0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کتابخانه ی نیمه شب

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی کتابخانه ی نیمه شب

نویسنده:
مت هیگ
ناشر:
ماه آوا
درباره کتابخانه ی نیمه شب

نورا شخصیت اصلی داستان کتابخانه نیمه شب، جوانی است که از انتخاب‌ های خود در زندگی راضی نیست. او تصمیم  می‌گیرد خودکشی کند، که با کتابخانه‌ای مواجه می‌شود که توسط کتابدار دوران مدرسه‌اش خانم الم اداره می‌شود. کتابخانه پر است از داستان‌های زندگی نورا در صورتی که تصمیمات دیگری می‌گرفت یا اگر راه دیگری می‌رفت. کتابخانه نیمه شب اثر مت هیگ در سال 2020 برنده‌ی جایزه گودریدرز از نگاه مخاطبان شد. این رمان فانتزی و پرفروش از تاثیر انتخاب‌های کوچک و بزرگ در زندگی‌مان می‌گوید.

نسخه صوتی کتابخانه نیمه شب با صدای نگین خواجه‌نصیر را  می‌توانید از فیدیبو بشنوید و لذت ببرید.

کتابخانه نیمه شب و داستانی‌هایی که اتفاق نیوفتادند

تا حالا حداقل یک بار از همه‌ی ما پرسیده‌اند اگر به عقب برگردی، چه چیزی را در زندگی‌ات تغییر می‌دهی و ما جواب‌های مختلفی داده‌ایم. نورا بابت تصمیماتی که در زندگی‌اش گرفته‌ است ناراضی است و تصمیم دارد زندگی‌اش را تمام کند که اتفاقی او را به کتابخانه نیمه شب می‌رساند؛ هر کتاب آن‌جا یک زندگی دیگر است که نورا می‌تواند داشته باشد. او حالا می‌خواهد خودش و تصمیمات اشتباهش را اصلاح کند و جبران کند. اما زندگی‌های دیگری که انتخاب می‌کند لزوما بهتر از زندگی‌ فعلی‌اش نیست. کتابخانه نیمه شب قوانین عجیب و سخت خودش را نیز دارد و نورا اگر به آن‌ها عمل نکند باید عواقبش را بپذیرد. 

نورا حسرت کارهای نیمه‌‌تمام در زندگی کم ندارد؛ او شناگر حرفه‌ای بوده و شنا را رها کرده است. از گروه موسیقی برادرش خارج شده، ترک تحصیل کرده و حتی فلسفه که عاشق بوده را کنار گذاشته است. او زمانی که می‌خواست با دن ازدواج کند مادرش را از دست داد و هومن مسئله باعث شد در آستانه مراسم عروسی آن را هم رها کند. او با این که جوان است تقریبا حسی جز ناامیدی و شکست ندارد. او راه حل افسردگی در پاک کردن مسئله یعن خودکشی می‌بیند تا این که وارد کتابخانه نیمه شب می‌شود و همچیز تغییر می‌کند.

مت هیگ را بیشتر بشناسیم

مت هیگ سال 1975 در شفیلد انگلستان متولد شد. او که یکی از بهترین نویسندگان و روزنامه‌نگاران انگلیس است، بعد از انتشار کتاب کتابخانه نیمه شب به شهرت جهانی رسید. او در رشته‌های تاریخ و زبان انگلیسی تحصیل کرده است. او زمانی مبتلا به افسردگی بوده که توانسته از آن دوره عبور کند و بخش‌هایی از تجربیات خود درباره افسردگی را در رمان خود با مخاطبینش که به اشتراک گذاشته است. ملال و حسرت از نکات اصلی آثار اوست. از دیگر آثار او می‌توان به دلایلی برای زنده ماندنو کتاب آرامش اشاره کرد.

چرا باید کتابخانه نیمه شب را بشنویم؟

شنیدن کتاب کتابخانه نیمه شب برای علاقه‌مندان کتاب و رمان می‌تواند به شدت جذاب باشد. این کتاب یکی از محبوب‌ترین کتاب‌هایی‌ست که می‌تواند تخیل شما را به کار بگیرد و یک فضای فانتزی برای شما بسازد. همه‌ی ما در زندگی‌مان حسرت و کار نیمه‌تمام داریم؛ ما با نورا همراه می‌شویم تا تاثیر تصمیم‌های بزرگ و کوچک در زندگی‌مان را متوجه شویم تا راهی برای فرار از ملال و افسردگی پیدا کنیم. 

در بخشی از کتاب می‌شنویم

هر زندگی‌ای که از زمانِ آمدن به کتابخانه امتحان کرده بود در واقع رویای شخصی دیگر بود. زندگی اولی که ازدواج کرده بود و میخانه داشت رؤیای دَن بود. سفر به استرالیا رؤیای ایزی بود و حسرت نورا دربارۀ نرفتن، بیشتر به صمیمی‌ترین دوستش مربوط می‌شد تا خودش. رؤیای قهرمان شنا شدن متعلق به پدرش بود،. بله، حقیقت داشت که در دوران کودکی به قطب شمال علاقه داشت و می‌خواست یخچال‌شناس شود، اما آن تصمیم هم تا حد زیادی از گفت‌وگوهایش با خود خانم الم در کتابخانۀ مدرسه شکل گرفته بود. هزارتو هم، خب، آن هم از همان اول رؤیای برادرش بود.

شاید هیچ زندگی بی‌نقصی برای او وجود نداشت، اما مطمئناً جایی زندگی‌ای پیدا می‌شد که ارزش تجربه کردن داشته باشد. نورا هم متوجه شد که اگر می‌خواهد آن زندگی را پیدا کند، باید دامنۀ جست‌وجویش را وسیع‌تر کند.

خانم الم درست می‌گفت. بازی هنوز تمام نشده بود. هیچ بازیکنی نباید تا وقتی مهره‌ای روی صفحه داشت تسلیم می‌شد.

کمرش را راست کرد و صاف‌تر ایستاد.

«باید از بالاترین و پایین‌ترین قفسه‌ها زندگی‌های بیشتری انتخاب کنی. تا الان سعی داشتی واضح‌ترین پشیمونی‌هات رو جبران کنی. کتاب‌های قفسه‌های بالایی و پایینی زندگی‌های متفاوتی‌ان. زندگی‌هایی که وجود دارن، اما هیچ‌وقت اون‌ها رو تصور نکرده‌ی یا نخواسته‌ی‌، حتی بهشون فکر هم نکرده‌ی. زندگی‌هایی هستن که می‌تونی تجربه‌شون کنی، اما هیچ‌وقت رویاشون رو در سر نداشته‌ی.»

«یعنی زندگی‌های غم‌انگیزی هستن؟»

پیشنهادهایی برای کسانی که کتابخانه نیمه شب را دوست دارند

اگر کتابخانه نیمه شب  را دوست داشتید خواندن سه کتاب دیگر را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم و امیدواریم از خواندن آن‌ها لذت ببرید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
476.۰۵ مگابایت
مدت زمان
۰۸:۳۱:۲۸
نویسندهمت هیگ
مترجمامین حسینیون
راوی نگین خواجه نصیر
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۹/۲۷
قیمت ارزی
10 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۷۶.۰۵ مگابایت
۰۸:۳۱:۲۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 803 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (42)
انگیزه‌بخش 🚀 (37)
5
ستاره
82 ٪
4
ستاره
9 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
2 ٪
555 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

فوق العادست. این از بهترین اجراهاییه که به عمرم شنیدم. با صدای گوینده و تصویرسازی فوق‌العاده نویسنده، کاملا تمام تصاویر از جلو چشمم عبور کرد. امیدوارم باز هم کار هایی با این کیفیت بخونیم و بشنویم

5

من کتاب های صوتی زیادی نشنیدم ولی خب بین اون چندتا که شنیدم میتونم بگم با اختلاف بهترین کتاب صوتی بود که تا حالا شنیدم واقعا تورو با داستان همراه می‌کنه و در اون غرق میشی این کتاب رو در زمان مناسبی خوندم که خیلی بهم کمک کرد داستان نیاز به تأمل داره نویسنده واقعا استعداد خوبی داشته که تونسته همچین داستانی خلق کنه خیلی خوب قسمتی از افسردگی به نمایش گذاشته شده کتاب های زیادی خوندم ولی فعلا با اختلاف بهترین کتابی بود که تا به حال خوندم چند ماه بعد از اینکه کتاب خوندم تصمیم گرفتم که دوباره بخونم ولی چون وقت کافی نداشتم کتاب صوتی را تهیه کردم قبل از اینکه این کتاب صوتی خریداری کنم نمونه های صوتی دیگه این کتاب رو شنیدم و این خب بهترین اجرایی بود که شنیدم و همون لحظه ای که شنیدمش تصمیم گرفتم که بخرمش

5
حال‌خوب‌کن ✨
اجرای روان 🎙️
گیرا 🧲

من نسخه ی صوتی این کتاب رو، دقیقا با همین ترجمه و همین گویندگی توی یک روز تمومش کردم، از بس متن، ترجمه، گویندگی جذاب بود و همه چی مرتب بود اصلا نمیتونستم از گوش دادن به بقیه ی داستان نوراسید بگذرم، بسیار تاثیر گذار بود و دقیقا در پایان ماجرا و با آخرین دقیقه هاش این جمله از نمیدونم کی یادم اومد که: خوشبختی در درون توست، هرگز فکر نکن که خوشبختی یک انسان به این عظمت میتونه محدود به جغرافیا باشه، با تغییر مکانِ زندگیت فقط ویوی پشت پنجره ات عوض میشه، پس همه چیز به درون خودت بستگی دارد، به خودت رجوع کن همه چیز در درون توست. و یاد این سخن مولا علی علیه سلام افتادم که فرمودند: ( شما فکر میکنید که موجود کوچکی هستید، در حالیکه کل جهان در درونتان احاطه شده است.) ❤️

5

این کتاب ترکیبی از داستان، فلسفه، فیزیک کوانتوم، زندگی و مرگ می باشد که با نثری بسیار گیرا و جذاب شما را وابسته خود می کند به شکلی که زمین گذاشتن کتاب سخت است. ترجمه های زیادی از آن در بازار وجود دارد. من ترجمه اقای حسینیون را خواندم که بسیار دلنشین بود. این کتاب همچنین برنده جایزه بهترین داستان گودریدز سال ۲۰۲۰ و از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز است. خلاصه داستان: شخصی که دچار ناامیدی و افسردگی شدید است اقدام به خودکشی می کند و هنگامی که به خود می آید در کتابخانه ایی است و به او فرصت داده می شود تمام انتخابهای خود را از نو انجام بدهد مثلا آرزوی نوازنده بودن در یک گروه موسیقی، پزشکی حاذق، دانشمند بودن و هرکدام را که دوست داشت در همان بماند. اما..

5

اول اینکه صدا و خوانش راوی بسیاااار عالی و دلنشین بود. فکر میکنم اگر کسی نسخه ی چاپی این کتاب رو بخونه به اندازه ی نسخه ی صوتیش براش جذاب و تاثرگذار نباشه. توصیه میکنم اگر تصمیم به خواندن کتاب گرفتین حتما این نسخه ی صوتیش رو بگیرید. دوم اینکه خود کتاب واقعا یکی از تاثرگذارترین کتابهایی بود که من تا به حال خوندم . مطالبی هست که قبلا هم شنیدید و خوندید اما به شیوه ای هنرمندانه بیان شده و من اکیدا توصیه میکنم همه این کتاب رو بخونن.

5

تصور میکنم این کتاب باید در هر کتابخونه ای باشه و بهر شکلی که براتون ممکنه بخونید گوش بدین یا ورق بزنید اجرای صوتی اش محشر بود

5

كتابي بسيار جذاب و داستاني آموزنده راجب حسرتهايي كه بيخودي تبديل به حسرتشون كرديم خوانش و راوي فوقالعاده پيشنهاد ميكنم حتما گوش بدين و لذت ببري

5

گویندگی فوق العاده ماهرانه و جذاب ترجمه روان داستان بسیار جذاب و گیرا نباید به این کتاب ها به چشم حقیقت های علمی نگاه کرد ، تشبیه خانم مسئول کتاب خانه به تصویری ساده تر از خدا در ذهن نورا یا ریشه ها و شاخ و برگ هایی که به جهان های موازی اضافه کرده رو صرفا جزئی از داستان بدونید نه حقیقت علمی ولی این جزئیات رو در طول داستان باید زندگی کرد چون فضای داستان فضاییه که نویسنده خلقش میکنه و وقتی واردش میشیم باید قوانین دنیاشو بپذیریم ارزش گوش کردن رو داره و شرط میبندن اگه تبدیل به فیلمنامه بشه با کارگردانی مناسب فیلمش ساخته بشه اون هم فوق العاده میشه

5

چقدر خوشحالم که از طریق این کتاب با صدای خانم خواجه‌نصیر آشنا شدم. خوانش راوی فوق‌العاده جذاب و گیراست. تغییر صداشون عالیه. مثل اینه که داری فیلم میبینی. از نسخه نمونه هم مشخصه که چقدر خوانش جذابه. واقعا به نظرم نسخه صوتی ارزش خرید داشت. اونقدر خوب بود که نتونستم تا تموم‌شدن کتاب برای ثبت نظر صبر کنم.

5

عاااااااالی. یه کم طول میکشه تا باهاش ارتباط برقرار کنی ولی بعدش اونقده خوب و دلنشین و جذاب هست که دلت نمیاد ولش کنی و دلت میخواد تمومش کنی و ببینی قراره چه نتیجه ای بگیری. چند بار گوش دادم و هربار برای جذاب بوده. گاهی اوقات میتونی با شخصیت اصلی داستان همزاد پنداری کنی و فکر کنی تو اگه جای اون بودی چه می‌کردی. آموزنده، جذاب، پر از ماجرا، با سبکی متفاوت. خودندش رو به دوستداران کتاب توصیه میکنم.😊🍃

نمایش 545 نقد دیگر
4.7
(820)
اجرای روان 🎙️ (42)
85,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
کتابخان نیمه شب
کتابخان نیمه شب
مت هیگ

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کتابخانه ی نیمه شب
کتابخانه ی نیمه شب
مت هیگ
ماه آوا
4.7
(820)
اجرای روان 🎙️ (42)
85,800
تومان