0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اصل گرایی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی اصل گرایی

هنر چسبیدن به اصل زندگی و رهاسازی فرعیات
نویسنده:
گرگ مک کیون
درباره اصل گرایی

در روزگاری که اطلاعات و مشغله‌های زیادی اطراف ما را اشباع کرده است، رها کردن و به سرانجام نرساندن کارها یکی از دغدغه‌های اصلی ما است. کتاب صوتی اصل گرایی راهکاری را ارائه می‌دهد که می‌توان با استفاده از آن، بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم و احساس نارضایتی را در درونمان کاهش دهیم.

کتاب صوتی اصل گرایی با عنوان اصلی Essentialism: The Disciplined Pursuit of Less  بر این اصل تمرکز دارد که برای به سرانجام رسیدن کارها، باید موارد غیرضروری را حذف کرد و تمرکز را بر یک اصل گذاشت. درواقع جدا شدن از مشغولیت‌های اضافه این امکان را می‌دهد تا بر چیزی که علاقه داریم و یا برایمان اولویت دارد تمرکز کنیم و در ادامه وقت بیشتری را برای زندگی شخصی بگذاریم. این مساله به آرامش ذهنی نیز کمک بسیاری می‌کند و به تدریج احساس ناکافی بودن در درونمان از بین می‌رود زیرا کارها به سرانجام می‌رسد. کتاب صوتی اصل گرایی به وسیله‌ی گروهی از مترجمان نشر آگاه باشیم و گویندگی فرهاد جان سریان در اختیار فارسی زبانان عزیز قرار گرفته است. شما با مراجعه به دسته بندی روانشناسی، می‌توانید به دیگر کتاب‌های حوزه موفقیت در فیدیبو دسترسی داشته باشید.

با گرگ مک کیون  بیشتر آشنا شویم:

گرگ مک کیون Greg McKeown نویسنده و استراتژیت انگلیسی است که در سال 1977 در لندن به دنیا آمده است. او در بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا مانند فیس بوک و اپل به عنوان استراتژیست رهبری و مدیریت به تدریس می‌پردازد. گرگ مک کیون با ارزیابی عملکرد کارمندان و مدیران تحقیقاتی منتشر کرده است. او با نوشتن کتاب اصل‌گرایی توانست به موفقیت‌های فراوانی برسد و در مدت زمان کوتاهی تبدیل به یکی از پرفروش‌های نیویورک تایمز شد.

پنج دلیل برای اینکه چرا باید کتاب صوتی اصل گرایی را بشنویم

رسیدن به اهداف و برنامه‌ریزی‌هایی که در طول روز و ماه برای خودمان در نظر می‌گیریم یکی از دغدغه‌هایی است که به عنوان انسان مدرن با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. یکی از دلایل اینکه از اهدافمان دور می‌شویم، روی هم انباشته شدن وظایفی است که برای خودمان تعریف می‌کنیم. کتاب صوتی اصل گرایی به کمک ما می‌آید تا بتوانیم:

  • برنامه‌های اضافی که بار روانی زیادی را برای ما به همراه دارند، شناسایی کنیم.
  • در بیست فصل با اصول اصل گرایی آشنا شویم.
  • با به دست آوردن مهارت‌هایی همچون قدرت نه گفتن، انتخاب‌های درست در زندگی و افزایش بهره‌روی سطح زندگی شغلی و شخصی خود را افزایش دهیم.
  • با مدیریت بهتر انرژی و زمان، به اهدافمان برسیم.
  • مشغله‌های اضافی زندگی را حذف کرده و با کیفیت بیشتری به زندگی شخصی بپردازیم .

در بخشی از کتاب صوتی اصل گرایی می‌شنویم:

راه و رسم اصل گرایی به معنای این نیست که در سال جدید عهد کنیم بیشتر نه بگوییم یا ایمیل‌مان را سر و سامان دهیم  یا در حوزه‌ی مدیریت زمان بر راهبرد جدیدی مسلط شویم. بلکه بدین معنا است که پیوسته درنگ کنیم و بپرسیم: دارم روی فعالیت‌های درستی سرمایه گذاری می‌کنم یا نه؟ در جهان آن قدر فعالیت و فرصت هست که برایشان وقت و منابع کافی نداریم و بسیاری از این فعالیت‌ها و فرصت‌ها شاید خوب یا حتی خیلی خوب باشند.

برای انکه بتوانیم معدود چیزهای حیاتی را از میان انبوه چیزهای کم اهمیت تشخیص دهیم، فضایی را برای فرارکردن از مشغله‌ها نیاز داریم. متاسفانه در این عصر کمبود زمان، این فضا را نه از روی غفلت بلکه فقط آگاهانه به دست می‌آوریم. یکی از رهبرانی که با او کار می‌کردم اذعان کرد که پنج سال بیشتر از آنچه قرار بود در شرکتی مانده است. چرا؟ چون چنان در آن شرکت گرفتار بود که  برای تصمیم‌گیری درباره‌ی ماندن یا نماندن در آن، وقتی نداشت.

تفکر بیهوده بودن بازی تا بزرگ شدن همراهمان است و وقتی وارد بازار کار می‌شویم، در وجودمان بیشتر ریشه می‌دواند. متاسفانه، نه تنها معدودی از شرکت‌ها و سازمان‌ها بازی را ترویج می‌کنند، بلکه بسیاری به عمد برای تضعیف آن می‌کوشند. درست است که برخی شرکت‌ها و مدیران اجرایی درباره‌ی ارزش بازی برای جرقه زدن خلاقیت شعار می‌دهند ولی بیشترشان در زمینه‌ی خلق فرهنگ سرزنده‌ای که جرقه‌ی کاوشگری واقعی را می‌زند، کوتاهی می‌کنند.

ناپدیدشدن مرزها پدیده‌ای مختص به عصر فرع‌گرایانه‌ی ما است. البته به دلیل اینکه فناوری مرزهای میان کار و خانواده را به طور کامل محو کرده است. این روزها به نظر می‌رسد برای زمان‌ حضور در محل کار هیچ حد و مرزی وجود ندارد. ولی چیزی که بیشتر مردم متوجه نمی‌شوند، فقط مساله‌ی محو شدن مرزها نیست؛ مساله حرکت بی سر و صدای مرز کار به سمت قلمروی خانواده است.    

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی اصل گرایی

یکی از روش‌های کنترل ذهن و آرامش بخشی ذهن، خودتخریبی و سرزنشگری است که ممکن است در طول روز، زمان زیادی از وقت ما را درگیر کند. این راهکار ذهن، علاوه بر اینکه سطح اضطراب ما را بالا می‌برد، بلکه گاهی ممکن است باعث شود از اهدافمان نیز دست برداریم. استفاده از روش اصل گرایی که در این کتاب صوتی بیان شده، راهکار خوبی است برای اینکه به زندگی خود سروسامان دهیم و در طول روز به فعالیت‌هایی بپردازیم که اولویت زیادی برایمان دارند. اگر شما نیز برای بهبود کیفیت زندگی خود در تلاش هستید و می‌خواهید سبک زندگی خود را تغییر دهید تا به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنید، عناوین زیر مخصوص شما است:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
416.۸۰ مگابایت
مدت زمان
۰۷:۳۵:۰۷
نویسنده گرگ مک کیون
مترجم گروه مترجمان آگاه باشیم
راوی فرهاد جان سریان
ناشرنشر آگاه باشیم
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۱۶.۸۰ مگابایت
۰۷:۳۵:۰۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 46 مخاطب
5
ستاره
63 ٪
4
ستاره
19 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
8 ٪
25 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خوانش راوی خوب بود. محتوای کتاب خیلی خوب دسته بندی شده بود. در هر فصل راهکارهای خوبی از طرح نکات یا پرسش مطرح میکرد که در زندگی به راحتی میشه اجرا و از نتایجش استفاده کرد. توضیحات و مثال های هر فصل کامل و کافی هست هر چند اضافاتی هم داشت اما باز هم برای تنوع و خروج از یکنواختی مناسب بودن. در کل شنیدن این کتاب صوتی را به افرادی که درگیر امور غیر مفیدی در زندگی هستن، افرادی که دستآورد بزرگ و قابل قبولی در زندگی شون کسب نکردن، افرادی که به هر دری میزنن نتیجه ی دلخواه شون رو کسب نمیکنن و افرادی که تمرکز مناسب روی کارهای مهم زندگی شون ندارن، پیشنهاد میکنم.

5

واقعا کتاب مفیدیه و کسایی که سرشار از پتانسیلن ولی فقط ازین شاخه به اون شاخه میپرن و یا حتی تمرکز کافی رو انجام کارشون ندارن و این که دلیل موفق نشدنشون در کاری که انجام میدن رو نمیدونن، باید این کتابو بخونن....... در کل هر کسی با هر زمینه کاری میتونه نتیجه مثبتی از این کتاب بگیره

1

واقعا از خرید این کتاب پشیمونم. من نسخه متنی ترجمه شاه‌نشین و مصلحی رو خونده بودم. برای اینکه تکرار کنم این کتاب صوتی رو خریدم و به مترجم توجه نکردم. اصلا خوب نیست و پیشنهاد نمی کنم. به نظرم کسی که اولین بار می خواد بخونه کاملا دچار سو برداشت و کژ فهمی میشه. اصلا پیشنهاد نمی کنم.

3

کتاب خوبی بود ولی نه به اون اندازه که تعریفشو شنیده بودم خیلی جاها فقط توضیح واضحات بود و خیلی جاها بیش از حد مطلب رو کش داده بود در نهایت یه سوال زیر بنایی وجود داشت که کتاب بهش نپرداخته بود: اینکه هر فرد چطور باید "اصل" رو در زندگیش به طور دقیق شناسایی کنه؟

4

این کتاب میتونه جزو کتاب هایی باشه که میتونه زندگیتون رو تغییر بده، هرچند بنظرم کمی تفکر انتقادی قبل از پذیرش همه نکات کتاب لازمه، و تحلیل بیشتری نیاز داره.

5

کتابی که به شدت افراد اهمال کار و بی انگیزه و اونایی که نمیدونن دارن چیکار میکنن و چرا هر چیزی رو شروع می‌کنند به اخر نمیرسونند رو راهنمایی میکنه

5

من تقریبا دارم این روش رو انجام میدم و واقعا تاثیر داره پیشنهاد می کنم ?? راوی رو هم دوست داشتم و کارشون عالی بود

5

کتاب خیلی مفید و قشنگیه، مطالبش تازه و نابه اگه بهش عمل بشه خیلی خیلی تو پیشرفت آدم تاثیر گذاره

5

کتاب از نظر محتوا بسیار مفید و کاربردی است. ترجمه نسبتاً روان است و خوانش قابل‌قبولی دارد.

4

بعضی جاهاش زیادی کش‌دار بود.. خلاصه‌ش رو توی پادکست بی‌پلاس گوش دادم خیلی مختصرتر و چگال‌تر بود

نمایش 15 نقد دیگر
4.2
(46)
44,000
٪50
22,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اصل گرایی
٪50
اصل گرایی
هنر چسبیدن به اصل زندگی و رهاسازی فرعیات
نشر آگاه باشیم
4.2
(46)
44,000
٪50
22,000
تومان