0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هنر ظریف بی خیالی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی هنر ظریف بی خیالی

نویسنده:
مارک منسون
درباره هنر ظریف بی خیالی

کتاب صوتی هنر ظریف بیخیالی یک کتاب در حوزه توسعه فردی است که اصلا هیچ شباهتی به کتاب‌های معمول این حوزه ندارد. مارک منسون با دست پر به سراغ خوانندگان رفته و نکات مهمی را درباره زندگی به آن‌ها آموزش می‌دهد.

کتاب هنر ظریف بیخیالی (The Subtle Art of Not Giving a F*ck) یکی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز که بیش از ۱۰ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان فروش رفته، به شما می‌گوید که از تلاش برای همیشه بهترین بودن دست بردارید! اگر بسیاری از کتاب‌های خودیاری به شما گفته‌اند که موفقیت در گرو تلاش بیشتر است، این کتاب به شما می‌گوید موفق شدن به عوامل زیادی بستگی دارد که بسیاری از آن‌ها، تحت کنترل ما نیستند و ما باید محدودیت‌های خودمان را بشناسیم.

کتاب صوتی هنر ظریف بیخیالی درباره چه موضوعی صحبت می‌کند؟

مارک منسون با لحنی صریح و صمیمی، به خوانندگان توضیح می‌دهد که اگر فکر کنید همه‌چیز به خودتان بستگی دارد و همیشه به‌دنبال کسب سعادت بیشتر باشید، نمی‌توانید زندگی شاد و آرامی داشته باشید و همیشه خودتان را سرزنش می‌کنید. این کتاب فوق‌العاده شما را از زیر بارِ فشارهای روانی که دیگران و آموزش‌های غلط به شما تحمیل کرده‌اند رها می‌کند و راهِ ظریف بیخیالی را آموزش می‌دهد.

تبلیغات و آموزش‌ها مدام به شما می‌گویند که چگونه باید باشید و وقتی به این فکر می‌کنید که چگونه می‌توان همسر، مدیر، دوست یا والد بهتری بود، در همان زمان این را پذیرفته‌اید که شما در هیچ‌کدام از این زمینه‌ها، به اندازه کافی خوب نیستید. اما واقعیت چیز دیگری است و آن سعادت ابدی و بدون عیب، هیچ‌وقت حاصل نمی‌شود.

این کتاب توسط گروه مترجمان نشر مسیر سبز به فارسی برگردانده شده و انتشارات مسیر سبز آن را با صدای «لیلا عرفانی» منتشر کرده است.

درباره مارک منسون، نویسنده کتاب

مارک منسون (Mark manson) نویسنده و بلاگر مشهور آمریکایی، در سال ۱۹۸۴ در آمریکا به دنیا آمد و در ایالت تگزاس بزرگ شد. او بیشترین شهرتش را وامدار کتاب هنر ظریف بیخیالی است. منسون یک وبلاگ دارد که در آن بیشتر درباره آداب معاشرت و روش‌های دوست‌یابی می‌نویسد. وبلاگ او سالانه بیش از ۱۵ میلیون بازدید دارد. او دانش‌آموخته دانشگاه بوستون بوده و در سال ۲۰۰۷، در رشته‌ روابط بین‌الملل فارغ‌التحصیل شد. قلم این نویسنده، زبان طنز و نگاه متفاوت او به مسائل پیرامون، باعث افزایش محبوبیتش در بین خوانندگان شده است. از دیگر کتاب‌های منسون می‌توان به «همه چیز به فنا رفته» اشاره کرد.

چهار دلیل مهم برای گوش دادن به هنر ظریف بیخیالی

هنر ظریف بیخیالی یک کتاب در حوزه روانشناسی، توسعه فردی و خودیاری است که البته هیچ شباهتی به کتاب‌های رایج این حوزه ندارد و در تضاد با مثبت‌اندیشی نوشته شده است. گوش دادن به این کتاب می‌تواند بسیار لذت‌بخش بوده و علاوه‌بر آن، فواید زیادی برای شما داشته باشد. از جمله مهم‌ترین دلایل گوش دادن به هنر ظریف بیخیالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با مطالعه این کتاب، از استرس‌ها و اضطراب‌هایی که ناشی از آموزش‌هایی هستند که به شما احساس کافی نبودن می‌دهند، رها می‌شوید
  • به محدودیت‌های زمانی و مکانی خود پی می‌برید و همه ناکامی‌ها را به گردن خود نمی‌اندازید
  •  به نقش عوامل دیگر در موفقیت پی می‌برید و به یک نگاه کلی‌گرا و واقع‌گرایانه درباره موفقیت و شادکامی می‌رسید
  • یاد می‌گیرید چطور خودتان باشید و از تبدیل شدن به نسخه‌های رایج، دست بکشید

در بخشی از کتاب می‌شنویم

در گذشته پسری به نام جیمی را می‌شناختم که همواره سرگرم چند استارتاپ و سرمایه‌گذاری در آن‌ها بود. هربار که از او می‌پرسیدم که جیمی چه خبر، شروع می‌کرد از نام بردن از چند شرکت غول پیکر، اسم بردن از چند اپلیکیشن خدمات پزشکی و در جستجوی سرمایه‌گذاران این اپلیکیشن‌ها بود. این فرد همواره در حال جنب‌وجوش بود و اگر چند دقیقه به او زمان می‌دادید، با حرف‌هایش درباره اینکه چطور کره زمین روی انگشتانش می‌چرخد، و اینکه چقدر ایده‌هایش عالی است، شما را بمباران می‌کرد. اما مشکلی که همه ازش خبردار نبودند، این بود که علاوه‌بر همه این فضیلت‌ها، جیمی یک فرد تنبل بود. او از آن دسته آدم‌هایی بود که همواره حرف می‌زد، اما عمل نمی‌کرد. او همانقدر که برای ایده‌های کسب‌وکارش هزینه می‌کرد، همانقدر هم برای خوش‌گذرانی و به کلاب رفتن و رستوران‌های گران‌قیمت، هزینه می‌کرد. جیمی یک انگل به تمام معنا بود. کسی که با سرمایه خانواده‌ها و اطرافیانش، زندگی خود را می‌گذراند و آن‌ها را با ایده‌های دروغینش گول می‌زد. اما نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که جیمی درباره کارهایش همیشه حس خوبی داشت؛ اعتمادبه‌نفسی عجیب و توهمی او را فرا گرفته بود. حتی آدم‌هایی که به او می‌خندیدند یا به او گوش نمی‌دادند را حسود و نادان می‌دانست. مشکل اصلی‌ای که جیمی داشت، این اعتمادبه‌نفس متوهمانه‌ای بود که او را فرا گرفته بود، به طوری که چشمانش را به روی حقیقت بسته بود. این همان چیزی است که مربیان رشد فردی در صدد آن هستند که در ما ایجاد کنند. در همه این دوره‌ها، استادان سعی دارند به ما بگویند که هرکدام از ما می‌توانیم استثنایی باشیم. اما واقعیت این است که همه ما استثنایی نیستیم!

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

کتاب هنر ظریف بیخیالی، راهِ رهایی از استرس‌ها و افکار بازدارنده را آموزش می‌دهد و شنیدن این کتاب می‌تواند برای همه افراد مفید باشد؛ مخصوصا کسانی که همیشه به‌دنبال تبدیل شدن به نسخه‌ای هستند که تبلیغات مدام به آن‌ها یادآوری می‌کند. اگر از شنیدن این کتاب لذت بردید و دوست دارید کتاب‌های بیشتری را مطالعه کنید یا گوش دهید، در ادامه پیشنهادهایی را برای شما آورده‌ایم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
132.۱۰ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۲۴:۱۷
نویسندهمارک منسون
مترجم گروه مترجمان نشر مسیر سبز
راویلیا عرفانی
ناشرانتشارات مسیر سبز
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۲/۱۷
قیمت ارزی
1 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۳۲.۱۰ مگابایت
۰۲:۲۴:۱۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 119 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
63 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
2 ٪
60 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب خوبی نیست 👎👎👎 با دیدگاه یکطرفه در تحلیل وقایع و با سنگینی ترازوی منفی نگری به تحلیل زندگی پرداخته و در نوع گویش کتاب تفکرات منفی نهفته است که بدون انکه خواننده متوجه بشه در بطن گفتارش به خواننده القای یاس و نا امیدی میکنه و با تفکرات تشریح شده خودش به ستیز تفکرات مقابل خودش میپردازه و به عنوان روانشناسی زرد یاد میکنه دیدگاه یکطرفه که جای خواننده فکر کرده و اندیشه خودش را القا میکنه در انتها در کلامی کوتاه این کتاب و پیشنهاد نمیکنم برای مطالعه

5

من نمونه کوتاه این کتاب رو خریده بودم /دیدم واقعا خوبه این نسخه رو خریدم /اما نحوه بیان راوی جوری بود که واقعا پشیمون شدم .جوری کتابی و جدی بیان میشه ک اصلا نتونستم ارتباط برقرار کنم .اما تو نسخه قبلی اون اقا انقدر شیوا و روان صحبت کردن که من بارها گوش دادم که آروم بشم وقتی ک احساس میکردم باید چیزی باشه احوالم رو بهتر کنه .راوی صدا و بیان خوبی نداشت واقعا ..

5

کاش تو مدرسه کتاب هایی مثل اینو تدریس میکردن که تو زندگی بهمون کمک کنه. کتاب بسیار خوبیه و باعث میشه زندگی بهتری داشته باشیم

3

کتاب خوبیه اما من با صدای گوینده اصلا نتونستم ارتباط بگیرم و مثل روخوانی بود برای من ،مرتب بین گوش دادن حواسم پرت میشد ،جملات کتاب همه درست هستند و خواندن یا گوش دادنشون مفیده اما جذاب نیست

2

به نظرم خیلی مطالب منسجم نیست. خیلی هم در مورد بی خیالی نیست و البته اسم انگلیسی کتاب هم چیز دیگه اس و به نظر فروش خوب انگلیسیش به خاطر سبک نوشتاریش بوده که احتمالا شبیه عنوان کتاب بوده. من پیشنهاد نمیکنم. به نظرم کتاب های بهتری هست برای خوندن

4

کتاب بسیار عالیه. اگر دقیق گوش بدید یا مطالعه کنید حتما توی زندگیتون موثر واقع میشه. در مورد صدای راوی هم بگم، اگر شخص دیگری میخوند قطعا از این بهتر میشد. در کل خوب بود.ممنون از فیدیبو :)

4

کتاب خوبیه و ب نظرم باید یک بار هرکسی اون رو بخونه! در مورد ترجمه نام کتاب هم سخت نگیرید مهم ترجمه درست محتوای کتابه! اما نکته منفی و آزاردهنده خوانش بد و خشک و مسلسل وار و بی روح کتاب هست! واقعا به عشق محتوا صدا رو تحمل کردم!

2

کتاب کمی غیر منسجم و شلخته به نظرم رسید. تناقض در اندیشه نویسنده و موضاعاتی که بهش پرداخته شده مشهود بود. ولی در کل نکاتی بدرد بخور توش پیدا میشد.

5

گوش دادن این کتاب برای همه لازمه. گاهی بیخیالی بهترین جواب به مشکلات زندگیه. عالی بود

5

واقعا خیلی خوب میشد این گونه کتاب ها در مدارس تدریس میشد و باعث میشد فرد خودش رو جمع جور کنه واسه ورود به نوجوانی و جوانایی ، و مقابل با مسائل زندگی و محیط اطرافش

نمایش 50 نقد دیگر
4.2
(121)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
19,000
٪50
9,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هنر ظریف بی خیالی
٪50
هنر ظریف بی خیالی
مارک منسون
انتشارات مسیر سبز
4.2
(121)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
19,000
٪50
9,500
تومان