0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هرچه باداباد

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی هرچه باداباد

نویسنده:
استیو تولتز
درباره هرچه باداباد
هر چه باداباد سومین کتاب از تریلوژی استیو تولتز بعد از دو کتاب جز از کل و ریگ روان است. تولتز نویسنده‌ی استرالیایی بعد از دو کتاب پیشین خود که درباره‌ی ترس از مرگ و ترس از زندگی نوشته بود در سومین اثر سه‌گانه‌ش به سراغ مفهموم استعاره‌ی رجعت ابدی فردریش نیچه رفته است. حالا در این کتاب مرگ و زندگی با هم درآمیخته می‌شوند و ما با کاراکتر اصلی کتاب یعنی آنگوس به زندگی پس از مرگ سفر می‌کنیم. استیو تولتز مثل همیشه با زبانی ساده برای ما یک کمدی سیاه را تعریف میکند. این کتاب پر از لحظات و تشبیه‌های ناب است که به جرات می‌توان گفت این سبک و لحن منحصر به فرد تولتر است. - خلاصه‌ای از کتاب هر چه باداباد: شخصیت اصلی کتاب ما یعنی آگنوس حالا سر به راه شده است و به دنبال یک زندگی آرام است. همسرش گریسی باردار است و در انتظار به دنیا آمدن فرزندشان هستند که یک مرد غریبه وارد زندگی‌شان می‌شود و ‌آنگوس را به قتل می‌رساند. هرچه باداباد که روایتی معلق بین مرگ و زندگی‌ست پر است تصاویری که مخاطبش را به هیجان می‌آورد. استیو تولتز به طرزی استادانه با قلمش جهانی را ترسیم می‌کند که همانقدری که جذاب است هم ترسناک است و هم به طرز غریبی مسخره. استیو تولتز اهمیت‌ دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را در مقابل مرگ قرار می‌دهد عیار آن‌ها را می‌سنجد. جذابیت کتاب در آن است که اتفاقاتی که می‌خوانیم همانقدر که فانتزی و هیحان‌انگیز است می‌تواند در زندگی حقیقی هر کدام ما نیز اتفاق بی‌افتد. هرچه باداباد همچنان مانند دیگر آثار تولتز پر است نیش و کنایه به مسائلی که به اعتقاد او زندگی و زیستن را سخت و مبتذل کرده است؛ برای مثال در این کتاب بیشتر از همیشه با انتقاد تولتز نسبت به تکنولوژی و فضای مجازی رو به رو می‌شویم و همزمان با گریسی مواجه هستیم که یک بلاگر است و ثانیه به ثانیه زندگی‌اش را با مخاطبین – یا همان دنبال کنندگان- مجازی‌اش به اشتراک می‌گذارد. تولتز در هر چه باداباد سعی دارد تا به مفهوم استعاره‌ی رجعت ابدی بپردازد. نیچه با رجعت ابدی بیان میکند که جهان و تمامی موجودات و نیروها همواره در حال تکرار شدن بوده‌اند و همه چیز بی نهایت‌بار، به شکلی خود همانند، تا ابد تکرار خواهد شد. مفهومی که ریشه‌اش از فسلفه‌های یونان می‌آید و یکی از آموزه‌های فیثاغورث نیز بوده است. رواقیون، احتمالا با الهام از فیثاغورس، مفهوم رجعت ابدی را وارد فلسفه‌ی طبیعی خود کرده‌اند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
806.۵۷ مگابایت
مدت زمان
۱۴:۴۱:۰۱
نویسندهاستیو تولتز
مترجمپیمان خاکسار
راوی اشکان عقیلی پور
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۱۱/۰۴
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸۰۶.۵۷ مگابایت
۱۴:۴۱:۰۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 27 مخاطب
گیرا 🧲 (3)
اجرای روان 🎙️ (3)
5
ستاره
62 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
11 ٪
15 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

پختگی تولتز در این سومین اثرش به وضوح قابل مشاهده‌ است و جاذبه پنداشتی و داستانی &#۳۴;هرچه بادا باد&#۳۴; به مراتب بیشتر از &#۳۴;جز از کل&#۳۴; و &#۳۴;ریگ روان&#۳۴; است. هرچند که گویی شخصیت‌های هر سه داستان یکسانند با اسم‌هایی متفاوت، همان نگاه انتقادی و همان زبان تلخ و همان بی‌قیدی‌ها را ابه نمایش می‌گذارند. ترجمه بی‌نظیر و درخشان کتاب و خوانش کم نقص آن، یک مجموعه بی‌نظیر از این کتاب ساخته است که قویا آن را به دیگران توصیه می‌کنم.

1

یعنی تبدیل شد به بدترین کتابی که در زندگیم گوش دادم گوینده عالی اقای عقیلی پور واقعا صدای گیرا و بی نظیری داشتن از روایت بسیار راضی اما کتاب یک اشغال بود موضوع زشت حالم بد شد از شنیدنش واقعا هر وقت شنیدم حالت عصبی خشم و حال بد میومد سراغم تا نیمه های کتاب بیشتر گوش ندادم فقط دو فصل اخر رو چند شب بعد گوش دادم تا ببینم این کتاب کثیف چه پایانی داره که پایانش هم‌اعصاب خورد کن تر از کل کتاب بود

5
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

عید سال ۱۴۰۲ خوندمش، جز خاطرات خوب اصلیم از این سال شد، سرگرم کننده بود و خیلی جاها عمیقا به فکر فرو می رفتم، می‌تونستم کاملا همزادپنداری کنم با شخصیتا، اولین کتابی بود که به شرایط قرنطینه دوران کرونا اشاره کرده بود و این‌که نویسنده هم سوالاتی شبیه سوالات من تو ذهنش بود خوشحالم می‌کرد!

1

زیادی کلیشه ای پر از وراجی و نق زدن و تکراری در حالی که همون حرف ها و ایده ها شک گرایی در جز از کل و ریگ روان که هر دو عالی بود یکی ترس از زندگی و دیگری ترس از مرگ ولی این اور ریکتی به زندگی مدرن با رجوع به بازگشت ابدی نیچه که من به شخصه خیلی دوس دارم ولی کتاب مطابق انتظار اصلا نبود

5

به نظرم از دو اثر قبلی مهلک تره بی صبرانه منتظر کتاب بعدی نویسنده هستم، به نظرم ممکنه که ایده ی یک چندجهانی توی ذهن نویسنده باشه و در کتاب های بعدی، شخصیت های هر سه کتاب جز از کل، ریگ روان و هرچه بادا باد به هم برسند.

4
اجرای روان 🎙️
گیرا 🧲

هنوز شنیدن کتاب رو تمام نکردم. نصفش رو شنیدم و دوستش داشتم البته نه یه اندازه ی جز از کل. موضوع کتاب جالب و قابل تأمله. استیو تولتز قلم بسیار خوبی داره و توانایی خاصی برای همراه کردن خواننده تا آخر داستان.

5

عالی بود، خیلی لذت بردم، خواندن یا شنیدن این کتاب رو توصیه می کنم، اجرا و صدا فوق العاده بود، ممنون

5

این نویسنده با توجه به ۲ اثر قبلی حرفی برای گفتن نمیراره جز اینکه ستودنیست….

5

خوانش این اثر عالی بود دلنشین و روان خود اثر هم برای من جذاب بود

4

مطمئنا ارزش مطالعه و گوش کردن رو داره ولی کتاب اول یک چیز دیگه بود

نمایش 5 نقد دیگر
4.1
(28)
گیرا 🧲 (3)
187,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
هر چه باداباد
هر چه باداباد
استیو تولتز

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هرچه باداباد
هرچه باداباد
استیو تولتز
رادیو گوشه
4.1
(28)
گیرا 🧲 (3)
187,000
تومان