0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ریگ روان
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب ریگ روان

نویسنده:
استیو تولتز
درباره ریگ روان

کتاب ریگ روان (Quicksand) دومین اثر استیو تولتز است که مانند کتاب اولش یعنی «جزء از کل» خواننده‌های زیادی را از سراسر جهان مجذوب کرد و مورد استقبال واقع شد. داستان این کتاب، روایت زندگی دو دوست است که هیچ وقت به هیچ کدام از خواسته‌های خودشان نرسیده‌اند و همیشه در هر کاری که شروع کردند بدشانسی آورده‌اند. لیام نام یکی از آن‌هاست که شغل نویسندگی را انتخاب کرده اما هیچ کدام از آثارش موفق نبودند. او برای نوشتن یکی از کتاب‍هایش مدتی هم به عنوان افسر پلیس کار کرد اما در آن شغل هم نتوانست موفقیتی بدست آورد. دوست لیام که آلدو نام دارد دقیقا وضعیت مشابهی دارد. او یک کارآفرین شکست خورده است که در تمام مدت زندگی‌اش هیچ کاری را با موفقیت به پایان نرسانده است. ترس های زیادی مانند فلج شدن و زندانی شدن را تجربه کرده و بارها برای خودکشی اقدام کرده اما به طرز عجیبی حتی آن ها هم موفقیت آمیز نبوده اند. داستان از آنجایی اوج میگیرد که لیام تصمیم میگیرد کتابی برگرفته از داستان زندگی دوستش و بدبیاری‌های زندگی اش بنویسد. نویسنده این کتاب در مصاحبه ای بیان کرده که جزء از کل را درباره ترس از مرگ و ریگ روان را درباره ترس از زندگی نوشته‌است. ریگ روان برنده جایزه راسل استرالیا برای طنزنویسی شده است.

معرفی استیو تولتز

استیو تولتز (Steve Toltz) رمان‌نویس استرالیایی و نویسنده رمان‌های پرفروش «جزء از کل» و «ریگ روان» و «هر چه باداباد» است. استیو از سال ۱۹۹۴ و پس از فارغ‌التحصیلی، به کشورهای گوناگون مهاجرت کرد و در شهرهای زیادی مانند مثل پاریس، نیویورک، ونکوور و مونترال زندگی خود را گذارند. در سفرهایش مشاغل مختلفی مانند عکاسی، فیلم‌برداری، بازاریابی تلفنی و … را تجربه کرد که نشان دهنده جسارت و جست و گری استیو بود.اولین رمان این نویسنده «جزء از کل» در سال 2008 منتشر شد. جز از کل توانست در همان سال نامزد جایزه‌ی «بوکرمن» شود. این کتاب به سرعت در جهان شناخته شد و اکنون یکی از آثار برجسته استرالیا به حساب می‌آید. استیو تولتز در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر و فیس‌بوک فعال است و از آن طریق مخاطبینش با او ارتباط برقرار می‌کنند. نوشته های او با طنزی تلخ همراه هستند و درون مایه فلسفی دارند.

چرا باید کتاب ریگ روان را بخوانیم

رمان ریگ روان یک داستان اجتماعی است که زبانی طنز و زمینه‌ای فلسفی دارد و خواننده را به فکر فرو می برد. اگر از دوستداران رمان هستید و یا از خواندن کتاب های فلسفی لذت می برید در هر حال از خواندن کتاب ریگ روان را از دست نبرید. الیف باتومن، یکی از نویسندگان مطرح آمریکایی، درباره کتاب ریگ روان می‌گوید: در هر صفحه از کتاب ریگ روان به قدری جملات زیبا پیدا می‌شود که گاه بیشتر از تمام رمان‌های قابل تحسین است.

کتاب ریگ روان نوشته استیو تولتز، توسط پیمان خاکسار ترجمه شده و نشر چشمه آن را منتشر کرده است. همچنین نسخه الکترونیکی این کتاب در دسته بندی داستان و رمان در فیدیبو برای علاقه مندان قابل دسترس است.

بخشی از کتاب ریگ روان

«ما هنر تولید می‌کنیم؛ چون زنده‌بودن یعنی گروگان گرفته‌شدن به دست گروگان‌گیرهایی ساکت که حتا نمیتونیم خواسته هاشون را به قوه‌ی شهود درک کنیم.» این جمله را مورل طی یکی از بحث‌های اساسی گیج‌کننده‌اش گفت در حالی که با انگشت کج و معوجش روی مدارک دادگاهی می‌زد که با خود به مدرسه برده بودم. سال آخرم بود بعد از ظهری بود زمستانی در مدرسه‌ی پیش ساخته بعد از رفتن تمام هم‌کلاسی‌هایم بر دیوار زردرنگ عایق صدا نقاشی بلیک کورنی از عروسکی که تیشرتی با طرح صلیب شکسته پوشیده بود چشم مورل را گرفت و روبه رویش بی حرکت ایستاد و فکر کنم این جمله را گفت «استعداد به کارگرفته نشده به روح فشار می آره.»

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب ریگ روان

کتاب ریگ روان داستانی درباره اعتقادات، زندگی و دوستی است. اگر از خواندن کتاب ریگ روان لذت بردید کتاب‌های زیر را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۰۳ مگابایت
تعداد صفحات
440 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۴۰:۰۰
نویسندهاستیو تولتز
مترجمپیمان خاکسار
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Quicksand
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۱/۱۲
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
130,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۰۳ مگابایت
۴۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 80 مخاطب
تلخ ☕️ (2)
سخت‌خوان 💎 (2)
5
ستاره
51 ٪
4
ستاره
17 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
12 ٪
40 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

دوسش نداشتم و موردی که خیلی اذیتم میکرد و حوصلمو سر میبرد، توضیحات اضافی و تکراری و خیلی خیلی خیلی زیاد نویسنده بود. مثلا میخواست از دوستان آلدو اسم ببره، اسم تک تک شغل ها رو نوشته در حدی که اعصاب خورد کن میشد. یا اگه میخواست از شدت حال خراب شخصیت کتاب بگه، نزدیک به ۱۰-۱۵ مثال میزد که دیگه وسطای کار میگفتی بسه بابا متوجه شدم حالت بده😒 اگه این توضیحات اضافه از کتاب حذف میشد، به نظرم روند داستان جذاب تر دنبال میشد و کل کتاب به یک سوم حجم الانش میرسید کتاب اولش خیلی کند و آهسته پیش رفت و آخرای کتاب یهویی خیلی سرعت گرفت. البته هر از گاهی جملات قابل تاملی هم درون صحبت ها پیدا میشد به هر حال ممنون از فیدیبو و جناب خاکسار

3

بنظرم اگه کمی توجه بیشتری به ویراستاری متن می‌شد ترجمه می‌تونست خیلی روان تر و متن قابل درک تر باشه. جز از کل رو با ترجمه خانم زهرا یعقوبیان خوندم بسیار عالی بود اما خیلی تعریف ترجمه آقای خاکسارو شنیده بودم که تو این کتاب خورد تو ذوقم. البته خودم هم با ترجمه پسر عیسا از ایشون کلی ارتباط برقرار کردم اما این کتاب اصلا از ویراستاری و ترجمه خوبی برخوردار نبود. کلمات سنگینی تو متن هست که به احتمال خیلی زیاد مجبورین ازش رد شین که در این مورد کاراکتر داستان هم سهیم هست.

5

من عادت دارم کتاب صوتی گوش کنم و کتاب صوتی جزء از کل رو گوش کردم، یه سالی میشه منتظر هستم کتاب صوتی ریگ روان هم آماده بشه، کاشکی زودتر بیاد، بی صبرانه منتظرم.

5

وقتی جز از کل رو تموم کردم انگار یه چیزی تو زندگیم گم شد گشتم دوباره ادامشو پیدا کردم اونم کتاب بی نظیر ریگ روان راستی دوست داران کتاب اصلاحات امشب کتابش رو تو فیدیبو گذاشتن اصلا باورم نمیشه حتما این سه تا کتاب رو بخونین اصلاحات . جز از کل . ریگ روان

4
تلخ ☕️
سخت‌خوان 💎

اولای کتاب انقدر سخت پیش میره که میخوای بذاریش کنار! نمیدونم‌مشکل از ترجمه ست یا خود متن اصلی هم همینطوره؟ من تصمیم گرفتم سریع تر اولاشو بخونم تا به یه جایی برسم که کلیت ماجرا دستم بیاد! و هرچی گذشت بهتر شد. کتاب تلخی بود ولی واقعیت زندگی خیلی از آدماست. فکر می کنم یه بار دیگه باید بخونمش که بفهمم

4

لطفا نسخه صوتی کتاب ریگ روان را هم تولید کنید

5

اگه “رنجِ بشری” رو بشه تصویر کرد، بشه کلمه کرد، بشه نوشت و تعریفش کرد، قطعا همینجوری میشه که استیو تولتز تو این کتاب تصویر کرده.. تو این کتاب، میشه با آلدو بنجامین درد کشید، از زندگی کردن بیزار شد،از شدت اندوه گریه کرد و همزمان قدر زندگی رو دونست. این کناب‌مثل جز از کل شاهکاره.

1

من هنوز کتاب رو نخوندم. ولی نمونه کتاب رو که خوندم، خیلی نثر ثقیلی داشت. برخلاف ترجمه آقای خاکسار تز کتاب جزء از کل که بسیار روان و جذاب بود، ترجمه و ویراستاری همین بخش نمونه کتاب خیلی مشکل داره. انتظارم از آقای خاکسار خیلی بیشتر از این بود.

4

یک کتاب عالی و عجیب که هر صفحه هم از خواندنش پشیمان می شوی از بس توصیفات دردناک و واقعی ست اما لحظه ای بعد نمی توانی آنرا زمین اش بگذاری از بس شخصیت پردازی و متن اش درخشان است. بنظرم مقایسه آن با جز از کل اشتباهه. کتاب متفاوت، جالب ولی مشکلی است.

5

این کتاب درسته که به خوبیه جز از کل نیست ولی ارزش خوندن داره به نظرم اول ریگ روان رو بخونید بعد جز از کل اونوقت هر دو به نظرتون قشنگ میاد

نمایش 30 نقد دیگر
3.9
(81)
تلخ ☕️ (2)
99,000
٪50
49,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
ریگ روان
ریگ روان
استیو تولتز

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ریگ روان
٪50
ریگ روان
استیو تولتز
نشر چشمه
3.9
(81)
تلخ ☕️ (2)
99,000
٪50
49,500
تومان