0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فرندز
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی فرندز

دوستان و عاشقان
نویسنده:
متیو پری
درباره فرندز
سلام، اسم من متیو است، هرچند شاید مرا با اسم دیگری بشناسید. دوستانم متی صدایم می‌کنند. و احتمالاً تا حالا می‌بایست مُرده باشم!» و این‌گونه زندگی‌نامه‌ی پرفرازونشیب هنرپیشه‌ی معروف ــ متیو پری ــ آغاز می‌شود؛ زندگی‌نامه‌ای که در آن ما را با خود به سفری از رؤیاهای دوران بچگی تا شهرت و اعتیاد و بهبودیِ پس از آن می‌بَرَد. متیوی پنج‌ساله قبل از اینکه مدام به بیمارستان برود یا در مراکز بازپروری بستری شود، به‌خاطر جدایی پدر و مادرش مدام بین مونترال کانادا و لس‌آنجلس در رفت‌و‌آمد بود. متیوی چهارده‌ساله ستاره‌ی تنیس کانادا بود. متیوی بیست‌وچهار‌ساله برای بازی در محبوب‌ترین سریال تاریخ به نام «فِرِندز» انتخاب شد. در داستانی باورنکردنی که فقط خودش می‌تواند با آن طنز آشنا، صمیمی و دوست‌داشتنی‌اش آن را تعریف کند، از خانواده‌ای می‌گوید که بزرگش کردند، از میل و اشتیاقش برای شناخته‌شدن و شهرت، از حفره‌ی عمیقِ درونش که حتی با محقق‌شدن رؤیاهایش هم پُر نمی‌شد. و از طرفی دیگر از آرامشی می‌گوید که در پاک‌بودن از اعتیاد یافته، و از حسِ همه‌جاحاضر بودنِ سریال فرندز. او خاطرات جالبی از هم‌بازیگرهایش در فرندز و سایر ستاره‌هایی تعریف می‌کند که در زندگی با آن‌ها هم‌مسیر بوده. دوستان و عاشقان زندگی‌نامه‌ای فراموش‌نشدنی است که هم صمیمانه و هم آگاهی‌بخش است. به‌شدت صادقانه، تکان‌دهنده و بی‌نهایت خنده‌‌دار؛ کتابی که طرفداران فرندز سال‌ها منتظرش بودند. متیو در این کتاب درباره‌ی اعتیادش صحبت می‌کند، از شش هزار جلسه‌ی ترک اعتیاد، از شصت‌و‌پنج بار سم‌زدایی و بازپروری، از هفت میلیون دلاری که برای پاک‌شدن خرج کرده. او از زندگی پر زرق‌وبرق و باشکوهِ ستاره‌بودن می‌گوید، از شهرتِ بی‌حدوحصر و بار مسئولیتی که با خود به همراه دارد و از فرازونشیب‌های زندگیِ پرپیچ‌وخم‌اش با بیانی صادقانه و‌ صمیمی و با طنازیِ مربوط به خودش که هوادارها به‌خوبی آن را می‌شناسند. کتاب با اینکه زندگی‌نامه است اما روند زمانی منظمی ندارد و متیو بارها و بارها به گذشته و حال می‌رود و گاهی حتی به سبْک جریال سیال ذهنی ما را وارد هزارتوی زندگی‌اش می‌کند. کتاب دوستان و عاشقان کتاب آسانی نیست. کتابی نیست که لب ساحل برای آرامش و فرار از واقعیت بخوانید. کتابی است تیز و واقعی. کتابی است که از شما می‌خواهد به چیزهایی فکر کنید که گاهی ممکن است تلخ و دردناک باشند، ولی مانند دوست خوبی که تا همیشه همراه‌تان است، دستش را به سمت‌تان دراز می‌کند، دست‌تان را می‌گیرد و با خودش بالا می‌بَرَد.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
691.۸۶ مگابایت
مدت زمان
۱۲:۳۵:۳۹
نویسندهمتیو پری
مترجمکیمیا فضایی
راوی اشکان عقیلی پور
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۳/۱۷
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۹۱.۸۶ مگابایت
۱۲:۳۵:۳۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 53 مخاطب
آموزنده 🦉 (9)
تلخ ☕️ (9)
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
24 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
5 ٪
36 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
پربار 🌳
گیرا 🧲

از سال ۲۰۰۸ با سریال فرندز آشنا شدم چند قسمت اول به دلیل نا آشنایی با این سبک از سریال که بهش سیتکام میگن زیاد ارتباط برقرار نکردم بعد ی مدت که حالم خوب نبود دوباره برگشتم همون شب فصل یک و تا آخر دیدم،تا الان که بار ها و بارها دوباره دیدم وقتایی که دلت گرفته حوصله نداری اعصاب نداری یا هرچی،میرم سراغش کلی فکر میکنم کدوم فصل و کمتر دیدم.پونزده ساله با این شش نفر زندگی کردم بخشی از وجودم شدن.با اونا دیگه تنها نبودم.کاراکتر مورد علاقه=چندلر بینگ.انگار ی دوست صمیمی بخشی از وجودم رو از دست دادم،میدونم ی شو بودش ولی مهم اون ارتباطی بود که این سریال رو بخشی از من کرد،فقط دوستانی که این سریال و مثل من دیدن میفهمن من چی میگم.آسوده بخواب متیو عزیز.تو ی جهان رو شاد کردی.هیچوقت فراموش نخواهی شد.چندلر(با صدای جنیس).

1

:))) باور نکردنیه، سمی تر از این نداریم، جدیدا فیدیبو نقدهای منفی رو سانسور و پاک میکنه، چه در مورد کتاب چه در مورد خودش. بعد از ۲ روز از اینکه در مورد این کار فیدیبو از فوت متیو پری برای فروش کتابش انتقاد کرده بودم (کاملا هم محترمانه) سانسور و حذف شد. کشوری که ناشر مثلا فرهنگی الکترونیکش درمورد منافع شخصیش آزادی بیان رو نقض میکنه و دست به سانسور میزنه از باقی مملکتش چه انتظاری میشه داشت. چند وقت پیش هم نقدی که از یکی از کتابهای پرفروشش نوشته بودم و چندان راضی نبودم رو دیدم که بعد ۱۰ روز پاک شده، اینها رو تو گوکل پلی و بازار هم مینویسم ببینم اونجا رو چطور سانسور میکنند. شرم بر شما

3
تلخ ☕️

کتابش جالب بود که چقدر سخت درگیر اعتیاد بوده و مقاومت میکرده و باز هم دنبال بازی در فیلم و سریال های جدید و یا رابطه جدید و ادامه زندگی هر چند که با فرندز کلی پول به جیب زده بود.. مهمتر از همه صداقتش بود که حتی در روابطی که داشت گفت که دنبال چی بود؛ باور کنید خیلی های دیگه از مشهور ترین ستاره های هالیوود مثل ایشان درگیر اعتیاد هستن و بودن اما اینچنین نمیان صادقانه درمورد تجربیات و درد و رنجشان کتاب منتشر کنند. خوبه درمورد خانوادش هم منصف بود که کمکش کردن و فقط نیومد بد ازشون بگه و گفت که چقدر هواشو داشتن.. بعضیا دیدم یه نقد بیخودی میکنن که وقتی فوت کرد کتابش پرفروش تر شد که طبیعیه کاملا خب خیلیا مثل من نمیدونستن چنین کتابی نوشته شده و این شخص چه سرگذشتی داشته!! هر شخصی فوت میکنه ترند میشه و سر زبان ها میوفته و کلیشه های زندگیش باز تر میشه.

5

دقیقا می‌دونستم به محض اینکه خبر فوتش پخش بشه، کتابش شروع می‌کنه به فروش و خونده شدن بیشتر ....💔💔

5

کتاب رو تازه خوندم ، ولی حالا می خوام گوش کنم . رفتن چندلر برای دوستاران فرندز خیلی سخت هست . همه ی کسایی که فرندز باز بودند عاشق چندلر بودند این رو مطمئن هستم .

5

شما کل کتاب رو گوش دادین؟ چون اگر به سمپل کتاب اکتفا کرده باشین متوجه لحن و ماجرای کتاب نمیشید ، کتاب برخلاف خود سریال فرندز بسیار تلخه و بازگپ کننده‌ی مصائب متیو پریه و کاملا با اونجه از خودش تو سریال در ذهن ها به جا گذاشته متفاوته. به نظر من کتاب بسیار با لحن و ریتم درست خوانده شده و کاملا حس و حال نویسنده رو منتقل میکنه من خیلی لذت بردم

4

اولش از روی نمونه، گوینده رو قضاوت کردم.ولی حین گوش دادن کتاب، نظرم عوض شد.محتوای کتاب برای کسی که عاشق فرندز و چندلر بینگ باشه بی‌نهایت عالیه،راوی هم خوب بود و ترجمه بدک نیست

2

تو انتخاب گوینده یه کم سلیقه به خرج می دادید. این آقا انگار داره مستند راز بقا رو گویندگی می کنه. این گویندگی.چه سنخیتی با یه همچین کاری و شخصیتی داره؟!

5

دلم برات تنگ میشه آقای Bing! چقدر زود وقت خداحافظی رسید:(

3

کتاب یه مشکل بزرگ داره مدام توی زمان جلو و عقب میره و خیلی وقت ها متوجه نمیشید روایتی که داره تعریف میکنه مال چند سالگیشه. اگه یه طرفدار فرندز هستید و به سیگار یا مواد یا الکل اعتیاد دارید، خیلی خیلی کتاب مفیدیه.

نمایش 26 نقد دیگر
4.3
(55)
تلخ ☕️ (9)
146,000
٪50
73,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
فرندز
فرندز
دوستان و عاشقان

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فرندز
٪50
فرندز
دوستان و عاشقان
رادیو گوشه
4.3
(55)
تلخ ☕️ (9)
146,000
٪50
73,000
تومان