0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آداب معاشرت
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آداب معاشرت

درباره آداب معاشرت

گاهی اوقات یک رفتار اشتباه یا یک برداشت نادرست می‌تواند اتفاقات بدی را رقم بزند. ممکن است ما قصد بدی برای رفتارمان نداشته باشیم، نخواهیم به کسی آسیبی وارد کنیم و قصدمان غمگین کردن دیگران نباشد، اما ناخواسته به دلیل یک رفتار اشتباه، اطرافیانمان را از خود می‌رانیم و باعث کدورت می‌شویم. بسیاری از افراد تلاش می‌کنند تا مهارت‌هایی را برای تعامل مناسب با دیگران یاد بگیرند تا بتوانند برخوردی محترمانه و صمیمانه با دیگران داشته باشند. نباید فراموش کنیم هر چقدر نیز  ثروتمند، باهوش یا زیبا باشیم، نحوه برخورد و گفت‌وگویمان با دیگران معرف شخصیت ما خواهد بود. پس باید به شکلی سنجیده و مودبانه با افراد مختلف برخورد کنیم و تعاملی مناسب با آن‌ها داشته باشیم. کتاب صوتی آداب معاشرت قرار است به ما تکنیک‌هایی برای ارتباط برقرار کردن مناسب با دیگران را آموزش دهد.

 درباره کتاب صوتی آداب معاشرت

آداب معاشرت یکی از مهم‌ترین معیارها برای پیشرفت در روابط شخصی و کاری است. لازم است بدانیم که یک فرد به هیچ عنوان نمی‌تواند محبوب و مورد علاقه همگان باشد. زیرا سلیقه‌های متفاوتی در جهان وجود دارد و انسان‌ها به شیوه‌های گوناگونی فکر می‌کنند. علاوه بر این نوع تربیت، تحصیلات و طبقه اجتماعی نیز بر ادراک انسان‌ها اثر چشمگیری  دارد. با در نظر گرفتن همه این ملاحظات و تفاوت‌ها باید خاطر نشان کنیم که کماکان می‌توانیم معیارهای معتبر و مناسبی را برای نحوه تعامل با دیگران، در خانواده ، محیط کار، دانشگاه و اجتماع تعیین کنیم. مجموعه این معیارها و ضوابط را آداب معاشرت می‌نامند.

آداب معاشرت نوعی رفتار احترام آمیز و صمیمانه است که در آن کرامت و اعتبار طرف مقابل حفظ می‌شود و ما می‌توانیم به راحتی و در کمال ادب، خواسته‌های خود را به طرف مقابلمان بگوییم و وظایف را یادآوری کنیم. امروزه پایبندی به آداب معاشرت یکی از مهارت‌های نرم در استخدام‌ها محسوب می‌شود و معییاری ارزشمند برای ارتقای افراد در آن سازمان است. همه ما می‌دانیم که پیش بردن برنامه‌ها با خودرایی و نگاه بالا به پایین امکان‌پذیر نیست و باید بتوانیم با دیگران تعاملی مناسب و مثبت داشته باشیم. پس به همین دلیل است که آداب معاشرت اهمیت دو چندانی در حوزه کسب و کار پیدا خواهد کرد.

آیا شما می‌توانید تصور کنید که فردی مدیر یک شرکت بزرگ شده ولی از برقراری ارتباط مناسب و مودبانه با اعضا و معاونان ‌خود ناتوان است؟ بدون شک این مدیر دوام چندانی نخواهد داشت و به دلیل نبودن زبان مشترک با مجموعه، خیلی زود بازدهی آن کمپانی پایین خواهد آمد و سهامداران عذرش راخواهند خواست. حتی اگر امکان عزل این فرد وجود نداشته باشد به علت مدیریت نامناسب او، امکان پیشرفت و ارتقایش نیز ناممکن خواهد شد.

 در کتاب صوتی آداب معاشرت، از هر گونه  زیاده‌گویی و پرداختن به حواشی پرهیز شده است. این اثر را می‌توان یک میکرو کتاب دانست که گوش دادن به آن تنها در 15 دقیقه به پایان می‌رسد. اما بهتر است آن را چند بار گوش دهید تا توضیحاتش کاملا در ذهنتان باقی بماند. این کتاب صوتی توسط گروه مترجمان نشر مسیر سبز ترجمه شده و به گویندگی عطیه بادامچی در فیدیبو قرار گرفته است.

کاربرد کتاب صوتی آداب معاشرت در زندگی شخصی

کتاب صوتی آداب معاشرت قرار نیست تا صرفا به ما مهارت‌هایی را یاد بدهد تا بتوانیم با همکاران خود تعامل خوب داشته باشیم. بلکه مجموعه قواعد و معیارهای موجود در این کتاب به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم به افرادی که دوستشان داریم و به آن‌ها عشق می‌ورزیم نزدیک‌تر شویم. ممکن است ما از نظر جایگاه اجتماعی در مرتبه بالایی قرار گرفته باشیم، به عنوان مثال شغلمان مناسب باشد و درآمد بالایی کسب کنیم. اما نتوانیم با خانواده، همسر یا دوستان خود به نحو مناسب برخورد و گفت‌وگو کنیم. ممکن است گاهی اوقات رفتارهای ما در جمع‌های دوستانه توهین‌آمیز تلقی شود و رنجش خاطر دوستان و همراهانمان را به بار بیاورد، کتاب صوتی آداب معاشرت به ما یاد می‌دهد تا با در نظر گرفتن معیارهایی در هر جمع و در مواجهه با هر فردی به گونه‌ای رفتار کنیم تا مشکلی پیش نیاید. بدون شک آداب معاشرت شرکت در یک مهمانی رسمی و خانوادگی با حضور در یک مهمانی دوستانه تفاوت‌های زیادی دارد و رمز موفقیت ما در توجه به این تفاوت‌هاست.

آداب معاشرت مهارتی ظریف است که نیاز به دقت و باریک‌بینی دارد. ما برای این‌که بتوانیم ارتباط خوبی با دیگران برقرار کنیم در مرحله اول نیازمند شناخت طرف مقابل، تیپ شخصیتی او و محیط محل ملاقات هستیم. ممکن است ما با دوست دوران دبیرستانمان همکار نیز باشیم. اما لازم است که در محیط کار به گونه‌ای با او شوخی کنیم که  احساس خجالت کند. آداب معاشرت به معنای خشکی بیش از حد یا شوخی بسیار زیاد کردن با دیگران نیست. حتی آداب معاشرت را نمی‌توان برقراری پیوند صمیمانه میان همه افراد دانست.  بلکه آداب معاشرت علاوه بر محیط متاثر از هدف ما در برقراری ارتباط است و این نکته اهمیت بسیار بالایی دارد.

اما نباید فراموش کرد که توانایی معاشرت مناسب و داشتن یک شبکه ارتباطی قوی می‌تواند به فرد در شکوفایی استعدادها و پیشرفت سریع‌ترش کمک بسیار زیادی بکند. آداب معاشرت قوی می‌تواند جای هوش و استعداد ذاتی انسان‌ها را نیز بگیرد.

درباره برایان تریسی نویسنده کتاب صوتی آداب معاشرت

برایان تریسی نامی آشنا برای بسیاری از افرادی است که تلاش می‌کنند به موفقیت دست پیدا کنند. این نویسنده در 5 ژانویه سال 1944 در شارلوت تاون کشور کانادا متولد شد. برایان وقتی 24 ساله بود پا به عرصه تجارت گذاشت و برای فعالیت اقتصادی به کشورهای مختلفی سفر کرد، او  مدت از زندگی خود را با کارگری و دست‌فروشی سپری کرده است.  با این حال تریسی این امکان را پیدا کرد تا تجربیات زیادی را کسب کند و این تجربیات او را به موفقیت نزدیک‌تر کردند. از تریسی به عنوان یک مدیرعامل موفق کتاب‌های زیادی چاپ شده است.  این نویسنده و کارآفرین ثروتمند در حال  78 سال دارد و با همسرش باربارا در کانادا زندگی می‌کند.

پس از شنیدن کتاب صوتی آداب معاشرت چه کتابی بخوانیم؟

همان‌طور که می‌دانید کتاب صوتی آداب معاشرت در حوزه توسعه فردی نوشته شده است، پس اگر از این کتاب خوشتان بیاید به این سبک از کتاب‌ها علاقه خواهید داشت. ما به شما توصیه می‌کنیم که پس از به پایان رسیدن این اثر به سراغ مطالعه  کتاب آداب معاشرت برای همه تالیف جان کور و ماری میچل بروید. این کتاب در شش فصل به شما توصیه می‌کند تا در موقعیت‌های گوناگون چگونه رفتار کنید.

در بخشی از کتای صوتی آداب معاشرت می‌شنویم

اهمیت روابط اجتماعی بالا در دنیای تجاری امروز بر کسی پوشیده نیست. اگر روابط اجتماعی را یک ثروت بنامیم، آداب معاشرت در ورود به این ثروت خواهد بود. آداب معاشرت در حقیقت یک هنر و مهارت است مهارتی که با دانستن و رعایت آن می‌توانید به فردی تبدیل شوید که راحت‌تر احترام و تایید افراد مقابلش را به دست می‌آورد و از همین طریق درخواست‌هایش را مطرح می‌کند و از امکانات و منابع آن‌ها برای رسیدن به مقصودش استفاده می‌کند.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
34.۶۰ مگابایت
مدت زمان
۱۵:۰۷
نویسندهبرایان تریسی
مترجم گروه مترجمان نشر مسیر سبز
راویعطیه بادامچی
ناشرانتشارات مسیر سبز
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۹/۲۰
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۴.۶۰ مگابایت
۱۵:۰۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 142 مخاطب
آموزنده 🦉 (4)
اجرای روان 🎙️ (2)
5
ستاره
58 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
7 ٪
88 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

سالم و ادب به دوستان اهل معرفت و اهل دانش معرفت ؛ اصیل اصل بیانی ساده از پیشینیان ، آیا ما انسان نما هستیم یا با اهدافی خاص و با دین و مکتبی داریم، مسلمان هستیم یا مسلمان زاده . ادب حکم می‌کند از ادیان محترم هموطنم عذرخواهی نموده و ارادت خاص را به همه آن عزیزان عرض نمائم، بحث در ارتباط اصالت ، اصیل ، ‌ناب فرهنگی ایران عزیزمان است با هدف زندگی کنیم به اصالتمان بنگریم و به دین و مکتب داشته و امانتدار و صبور به فکر عزیزانمان باشیم به آن ها که خونشان را در راستای فرهنگ اصیل اسلامی جان به جان در برابر پنج قدرت بزرگ دنیا یک تنه مبارزه ای نابرابر و توهین برانگیز و شکست حرمت مرزی و قرادادهای بین المللی فدای این فرهنگ اجدادی مان جان به جان برای بزرگی و عدم باج خواهی دادند ، حال باید پدران و مادران اندیشمند جوانان را به آموختن اصالت میهنمان راسخ و به همه گویم ما توانستیم دهن اجنبی انگلیسی روباه پیر خبر گذاری و خبر نگار جاسوس وطن فروش را بر همه گان آگاه سازیم ، باید خردمندان به صبر و صبوری و بینش به روز بودن واقعیتها و به آینده و آیندگان بنگریم . آرزوی بهترینها را از خداوند بی نهایت بر همگان خواهانم . مهندس م م .

1

نکات صرفا به صورت تیتروار گفته شده. مثلا میگه سعی کنید حرف های مفید بزنید ولی هیچ توضیح دیگه ای نمیده. در کل چیزایی که گفته میشه خیلی پیش پا افتاده اس. من کتاب رو نخوندم اما این نسخه صوتی ارزش گوش دادن نداره واقعا. گوینده هم مدام بجای آدابِ معاشرت میگه آداب و معاشرت!

4

دوستان چرا تو کودکی یا مدرسه هیچ درسی با این عنوان نداشتیم.باورتون میشه من هنوز بعد از ۳۰ سال نمی‌دونم با توجه به فرهنگ ما ، هنگام صحبت کردن با یک بانو ، نگاه کردن به صورت کار درستیه یا پایین نگاه کردن

5

کتاب بسیار خوب و قابل تقدیری هست، اگرچه مختصره و یک میکروبوک هست جالبه بسیاری نکات در آیات و روایات اهل بیت ما ذکر شدن. مثل حدیث حضرت زهرا درمور شستن دستها قبل و بعد غذا ، و شستن دهان بعد از غذا سکوت هنگام صرف غذا و...

3
انگیزه‌بخش 🚀
سرگرم‌کننده 🧩
آموزنده 🦉

۲۰ یا حداقل ۱۰ سال پیش بنطر بسیار مفید تر می بود تا این زمان به تظر من انسانها به مراتب بالاتری رسیده اند ودر ارتباط با دیگران اول به قلب خود رجوع می کنند در برخی از موارد مطرح شده در کتاب می توان نکات آموزنده ای یافت

2

محتوای کتاب چیز جدیدی برای گفتن نداشت. اما لحن و پیچ و تابی که گوینده به صداش می ده به شدت آزار دهنده است. حس یه دختر بچه سه ساله به آدم دست می ده که دارن براش شنل قرمزی رو قصه می گن

5

این نکات رو میشه در اینترنت هم پیدا کرد اما با این حال شاید خیلی هامون بهش توجه نکنیم . گوش دادنش خالی از لطف نیست و مختصر و مفید و کاربردیه . لحن و خوانش راوی هم خوبه

5

کتابیه که جامعه ما خیلی احتیاج داره حتی کسانی که فکر میکنن آداب معاشرت بلد هستند هم بهتره این کتابو بخونن

5

حتما نوت برداری کنید و سعی کنید هر روز صبح مرورشون کنین یا اگ وقت دارین یه هفته هر روز صبح گوش کنینش ،مطمین باشید تاثیربخشیش ۸۰درصد رو شخصیتون بیشتر میشه

3

کتاب ساده و محتصری هست البته انتظار من آن بود که کمی هم در خصوص جلسات رسمی و نحوه قرار دادن پا یا وسائل و غیره هم صحبت میکرد اما برای یک کتاب کوتاه خوب بود

نمایش 78 نقد دیگر
4.1
(142)
آموزنده 🦉 (4)
6,900
٪50
3,450
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آداب معاشرت
٪50
آداب معاشرت
برایان تریسی
انتشارات مسیر سبز
4.1
(142)
آموزنده 🦉 (4)
6,900
٪50
3,450
تومان