0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شیطان به قتل می رسد

معرفی، خرید و دانلود کتاب شیطان به قتل می رسد

درباره شیطان به قتل می رسد

قتل‌ها قصه‌های مخوفی هستند، قصه‌های رازآلود با جزئیات زیاد و شیطان به قتل می‌رسد یکی از همین قصه‌هاست. قصه‌ای سراسر رازآلود و عجیب‌وغریب که سردرآوردن از آن بسیار سخت است. این کتاب یکی دیگر از شاهکارهای آگاتا کریستی است.

شیطان به قتل می‌رسد با عنوان اصلی «Cards on The Table» اولین‌بار در سال ۱۹۳۶ منتشر شد. این کتاب هم مانند بسیاری از آثار نویسنده‌اش خیلی زود به کتابی پرفروش تبدیل شد. این داستان‌ هم یکی از قصه‌هایی است که با حضور کارآگاه هرکول پوآرو و در لندن اتفاق می‌افتند. کارگاه بتل و نویسنده آدرین الیور از دیگر شخصیت‌های معروفی هستند که در این داستان حضور دارند.

شیطان به قتل می‌رسد با ملاقات مردی عجیب‌وغریب و خوفناک به نام شیتانا با هرکول پوآرو در یک حراجی در لندن شروع می‌شود. این کلکسیونر که معتقد است داشتن کلکسیونی از جنایتکاران دستگیر نشده جذاب‌ترین کلکسیونی است که هرکسی می‌تواند داشته باشد پوآرو را به یک مهمانی در خانه‌اش دعوت می‌کند تا این کلکسیون را به او نشان دهد. هنگامی که مهمانان که اغلب کمسیر و سرگرد و پلیس و افراد مشهور و محترم جامعه هستند می‌رسند مهمانی سر می‌گیرد و شیتانا در پایان مراسم شام بازی بریج ترتیب می‌دهد. بازی‌ای که خودش در آن شرکت نمی‌کند و در پایان بازی همه می‌فهمند که او به قتل رسیده است. چه اتفاقی رخ‌داده است؟ مردی که همه او شیطان‌صفت می‌دانستند خودش اسیر شیطان شده است؟ کارآگاه پوآرو چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ همه‌ی این‌ها با خواندن ادامه‌ی کتاب مشخص خواهد شد.

از روی این کتاب جالب اقتباس‌های مختلفی انجام شده است و در سریال هرکول پوآرو هم اپیزودی که در سال ۲۰۰۶ ساخته شده است به این کتاب اختصاص دارد. سال ۲۰۱۶ هم فیلمی به نام Chorabali از روی این کتاب ساخته شد.

درباره آگاتا کریستی، نویسنده‌ی شیطان به قتل می‌رسد

آگاتا کلاریسا میلر که او را با نام شوهر اولش آرچیبالد کریستی به نام آگاتا کریستی می‌شناسیم، نویسنده‌ی انگلیسی متولد ۱۸۹۰ است. او دوران جوانی خود را در سال‌های جنگ جهانی اول گذراند و در این دوران به‌عنوان پرستار و مسئول کمک‌های اولیه کار می‌کرد. او با شوهرش هم در همین دوران آشنا شد هرچند ازدواج موفقی نداشتند و خیلی زود جدا شدند. آگاتا از همان روزگار جوانی به نوشتن رمان جنایی علاقه داشت و از چیزهایی که در جنگ یاد گرفته بود هم به‌خوبی در طراحی قتل‌ها استفاده می‌کرد. او در سال ۱۹۲۶ به مدت ده روز ناپدید شد که بسیاری آن را جلب‌توجه مجدد برای کتاب‌هایش دانستند. این نویسنده‌ی مشهور بیش از ۵۰ کتاب نوشته است که به صد زبان مختلف برگردانده شده‌اند. او در سال ۱۹۷۶ در خانه‌اش در لندن درگذشت. کتاب‌های مشهوری از او باقی‌مانده که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

چرا باید کتاب شیطان به قتل می‌رسد را خواند؟

شیطان به قتل می‌رسد یک کتاب جنایی خوب است. از آن داستان‌هایی که خواننده را کاملاً درگیر خود می‌کند و به او اجازه نمی‌دهد کتاب را زمین بگذارد. ترجمه‌های مختلفی از این کتاب وجود دارد که یکی از مشهورترین‌هایش ترجمه‌ی جمشید اسکندانی است که نشر ثالث چاپ کرده است. اگر به این کتاب علاقه‌مندید نسخه الکترونیک آن را در دسته‌ی داستان و رمان از فیدیبو دانلود کنید.

در بخشی از کتاب شیطان به قتل می‌رسد می‌خوانیم

«صبح بخیر، کمیسر بتل.»

دکتر رابرتز به دنبال این حرف، از روی صندلی بلند د و صندلی بزرگ صورتی رنگ بسیار تمیزی را که بوی صابون و داروهای ضدعفونی‌کننده از آن به مشام می‌رسید، به کمیسر بتل تعارف و گفت: «اوضاع چطور است؟»

«پیش خودمان بماند دکتر رابرتز، اگر راستش را بخواهید، تا حالا که هیچ پیشرفتی نداشته‌ایم و درجا می‌زنیم.»

«ولی ظاهراً روزنامه‌ها سروصدای زیادی درباره این ماجرا به راه نینداخته‌اند، من که از این موضوع خوشحالم.»

کمیسر بتل ضمن خواندن جمله‌ای از روزنامه گفت: ‌ «مرگ ناگهانی آقای شیتانا، شخصیت معروف، در مهمانی و خانه خودش. بله روزنامه‌ها فعلاً به همین مختصر اکتفا کرده‌اند. جنازه شیتانا کالبدشکافی  شد و من یک نسخه گزارش پزشک قانونی برای شما آورده‌ام فکر کردم شاید برایتان جالب باشد.»

«متشکرم، لطف کردید. بله حتماً جالب است.»

دکتر رابرتز، بی نگاهی به گزارش پزشک قانونی آن را به کمیسر بازگرداند. کمیسر بتل ادامه داد: «در ادامه تحقیقاتمان، نشستی هم با وکیل شیتانا داشتیم. در این جلسه مفاد وصیت‌نامه شیتانا مطرح شد که نکته جالبی در آن وجود نداشت، جز این که ظاهراً کس و کاری در سوریه دارد. البته به وصیت‌نامه اکتفا نکردیم و همه نامه‌ها، اوراق و مدارک محرمانه‌اش دقیقاً بررسی و مطالعه شد.»

پیشنهادهایی برای خوانندگان شیطان به قتل می‌رسد

اگر از داستان‌های جنایی لذت می‌برید کتاب‌های بی‌شمار دیگری هم هستند که می‌توانید به سراغشان بروید. در ادامه به سه مورد اشاره می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۱۸ مگابایت
تعداد صفحات
414 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۴۸:۰۰
نویسندهآگاتا کریستی
مترجمجمشید اسکندانی
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
‎Cards on the table
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۱/۲۲
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
72,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۱۸ مگابایت
۴۱۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
16,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
شیطان به قتل می رسد
شیطان به قتل می رسد
آگاتا کریستی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شیطان به قتل می رسد
شیطان به قتل می رسد
آگاتا کریستی
نشر ثالث
5
(1)
16,000
تومان