0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ایکی گایی

معرفی، خرید و دانلود کتاب ایکی گایی

رمز و راز ژاپنی ها برای زندگی شاد و طولانی
درباره ایکی گایی

فرانچسک میرالس و هکتور گارسیا در کتاب ایکی‌گایی، رمز و راز ژاپنی‌ها برای یک زندگی شاد و طولانی را به شما آموزش می‌دهند. این کتاب شما را به یک سفر درونی دعوت می‌کند تا با کشف ایکی‌گایی درون‌تان، زندگی شاد و طولانی داشته باشید.

کتاب ایکی‌گایی: رمز و راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی (Ikigai: The Japanese Secret to a Long and Happy Life) پرده از راز طول عمر زیاد ژاپنی‌ها برمی‌دارد. در ژاپن جزیره‌ای به‌نام «اوکیناوا» وجود دارد که از هر صد هزار نفر ساکنین این منطقه، دو هزار و چهارصد و پنجاه و پنج نفر از آن‌ها، بیش از صد سال عمر می‌کنند! به عقیده اهالی اوکیناوا، هرکسی درون خودش ایکی‌گایی مخصوص خود را دارد که در واقع همان انگیزه هر روزه برای بیدار شدن است. ایکی‌گایی در لغت به معنای «شادی همواره در مشغول بودن» است.

ساکنین اوکیناوا علاوه‌بر زندگی در هوای سالم، تغذیه سالمی نیز دارند و از نیروی طبیعت بهره می‌برند. آن‌ها یک زندگی سالم و به‌دور از حاشیه دارند. برقراری روابط با دیگران، خوردن غذاهای سبک، زندگی در طبیعت، استراحت کافی، ورزش ملایم و بها دادن به دوستی‌ها، بخشی از عادت‌های این افراد است.

شما می‌توانید با یک سفر درونی، در اعماق وجودتان یک دلیل اصلی برای زندگی پیدا کنید. کشف قانون ایکی‌گایی، شما را به سمت سعادت هدایت می‌کند و بهتان فرصتی برای زندگی شادتر می‌دهد. این کتاب در دسته کتاب‌های روانشناسی قرار می‌گیرد که به راستی انگیزه شما را برای ادامه زندگی تقویت می‌کند.

درباره نویسندگان کتاب ایکی‌گایی

هوگو گارسیا (Héctor García) متولد سال ۱۹۸۱ در اسپانیا و ساکن کشور ژاپن است. گارسیا برای نوشتن این کتاب، با فرانسس میرالس همکاری داشته. این نویسنده چندین کتاب موفق دیگر نیز نوشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به «A Geek in Japan» اشاره کرد که  که در سطح جهانی به شهرت فراوانی رسیده و جزو بهترین کتاب‌های ژاپنی محسوب می‌شود.

فرانسس میرالس (Francesc Miralles) نویسنده دیگر این کتاب، متولد ۱۹۶۸ در بارسلونا است که در حوزه نویسندگی، موسیقی و ترجمه فعالیت حرفه‌ای دارد. کتاب‌ «عشق با حروف کوچک» از دیگر کتاب‌های موفق میرالس است که به فارسی نیز ترجمه شده‌. کتاب «ایچی‌گو ایچی‌یه» از جمله کتاب‌های دیگری است که این دو نویسنده با همکاری هم نوشته‌اند.

چهار دلیل مهم برای مطالعه کتاب ایکی‌گایی

در زندگی شلوغ امروزه، مطالعه یک کتاب که آرامش را به زندگی‌تان برگرداند و انگیزه و دلیل زندگی را بهتان یادآوری کند، ارزش فراوانی دارد. ایکی‌گایی از جمله کتاب‌هایی است که به روح شما آرامش می‌بخشد و شما را به یک سفر دوستانه می‌برد. شما می‌توانید با مطالعه این کتاب:

  • به یک سبک زندگی سالم برسید
  • به راز عمر بالای مردم ژاپن پی ببرید
  • آرامش و سعادت واقعی خود را در زندگی پیدا کنید
  • ایکی‌گایی درون خودتان که همان انگیزه‌تان برای زندگی کردن است را کشف کنید

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

سخنی خردمندانه از قدیم به جا مانده که می‌گوید: «عقل سالم دربدن سالم است.» این سخن به ما یادآور می‌شود که هم ذهن و هم جسم انسان اهمیت دارند و سالم بودن هریک ازآن‌ها به سالم بودن دیگری وابسته است. ثابت شده که حفظ و نگهداری يک ذهن فعال و سازش‌پذیر یکی از عوامل مؤثر در جوان ماندن انسان است. داشتن ذهن جوان، شما را به داشتن شیوه زندگی سالمی هدایت می‌کند که روند پیر شدن شما را کند می‌کند۔ همان‌طور که نداشتن ورزش بدنی اثرهایی منفی بر جسم و خلق و خوی انسان می‌گذارد، فقدان ورزش فکری هم برای ما خوب نیست؛ زیرا باعث می‌شود سیستم عصبی ما کیفیتش را از دست بدهد و رو به وخامت بگذارد و درنتیجه توانایی ما را در واکنش به محیط اطرافمان کاهش می‌دهد. به این دلیل است که باید مغز خود را نیز ورزش و تمرین دهید. یکی از پیشگامانی که از ورزش فکری حمایت و جانبداری می‌کند، شلمو‏ برزنیتز، متخصص اعصاب و روان اهل اسرائیل است که می‌گوید: «مغز برای سالم ماندن نیاز به تحریک فراوانی دارد»؛ اما در مصاحبه با ادوارد پونست در برنامه تلویزیون اسپانیا گفت: «میان آنچه که برای اشخاص خوب است و آنچه که آن‌ها دوست دارند انجام دهند، اختلاف وجود دارد. علت این است که آدم‌ها‏ به‌ویژه سالمندان، دوست دارند کارهایی را انجام دهند که پیش‌ترانجام داده‌اند. مشکل این جاست که وقتی مغز به پرورش و انجام عادت‌های قدیمی و ریشه‌دار می‌پردازد، نیازی به فکر کردن بیشتر ندارد. این باعث می‌شود شخص به کارهای تکراری و عادت‌هایش گرایش و تمایل پیدا کند و تنها راه از بین بردن این تمایل، مواجهه دادن و درگیر کردن مغز با اطلاعات تازه است.»

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

اگر به کتاب‌های حوزه روان‌شناسی، توسعه فردی و موفقیت علاقه‌مند هستید و دوست دارید مطالعه بیشتری در این زمینه داشته باشید، کتاب‌هایی که در ادامه معرفی شده‌اند مناسب شما هستند:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۷۸ مگابایت
تعداد صفحات
172 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۴۴:۰۰
نویسندههکتور گارسیا
نویسنده دومفرانچسک میرالس
مترجمعلی هداوند
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
IKIGAI
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۶
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۷۸ مگابایت
۱۷۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
50 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
50 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

ترجمه فاجعه است. حتی یکبار هم ویرایش نشده . حیف از این کتاب که مترجم اینطوری هدر داده

2

دیدگاهی سطحی و بدون انسجام از لوگوتراپی

2
(3)
43,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
ایکی گایی
ایکی گایی
(رمز و راز ژاپنی ها برای زندگی شاد و طولانی)

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ایکی گایی
ایکی گایی
رمز و راز ژاپنی ها برای زندگی شاد و طولانی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
2
(3)
43,000
تومان