0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دوباره فکر کن
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی دوباره فکر کن

قدرت دانستن آنچه نمی دانید
نویسنده:
آدام گرانت
درباره دوباره فکر کن

کتاب دوباره فکر کن به قلم آدام گرانت، با شما از اهمیت تجدید نظر کردن و انعطاف‌پذیری ذهنی صحبت می‌کند و به شما یاد می‌دهد چگونه از تفکرات منسوخ گذشته رها شوید و به خودتان اجازه دوباره فکر کردن بدهید.

دوباره فکر کن: قدرت دانستن چیزهایی که نمی‌دانیم (Think Again The Power of Knowing What You Do not Know) یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز در سال ۲۰۲۱ و همچنین یکی از کتاب‌های پرفروش آمازون است که در سال ۲۰۲۱ منتشر شده است. اگر انسان به خودش اجازه اشتباه کردن و تغییر عقاید را ندهد، همیشه بر همان جایی که هست درجا می‌زند. هیچ اشکالی ندارد که دوباره فکر کرده و جواب‌های خود را عوض کنید. تغییر موضع به معنای ضعف شما نیست؛ بلکه دقیقا برعکس، نشان‌دهنده قدرت انعطاف‌پذیری و خطاپذیری شماست.

گرانت با استفاده از داستان‌های افراد مختلف و مثال‌های گوناگون، به شما می‌آموزد که تجدید نظر کردن یک ابزار مهم در دست شماست که با استفاده از آن می‌توانید از شر آموخته‌های پیشین رها شوید و جواب درست را پیدا کنید. برخلاف باور عمومی که تجدید نظر کردن را عاملی برای بروز اشتباه می‌داند، گرانت نشان می‌دهد که اکثر تجدیدنظرها در تک‌تک مطالعات، به حذف پاسخ غلط و انتخاب پاسخ صحیح ختم شدند. این پدیده را اشتباه حدس اولیه می‌نامند.

این کتاب توسط نشر آگاه باشیم و با ترجمه «گروه ترجمان» در حوزه روانشناسی منتشر شده است. «محسن زرآبادی‌پور» گویندگی این کتاب را انجام داده است.

درباره آدام گرانت، نویسنده کتاب

آدام گرانت (Adam Grant) نویسنده و استاد دانشگاه، جزو ۱۰ مبتکر در زمینه کسب‌وکار است. او همچنین به مدت ۵ سال، به‌عنوان استاد برتر دانشکده کسب‌وکار وارتون شناخته می‌شد. آدام گرانت در سال ۱۹۸۱ در میشیگان به‌دنیا آمد و کارشناسی ارشد و دکترای خود را از دانشگاه هاروارد گرفت. یکی دیگر از افتخارات این نویسنده آمریکایی، کسب جوایز انجمن روان‌شناسی آمریکا و بنیاد ملی علوم است. کتاب‌های «بده و بستان»، «نوآفرینی»، «گزینه‌ی ب» و «دوباره فکر کن» جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های گرانت هستند که به ۳۵ زبان زنده دنیا ترجمه شده‌اند.

سه دلیل مهم برای شنیدن کتاب دوباره فکر کن

کتاب دوباره فکر کن از آن دسته کتاب‌هایی‌ست که می‌تواند زندگی شما را زیر و رو کند. این کتاب به شما یاد می‌دهد چگونه ذهن خود را باز بگذارید و علاوه‌بر آن، به شما جسارت تغییر و تجدید نظر را هدیه می‌دهد. بازنگری در افکار و عقاید بدون تعصبات قبلی، یکی از مهم‌ترین کارهایی‌ست که بعد از شنیدن این کتاب می‌آموزید. از دیگر فواید شنیدن دوباره فکر کن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با شنیدن این کتاب یاد می‌گیرید همیشه وقت برای تجدید نظر کردن و تغییر عقاید وجود دارد و قرار نیست همیشه یک نظر داشته باشید
  • این کتاب به شما کمک می‌کند به راحتی در افکار قبلی خود واکاوی کرده و آن‌ها را تغییر دهید
  • با شنیدن این کتاب می‌توانید در موقعیت‌های مختلف، بهترین قضاوت را از اوضاع داشته باشید

در بخشی از کتاب می‌شنویم

احتمالاً تعدادی از هواداران فوتبال را دیده‌اید که فکر می‌کنند اطلاعات‌شان بیشتر از مربیان کنار زمین است. این همان سندروم منتقد بیرون گود است و باعث می‌شود اعتمادبه‌نفس از شایستگی پیش بیفتد. حتی پس از لیست کردن تصمیمات مالی آدسون که موجب نابودی اقتصاد شده بود، کماکان قبول نمی‌کرد که شایستگی لازم برای مربیگری را ندارد. او ضعف‌هایش را نمی‌دید. متضاد سندروم منتقد بیرون گود، همان سندروم متقلب (ایمپاستر) است که باعث می‌شود شایستگی فرد فراتر از اعتماد‌به‌نفسش باشد. به آن دسته از افراد پیرامون‌تان فکر کنید که اعتقاد دارند شایستگی کسب دستاورد‌هایشان را ندارند. آن‌ها واقعاً نمی‌دانند که چقدر باهوش خلاق یا جذابند و فرقی نمی‌کند چقدر تلاش کنید چون مجاب نمی‌شوند که نسبت به خودشان تجدید نظر کنند؛ حتی پس از آن کمپین آنلاین که اعتماد دیگران به هالا را نشان می‌داد، کماکان متقاعد نشده بود که شایستگی هدایت کشور را دارد او نقاط قوتش را نمی‌دید. هرچند نقاط کور این دو نفر در تضاد با یکدیگر بود، اما حضور در دو کران متفاوت از طیف اعتمادبه‌نفس باعث شده بود که هیچ تمایلی به تجدید نظر درباره‌ی برنامه‌های خود نداشته باشند.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

یکی از معضلات اصلی افراد سرسخت و انعطاف‌ناپذیر این است که تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند عقیده خود را تغییر دهند و بپذیرند که اشتباه کرده‌اند! خطاپذیری مهم‌تر از خطا نکردن است. این همان مسئله مهمی است که کتاب دوباره فکر کن آموزش می‌دهد. شما می‌توانید با پرورش مهارت‌های نرم درونی، ارتباط بهتری با خود و دیگران داشته باشید و زندگی خود را بر پایه رشد و شکوفایی استوار سازید. انعطاف‌پذیری و تجدید نظر گرفتن، یکی از مهم‌ترین مهارت‌های نرم است که به شما کمک می‌کند زندگی بهتری داشته باشید. به جز این کتاب، کتاب‌های دیگری نیز در دسترس هستند که می‌توانید از آن‌ها برای توسعه فردی و رشد شخصیتی کمک بگیرید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
468.۱۳ مگابایت
مدت زمان
۰۸:۳۱:۱۱
نویسندهآدام گرانت
مترجمگروه مترجمان
راوی محسن زرآبادی پور
ناشرنشر آگاه باشیم
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۷/۲۵
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۶۸.۱۳ مگابایت
۰۸:۳۱:۱۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 44 مخاطب
آموزنده 🦉 (2)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
5
ستاره
45 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
20 ٪
17 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

چرا آقای زرآبادی پور این کتاب رو اینجوری خونده؟ خیلی صداشون فراز و نشیب داره یا ناگهان سرعت خوانش رو کم یا زیاد می کنه؟ نمیزاره آدم تمرکز کنه. خیلی جاها هم انگار نفس کم میاره... خلاصه اش رو توی بی پلاس می تونید بشنوید...

5

کتاب جامع و بسیار عالی هستش با گویندگی عالی، میشه گفت چند کتاب در یک کتاب هست ،دید آدم نسبت به مسائل مالی و شغلی وتصمیم های مهم زندگی و..عوض میکنه ،من پیشنهاد میکنم حتما گوش کنید من خودم به شخصه هر فصل رو دو دفعه گوش کردم.

5

من کتاب دیگه ای هم از آدام گرانت خوندم، این نویسنده با دلایل و برهان های منطقی بخوبی و به آرامی نظر خودش رو به شما منتقل می کنه. این یکی کتاب هم از اون کتاباییه که هر شخصی باید یک بار در زندگی بخونه

1

کتاب مورد علاقه من نبود. کتاب کلا مثال است، مثالهایی از تیم ها و شرکتهای خارجی که اصلا برای ما ایرانیان قابل ارتباط نیست. کاش بیشتر مفهوم مورد نظرش رو توضیح میداد و بعد مثال میزد.

5

من زرآبادی پور فوقققق العادسسسسسس بیییی نظظظیییررهههه .خواهششششش میکنم به زورم که شده بگیرینششش همه ی کتاب ها رو بخواند همه کتاب های آدام گرنت و...( همه کتاب های خوبه دنیا)

1

به نظر من راوی خیلی با صداش بازی میکنه و همین باعث شده که نتونم تمرکز داشته باشم رو مطالب کتاب

1

مگه داری تبلیغات میکنی. این چه طرز کتاب خونده اخه

4
انگیزه‌بخش 🚀
آموزنده 🦉

لحن گوینده خوب بود ولی اگر بعضی جاها تلفظ ها و خوانش ها اصلاح میشدند، بهتر بود

5

کتاب به این خوبی، چرا اینقدر نمره ش پایینه:؟

5

کتاب خیلی خوبی بود

نمایش 7 نقد دیگر
3.6
(44)
آموزنده 🦉 (2)
39,000
٪50
19,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دوباره فکر کن
٪50
دوباره فکر کن
قدرت دانستن آنچه نمی دانید
نشر آگاه باشیم
3.6
(44)
آموزنده 🦉 (2)
39,000
٪50
19,500
تومان