0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جزء از کل
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب جزء از کل

نویسنده:
استیو تولتز
درباره جزء از کل
بزرگترین رمان تاریخ استرالیا، نامزد جایزه بوکر، پرفروش‌ نیویورک تایمز و آمازون و محبوب‌ترین رمان کاربران فیدیبو! اینها و بسیاری بیشتر از اینها توصیفاتی است که می‌توان درباره جز از کل نوشت. جز از کل یکی از کتاب‌هایی است بارها و بارها نامش را شنیده‌اید و اگر خوانده باشیدش می‌دانید هرگز یکبار خواندنش کافی نیست! جز از کل اولین رمان استیو تولتز، نویسنده استرالیایی است که در سال 2008 به انتشار رسید و همان سال نامزد دریافت جایزه بوکر شد. با وجود مدت زمان کوتاهی که از چاپش گذشته، اکنون به عنوان یکی از بزرگترین رمان های تاریخ استرالیا مطرح است. تولتز در این رمان بلند با قلمی جادویی و روایتی جاندار شخصیت‌هایی را پیش چشم مخاطبان می‌گذارد که تا مدتها فراموش نمی‌شوند. پیمان خاکسار مترجم توانمند این کتاب در توضیح این کتاب نوشته است: «خواندن جزء از کل تجربه‌ای غریب و منحصر به فرد است. در هر صفحه‌اش جمله‌ای وجود دارد که می‌توانید آن را نقل قول کنید. کاوشی است ژرف در اعماق روح انسان و ماهیت تمدن. سفر در دنیایی است که نمونه‌اش را کمتر دیده‌اید. رمانی عمیق و پرماجرا و فلسفی که ماه‌ها اسیرتان می‌کند. به نظرم تمام تعاریفی که از کتاب شده نابسنده‌اند.» این رمان یگانه با این جملات آغاز می‌شود: هیچ وقت نمی‌شنوید ورزشکاری در حادثه‌ای فجیع حس بویایی‌اش را از دست بدهد.اگر کائنات تصمیم بگیرد درسی دردناک به ما انسان ها بدهد،مه البته این درس هم به هیچ درد زندگی آینده‌مان نخورد ،مثل روز روشن است که ورزشکار باید پایش را از دست بدهد،فیلسوف عقلش، نقاش چشمش، آهنگساز گوشش و آشپز زبانش. درس من؟ من آزادی ام را از دست دادم...»
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
4.۴۶ مگابایت
تعداد صفحات
656 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۱:۵۲:۰۰
نویسندهاستیو تولتز
مترجمپیمان خاکسار
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
A Fraction of the whole,
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۱/۲۰
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
160,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۴.۴۶ مگابایت
۶۵۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 1942 مخاطب
گیرا 🧲 (20)
پربار 🌳 (18)
5
ستاره
67 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
7 ٪
867 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

پول دوتا ساندویچ بندری گرونه ؟ این همه لایک کردید! نویسنده و ناشر خرج ندارن؟ همینه که بقال و چقال وضعشون از نویسندگان و ناشرین بهتره . همینه که منه ناشر بعد از بیست سال باید برم وانت بخرم. وقتی اندک جماعت کتابخون مملکتم هم موقع خرید کتاب به فکر پول کاغذش هستن انگار نه انگار که یه نفر باید ترجمه یا تالیف کنه. حالا باز بکوب لایکو که کتاب گرونه!

3

کتاب درباره زندگی مارتین دین و برادرش تری دین است که شامل زندگی در بچگی . عقده ها و حسادتهای کودکی . ایده ها و جهان بینی های بلوغ و بعدها ازدواج و زندگی او با پسرش است . در کل داستان پر از داستانهای فرعی و شخصیتهای بسیار است که وارد داستان شده و حذف میشوند . داستان کلی چیز خاصی ندارد ولی پیام ها و نکات فلسفی هر فصل به تنهایی و در حد تلنگر میتواند جالب باشد . در نهایت فصلهایی مانند جعبه پیشنهادات یا نوشتن کتاب اصول تبهکاری و یا حتی طرح میلیونر کردن صدها استرالیایی به نظرم از بخشهای جالب کتاب بود. در کل کتاب پر است از ملغمه ای از نظرات فیلسوفان و روانشناسان مطرح که به نظر نویسنده برای درک شخصیتها لازم بوده اند . نویسنده با ولعی سیری ناپزیر سعی کرده تمام نظریات دنیا و مغزهای آدمها را چه درست و چه غلط در کتابش بگنجاند و در این راه چنان با شور و شوق عمل کرده که متوجه تعداد زیاد صفحات آن نشده .‌شاید هم در اخر گفته باشد وای چقدر زیاد شد! اوه به درک! باید تمام ذهنم را مینوشتم! میخاهند دوست داشته باشند یا نه!

5

بلاخره یه روز این کتاب رو می خونم 😉

5

من امشب دوسش داشتم

1

واقعا خسته کننده بود، پر از اغراق و به نظر من تخیلی و مسخره!! اصلا نتونستم مفهوم این کتاب و هدف نویسنده رو بفهمم و واقعا برام سواله که چرا انقدر پر فروش و معروف شده! اخرای کتاب رو دیگه داشتم به زور میخوندم. مزخرف ترین کتابی که تو تمام عمرم خوندم. خیلی دوست دارم اگر کسی این کتاب رو به عنوان کتاب خوب معرفی میکنه و با من مخالفه علتش رو هم بهم بگه. این کتاب نه از منظر داستانی بودن جالبه چون واقعا هیچ چیزیش رو نمیشه باور کرد و این اعمال تو دنیای واقعی به این شکل نمیشه که اتفاق بیفته ، اگر کسی بگه خب این تخیلات نویسندست و کتاب که حتما نباید واقعی باشه و تو این داستان نویسنده یه نکته رو میخواست بیان کنه باز هم به نظر من فاقد هر نکته ای بود، از منظر تخیلی بودن هم اگه بهش بشه نگاه کرد واقعا بی معنیه. یک مشت مبالغه و اغراق آمیزی افراطی درباره جنایت که در ابتدا از چند تا پسر بچه زیر سن قانونی و تا جایی وه یادم میاد حدودا ده یا دوازده ساله شاید هم کمتر سر میزنه و برای اینکه بتوننن بیشتر ترفندهای جنایت امیز رو یاد بگیرن میرن تو زندان و از جنایت کار ترین زندانی شهر راهنمایی میگیرن!! بچه ی زیر سن قانونی توی زندان به عنوان ملاقات کننده یک ادم جانی و خلافکار!!!! و بعد هم ادامه ی ماجراهای مسخره و با بیان تلخی و سیاه نشون دادن هر چه بیشتر اوضاع و فاقد هر زمینه جذاب که بتونه ادم رو به خوندنش جذب کنه!!! واقعا بعد از خوندنش عصبانی شدم که این همه وقتمو تلف کرد! ببخشید که زیاد توضیح دادم، من نمیگم کسی کتابو نخونه، اتفاقا میگم که بخونید. کتاب بد هم که باشه نکته مثبتش اینه که میتونه باعث بشه ذهن ادم درگیر بشه که چرا این کتاب انقدر بد بود! و اصلا شاید من سوادش رو نداشتم و یا این ها یه چیز سلیقه ایه، ولی خوشحال میشم اگر کسی علت مخالفتشو با من بگه. ممنون

5

آخ آخ چه رمان درجه یکی😍 به نظرم نسخه چاپی هم باید داشته باشینش.... وااااییی اگه فیدیبو این کتاب رو صوتی با صدای آقای آرمان سلطان‌زاده بیاره که محشررره!!!

5

سلام کتاب فوق العاده ای بود و من از خواندنش واقعا لذت بردم با این که ۱۴۲۶ صفحه داره اما واقعا ارزش خوندن داره و طی داستان اتفاقات زیادی میفته و شخصیت های زیادی وارد داستان میشن و بعد ازش میرن بیرون. داستان حول این چند تا شخصیت می‌چرخه : مارتین دین ، تری دین ، جسپر دین ، کارولین پاتس ، ادی ، انوک در واقع داستان از این قراره : داستان در مورد مارتین دین و برادرش تری دین و پسرش جسپر دینه که انگار داره از زبان جسپر توی زندان نقل قول میشه تری دین عموی جسپر ، یه خلافکار مشهور توی استرالیاست که بیشتر مردم استرالیا براش سر و دست میشکونن همون قدری که عاشق تری دین هستن از مارتین برادرش متنفرن مارتین برادر بزرگ تره و از یک پدر دیگه که طی داستان کشته میشه ، مارتین از همون اول دچار بیماریه که باعث میشه توی چهار سالگیش بره تو اغما و همون موقع برادرش تری از یه پدر دیگه به دنیا میاد و بعد از چهار سال که مارتین از اغما میاد بیرون می‌تونه برای اولین بار برادرش رو ببینه ، در ابتدا تری همه ی رفتار های مارتین رو تقلید می‌کنه و خودش رو به مریضی میزنه ولی بعد عضو تیم فوتبال ، شنا و کریکت میشه و پیشرفت می‌کنه ولی بعد ها توی دعوا پاش چاقو میخوره و دیگه نمیتونه به ورزش ادامه بده به همین خاطر به خلاف و جنایت رو میاره ... بعد پدر و مادر و برادر مارتین توی یه آتش سوزی میمیرن و مارتین می‌ره فرانسه و اونجا با ادی آشنا میشه و با استرید ازدواج می‌کنه و جسپر به دنیا میاد. این ابتدای داستان بود. امیدوارم از خوندن کتاب لذت ببرید.

5

توی دوران سربازی این کتاب رو گیر آوردم و انقد درگیرش شدم که نزدیک به یک ماه قید شام خوردن رو زدم و از زمانش برای خوندن استیو تولتز استفاده می‌کردم. الان میخوام دوباره بخونمش. از فیدیبو خواهش می‌کنم کتاب ریگ روان رو هم از همین نویسنده ارائه بدن.

5
انگیزه‌بخش 🚀
پربار 🌳
گیرا 🧲

سلام به همه فیدیبویی های عزیز، ببینید بنظر من یک شخصی که شروع میکنه برای کتاب خوندن باید کامنت خوندن رو بذاره کنار ، کاری که من اشتباه ، خییلی انجامش دادم . علتش چی هست؟ به این علت که اشخاصی که خیلی خودشونو دست بالا میگیرن و یا به دلایلی نمیتونن با کتاب های فوق العاده ای از جمله این کتاب ارتباط بر قرار بکنن و یا بگن این کتاب برای ما خیلی پیش پا افتاده هست و فلان .. میان نظرات گمراه کننده ای میدن و شما رو از خوندن آثار بزرگ محروم میکنن چه خوب چه بد این کتاب جایزه بوکر رو داره چه خوب چه بد این کتاب تونسته خیلی هارو متحول بکنه چرا باید بیاید و خودتونو این همه دست بالا بگیرید که مثلا من خیلی سطحم بالاس و اینجور کتابا رو خیلی پیش پا افتاده میدونم و فلان .. من میبینم اشخاصی هستن میان واسه داستایوفسکی یه نظراتی میدن انگار خودشون نوبل ادبیات دارن 😂.. میتونید اعتراف کنید که از کتاب هیچی نفهمیدید ولی نمیتونید ارزش کتاب رو بیارید پایین اونم کتاب هایی که واقعا روشون کار شده پر هستند از احساس و گیرایی ...پس هرموقع ، کسی تونست بیاد و نوبل ادبیات بگیره و جا پای گابریل گارسیا بذاره اونموقع بیاد به چنین کتاب های ارزشمندی بگه آشغال .. شما بخونید بخونید و باز هم بخونید .. حتی اگر کتابی رو میگن بد هست باز هم بخونید تا ببینید عامه مردم چطوری شمارو فریب میدن ...😊

5

من دوهفته طول کشید این کتاب رو خوندم نه به خاطر اینکه کشش نداشت بیشتر به خاطر اینکه دوست داشتم مزه مزه کنم واقعا کتاب محشریه ایده ی بکری داره و ازون کتاباس که بعد از اینکه تمومش کردی احتمال داره دیگه خود قبلی ات نباشی تا این حد تاثیر گذار بود . عالیه عالی... تحسین و تمجید هایی که از این کتاب میشه بی جهت نیست واقعا سزاوارشه

نمایش 857 نقد دیگر
4.3
(1,954)
گیرا 🧲 (20)
147,000
٪50
73,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
جزء از کل
جزء از کل
استیو تولتز

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جزء از کل
٪50
جزء از کل
استیو تولتز
نشر چشمه
4.3
(1,954)
گیرا 🧲 (20)
147,000
٪50
73,500
تومان