0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
همه چیز به فنا رفته
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی همه چیز به فنا رفته

کتابی درباره امید
نویسنده:
مارک منسون
درباره همه چیز به فنا رفته

اوضاع خیلی خراب است! درست است، اگر ما هم به اطراف خود نگاه کنیم متوجه می‌شویم که آشفتگی، ناامیدی و افسردگی بسیار زیاد است. علی رغم اینکه، بطور نسبی، در بسیاری از زمینه‌های جهان بهتر از گذشته است. جمعیت بسیار زیادی نگران درآمدشان نیستند، تلفن همراه دارند، به اینترنت دسترسی دارند و زندگی نسبتاً بهتری را تجربه می‌کنند. حال در این جهان که به‌نظر می‌رسد همه‌چیز آشفته است، چگونه باید خود را نجات بدهیم؟ به چه چیز فکر کنیم و ادامه‌ی زندگی خود را چگونه سپری کنیم؟ مارک منسُن معتقد است که «امید» می‌تواند به ما کمک کند. در ادامه به معرفی کتاب «همه‌چیز به فنا رفته؛ هنر ظریف امیدواری» می‌پردازیم.

درباره کتاب همه‌چیز به فنا رفته؛ هنر ظریف امیدواری

زمانی که جعبه‌ی پاندورا گشوده شد همه‌ی بلاها و مشکلات و بدبختی‌ها روی زمین پراکنده شد و تنها اُمید در آن باقی ماند تا تسلایی برای انسان‌ها باشد. مارک منسن در کتابش تلاش کرده است تا به ما بگوید شاید تنها همان «امید» است که می‌تواند به ما کمک کند تا از موج‌ها و آشفتگی‌های این جهان جان به در ببریم و قایق زندگی ما را سالم به ساحل برساند.

قلم منسون طنز خاصی دارد و علاوه بر آن در نظرات و نکاتی که به خواننده منتقل می‌کند بسیار ظریف و ریزبینانه عمل می‌کند و سعی می‌کند تا خواننده خودش به پاسخ سوالات خود برسد. این موضوع حتی با نگاه کردن به عنوان انتخاب شده برای کتاب نیز مشخص است. همین باعث شده است تا کتاب‌های او با اقبال خوبی مواجه شوند و جزء پرفروش‌ترین‌های جهان قرار بگیرند. این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های خودیاری روانشناسی دسته‌بندی می‌شود ولی برخلاف اکثر کتاب‌های این حوزه، مارک منسن تلاش نمی‌کند تا برای شما امید واهی و مسموم ایجاد کند و یا راه‌حل‌های خودش را برای شما تجویز کند. او در کتاب‌هایش تلاش می‌کند تا سوالات درستی برای خواننده ایجاد کند و پاسخ به سوال و نتیجه‌گیری را برعهده‌ی خواننده بگذارد. منسن ورای تفکر مثبت‌اندیشی، با دستمایه قرار دادن تجربیات شخصی خود و نظر دیگر فیلسوفان تاریخ به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان در مواجهه با چالش‌های مختلف زندگی به معنای عمیق‌تری از آن رسید و با پرسیدن سوالات درست و به چالش کشیدن تفکرات مختلف بتوانیم زندگی بهتری را تجربه کنیم.

نویسنده در قسمت‌های مختلف کتاب با بیان نظرات فیلسوفان و متفکران بزرگ تاریخ بصورت ساده و قابل فهم برای عموم افراد، خواننده را با مفاهیم مختلف آشنا کرده و نگاه متفاوتی از جهان پیرامون را در اختیار او قرار می‌دهد. منسن در این کتاب تعارف مختلف جامعه از شادی، امید و موفقیت را زیر سؤال می‌برد و ما را با نگاه متفاوتی آشنا می‌کند.

کتاب‌های منسون بسیار روان و خوشخوان هستند که با شروع آنها معمولاً به‌سختی می‌توانید کتاب را کنار بگذارید. ترجمه‌های بسیار خوبی نیز به زبان فارسی از این کتاب موجود است. کتاب صوتی همه‌چیز به فنا رفته نیز در وبسایت و اپلیکیشن فیدیبو در دسترس شما قرار دارد.

درباره مارک منسون نویسنده کتاب همه‌چیز به فنا رفته

مارک منسون وبلاگ‌نویس آمریکایی زاده‌ی ۱۹۸۴ است. او که تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته‌ی تجارت جهانی در دانشگاه بوستون به اتمام رسانده، وبلاگ پرمخاطبی دارد و بواسطه‌ی نثر روان و شوخ‌طبعی‌های خاص و شیرین خود خوانندگان بسیاری دارد. وقتی به نویسندگی روی آورد این خصوصیت او در فروش کتاب‌هایش نیز تأثیرگذار بود و کتاب‌های او را در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار داد. کتاب دوم او با عنوان «هنر ظریف بی‌خیالی» طی ۶۰ هفته‌ی متوالی جزء پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز در زمینه‌ی خودیاری بود و در سال ۲۰۱۹ حدود ۳ میلیون نسخه از آن به چاپ رسید. مطمئناً می‌توان گفت که کتاب‌های مارک منسون جزء کتاب‌های تأثیرگذار و جریان‌ساز این سال‌ها بوده است.

ترجمه‌ی کتاب همه‌چیز به فنا رفته

کتاب‌های مارک منسن مخاطبان و طرفداران زیادی در بیشتر کشورها از جمعه ایران دارد و بیش از پنج ترجمه‌ی فارسی از آن توسط مترجمینی مانند هیوا کامجو و انتشارات میلکان، نسل نواندیش، کاکتوس و... منتشر شده است. همچنین کتاب صوتی همه چیز به فنا رفته؛ کتابی درباره امید با ترجمه‌ی خانم یگانه سهرابی‌نیا با همکاری انتشارات آگاه و با صدای آقای فرهاد جان سریان منتشر شده است که شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت و اپلیکیشن فیدیبو از شنیدن آن لذت ببرید.

کتاب همه‌چیز به فنا رفته برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای همه‌ی افراد از جمله افرادی که این روزها، مانند مارک منسن، معتقد هستند که همه‌چیز دچار آشفتگی و گسستگی شده و به عبارتی «همه‌چیز به فنا رفته» است پیشنهاد می‌شود تا بتوانند کمی درباره‌ی امید بیاندیشند و از نگاهی متفاوت و فلسفی به ساختارهای جامعه و دنیای کنونی بنگرند. اگر به دنبال کتابی باشید که به شما آموزش دهد چگونه پولدار شوید، کتاب‌های زیادی در این زمینه پیدا خواهید کرد؛ ولی کمتر کتابی وجود دارد که این تفکر را به چالش کشیده و سوالی برای شما مطرح کند که «چرا می‌خواهی پولدار شوی؟». کتاب‌های مارک منسن از آن دسته از کتاب‌ها هستند که بعد از خواندن آنها دنیای شما متفاوت از قبل خواهد شد. همچنین با لحن شیرین و شوخ‌طبعی‌های خاص مارک منسن، این کتاب برای هدیه دادن به دوستان بسیار مناسب است.

در بخشی از کتاب همه‌چی به فنا رفته؛ کتابی درباره امید می‌شنویم

 داستان‌هایی مانند داستان پیلِکی الهام‌بخش ما هستند. ما را امیدوار می‌کنند. ما را به فکر وامی‌دارند که «خدای من، قدیم‌ها اوضاع خیلی بدتر از امروز بوده است و یک نفر، فقط یک نفر توانسته است وضعیت را تغییر دهد. من تازگی‌ها چه کار مهمی انجام داده‌ام؟» که در دنیای بی‌تحرک امروز ما و ساعت‌ها روی مبل افتادن و توئیت گذاشتن سؤال بسیار بجایی است. هنگامی که دقت می‌کنیم و از دور به جریان نگاه می کنیم، متوجه می‌شویم که قهرمانانی مانند پیلکی دنیا را نجات داده‌اند. درحالی که ما با مگس‌کش دنبال مگس می‌چرخیم و ناراحتیم که چرا کولر خوب خنک نمی‌کند.

داستان پیلکی جسورانه‌ترین روایت حماسی و قهرمانانه‌ای است که در زندگی با آن روبه رو شده‌ام؛ چراکه قهرمان بودن فقط شجاعت، جسارت و نمایش‌های زیرکانه نیست. این چیزها عادی هستند و اغلب نیز به شیوه‌های غیرقهرمانانه به کار می‌روند. قهرمان بودن یعنی جایی که هیچ امیدی وجود ندارد، بذر امید بکاری؛ یعنی فقط با یک نخ کبریت شعله برافروزی. به همه نشان دهی که دنیای بهتری هم هست؛ نه دنیای بهتری که ما می‌خواهیم وجود داشته باشد، دنیای بهتری که نمی‌دانستیم می‌توانست باشد. قهرمانی یعنی در بدترین وضعیت ممکن و وقتی همه‌چیز درهم و نابسامان است، کاری کنی که اوضاع بهتر شود.

شجاعت عادی است. مقاومت عادی است. اما قهرمان بودن یک ویژگی فیلسوفانه دارد و آن هم یک «چرا»ی بزرگ است؛ دلیل یا باور باارزشی که قهرمان‌ها به هیچ قیمتی از آن نمی‌گذرند و به همین دلیل است که دنیای امروز ما سخت در حسرت یک قهرمان است: نه به آن دلیل که اوضاع خیلی خراب است، به این سبب که ما آن «چرا»‌هایی را که محرک نسل‌های قبل بود، از دست داده‌ایم.

ما نسلی هستیم که دیگر به صلح و ثروت و تجهیزات جدید برای خودروی الکتریکی خود نیاز نداریم. همه آن‌ها را داریم. ما نسلی هستیم که به چیزهایی بسیار مخاطره‌آمیزتر نیاز داریم. ما نسل و مردمی هستیم که به امید نیاز داریم. پیلکی با اینکه سال‌ها شاهد جنگ جنایت، شکنجه و نسل کشی بود، هرگز امیدش را از دست نداد. او با اینکه کشور، خانواده، دوستان و تقریباً جانش را نیز از دست داد، با امیدش را از دست نداد...

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
198.۸۹ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۳۷:۱۴
نویسندهمارک منسون
مترجم یگانه سهرابی نیا
راوی فرهاد جان سریان
ناشرنشر آگاه باشیم
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۲/۰۷
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۹۸.۸۹ مگابایت
۰۳:۳۷:۱۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
5
ستاره
44 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
33 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
11 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

مرسی ک فیدی پلاس رو رایگان کردید با اشتراک دیجی پلاس. فقط محدودیت عناوین روزانه داره و کتابهای ژانر روانشناسی انگیزشی توسعه فردی و آموزشی هنر و زبان بیشتر رایگان کنید در فیدی پلاس و صوتی باشه

3

در توضیحات ننوشته متاسفانه، ولی این خلاصه کتاب اصلی هست. کتاب اصلی بیشتر از ده ساعت است.

3

اینکه به جای آشوویتش گفته میشه اسارتگاه دلیلی جز سانسور داره؟

1

سانسور شده هست این کتاب

5

کتاب عالیه کاش اینقدر خلاصه نشده بود

5

لذت بردم.قطعا میشه چند بار دیگه هم خوندش

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
تلخ ☕️
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

واقعا عالیه

3.8
(9)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
23,800
٪50
11,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
همه چیز به فنا رفته
٪50
همه چیز به فنا رفته
کتابی درباره امید
نشر آگاه باشیم
3.8
(9)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
23,800
٪50
11,900
تومان