0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
یادداشت هایی برای سیاره ی پر استرس

معرفی، خرید و دانلود کتاب یادداشت هایی برای سیاره ی پر استرس

نویسنده:
مت هیگ
درباره یادداشت هایی برای سیاره ی پر استرس

مت هیگ نویسنده کتاب پرفروش «کتابخانه نیمه شب»، دست به خلق کتابی دیگر به اسم یادداشت‌هایی برای سیاره پر استرس زده و مخاطبان خود را باری دیگر شگفت‌زده کرده است. این کتاب درباره زندگی مدرن و اثرات استرس بر جوانب مختلف زندگی مثل سلامت جسمی و روانی صحبت کرده است.

به نظر مت هیگ ما در یک دنیای دیوانه زندگی می‌کنیم. تصادف‌ها، تشعشعات رادیویی، آلودگی هوا، و...، جهان را به شکل عجیبی به مکانی ناسالم برای زیستن تبدیل کرده‌اند. پیشرفت تکنولوژی و راه‌های ارتباطی، زندگی را آسان‌تر کرده است و ما می‌توانیم برای هر نیاز خود، یک ابزار مخصوص داشته باشیم. اما همه ماجرا این نیست و زندگی مدرن، به شکل غیرقابل باوری، ما را به انسان‌هایی مضطرب تبدیل کرده است. حالا باید ببینیم چطور می‌توانیم استرس‌های خود را تا حدی کم کنیم و زندگی بهتری داشته باشیم.

کتاب یادداشت‌هایی برای سیاره پر استرس (Notes on a Nervous Planet) در سال ۲۰۱۸ در حوزه کتاب‌های روانشناسی و خودیاری منتشر شد. مت هیگ با همان شیوه نویسندگی معروف خود که با الهام از تجربه‌های شخصی خود دست به خلق آثار مختلف می‌زند، این کتاب را نوشته است. او می‌گوید که راهی برای رهایی از همه استرس‌ها وجود ندارد؛ اما می‌توان راهی برای کنترل آن‌ها پیدا کرد و در جنگِ رسانه‌ها و اخبار و اتفاقات بیرون، به ذهن‌کمی نظم داد و آرامش مختصری برقرار کرد. این کتاب توسط نشر شمشاد با ترجمه «محمد غفوری» منتشر شده است.

درباره مت هیگ، نویسنده کتاب

مت هیگ (Matt Haig) یکی از نویسندگان مشهور و خالق آثار پرفروشی مثل «کتابخانه نیمه‌شب» و «دلایلی برای زنده ماندن»، در سال ۱۹۷۵ در انگلستان متولد شد. او در دانشگاه در رشته‌های زبان انگلیسی و تاریخ تحصیل کرد و بعدها به روزنامه‌نگاری و سپس نویسندگی مشغول شد. مت هیگ زمانی به افسردگی شدید مبتلا شد و نزدیک بود تا مرز خودکشی پیش برود؛ اما توانست بر این بیماری غلبه کند و بعدها تجربه خود را از افسردگی در کتاب «دلایلی برای زنده ماندن» به نگارش درآورد.

سه دلیل مهم برای مطالعه یادداشت‌هایی برای سیاره پراسترس

استرس می‌تواند ابعاد مختلف زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد و آرامش درونی‌تان را از بین ببرد. دنیای مدرن، ابزارهای بی‌شمار، تکنولوژی و هزاران هزار عامل دیگر وجود دارد تا شما نتوانید آن‌طور که دوست دارید زندگی کنید و بخش‌هایی از ذهن و جسم‌تان، درگیر استرس باشد. استرس عاملی برای ابتلا به بیماری‌های دیگر و ناتوان شدن در انجام کارها است؛ به همین دلیل تا راه‌های غلبه بر این حس ناخوشایند را یاد نگیرید، اوضاع به همین شکل باقی خواهد ماند. از جمله فواید مطالعه این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مطالعه این کتاب به شما کمک می‌کند تا بتوانید عوامل‌ استرس‌زا را بشناسید و تا جای ممکن، آن‌ها را از زندگی خود دور کنید
  • با شناخت استرس می‌توانید تا حد زیادی به آن غلبه کنید و راه‌های کنترل استرس را بشناسید
  • بعد از اینکه توانستید استرس خود را کمتر کنید، می‌توانید با آرامش بیشتری زندگی کنید

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

چرا آمار خودکشی در جهان بالا می‌رود؟ (مجله خبری آلترنت)
همان طور که گفتم همین گزارش رسانه‌ها از علل مضطرب شدن ما در واقع می‌تواند ما را مضطرب کند و این تناقضی است که از خود این عناوین خبری حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد.

هدف این کتاب این نیست که بگوید همه چیز به نابودی رسیده و همه ما بدبخت شده‌ایم، چرا که برای رسیدن به چنین هدفی توییتر وجود دارد. خیر! هدف این کتاب حتی نشان دادن تشدید پیدا کردن مشکلات دنیا نسبت به گذشته هم نیست. از جهات بسیاری دنیا به شکل قابل توجهی بهتر هم شده بر اساس آمار و ارقام بانک جهانی تعداد افرادی که در سراسر جهان در فقر مطلق اقتصادی زندگی می‌کنند رو به کاهش است و بیش از یک میلیارد نفر در طی سی سال گذشته از فقر مطلق ر‌هایی یافته‌اند به زندگی میلیون‌ها کودک در سراسر جهان که واکسیناسیون زندگی‌شان را نجات داده فکر کنید. نیکلاس کریستوف در سال ۲۰۱۷ و در مقاله‌ای در روزنامه نیویورک تایمز اینگونه می‌نویسد: «اگر بدترین رخداد ممکن برای یک فرد را از دست دادن فرزندش در نظر بگیریم، اکنون احتمال به وقوع پیوستن چنین اتفاقی تقریباً نصف احتمال رخ دادنش در سال ۱۹۹۰ است. بنابراین در کنار تمام خشونت‌ها و کم طاقتی‌های مکرر و بی‌عدالتی‌های اقتصادی که میان نسل ما رایج است دلایلی برای مباهات و‌امیدوار بودن نیز وجود دارند.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

استرس هم ابعاد درونی و هم بیرونی دارد و در نهایت ممکن است خلاقیت شما را بگیرد و شما را به فردی منفعل تبدیل کند. اگر به این موضوع آگاه هستید که استرس‌های محیطی و درونی‌تان زیاد شده، وقتش است که برای حل این مشکل دست به کار شوید. شما می‌توانید برای این کار به سراغ مطالعه کتاب‌های حوزه خودیاری با محوریت ذهن‌آگاهی و مدیریت استرس بروید. برای این منظور می‌توانید از کتاب‌‌های زیر کمک بگیرید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۵ مگابایت
تعداد صفحات
334 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۰۸:۰۰
نویسندهمت هیگ
مترجممحمد غفوری
ناشرنشر شمشاد
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Notes on a nervous planet
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۸/۰۴
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
49,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۵ مگابایت
۳۳۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
25 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

کتاب زیاد جالبی نیست، پر از حرفهای تکراری ، برای من مفید نبود

3.5
(4)
آموزنده 🦉 (1)
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
یادداشت هایی برای سیاره ی پر استرس
یادداشت هایی برای سیاره ی پر استرس
مت هیگ
نشر شمشاد
3.5
(4)
آموزنده 🦉 (1)
20,000
تومان