0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فرندز

معرفی، خرید و دانلود کتاب فرندز

دوستان و عاشقان
نویسنده:
متیو پری
ناشر:
میلکان
درباره فرندز

گاهی سرگذشت‌نامه‌ها رازهایی را برایمان آشکار می‌کنند که به هیچ شکلی انتظارشان را نداریم. کتاب فرندز هم یکی از همین کتاب‌هاست. این کتاب با عنوان اصلی friends,lovers and the big tribble thing: a memoir اولین‌بار در سال ۲۰۲۲ منتشر شد و افراد زیادی را شگفت‌زده کرد. این کتاب داستان زندگی متیو پری است که احتمالاً اگر کمی اهل فیلم و سریال باشید او را با نام چندلر بینگ می‌شناسید. شخصیت جذاب و سرزنده‌ی سریال فرندز که با شوخی‌هایش شناخته می‌شود و کاراکتری جالب و خاص دارد. کاراکتری که واکنش‌های احساسی مخصوص به خودش را دارد و هرگز نمی‌توانید حدس بزنید این بازیگر در حال گذراندن سخت‌ترین روزهای زندگی خودش است. این چیزی است که لیسا کودرو در مقدمه‌ای که برای این کتاب نوشته است از آن حرف می‌زند. بازیگر نقش فیبی بوفی در اینجا از چیزی حرف می‌زند که ممکن است برای هرکداممان اتفاق بیفتد. دوست یا عزیزی را در کنارمان می‌بینیم که ظاهراً حالش خوب است و در حال گذراندن یک شرایط معمولی است، همان‌طور که متیو نقش چندلر را بازی می‌کرد؛ اما او در حقیقت در یک مرداب بزرگ گرفتار شده و هر لحظه در حال فرورفتن است. داستان کتاب فرندز داستان همین درد و رنج نویسنده‌ی کتاب است.

کتاب متیو پری خیلی زود دست‌به‌دست میان طرفداران سریال فرندز گشت تا به ایران رسید. ترجمه‌های متعددی از این کتاب موجود است که یکی از آن‌ها ترجمه‌ی امید حسینی است که انتشار آن را انتشارات کتابسرای نیک برعهده داشته است. اگر اهل خواندن کتاب الکترونیک هستید این ناشر نسخه الکترونیکی کتاب را با همراهی فیدیبو منتشر کرده است و می‌توانید آن را از دسته‌بندی زندگی‌نامه و سفرنامه دانلود کنید.

متیو پری کیست؟

Matthew Longford perry بازیگر آمریکایی اهل ایالت ماساچوست است که در سال ۱۹۶۹ در این ایالت به دنیا آمد. او در نوجوانی در کانادا زندگی می‌کرد و یک ورزشکار رشته‌ی تنیس بود؛ اما بعدها به لس‌آنجلس رفت تا با مادربزرگ و پدربزرگش زندگی کند. پدر و مادر او زمانی که کودک بود از هم جدا شدند. رفتن به لس‌آنجلس باعث شد متیو به بازیگری علاقه‌مند شود و سرانجام پس از کارهای مختلف بازیگر سریال دوستان شد. او بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ بازیگر این فیلم بود و به‌خاطر این سریال نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین کمدین آمریکایی شد. او دو جایزه‌ی امی و یک گلدن‌گلوب هم در کارنامه دارد.

چرا باید کتاب فرندز را بخوانیم

وقتی صحبت از متیو پری و زندگی‌نامه‌اش می‌شود، به وضوح می‌توان انتظار یک داستان پرفراز و نشیب را داشت. این کتاب نه تنها برای طرفداران وی، بلکه برای هر کسی که به دنبال فهمیدن مسیر چالش‌برانگیز یک هنرمند به شهرت و موفقیت، و همچنین مبارزات و مشکلاتی که ممکن است پشت پرده زندگی یک ستاره وجود داشته باشد، است، ارزشمند است.

·      درس‌های واقعی زندگی: متیو پری با بیان تجربیات خود از موفقیت تا اعتیاد و سپس بهبودی، یک نمونه واقعی از چگونگی مقابله با چالش‌ها و پیروزی در برابر آن‌ها را نشان می‌دهد.

·      انسانیت وراء شهرت: شهرت ممکن است یک فرد را در چشم عموم مردم بزرگ نشان دهد، ولی این کتاب نشان‌دهنده این است که هر فرد، حتی ستاره‌های برجسته، با چالش‌ها، ناراحتی‌ها و مشکلات خود مواجه است.

·      نگاهی به پشت صحنه هالیوود: از طریق داستان متیو پری، خوانندگان می‌توانند نگاهی به زندگی واقعی پشت درهای بسته هالیوود داشته باشند.

·      زبان ساده و جذاب: متیو پری با شیوه‌ای صادقانه و گاهی طنزآمیز به توصیف زندگی خود پرداخته، که باعث می‌شود خواندن کتاب راحت و لذت‌بخش باشد.

·      الهام‌بخش برای مبارزه با اعتیاد: کتاب فرندز نه تنها داستان متیو پری است، بلکه می‌تواند به عنوان یک راهنما و الهام‌بخش برای کسانی باشد که با مشکلات مخدر و اعتیاد مواجه هستند.

در نهایت، فرندز: دوستان و عاشقان نه تنها برای طرفداران متیو پری، بلکه برای هر کسی که به دنبال فهم بهتر و عمیق‌تر از چالش‌های زندگی انسانی است، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب فرندز می‌خوانیم

وقتی آهنگ خواندن جان تمام شد، خوش‌وبش از دور را کنار گذاشتند و با هم رقصیدند. شاید بهتر بود همان‌جا تمام می‌شد، اما برف سنگینی که آن روز عصر باریده بود، باعث شد سرندیپیتی سینگرز در آن شهر گیر بیفتند. این‌گونه بود که در سال ۱۹۶۷، در یکی از شهرهای برفی کانادا، خواننده‌ای فولکلور و ملکه‌ی زیبایی عاشق هم شدند. آن‌ها خوش‌قیافه‌ترین مرد و زن دنیا بودند. جان پری آن شب ماند و سوزان لنگفورد هم کاملاً خوشحال بود. یکی دو سال بعد، در شهر ویلیامزتاون ایالت ماساچوست (زادگاه جان)، سوزان باردار شد. شاید در همین میانه بود که مشکلی پیش آمد، نمی‌دانم - فقط می‌دانم که اعتیاد نوعی بیماری است و من هم مثل رابطه‌ی پدر و مادرم، از همان روز اول محکوم به فنا بودم.

من، پسر جان بنت پری خواننده‌ی سرندیپیتی سینگرز و سوزان مری لنگفورد بانوی شایسته‌ی سابق کانادا، در روز سه‌شنبه ۱۹ آگوست ۱۹۶۹ به دنیا آمدم. موقع تولدم توفان شدیدی بود (که طبیعیه) و همه داشتند مونوپولی بازی می‌کردند تا من از راه برسم (که اون هم طبیعیه). حدود یک ماه پس از قدم‌گذاشتن بشر روی ماه و یک روز پس از پایان فیلم وودستاک به دنیا آمدم، یعنی جایی بین کمال کهکشانی و همه‌ی آن اتفاق‌های مسخره در مزرعه‌ی یاسگر پا به دنیا گذاشتم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب فرندز

کتاب فرندز کتاب جالبی است که از تجربیات یک شخص در آن سخن گفته شده است. اگر از این کتاب خوشتان آمده است کتاب‌های دیگری هم هستند که در این دسته‌بندی می‌توانید بخوانید. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

·      شدن اثر میشل اوباما انتشارات شادن پژواک

·      عبور از خط قرمز اثر علی دیزایی انتشارات رادیو گوشه

·      پیراهن‌های همیشه اثر حمیدرضا صدر انتشارات رادیوگوشه




شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
3.۶۰ مگابایت
تعداد صفحات
303 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۰۶:۰۰
نویسندهمتیو پری
مترجمکیمیا فضایی
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Friends, Lovers, and the Big Terrible Thing, 2,022
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۲/۱۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۳.۶۰ مگابایت
۳۰۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 24 مخاطب
پربار 🌳 (3)
تلخ ☕️ (2)
5
ستاره
58 ٪
4
ستاره
4 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
16 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خوندن سرگذشت آدمهای موفق همیشه هیجان انگیز و آموزنده بوده ومهمترین درسش هم همیشه این بوده که هیچ موفقیتی آسون بدست نمیاد. اینکه زندگی یه اسطوره کمدی رو بخونی واینقدر دلت بگیره خیلی عجیبه. شاید مصداق ضرب المثل هر که بامش بیش برفش بیشتر باشه و اینکه سختیها و دردهای زندگی آدمهای مشهور برخلاف آنچه که بنظر میاد از آدمهای معمولی بیشتره. باید بگم زندگی متیو پری با همه بالا و پایینهاش غمها و درد ها و سختیهاش ارزشمند و تاثیرگذار بود. او در نقش چندلر اسطوره شد. مگه چند نفر از ما تو زندگی فرصت اینو پیدا میکنیم که توی کاری اسطوره بشیم و برای همیشه تو یادها بمونیم؟! متیو پری قبل از مرگش هم با انتشار خاطراتش درس بزرگی به علاقمندان شهرت و ثروت میده خوندن این کتاب رو به همه توصیه میکنم.

5

من همین ترجمه از همین انتشارات رو خوندم ، کتاب، بسیار روون و قابل فهمه. از نظر من که مشکلی نداشت. دوستانی که میگن ترجمه‌ خوب نیست باید به سبک نویسنده هم توجه کنن، سبک این کتاب به صورتیه که جملات کوتاهن و در یک پاراگراف ممکنه تعدادی زیادی «فعل» ببینید. اگر این موضوع عیب در نظر گرفته بشه مترجم مقصر نیست. متیو پری هم که اساسا نویسنده نیست و طبیعیه که این سبک نوشتن رو انتخاب کنه. برای کسی که نویسنده نیست انتقال معانی در جملات کوتاه ساده تر از بیان اونها در جملات مفصل و طولانیه.

5

نمیخوام درباره ترجمه صحبت کنم چون سررشته ای ندارم . احساسات متیو و نحوه بیانش باعث شد داستانو دنبال کنم. می تونم تصور کنم که پدرانه داره همه ی اتفاق های بدی که پشت سر گذاشته برام تعریف می کنه. دوسش داشتم. و به خوبی ارتباط برقرار کردم با کتاب.

2

نمیدونم چی بگم، نمونه رو خوندم تا از ترجمه مطمئن بشم و البته الان مطمئنم، که ترجمه خوبی نیست ترجمه تحت‌الفظی انجام شده به طوری که کلمات فارسی رو میبینی و انگلیسی تو ذهنت میاد! آزار دهندست این ترجمه...

2

این ترجمه چندان جالب نیست. جاهایی که چندلر در قالب فرشته های نیکی و بدی با خودش صحبت میکنه، بدون هیچ علامتی در ادامه ی هم اومده ن... و "اقل کم" دیگه چه جور کلمه ایه؟

1

متاسفانه دو ترجمعه داره نظر هر دو هم گفتن بد ترجمه شده. نسخه انگلیسیشو باید گذاشت خودمون ترجمه کنیم 😐

3

من دارم از کتاب‌سرای نیک این کتاب رو گوش میدم. هم ترجمه خوبی داره هم گویندگی خوب. چون ازترجمه‌های نشر میلکان تجربه خوبی ندارم، توصیه‌ش نمی‌کنم.

1

ترجمه واقعا بدی داره. اصلا پیشنهاد نمیکنم

2

فصل سوم. کوله بار عاطفی. از صفحه 77 به بعد که ولری بریتنلی وارد میشه، خیلی سانسور داره.

3.8
(29)
پربار 🌳 (3)
65,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
فرندز
فرندز
دوستان و عاشقان

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فرندز
فرندز
دوستان و عاشقان
میلکان
3.8
(29)
پربار 🌳 (3)
65,000
تومان