0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جاسوس

معرفی، خرید و دانلود کتاب جاسوس

درباره جاسوس

نمی‌دانم جاسوس‌ها با یک استعداد ذاتی برای این کار به دنیا می‌آیند یا زندگی به آن‌ها می‌آموزد که در نقش خود فروبروند، انسان‌ها را فریب دهند و زندگی عجیب‌وغریبی داشته باشند؟ در کتاب جاسوس پائولو کوئلیو داستان زندگی زنی را روایت می‌کند که دنیا او را به‌عنوان جاسوس محاکمه کرد؛ اما هیچ‌کس هرگز به معنای واقعی نفهمید او که بود؛ ماتا هاری، رقصنده‌ای که جاسوس بود

کتاب The Spy در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. در این کتاب نویسنده یک شخصیت مشهور را دست‌مایه قرارداد و زندگی‌اش را از زبان او نوشت. این کتاب که به زبان اول‌شخص نوشته شده است را هرچند ماتا هاری ننوشته است؛ اما چیزهای زیادی را درباره‌ی او روشن می‌کند. این زن که در کودکی بسیار سختی را گذرانده بود در ۱۸ سالگی و در اوج بی‌پولی با مردی ازدواج کرد و این ازدواج راهش را به رقاصخانه‌هایی در اندونزی باز کرد. او در آنجا تبدیل به یکی از بهترین رقصنده‌های تاریخ بدل شد و همین ثروت و روابط بسیاری را برای او به ارمغان آورد. چیزهایی که برایش تنها خوشبختی به بار نیاورد؛ بلکه او را درگیر سال‌های جنگ جهانی دوم و بازی‌های آن کرد و سرانجام او به‌عنوان جاسوس آلمان‌ها شناخته شد. زندگی او ابعاد مخفی زیادی دارد و او را سوژه‌ی افراد زیادی کرده است. فیلمی هم از روی این شخصیت در هالیوود ساخته شده است؛ اما هیچ‌کس نتوانسته است به اندازه‌ی کوئلیو این شخصیت را بپرورد و از او حرف بزند.

پائولو کوئلیو، مردی با کتاب‌های خواندنی

کوئلیو نویسنده‌ی پرتقالی متولد سال ۱۹۴۷ است. او نویسنده‌ای است که کتاب‌هایش خوانندگان زیادی دارند. او از معنویت و عرفان می‌نویسد و تلاش می‌کند توجه انسان را به چیزی بیشتر از زندگی مادی جلب کند. او کودکی عجیبی داشت و به دلیل تفاوت عقاید با خانواده‌اش به بیمارستان روانی هم رفت؛ اما بعدها زندگی‌ای مانند یک هیپی را برگزید و به کشورهای بسیار زیادی سفر کرد. او ایده‌های بسیاری از داستان‌هایش را از سفرهایش به شرق گرفته است. از این نویسنده کتاب‌های بسیار زیادی برجامانده است و کیمیاگر مشهورترین اثر اوست. کتاب‌های شناخته‌شده‌ی دیگری هم از این نویسنده موجودند:

چرا باید کتاب جاسوس را خواند؟

کتاب جاسوس ترکیبی از واقعیت و خیال است؛ اما در درون خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پائولو کوئلیو تلاش کرده است به کمک اطلاعات واقعی در دسترس و نگاهی بی‌طرفانه زندگی زنی را روایت کند که زمانه‌اش او را به درون خود کشید و زندگی‌اش را به زندگی رازآلودی تبدیل کرد که هیچگاه به معنای واقعی آشکار نشد. او جاسوس دوجانبه بود؟ زنی که برای آلمان‌ها جاسوسی می‌کرد و باعث مرگ بیش از ۵۰ هزار سرباز شد؟ رقصنده‌ای بسیار هنرمند که زیبایی جرمش بود؟ کسی نمی‌داند این زن یک جاسوس بود یا یک قربانی و هرگز کسی تأیید نکرد که او برای سیستمی جاسوسی کرده است. خواندن داستان ماتاهاری نه‌تنها لذت‌بخش است که انسان را به فکر فرو می‌برد تا پیچیدگی‌های انسان را بیشتر بشناسد. کتاب جاسوس چندین و چند بار به فارسی برگردانده شده است. یکی از این ترجمه‌ها ترجمه‌ی رفیع رفیعی است که نشر ثالث آن را منتشر کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در همین صفحه در دسترس است و در دسته‌بندی داستان و رمان قرار دارد.

در بخشی از کتاب جاسوس می‌خوانیم

محبوب‌ترین من، آقای کلوئه منفور، قبل از آن که این فصل از زندگی‌ام را به پایان برسانم، میل دارم کمی بیشتر درباره‌ی خودم صحبت کنم. چون به همین علت بود که نوشتن این صفحات را آغاز کردم. این نوشته‌ها، حال به تاریخچه‌ای تبدیل شده است که در بخش‌های بسیاری از آن، شاید حافظه‌ام به من خیانت کرده باشد.

شما، قلباً فکر می‌کنید که اگر قرار بود جاسوسی برای آلمان، فرانسه حتی روسیه انتخاب کنند، آیا کسی که مردم همیشه او را تحت‌نظر داشتند انتخاب می‌کردند؟ آیا این موضوع به نظر شما کاملاً مضحک نیست؟

وقتی سوار آن قطار شدم که به برلین می‌رفت، فکر می‌کردم که گذشته‌ام را پشت سر گذاشته‌ام. هر کیلومتر که به جلو می‌رفتم، از آنچه تجربه کرده بودم دورتر می‌شدم. حتی از خاطرات خوشی مانند کشف آنچه بر روی صحنه و بیرون از صحنه می‌توانستم انجام دهم لحظاتی را به‌خاطر می‌آوردم که در آن هر خیابان و هر مهمانی که در پاریس دیده بودم، برایم بسیار تازه و نوظهور بودند. حال می‌فهمم که نمی‌توانم از خودم بگریزم.

در سال ۱۹۱۴ به‌جای آنکه به هلند برگردم، می‌توانستم به‌سادگی نامم را عوض کنم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب جاسوس

کتاب جاسوس یک کتاب خواندنی است که ذهن را درگیر خود می‌کند. اگر از این کتاب لذت برده‌اید کتاب‌های دیگری هم وجود دارند که می‌توانید به سراغشان بروید. کتاب‌های پائولو کوئلیو انتخاب‌های خوبی هستند و کتاب‌های زیر هم در دسترس‌اند:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
888.۷۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
180 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۰:۰۰
نویسندهپائولو کوئیلو
مترجمرفیع رفیعی
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
‭‭‭‭ The spy,۲۰۱۶.
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۱/۰۶
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
58,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۸۸.۷۱ کیلوبایت
۱۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
35,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جاسوس
جاسوس
پائولو کوئیلو
نشر ثالث
5
(1)
35,000
تومان