0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ندای کوهستان
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب ندای کوهستان

نویسنده:
خالد حسینی
درباره ندای کوهستان

افغانستان سرزمین عجیبی است و این چیزی است که کتاب ندای کوهستان هم به‌خوبی آن را نشان می‌دهد. این سرزمین قصه‌ها و غصه‌های زیادی را در خود جای‌داده است و به انسان هشدار می‌دهد که حتی در سال ۲۰۲۰ هم در جایی از جهان زندگی به طرز ناعادلانه‌ای دردناک است. خالد حسینی راوی این درد است و همچون دفعات قبل به‌خوبی توانسته است مخاطب را وادار به همذات پنداری کند. ندای کوهستان یک کتاب غمگین و خواندنی است.

«and the mountains echoed» اولین‌بار در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. این کتاب سروصدای زیادی به پا کرد و خیلی زود به صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز راه پیدا کرد. پس از پنج ماه از انتشار این کتاب بیش از سه میلیون نسخه از آن فروخته شده بود. این کتاب در همان سال به‌عنوان بهترین داستان از نگاه کاربران در goodreads انتخاب شد.

داستان کتاب داستان خواهر و برادری به نام پری و عبدالله است. زمانی که دخترک سه‌ساله است پدرش از روی فقر او را به خانواده‌ای که بچه ندارند می‌فروشد. این مسیر برای پری خوب است؛ زیرا او را از فقر و فلاکت بیرون می‌کشد و دخترک همراه خانواده‌ی جدید به فرانسه می‌رود؛ اما برای برادر بزرگ‌تر زندگی دردناک می‌شود. در ادامه‌ و با به‌هم‌ریختن اوضاع افغانستان پسرک هم مجبور به فرار می‌شود و سرانجام سر از کالیفرنیا در میاورد. این داستان راویان مختلفی دارد و حسینی در شخصیت‌پردازی بسیار دقت کرده است. به‌قدری‌که خیلی زود احساس خواهید کرد شما هم در کنار شخصیت‌ها هستید. این کتاب داستانی است که زمین گذاشتنش سخت خواهد بود.

درباره خالد حسینی

خالد حسینی پزشک افغانستانی آمریکایی است که متولد سال ۱۹۶۵ در کابل است. او از دوران کودکی در خارج از این کشور زندگی کرده است اما مانند یک افغانستانی به این کشور و حقوق مردمش حساس است و تلاش می‌کند صدای افغانستان در عرصه‌های بین‌المللی باشد. خالد حسینی ملیت امریکایی دارد و در دانشگاه ایالتی سن دیگو به‌عنوان پزشک فارغ‌التحصیل شده است. او سفیر حسن‌نیت سازمان ملل در افغانستان هم هست و در سال ۲۰۰۷ بنیاد خالد حسینی  را برای کمک به مردم سرزمین پدری‌اش راه‌اندازی کرده است. از مشهورترین رمان‌های این نویسنده می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد:

چرا باید کتاب ندای کوهستان را بخوانیم؟

ندای کوهستان یک داستان خواندنی است. داستانی از سرزمین بی‌نظیر افغانستان که حرف‌های زیادی را در خود جای‌داده است. در این داستان‌ها می‌توانید با شخصیت‌های مختلفی که حسینی بامهارت آفریده است و آنچه در ذهنشان می‌گذارد آشنا شوید و با مردمان افغان همذات پنداری کنید. کمی که از داستان بگذارد احساس خواهید کرد کنار عبدالله هستید و مانند او برای رفتن خواهرش غمگین خواهید شد. این کتاب از آن کتاب‌هایی است که انسان را به فکر فرو می‌برد و او را وادار می‌کند چند لحظه بایستد و جهان اطرافش را ارزیابی کند. این کتاب را انتشارات ثالث با ترجمه‌ی مهدی غبرایی منتشر کرده است و نسخه الکترونیک آن در همین صفحه در داستان و رمان آمریکا در فیدیبو موجود است.

در بخشی از کتاب ندای کوهستان می‌خوانیم

اواخر همان هفته در شبی بارانی در کافه‌ای کوچک در بلوار سن ژرمن با او قرار شام داشتند. پیش‌تر در آپارتمان مامان هی این دست و آن دست کرده بود که چه بپوشد و سر آخر به پیراهن فیروزه‌ای کمرتنگ، دستکش‌های سفید و کفش پاشنه بلند نوک‌تیز رضایت داده بود. بعد هم در آسانسور به پری گفته بود: «تابلو که نشده؟ نه؟‌ نظرت چیه؟»

پیش از شام هر سه سیگاری دود کردند و مامان و ژولی ین لیوان‌های بزرگ یخ‌زده تلخابه نوشیدند. این کار سه دور تکرار شد. ژولی ین با پیراهن سفید و کراوات و کت شطرنجی شب رفتار مؤدبانه و سنجیده مرد تربیت شده را داشت. لبخند می‌زد یا می‌خندید. شقیقه‌هایش کمی جوگندمی بود و پری در نور اورژانس بیمارستان متوجه آن نشده بود و حالا حدس می‌زد که کم‌وبیش همسن مامان باشد. پیدا بود از اوضاع روز خوب باخبر است و پری در کمان تعجب دریافت که چنان از موضوع رأی مخالف دوگل با ورود انگلستان به بازار مشترک حرف می‌زند که آن را در نظرش جالب می‌کند. فقط بعد از سوال مامان معلوم شد که او در سوربن اقتصاد درس می‌دهد.

«استاد دانشگاه! چه جالب!»

«نه ابداً. یک روز بهتر است بیایی سر کلاس، نظرت عوض می‌شود.»

پیشنهادهایی برای علاقه‌مندان به کتاب ندای کوهستان

ندای کوهستان از آن کتاب‌هایی است که از روابط انسانی خن می‌گوید و انسان را به فکر بیشتری وامی‌دارد. کتاب‌های دیگری هم در این حوزه وجود دارد که برای علاقه‌مندان مناسب است. یکی از این کتاب‌ها پشت‌بام‌های تهران اثر مهبد سراجی است.

کتاب‌های دیگری هم برای علاقه‌مندان به این اثر وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • موزه معصومیت اثر اورهان پاموک
  • مرواریدهایی که صدف را شکستند اثر نادیا هاشیمی
  • خانه‌ای در آسمان: یک یادنامه اثر آماندا لیندهوت
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۵۸ مگابایت
تعداد صفحات
540 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۸:۰۰:۰۰
نویسندهخالد حسینی
مترجممهدی غبرائی
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
And the mountains echoed
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۱/۲۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۵۸ مگابایت
۵۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
16 ٪
1
ستاره
0 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4
خوش‌خوان 🪶

توصیفات، شخصیت پردازی و سبک نوشتن خالد حسینی واقعا دلنشینه و باعث میشه مخاطب با جریان داستان و شخصیت‌ها خیلی خوب ارتباط برقرار کنه. این کتاب هم روایت و داستان گیرا و قشنگی داشت.

4

از بادبادکباز و هزار خورشید تابان کمتر دوسش داشتم، اما خوشحالم خوندمش. داستان از زاویه نگاه شخصیت های مختلف در زمان های مختلف روایت میشه که به نظرم نقطه عطفش بود.

3

قابل مقایسه با باد بادک باز و هزار خورشید تابان نیست و ضعیف تر از اونهاست تا نصف خوندم و نتونستم ادامه بدم زیادی کشدار شده بود

3

مثل بقیه کتابهاش خوب نبود، توصیه نمیکنم.

5

ایا کتاب صوتی هم دارد؟

3.7
(7)
خوش‌خوان 🪶 (1)
55,000
٪50
27,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
ندای کوهستان
ندای کوهستان
خالد حسینی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ندای کوهستان
٪50
ندای کوهستان
خالد حسینی
نشر ثالث
3.7
(7)
خوش‌خوان 🪶 (1)
55,000
٪50
27,500
تومان