظاهراً قادر به توافقی برای رسیدن به بنیادی ترین مسائل هم نیست . . نقدی به دین داره که معنای زندگی رو نشأت گرفته از کلیت و ذاتی متافیزیکی می‌دونه که در اون نقش فرد در تعریف معنا، در کلیتی بزرگتر حذف شده.  از خصوصیات عصر مدرن توجه بیش از پیش آدم‌ها به معنای زندگیِ و گشتن دنبال جوابی که  زمینی تر، علمی‌تر و منطقی تر باشه تا  فرا انسانی و دینی.  و اینکه دین از باوری شخصی (برای رستگاری) به ابزاری عمومی برای دولت ها و ایدئولوژی‌ها (برای کنترل جامعه) تبدیل شده. . نقدی هم  به اندیشه مدرنیستی داره که تعریف تصادفی بودن و تکامل انسان رو مطرح می‌کنه و فرد و جهان رو فاقد هدف، ضرورت و معنایی فی نفسه و درونی  میدونه (نیهیلیسم). در این بین هم از نظریه‌های فلاسفه، نویسندگان و هنر.... هم استفاده کرده.  . در آخر معنای زندگی رو در شکوفایی آزادانه توانایی‌ها و استعدادهای جمعی و فردی دونسته، این شکوفایی جامعه و شخص باید با خوشبختی (که بیشتر در عمل و سبک زندگی جا داره تا اینکه فقط یه تصویر ذهنی باشه)، عشق، اخلاق، رضایت خاطر، عدالت و آزادی و...  همراه و  ترکیب بشه. این می‌تونه هدف مشترک بشر برای ساختن چنین اجتماعی باشه، یه سبک زندگی به گونه‌ای معین برای دستیابی به معنا ( با در نظر گرفتن این نکته که این عوامل باعث آزار و آسیب دیگران نباشه).                                                      ____________________ . خوندش راحت پیش نرفت چون در طول کتاب نویسنده با از این شاخه به اون شاخه پریدن و پراکنده گویی باعث شد تمرکز از موضوع و هدف اصلی دور و به حاشیه بره که خوب رشته متن از دست آدم در میرفت. کتاب رو به عنوان کلی منسجم نمی‌تونم در نظر بگیرم ولی تکه‌ها و بخش‌های قابل تأملی و خوبی داشت که یک بار خوندش خالی از لطف نبود.   ( شاید در انتقال نامفهوم منظور نویسنده ترجمه هم بی‌تاثیر نبوده باشه). 

4

کتاب خوبیه و بررسی نسبتا خوبی از دیدگاههای مختلف درباره معنای زندگی داره. از منظر فیلسوفای باستان تا امروزه، از منظر هنر و زبان بررسی جالبی داره. دیدگاههای انتقادی ایگلتون هم در مورد رد معناهای موهومی که بشر در طول تاریخ با اهداف مختلف ساخته جالب توجهه. توصیه میشه!

1

اول اینکه نویسنده کتاب فیلسوف نیست. و با نگاه بیشتر ادبیاتی و مقداری جامعه شناختی ( چون خودش اهل ادبیاته) این بحث رو پیگیری کرده. البته نمیگم بحث فلسفی نداره، اما غالب نیست. دوم اینکه ترجمه ضعیفه و غلطهای فاحش زیاد داره. برا همین هم خیلی جاها مطلب گنگ و نا مفهومه

5

معنی زندگی چیه؟ هر چی که هست. دونستنش مهم نیست. حس کردنش مهمه. حدیث مطرب و می گوی و راز دهر کمتر جوی که فرد نگشود و نگشاید به حکمت این معما را (حافظ) همینکه بدونی این دنیا خالقی داره. واست برنامه داره. همه تلاشتو می کنی تا به اون زندگی قشنگ ابدی برسی

5

عالی عالی عالی. خیییلی خوبه این کتاب

5

هر چند که پراکندگی موضوعات کمی خوانش رو سخت میکنه اما محتوا و نگارش بی نظر جناب ایگلتون رو نمیشه نادیده گرفت .

5

کتاب خوبیه، خوندنش توصیه میشه. البته آشنایی با فلسفه خوندنش رو لذت بخش تر میکنه.

5

یکی از عمیق‌ترین آثاریه که خوندم و مثل غالب کارهای ایگلتون ساده و دقیق و عمیقه. فوق‌العادست... حتما بخونید.

5

اونجوری که انتظار میرفت نبود...نویسنده بیشتر از دید دستور زبان و لغوی به موضوع نگاه کرده.

5

کتاب در کل خوبیه؟ قسمت جالب شاید ارائه نظریات و رد اونهاست پایان کتاب خیلی خوب بود

نمایش 7 نقد دیگر
4.5
(29)
80,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
معنای زندگی
معنای زندگی
تری ایگلتون
نشر بان
4.5
(29)
80,000
تومان