0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ایچی گو ای چی یه

معرفی، خرید و دانلود کتاب ایچی گو ای چی یه

هنر ارزشمند ساختن هر لحظه زندگی به روش ژاپنی
درباره ایچی گو ای چی یه

دنیای کتاب‌ها پر از کتاب‌هایی است که کمک می‌کنند بهتر زندگی کنید. ایچی گو ای چیه یکی از همین کتاب‌هاست. نام این کتاب از عبارت ژاپنی ichigo ichie گرفته شده است و به زندگی در لحظه‌ی حال بر می‌گردد. این عبارت به قرن شانزدهم و به مراسم مخصوص چای چینی در آن زمان برمی‌گردد و یک مفهوم خاص را زنده می‌کند.

کل مفهوم کتاب این است که قدردان زیبایی‌ها باشید. جالب است بدانید ژاپنی‌ها هر ساله دو هفته را در ماه آوریل جشن می‌گیرند، این جشن به مناسبت شکوفه‌های گیلاس است که در این زمان می‌رویند و بعد باید برای دوباره دیدنشان یک سال تمام صبر کنید. آن‌ها معتقدند برای درک زیبایی‌ها باید تمام حواس پنج‌گانه را به کار برد و تلاش کرد احساسات منفی مانند ترس، غم و خشم از بین بروند.

ایچی گو ایچی یه کمک می‌کند ایکیگای یا همان هدف زندگی خود را کشف کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند در لحظه احساسات خود را درک کنید و تصمیم بگیرید چه مسیری را طی خواهید کرد. این همان کلیدی است که هرکسی به آن نیاز دارد که درهای زندگی‌اش را به روی شادی و عشق باز کند.

این کتاب در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و توانست افراد زیادی را به خود جلب کند. این کتاب به زبان‌های مختلفی برگردانده شده است که یکی از آن‌ها فارسی است. ترجمه این اثر را آزاده مسعودنیا انجام داده است و ناشر آن نشر ثالث است. اگر به نسخه الکترونیک کتاب‌ها هم علاقه دارید می‌توانید آن را از دسته‌بندی روانشناسی دانلود کنید و روی دستگاه‌های الکترونیکی مختلف بخوانید.

فرانچسک میرالس کیست؟

نویسنده‌ای که به‌عنوان فرانچسک میرالس (francesc miralles) می‌شناسیم یک نویسنده‌ی اسپانیایی است که در سال ۱۹۶۸ در بارسلون ایالت کاتالونیا به دنیا آمد. او موسیقیدان هم به حساب می‌آید اما سال‌هاست که به‌عنوان نویسنده کتاب‌های داستانی شناخته می‌شود. در سال‌های اخیر او دست به نوشتن کتاب‌های انگیزشی مانند این کتاب هم زده است. در کنار او هکتور گارسیا هم در نگارش کتاب ایچی گو ایچی یه مشارکت داشته است. او یک مهندس نرم‌افزار و درعین‌حال هنرمند است که سال‌های زیادی را در ژاپن گذرانده و با فرهنگ این کشور آشنایی زیادی دارد.

چند دلیل برای خواندن کتاب ای چیگو ای چیه

کتاب ایچی گو ای چیه یک اثر خواندنی و جالب است که دلایل مختلفی برای خواندن آن قابل شمردن است:

  • این کتاب به شما کمک می‌کند در لحظه زندگی کنید، درک بهتری از اتفاقاتی که در لحظه می‌افتند داشته باشید و بهتر پیش بروید.
  • ایچی گو ایچی یه کتابی است که شادی را با شما به اشتراک می‌گذارد و مسیرتان را به‌سوی آرامش باز خواهد کرد. این کتاب رازهای آرام و رها کردن ذهن را با شما به اشتراک می‌گذارد.
  • نکته‌ی جالب دیگری که درباره این کتاب وجود دارد این است که این کتاب برای افراد مختلف با سطوح اجتماعی و سواد مختلف مناسب است و هرکسی می‌تواند از آن بهره ببرد.

در بخشی از کتاب ای چیگو ای چیه می‌خوانیم

آن‌هایی که با فرهنگ سرزمین خورشید تابان آشنایی دارند، می‌دانند که زیباترین روزهای سال زمانی است که ساکورا یا شکوفه‌های گیلاس، ژاپنی در بهار روی درختان شکوفه می‌دهند.

گلبرگ‌های سپیدشان را به نمایش می‌گذارند؛ دیدن این شکوفه‌ها هم از جنبه‌ی زیبایی و هم جایگاه نمادینی که دارند همان‌طور که در ادامه‌ی این فصل خواهیم دید، بسیار مهم است. نوار شکوفه‌های گیلاس از جنوب آغاز می‌شود و تا شمال ادامه دارد. هر شهر درخت مخصوص خودش را برای اعلام آغاز این جشنواره‌ی ملی طبیعت دارد و در تمامی شهرها جشنواره‌ی در جزایر شبه‌استوایی اکیناوا جایی که ما تحقیقات کتابمان را درباره‌ی ایکی‌گای انجام دادیم، می‌توان زیباترین مناظر را از درختان مملو از شکوفه‌های گیلاس در ژانویه دید در شهرهای بزرگ ژاپن این شکوفه‌ها تا پایان ماه مارس یا اوایل آوریل دیده می‌شوند و در جزیره‌ی سردسیر هکاید، در شمال ژاپن، رویش شکوفه‌ها تا اواخر ماه مه به تعویق می‌افتد. هر سال ژاپنی‌ها با علاقه‌ی خاصی پیش‌بینی رویش شکوفه‌های گیلاس را دنبال می‌کنند تا بفهمند که این گل‌ها چه زمانی جداگانه‌ای برگزار می‌شود.

در ژاپن نود و شش گونه از این درخت‌های نمادین وجود دارد؛ به طور مثال در، کیوتو این درخت در حیاط اداره‌ی هواشناسی شهر قرار دارد هر روز صبح یکی از کارمندان بیرون می‌رود تا ببیند آیا غنچه‌ها باز شده‌اند یا نه روزی که این اتفاق بیفتد خبرش در سراسر کشور می‌پیچد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب ای چیگو ای چیه

کتاب ایچی گو ایچی یه یکی از آن کتاب‌هایی است که به افراد کمک می‌کند زندگی بهتری داشته باشند و بهتر در مسیر خود پیش بروند، سلامت روانی هر چه بیشتر یکی از بهترین هدایای این کتاب برای هرکسی است. کتاب‌های متعدد دیگری هم هستند که می‌توانید در این زمینه بخوانید و از آن‌ها لذت ببرید. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۳ مگابایت
تعداد صفحات
163 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۲۶:۰۰
نویسندههکتور گارسیا
نویسنده دومفرانچسک میرالس
مترجمآزاده مسعودنیا
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The book of ichigo ichie : the art of making the most of every moment, the Japanese way ,۲۰۱۹
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۱/۰۹
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
72,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۳ مگابایت
۱۶۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
69 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
7 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب رو به صورت ورقی خریدم و خواندم عالی بود نکات جالبی درباره لذت بردن از زمان حال رو عنوان میکنه و همینطور در زمینه مدیتیشن و خوب کردن حال بد هست.

2

مثل این میمونه که یک فیلم خوب بیاد بیرون و سازنده هاش تصمیم بگیرن قسمت دو هم بسازن و این فیلم دوم فقط ادای فیلم اوله و هیچ ارزشی نداره

5

من عاشق فرهنگ ژاپنم و از خوندنش لذت میبرم بسیار کتاب زیبایی بود

4.3
(13)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
81,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
ایچی گو ای چی یه
ایچی گو ای چی یه
هکتور گارسیا

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ایچی گو ای چی یه
ایچی گو ای چی یه
هنر ارزشمند ساختن هر لحظه زندگی به روش ژاپنی
نشر ثالث
4.3
(13)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
81,500
تومان