0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زندگی خود را دوباره بیافرینید
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

برنامه ای راهگشا برای پایان بخشیدن به رفتارهای منفی و بازیابی رضایت در زندگی
ناشر:
میلکان
درباره زندگی خود را دوباره بیافرینید

زندگی خود را دوباره بیافرینید، راهی برای ساخت یک مسیر جدید

روانشناسی یکی از جالب‌ترین عمومی است که در اختیار انسان قرار گرفته است و کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید یکی از بهترین آثاری است که می‌توانید در این حوزه بخوانید. این کتاب با عنوان «reinventing your life:the breakthrough program to end negative behavior and feel great again» در سال ۱۹۹۴ منتشر شد. شاید فکر کنید سال‌های زیادی که از انتشار این کتاب گذشته است آن را به حاشیه برده اما چنین نیست، این کتاب همچنان یکی از شناخته شده‌ترین و پرطرفدارترین کتاب‌های خودیاری است.

موضوع کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید همان چیزی است که عنوانش می‌گوید. نویسندگان این کتاب معتقدند تله‌های متعددی از وابستگی تا رهاشدگی، بی‌اعتمادی، تجاوز و بدگمانی، آسیب‌پذیری و معیارهای متوقعانه و... وجود دارند که می‌توانند لحظات زندگی ما را نابود کرده و مانند گرداب فرد را در خود فرو ببرند. این کتاب راهنمای شناسایی تله‌ها و عبور از آن‌هاست.

جفری یانگ کیست؟

جفری یانگ را به خاطر طرحواره درمانی در دنیا می‌شناسند. او متولد سال ۱۹۵۰ در آمریکاست و در دانشگاه‌های ییل و پنسیلوانیا درس خوانده است. او به عنوان استاد در کالج دانشگاه کلمبیا کار می‌کند و رئیس موسسه شناخت درمانی نیورک هم هست. طرحواره درمانی از همین موسسه به تمام دنیا گسترش پیدا کرده است. روش او جستجو در ذهن انسان است. او از این حرف می‌زند که اتفاقات به خودی خود معنایی ندارند بلکه هرفردی با توجه به خصوصیات و تجربیات ذهنی و عملی‌اش درک جداگانه‌ای از آن‌ها دارد. او مقالات عملی زیادی نوشته و شاگردان زیادی هم تربیت کرده است. طرحواره درمانی، راهنمای تمرین برای متخصصین سلامت روان کتاب دیگری از این نویسنده است.

خواندن کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید برای چه کسانی مناسب است؟

زندگی خود را دوباره بیافرینید نتیجه‌ی سال‌ها تلاش متخصصانی است که برای بهبود شرایط روانی افراد فعالیتی کرده‌اند. این کتاب برای هرکسی که فکر می‌کند باید روابط بین فردی‌اش اصلاح ایجاد کند، رابطه‌ی مهربانانه‌تری با خودش داشته باشد، واقع‌بین باشد و در کل هرکسی که به سلامت روانی خودش اهمیت می‌دهد مناسب است. فرقی نمی‌کند شما چند ساله هستید از یک جوان ۱۸ ساله تا فردی در سن کهنسالی که می‌خواهد باقی سال‌های زندگی خود را به خوبی بگذراند مخاطب این کتاب است. به خاطر داشته باشید تنها زمانی این کتاب مناسب خواهد بود که تصمیمتان را برای تغییر گرفته باشید.

خواندن این کتاب چه کمکی به شما می‌کند؟

زندگی خود را دوبار بیافرینید یک کتاب خودسازی و خودشناسی فوق‌العاده است. کتابی که پیش رویتان قرار گرفته است همان چیزی است که به کمک آن می‌توانید وضعیت روانی خود را بیش از هر زمان دیگری ارزیابی کنید، مشکلاتی که بر اثر محیط و ژنتیک به وجود آمده‌اند را بشناسید، درباره‌ی آن‌ها بیشتر بدانید و مسیر مبارزه با تله‌ها را در پیش بگیرید. این کتاب به کمک مثال‌های مختلف همه چیز را موشکافی کرده است و درباره‌ی افراد مختلف حرف می‌زند، افرادی که هرکدامشان می‌توانند یکی از ما باشند.  مثال‌های کتاب گاهی شما را غافلگیر می‌کند. ممکن است چیزی را تشخیص دهید که هرگز در خودتان سراغ نداشتید و همین موضوع در لایه‌های زیررین ناخودآگاه مشغول فشار آوردن به شماست. دلیل بعضی رفتارها و حتی تصورات را هم می‌توانید به کمک زندگی خود را دوباره بیافرینید پیدا کنید. این کتاب به شما این شجاعت را می‌دهد که با تله‌هایتان مواجه شوید، زخم‌هایتان را درمان کنید و شفا بیابید.

بخشی از کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

زمانی که رابرت پا به مطب ما می‌گذارد، آشفتگی‌اش مشهود است. به سختی می‌تواند در جای خودش بنشیند و برای ما تعریف کند مشکل چیست.

رابرت: «واقعا نمی‌دونم جای درستی اومده‌م یا نه. به هرحال بهم گفته‌ن بیام این‌جا. مرتب دکتر عوض کرده‌م و هیچ‌کس نتونسته بفهمه مشکلم چیه. مرتب بهم میگن تضطرابه و لازمه برم پیش روان‌پزشک.»

درمانگر:‌«خودت چی فکر می‌کنی؟»

رابرت: «فکر می‌کنم واقعاً یه مشکل جسمی داشته باشم. فقط هنوز نتونستن پیداش کنن.»

رابرت حملات اضطرابی داشته است.

رابرت: «معمولاً خیلی ناگهانی پیش می‌آد. یهویی دچار این احساس می‌شم. حس می‌کنم کارم تمومه. سرگیجه می‌گیرم و کفرم از کار می‌افته و احساس می‌کنم نمی‌تونم نفس بکشم. قلبم به تپش می‌افته و احساس می‌کنم همه چیز خیالیه.»

درمانگر: «دقیقاً چه احساسی داری؟ فکر می‌کنی چه اتفاقی داره میفته؟»

رابرت: «حس می‌کنم انگار دارم عقلم رو از دست می‌دم. انگار همین الان دارم دیوونه می‌شم.»

در مواقع دیگر رابرت بر این باور است که تومور مغزی یا نارسایی قلبی دارد.

رابرت:‌«مدت زیادی هر وقت این اتفاق می‌افتاد، با عجله خودم رو می‌رسوندم به بخش اورژانس. فکر می‌کردم سکته‌ی قبلی یا آنوریسم یا همچین چیزی باشه. این‌ها بدترین‌هاش بودن. واقعا فکر می‌کردم دارم می‌میرم.»

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
3.۸۴ مگابایت
تعداد صفحات
479 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۵:۵۸:۰۰
نویسندهجفری یانگ
نویسنده دومجنت کلوسکو
مترجمرضا اکبری
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Reinventing Your Life
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۳.۸۴ مگابایت
۴۷۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 46 مخاطب
آموزنده 🦉 (5)
پربار 🌳 (4)
5
ستاره
58 ٪
4
ستاره
21 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
8 ٪
18 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
پربار 🌳
گیرا 🧲

این کتاب کار چندین جلسه تراپی رو برای من انجام داد . کمکم کرد تا تله های اصلیم رو پیدا کنم . باید به حالت خودیاری این کتاب رو بخونین یعنی صرفا مطالعه اون کافی نیست و تمرینات رو حتما انجام بدید و یادتون باشه تله تا اخر عمر باشما هست ولی با تمرین و اگاهی میتونین اون رو کنترل کنین تا تله کنترل زندگی شما رو به دست نگیره!

5
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

تمام تله های شخصیتی رو توضیح داده به همراه تست که ببینید کدام تله ها در شما فعاله و بعد برای هر تله تمرینها و راهکارهای عملی داده که بتونید انجام بدین. کتابی نیست که فقط یه موضوع روانشناسی رو توضیح بده و بعد مخاطب بگه حالا برای درمان چیکار کنم، کاملا علمی و با راهکار کمک میکنه از تله هاتون آگاه و رها بشید. کتاب فوق العاده ای هست و خوندنش برای همه واجب.

4

روابط کاری، خانوادگی، خویشاوندی و .... که به کررات در طول زندگیمون داریم یک سمت و روابط عاطفی یک سمت. تو این کتاب به زیبایی علت جذب شدن به برخی آدم ها و پدیدار نشدن حس به برخی افراد رو توضیح داده. اگی کسی در شرف انتخاب شریک عاطفی و ازدواج هست حتما حتما حتما این کتاب رو بخونه.

5

من عجیب دنبال عمچین کتابی میگشتم که راجب تله ها صحبت کرده باشه خوشالم که این کتاب و پیدا کردم ادبیاتشم اسون و روونه

4

کتاب خوبیه توی خوندنش شک نکنید و حتما تمرینات رو هم انجام بدین؛ فقط یه مسئله آیا برای بقیه دوستان هم جدول امتیاز تله های زندگی ناقص بود؟

5

بهترین کتاب روانشناسی البته بهتره با کمک متخصص خونده بشه تا عملی قابل استفاده باشه.

4
آموزنده 🦉

طرحواره های کودکی رو توضیح داده. کامل بیان کرده هم ویژگی ها و هم حالا چی کار کنیم.

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
خوش‌خوان 🪶
آموزنده 🦉

بهترین کتاب برای شناخت طرحواره ها و راه های عملی رهایی از آنها

5

کتابی با محتوای بسیار عالی که انسان و به خودشناسی نزدیک میکنه

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
خوش‌خوان 🪶
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

بهترین کتاب‌ روانشناسی همینه از خریدش پشیمون نمیشین

نمایش 8 نقد دیگر
4.2
(46)
آموزنده 🦉 (5)
98,000
٪50
49,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زندگی خود را دوباره بیافرینید
٪50
زندگی خود را دوباره بیافرینید
برنامه ای راهگشا برای پایان بخشیدن به رفتارهای منفی و بازیابی رضایت در زندگی
میلکان
4.2
(46)
آموزنده 🦉 (5)
98,000
٪50
49,000
تومان