0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قتل خانم مک گینتی

معرفی، خرید و دانلود کتاب قتل خانم مک گینتی

درباره قتل خانم مک گینتی

قصه‌های جنایی پرطرفدارند و ذهن مخاطب را درگیر می‌کنند. قتل خانم مگینتی یکی از همین قصه‌هاست. از آن قصه‌های جذابی که آگاتا کریستی ملکه‌ی جنایت آن را نوشته است و مردم در سراسر جهان به آن علاقه نشان داده‌اند.

Mrs McGinry’s dead اولین‌بار در سال ۱۹۵۲ در آمریکا منتشر شد. این کتاب در انگلستان با عنوان Blood Will Tell شناخته شده است. قهرمان این داستان هرکول پوآرو است و آدرین اولیور، یکی دیگر از شخصیت‌های داستان‌های کریستی هم در آن حضور دارد.

داستان کتاب داستان قتل پیرزنی خدمتکار به نام خانم مک گینتی است که در خانه‌اش کشته شده است. جیمز بنتلی، مستأجر خانه به‌عنوان مجرم دستگیر شده و حکمش هم صادر شده است؛ اما کمیسر اسپنس مسئول پرونده به این موضوع شک دارد. او برای بررسی مجدد پرونده کارآگاه پوآرو را به برادهینی می‌فرستد تا همه چیز دوباره بررسی کند. چند روز پس از پوآرو، خانم الیور نویسنده‌ی مشهور داستان‌های جنایی هم وارد می‌شود و تصمیم می‌گیرد به پوارو کمک کند. آیا خواهد توانست؟ آیا پوآرو می‌تواند آلت قتل را پیدا کند و آیا خانم مک گینتی اصلاً همان پیرزن معمولی و ساده‌ای است که همه می‌شناسند؟ کدام یک از اهالی چیزی را پنهان می‌کنند؟ این‌ها همه سؤالاتی است که داستان پیچیده‌ی کریستی مقابل مخاطب می‌گذارد.

کتاب قتل خانم مک گینتی بارهاوبارها به بیش از صد زبان مختلف برگردانده شده است و در زبان فارسی هم نسخه‌های مختلفی از آن وجود دارد. یکی از این ترجمه‌ها، ترجمه‌ی جمشید اسکندانی است که نشر ثالث منتشر کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در همین صفحه از فیدیبو در دسته‌ی داستان و رمان  قابل دانلود است.

آگاتا کریستی کیست؟

آگاتا میلر که او را به نام آگاتا کریستی می‌شناسیم مشهورترین جنایی‌نویس تاریخ و خالق شخصیت‌های بی‌نظیری همچون هرکول پوآرو و خانم مارپل است. شخصیت‌هایی که به ادبیات عامیانه راه پیدا کرده‌اند. او متولد ۱۸۹۰ در انگلستان است و در جنگ جهانی اول به‌عنوان پرستار کار می‌کرد. چیزی که بعدها در داستان‌هایش تأثیرات زیادی گذاشت و همین است که بسیاری از قتل‌های کتاب‌هایش با سم اتفاق افتاده‌اند. او از روزگار جوانی داستان می‌نوشت و بسیاری از کتاب‌هایش به پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ ادبیات جنایی تبدیل شده‌اند. او در سال ۱۹۷۶ در خانه‌اش در گذشت. در ادامه به تعدادی از مشهورترین آثار این نویسنده اشاره می‌کنیم که در فیدیبو هم موجودند:

چرا باید کتاب قتل خانم مک گینتی را خواند؟

آگاتا کریستی بی‌دلیل به ملکه‌ی جنایت مشهور نشده است. او نویسنده‌ی داستان‌هایی است که حدس زدن پایانشان دشوار است و پیچیدگی‌های بسیار جذابی دارند. قتل خانم مک گینتی یکی از همین داستان‌هاست. داستان قتلی که به نظر بسیار ساده است و انگیزه‌ی آن هم دزدیدن کمی پول است؛ اما طبق معمول کارآگاه پوآرو سادگی بیش از حد قصه را نمی‌پذیرد و تلاش می‌کند در میان سخنان آدم‌های خوب برادهینی چیزی را پیدا کند که گم شده است. روند داستان به‌قدری خواندنی و پشت‌سرهم است که خواننده را وادار می‌کند آن را ادامه دهد و همراه هرکول پوآرو قاتل را حدس بزند. این کتابی برای ارزیابی هوش، نکته‌بینی و حس ششم شما هم هست

در بخشی از کتاب قتل خانم مک گینتی می‌خوانیم

پوآرو از تقاطع خیابان و راه‌آهن گذشت و به‌طرف در بزرگی در نزدیکی ایستگاه پیچید. زیر لب زمزمه می‌کرد و به خود می‌گفت: ‌ «همه‌شان آدم‌های خیلی خوبی هستند.» تابلوی برنجی بزرگی روی در نصب و روی آن با حروف درشت نوشته بود: ‌دکتر رندل - پزشک عمومی.

دکتر رندل مرد خنده‌رو و درشت‌هیکلی بود که مشتاقانه از پوآرو استقبال کرد و با لحن افتخارآمیزی گفت: ‌ «تشریف‌فرمایی هرکول پوآروی کبیر، برای روستای کوچک ما افتخار بزرگی است.»

پوآرو از این تعریف خوشحال شد، بااین‌حال از اینکه او را شناخت تعجب کرد و گفت: «آها که این‌طور، پس شما هم با نام من آشنایید.»

«آقای پوآرو ... مگر می‌شود کسی اسم شما را نشنیده باشد؟»

پوآرو می‌توانست جواب این سؤال را بدهد؛ ولی امکان داشت خدشه‌ای به شهرتش وارد شود. خیلی مؤدبانه فقط گفت: ‌ «خیلی خوشوقتم و احساس می‌کنم در خانه خودم هستم.»

البته فقط تعارف بود. معلوم بود دکتر رندل عجله دارد؛ چون مشتاقانه گفت: «شما خیلی به‌موقع آمدید ... چون یک ربع دیگر عمل دارم ... خوب بفرمایید چه کاری از دست من ساخته است؟ باور کنید کنجکاوی تمام وجود مرا فراگرفته و خیلی میل دارم بدانم که چه انگیزه‌ای شما را به این روستا کشانیده است. شاید می‌خواهد استراحت کنید، نکند یکی از ما مرتکب قتلی شده است.»

پیشنهادهایی به علاقه‌مندان قتل خانم مک گینتی

داستان‌های آگاتا کریستی بسیار خواندنی و پرطرفدارند و خوانندگان زیادی در دنیا دارند؛ اما او تنها کسی نیست که دنیای جنایت را تحت‌تأثیر قرار داده است. اگر به نوع کتاب‌ها علاقه‌مندید و دنبال نویسندگان دیگری برای مطالعه هستید کتاب اتود در قرمز لاکی اثر آرتور کانن دویل خالق شرلوک هولمز یکی از بهترین قصه‌هاست.

مگره و شاهدان خاموش اثر ژرژ سیمنون و غریبه‌ای در خانه اثر شاری لاپنا هم گزینه‌های بسیار خوبی برای مطالعه‌اند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۲ مگابایت
تعداد صفحات
375 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۳۰:۰۰
نویسندهآگاتا کریستی
مترجمجمشید اسکندانی
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Mrs. McGinty's dead
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۲/۱۱
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
52,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۲ مگابایت
۳۷۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
سرگرم‌کننده 🧩

به نظر من تنها مشکلی که داشت شخصیت ها یکم زیاد بود

5
(1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
187,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
قتل خانم مک گینتی
قتل خانم مک گینتی
آگاتا کریستی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قتل خانم مک گینتی
قتل خانم مک گینتی
آگاتا کریستی
نشر ثالث
5
(1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
187,500
تومان