0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
صخره برایتون

معرفی، خرید و دانلود کتاب صخره برایتون

نویسنده:
گراهام گرین
درباره صخره برایتون

صخره برایتون جایی است که خیر و شر در مقابل هم قرار می‌گیرند. در این جدال چه کسانی پیروز می‌شوند؟ آیا عاطفه و احساس می‌تواند مسیر انسانی را از شر و بدی به سمت نیکی بازگرداند؟

صخره برایتون (Brighton Rock) رمانی از نویسنده مشهور انگلیسی گراهام گرین است که در سال 1938 منتشر شد. این کتاب روایتی از معمای قتلی است که در برایتون، انگلستان و در دهه 1930 رخ می‌دهد. پسری که قتل را مرتکب شده معتقد است می‌تواند از مجازات فرار کند و در تلاش است هرآنچه اتفاق افتاده را فراموش کند. در مقابل دختری به پسر عشق می‌ورزد، عشق دختر احساسی پاک است که گاه تأثیر کوچکی بر پسر دارد؛ اما قلب معشوق پر از سیاهی، کینه و نفرت است.

این کتاب که درون‌مایه عاشقانه و استعاری دارد، به این مسئله می‌پردازد که چگونه فساد در دستگاه‌های اداری و قضائی کشور انگلستان و در نتیجه‌ی پیچیده‌تر شدن نظام سرمایه‌داری ایجاد شده است. همچنین نویسنده به این موضوع اشاره می‌کند که چطور گروه‌های جنایتکار می‌توانند قانون و پلیس را بخرند و از سر راه خود بردارند.

معرفی گراهام گرین

نویسنده کتاب صخره برایتون، گراهام گرین، متولد اکتبر 1904 است. گراهام رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، منتقد ادبی و سینمایی و نویسنده داستان‌های کوتاه انگلیسی بود که بسیاری از آثارش نیز به فیلم تبدیل شدند. وی آثار خودش را در دو ژانر دسته‌بندی می‌کند: یک ژانر کتاب‌های جنایی، پلیسی و وحشت و ژانر دیگر کتاب‌هایی فلسفی، جدی و ادبی‌تر. ماجرای رمان‌های این نویسنده، عمدتا در خلال وقایع سیاسی و اجتماعی قرن بیستم رخ می‌دهد. در مجموع ۶۴ کتاب از این نویسنده به جامانده که شامل ۲۸ رمان و ۴ زندگینامه‌ی خودنوشت است.

گراهام گرین اهل سفر بود و طول جنگ جهانی دوم به مدت سه سال به‌عنوان جاسوس وزارت امور خارجه بریتانیا در آفریقا مشغول به کار بود. او سه بار کاندیدای دریافت جایزه نوبل ادبی شد و در سال 1949 نیز جایزه اول جشنواره کن را برای فیلمنامه فیلم «مرد سوم» دریافت کرد. «قدرت و جلال»، «آمریکایی آرام»، «کنسول افتخاری» معروف‌ترین کتاب‌های این نویسنده انگلیسی هستند.

چرا باید کتاب صخره برایتون را بخوانیم؟

در این کتاب، گراهام گرین از دریچه تازه‌اى به موضوع خیر و شر نزدیک می‌شود. او خواننده را با این سؤال سخت روبه‌رو می‌کند که تصمیم‌گیری درباره نیکی و پلیدی بر چه پایه‌ای صورت می‌گیرد؟ همچنین مخاطب با این موضوع درگیر می‌شود که آیا در قلب سیاه پسر جایی برای عشق پیدا خواهد شد؟ داستان عاشقانه این کتاب همواره جذابیت خود را حفظ کرده و هر بخش از آن برای مخاطب تازگی دارد. اگر طرف‌دار داستان‌های عاشقانه و جریان‌های عاطفی با بافت استعاره‌ای هستید، خواندن کتاب صخره برایتون را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب صخره برایتون با ترجمه مريم مشرّف توسط نشر ثالث چاپ شده است. این کتاب در دسته‌بندی داستان و رمان در همین صفحه از فیدیبو قابل دانلود است.

در بخشی از کتاب صخره برایتون می‌خوانیم

هیل باید آن‌قدر به حرکت روزانه‌اش ادامه می‌داد تا عاقبت کسی او را بیابد و از این وظیفه نجاتش دهد. این برنامه در همه شهرهای ساحلی به‌نوبت انجام می‌شد: دیروز در ساوت‌اند، امروز برایتون، و فردا جایی دیگر. هیل با شنیدن زنگ ساعت یازده شتابان نوشابه‌اش را سرکشید و از میدان کاسل خارج شد. او در قالب کولی‌کیبر همیشه رفتاری ملایم داشت و مثل عکسی که از او در روزنامه چاپ شده بود، کلاهی به سر می‌گذاشت و همیشه سروقت در محل تعیین شده حاضر می‌شد. دیروز در ساوت‌اند کسی نتوانست او را بیابد، زیرا هیئت تحریریه روزنامه گاهی برای صرفه‌جویی ترجیح می‌داد که او زیاد آفتابی نشود؛ ولی امروز قرار بود در معرض دید قرار گیرد و خودش هم همین را می‌خواست. حوادث اخیر باعث می‌شد که حتی در شلوغی عید ویتسان هم احساس ناامنی کند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صخره برایتون

جدال خیر و شر در رمان صخره برایتون و قلم جذاب نویسنده، داستانی خواندنی را رقم زده که مخاطب را درگیر می‌کند. اگر از خواندن این کتاب لذت برده‌اید کتاب‌های مشابه دیگری هم وجود دارند که می‌توانید در برنامه مطالعه خود داشته باشید. کتاب‌هایی زیر در فیدیبو در دسترس هستند:

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۴۵ مگابایت
تعداد صفحات
404 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۲۸:۰۰
نویسندهگراهام گرین
مترجممریم مشرّف
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Brighton rock
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۱/۳۱
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۴۵ مگابایت
۴۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
100 ٪
1
ستاره
0 ٪
2
(1)
16,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
صخره برایتون
صخره برایتون
گراهام گرین
نشر ثالث
2
(1)
16,000
تومان