0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جنایت از یاد رفته

معرفی، خرید و دانلود کتاب جنایت از یاد رفته

درباره جنایت از یاد رفته

جنایت‌های زیادی در دنیای واقعی و ادبیات رخ می‌دهند که تعدادی از آن‌ها جنایت از یاد رفته‌اند. جنایت‌هایی که زمان گرد و غبار زیادی رویشان نشانده است و بسیاری آن را فراموش کرده‌اند تا روزی که کسی بازمی‌گردد و تلاش می‌کند پرده از راز یک جنایت از یاد رفته بردارد و این موضوع داستان دیگری از آگاتا کریستی است.

کتاب جنایت از یاد رفته با عنوان اصلی «Sleeping Murder: Miss Marpl’s Last Case» اولین بار در سال ۱۹۷۶ یعنی پس از مرگ نویسنده منتشر شد البته ماجرای آن به سال ۱۹۴۴ برمی‌گردد و به نظر می‌رسد آگاتا کریستی پیش نویس اولیه‌ی کتاب را بیش از سی سال قبل از انتشار آن نوشته بود.

داستان کتاب داستان زوج جوانی است که می‌خواهند رازی را حل کنند و خانم مارپل اینجا به کمکشان می‌آيد گوندا رید زن جوانی است که تازه ازدواج کرده است. او و همسرش یک خانه خریده‌اند و گوندا رفته است تا تغییرات موردنظرش را اعمال کند؛ اما متوجه می‌شود بسیاری از تغییرات قبلاً انجام شده‌اند و ترس و وحشتی عجیب هم در خانه او را فرامی‌گیرد؛ اما این‌همه چیز نیست و سؤالات زیادی باید جواب داده شوند.

کتاب جنایت ازیادرفته با ترجمه‌های مختلفی در ایران موجود است که یکی از این ترجمه‌ها ترجمه‌ی عباس خیرخواه است که انتشارات ثالث آن را چاپ کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در همین صفحه در فیدیبو و در دسته‌بندی داستان و رمان قابل خریداری و دانلود است.

آگاتا کریستی کیست؟

حتماً نام ملکه‌ی جنایت انگلستان، آگاتا کریستی را که نام اصلی او آگاتا میلر است شنیده‌اید. کتاب‌های او پرخواننده‌ترین کتاب‌های تاریخ‌ هستند و آثار هیچ نویسنده‌ای به اندازه‌ی آثار او ترجمه نشده‌اند. این زن نویسنده در دورترین نقاط دنیا هم مردم را به خواندن آثار جنایی دعوت کرده است. او متولد آخر قرن نوزدهم در انگلستان است و هر دو جنگ جهانی اول و دوم را با گوشت و خونش حس کرده است. زندگی آگاتا کریستی هم مانند داستان‌هایش رازآلود بود. برای مثال در سال ۱۹۲۶ او به مدت ده روز ناپدید شده بود هرچند بسیاری این موضوع را برای مطرح‌شدن مجدد نویسنده و فروش بیشتر کتاب‌هایش می‌دانند؛ اما راز آن هنوز هم سربه‌مهر مانده است.

آگاتا خالق دو شخصیت مشهور جنایی تاریخ یعنی هرکول پوآرو و خانم مارپل هم هست و چنان با جزئیات این دو شخص را آفریده است که خیلی‌ها فراموش می‌کنند او واقعی نیست. از روی بسیاری از آثار این نویسنده سریال‌ها و فیلم‌های متعددی ساخته شده‌اند. این نویسنده‌ی بزرگ سرانجام در ۸۶ سالگی در خانه‌اش در انگلستان درگذشت. از او آثار بسیار زیادی باقی‌مانده است که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

چرا باید کتاب جنایت ازیادرفته را خواند؟

جنایت از یاد رفته کتابی جذاب و خواندنی است. قلم آگاتا کریستی قلمی است که جزئیات را به‌خوبی به نمایش در می‌آورد؛ اما درعین‌حال جزئیات بی‌فایده‌ی زیادی ندارد و در نتیجه ریتم داستان‌هایش کند نیست که همین موضوع آن را برای تمام گروه‌های سنی از نوجوانان تا افراد مسن مناسب کرده است. جنایت از یاد رفته هم داستانی است که ذهن خواننده را درگیر می‌کند و یک انتخاب خوب برای زمان‌هایی است که می‌خواهید ذهنتان را از مشکلات زندگی منحرف کنید و یک عصر هیجان‌انگیز داشته باشید.

در بخشی از کتاب جنایت ازیادرفته می‌خوانیم

وقتی گیل از مشایعت دکتر کندی بازگشت، گوندا که همچنان متفکر و اندیشناک در جای خود ایستاده و برافروخته به نظر می‌رسید با صدای خشک و لرزانی گفت: «مرگ یا جنون این مسئله‌ای است که حل نشده باقی‌مانده است.»

گیل در آغوشش کشید.

«گوندا ... عزیزم.»

گوندا که از شدت هیجان می‌لرزید گفت: «چرا نباید موضوع را به فراموشی می‌سپردیم درحالی‌که این پدر من بود که مرتکب جنایت شد. هروقت به آن صحنه وحشت‌انگیز می‌کنم و طنین صدایش در گوشم می‌پیچد برایم شکی نمی‌گذارد که اشتباه نکرده‌ام.»

«اجازه بده گوندا ... اجازه بده. ما در واقع آن‌قدر هم مطمئن نیستیم.»

«چطور مطمئن نیستیم، مگر خودش به دکتر کندی نگفت که او را خفه کرده است؟»

«ولی کندی مطلقاً گفته او را قبول ندارد ...»

«او چون جسدی مشاهده نکرده این حرف را می‌زند؛ ولی من خودم دیدم.»

«تو در خال دیدی نه در اتاق‌خواب.»

«چه فرقی می‌کنه؟»

«ولی پذیرفتن این موضوع قدری عجیب است. اگر هالیدی همسرش را در حال خفته کرده است به چه دلیل باید بگوید در اتاق‌خواب؟»

«نمی‌دانم، ولی این مسئله مهمی نیست.»

«من زیاد مطمئن نیستم عزیزم. اما اگر می‌خواهی به خود بقبولانی که حتماً این کار پدر تو بوده می‌توانیم موضوع را بررسی کنیم»

پیشنهادهایی برای علاقه‌مندان به کتاب جنایت از یاد رفته

آگاتا کریستی می‌داند چگونه از جنایت بنویسد تا خواننده مجاب شود بخواند و خودش را در معرض ارزیابی قرار دهد. تلاش کند با کارآگاه‌هایش رقابت کند و بالاخره پایان داستان را حدس بزند. نویسندگان دیگری هم هستند که به‌خوبی از قتل و جنایت نوشته‌اند که در ادامه به تعدادی از آثارشان اشاره می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۷ مگابایت
تعداد صفحات
259 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۳۸:۰۰
نویسندهآگاتا کریستی
مترجمعباس خیرخواه
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
‭Sleeping Murder
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۲/۲۲
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
20,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۷ مگابایت
۲۵۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

فقط میتونم بگم آگاتا کریستی هیچ کتاب معمولی یا بدی نداره و بخاطر همین هم مرجع مقایسه و امتیاز دهی به سایر جنایی نویسان هست و همه نویسنده های خوب جنایی با اون مقایسه میشن.

5
(1)
15,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جنایت از یاد رفته
جنایت از یاد رفته
آگاتا کریستی
نشر ثالث
5
(1)
15,000
تومان