0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سومویی که نمی توانست گنده شود

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی سومویی که نمی توانست گنده شود

درباره سومویی که نمی توانست گنده شود

کتاب صوتی سومویی که نمی‌توانست گنده شود داستان زندگی نوجوانی دست‌فروش به نام یون و ارتباطش با رهگذری به نام شومینتسو را روایت می‌کند. شومینتسو پیرمردی است که هر روز از کنار بساط او رد می‌شود و به او می‌گوید که درونش مرد تنومندی را می‌بیند و او استعداد سوموکار شدن را دارد. (سومو: سبکی از کشتی ژاپنی) این موضوع در ابتدا یون را عصبانی می‌کند اما سرانجام شومینتسو موفق می‌شود با آموزش آیین بودایی ذن و فن مراقبه، اراده او را تقویت کند که منجر به کسب پیروزی‌های بسیار در مسابقات سومویی می‌شود. نویسنده در تلاش است تا به مخاطب بفهماند اراده قوی موجبات رسیدن به خواسته‌ها را فراهم می‌کند. این رمان بر پایه‌ی پندی از تفکر ذن است که شومینتسو تلاش می‌کند تا به نوجوان بفهماند: «در سمت وارونه‌ی ابرها، همیشه آسمانی هست.» ردپای این جمله امیدوارکننده را به نوعی می‌توان در تمامی آثار اشمیت مشاهده کرد. داستان‌ها و حکایت‌های ساده‌ای که در پشت تمامی آن‌ها یک هدف عمیق وجود دارد، هدفی که دست‌یافتنی است.

کتاب صوتی حاضر به تلاش «مهشید نونهالی» به فارسی برگردانده شده و «افشین اعتماد» صداپیشگی آن را انجام داده است. این کتاب توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک در سال 1401 منتشر شد. در پس‌زمینه کتاب صوتی حاضر موسیقی ملایمی نواخته می‌شود که لذت تجربه شنیدن این کتاب را چند برابر می‌کند. این کتاب صوتی در ژانر کتاب‌های انگیزشی و موفقیت دسته‌بندی می‌شود.

معرفی اریک امانوئل اشمیت

اریک امانوئل اشمیت (Eric-Emmanuel Schmitt) نویسنده و نمایشنامه‌نویس مشهور فرانسوی است که آثارش تاکنون به بیش از 43 زبان دنیا منتشر شده و برنده جوایز متعددی از جمله جایزه تئاتر مولیر فرانسه، جایزه بهترین مجموعه داستان گنکور، جایزه آکادمی بالزاک و... شده است. از دیگر آثار معروف او که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند می‌توان از خرده جنایت‌های زن و شوهری، مهمانسرای دو دنیا، میلارپا، موسیو ابراهیم و گل‌های آسمانی، اسکار و خانم صورتی و... را نام برد. 

4 دلیل برای شنیدن کتاب صوتی سومویی که نمی‌توانست گنده شود

اگر مطالعه و یا گوش دادن به کتاب‌هایی مثل کیمیاگر و یا حکایت دولت و فرزانگی را دوست داشتید و با مطالعه داستان‌های کوتاه و پرمعنای آن‌ها احساس تحول در خود احساس کردید و به زندگی امیدوار شدید، کتاب کتاب صوتی سومویی که نمی‌توانست گنده شود گزینه خوبی برای شما خواهد بود. علاوه بر این، دلایل زیر می‌توانند شما را برای شنیدن این کتاب ترغیب کنند:

  • یادگیری درس‌هایی ارزشمند برای زندگی در قالب یک داستان انگیزشی و جذاب

  • ایجاد انگیزه و امید در خواننده

  • استفاده بهینه از زمان‌هایی که کارهای روتین مثل ظرف‌شستن، آشپزی و گردگیری می‌کنید

  • استفاده از صداپیشه حرفه‌ای و خوش‌صدا برای روایت داستان

بخشی از کتاب صوتی سومویی که نمی‌توانست گنده شود

تا یک هفته بدان اکتفا می‌کردم که زنده بمانم. بنا به ساعت کار رستوران‌ها و ماموران فاضلاب یا افراد پلیس، از زباله‌دانی به زباله‌دان دیگر می‌رفتم و بدین ترتیب توانستم تنها بمانم و از پسمانده‌ها تغذیه کنم و به فاصله‌هایی بخوابم. شنبه با درد تیزی بیدار شدم. کلاغی مرا جسدی در میان زباله‌ها فرض کرده بود و به کله‌ام حمله می‌کرد. انگار بخواهد پوسته یک تخم‌مرغ پخته را بشکند. جیغ من باعث فرارش شد. پلک که باز کردم، توی آسمان تیره ابر متحرکی از پرندگان سیاه دیدم که ناگهان از سر نگرانی طعمه‌شان را رها کرده بودند.

توکیو ساعت 4 صبح، شاید تنها لحظه‌ای که زندگی انسان فرصتی به خود می‌داد و شهر قیر و سنگ و بتن که جاده‌های متقاطع آن مانند الیاف مطبق و درهم‌پیچیده بودند، دوباره جنگلی می‌شد که جانوران می‌رفتند تا در آن بیاشامند و تغذیه کنند. موش‌ها و کلاغ‌ها به زباله‌ها هجوم می‌بردند، گربه‌ها امعا و احشای زمین را، زیرزمین‌‌ها و لوله‌ها و پارکینگ‌ها و روکش‌ها را ول می‌کردند تا در کوچه‌های خالی ماجراجویی کنند. و کلاغ‌ها نشیمن‌های مرتفع خود، برج‌ها و آنتن‌ها و تیرهای برق را رها می‌کردند تا با منقار قدرتمندشان اجسام آلی درحال تجزیه را پاره کنند. این اندیشه را در ذهن شکل می‌دادم که در واقع چندین ماه و خاصه یک هفته است که در اینجا همان زندگی موش یا کلاغ را سپری می‌کنم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی سومویی که نمی‌توانست گنده شود

اگر از تجربه شنیدن کتاب صوتی حاضر لذت بردید، ما به شما کتاب‌های صوتی زیر را پیشنهاد می‌کنیم که علاوه بر داستان جذاب، از کیفیت بالایی برخوردار است و گوینده به بهترین شمل داستان را روایت می‌کند:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
123.۲۱ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۱۲:۴۶
نویسنده اریک امانوئل اشمیت
مترجممهشید نونهالی
راویافشین اعتماد
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۱۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۲۳.۲۱ مگابایت
۰۲:۱۲:۴۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
52,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سومویی که نمی توانست گنده شود
سومویی که نمی توانست گنده شود
اریک امانوئل اشمیت
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
52,500
تومان