0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آداب معاشرت برای همه

معرفی، خرید و دانلود کتاب آداب معاشرت برای همه

نویسندگان:
ماری میچل
،
جان کور
درباره آداب معاشرت برای همه

‌درباره‌ی کتاب آداب معاشرت برای همه  اثر جان کور و ماری میچل

آداب معاشرت از آن مقولاتی است که هر چقدر در رابطه با آن مطالعه کنیم، یاد بگیریم و بشنویم باز هم کم است. چه رسد به این‌که به طور کلی اصلا اطلاعی از آداب صحیح زندگی اجتماعی نداشته باشیم. زمانی که انسان‌ها در روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند این وضعیت لباس پوشیدن، رتبه‌ی شغلی یا وضعیت مالی افراد نیست که شخصیت ایشان را بیان می‌کند. آداب معاشرت هر فرد نشان‌دهنده‌ی هویت، اصالت و شخصیت هر فرد در تماس‌های اجتماعی است. بدون شک کنار گذاشتن این آداب و عدم توجه به باید‌ها و نباید‌های زندگی اجتماعی به تدریج منجر به انحطاط و رواج فرهنگ ابتذال در جوامع خواهد شد. یاد گرفتن آداب معاشرت یکی از الزامات زندگی فردی است.

مروری بر فصل‌های کتاب آداب معاشرت برای همه

کتاب حاضر در شش فصل به نام‌های زیرنوشته شده است:

  • آداب غذا خوردن
  • آداب محیط کار
  • مکاتبات
  • آداب معاشرت در خانه
  • گفتن حقیقت
  • مسابقات و سرگرمی

‌در بخشی از کتاب آداب معاشرت برای همه  می‌خوانیم

 

شما باید نحوهً جواب دادن به تلفن در دفتر کارتان را معین کنید و کارمندان‌تان باید از آن شیوه پیروی کنند. به آن‌ها بگویید که چه انتظاراتی دارید. حتی می‌توانید برای بررسی کار آن‌ها به دفتر کارتان تلفن کنید. هم‌چنین نباید اجازه بدهید فردی که در دفتر کار شما حضور دارد به خاطر یک تماس تلفنی منتظر شود. برای مثال اگر ساعت ۲ بعدازظهر است. فردی که راس ساعت ۲ با شما قرار ملاقات داشته است نسبت به فردی که با شما تلفنی تماس گرفته، مقدم است.

طبقه بندی تماس ها

هر فرصتی که پیدا می‌کنید را به طبقه‌بندی تماس‌ها اختصاص دهید. اگر فردی را که تلفنی قصد صحبت دارد را برای مدتی پشت خط نگاه دارید این فکر به ذهنش خطور می‌کند که شما برای وقت خودتان بیش‌تر از وقت او ارزش قائل هستید. این استنباط باعث می شود مکالمه‌ی شما با آن فرد در فضایی سرد شروع شود.

اجازه دهید دیگران بفهمند فردی که گوشی را بر می دارد چه کسی است. هر تلفن اداری باید با معرفی فرد پاسخ دهنده و نام شرکت آغاز شود و سپس باید بپرسید شخص تلفن کننده مایل است با چه کسی صحبت کند. دریافت این اطلاعات باعث می‌شود شما راحت‌تر بتوانید فرد مورد نظر خود را پیدا کنید و آرامش و اعتماد به‌نفس بیش‌تری داشته باشید.

سعی کنید در زمانی با دیگران تماس بگیرید که بتوانند پاسخ دهند. اگر یک تماس اداری را درست چند لحظه قبل از پایان ساعت کاری برقرار کنید پاسخ کاملی دریافت نخواهید کرد و در بهترین حالت فقط نصف توجه فرد به شما است. اگر هنگام صحبت، فرد دیگری با شما تماس گرفت حق تقدم با فرد اول است. به نفر دوم بگویید که پشت خط منتظر بماند و به صحبت خود با فرد اول ادامه دهید. تماس‌های تلفنی کم اهمیت و یا طولانی مدت در روزهای پرمشغله کاری به طور آزار دهنده ای مزاحمت ایجاد می‌کنند. مطمئن شوید برای تماس تلفنی دلیل مهمی دارید تا به سرعت و برنامه‌ریزی شده بتوانید کارهای‌تان را انجام دهید. به بیان دیگر تماس‌های تلفنی طولانی نشان می‌دهد که کار شما اهمیت کمی دارد. بنابراین زمان کافی برای گپ زدن ازپشت تلفن و تماس‌های غیر ضروری دارید. اگر تماس شما به طور ناگهانی و در میانه‌ی صحبت قطع شد. باید در هر شرایطی که هستید بلافاصله دوباره تماس بگیرید.

ترجمه‌ی کتاب آداب معاشرت برای همه  به فارسی

انتشارات افکار کتاب آداب معاشرت برای همه  را با ترجمه‌ی ژاله طاهر‌نسب عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. این کتاب ترجمه‌ای است از کتاب The complete idiot’s guide to etiquette که برای اولین بار در سال 2000 میلادی به چاپ رسیده است. سری کتاب‌های The Complete idiot’s guide کارکرد و ساختاری شبیه به کتاب‌های دامیز دارد که برای خواننده‌ی ایرانی به دلیل چاپ گسترده‌ی آن‌ها آشنا‌تر هستند. این کتاب‌ها تلاش می‌کنند تا با زبانی ساده و نگرشی ابتدایی از ابتدا تا انتهای موضوع خود را توضیح دهند.

چرا باید کتاب آداب معاشرت برای همه  را خواند؟

آشنایی با آداب معاشرت یک انتخاب نیست. آداب معاشرت یکی از معدود عواملی است که اجتماعات بشری را سرپا نگه می‌دارد. این آداب ممکن است مربوط به فرهنگ‌های متفاوت و متعددی باشد اما کارکرد همگی آن‌ها ایجاد یک ارتباط صحیح و دلخواه بین ابنای بشر است. احاطه و استفاده از آداب از پیش تعیین شده‌ی معاشرت عاملی است که می‌تواند تعیین کننده‌ی واقعی شخصیت اجتماعی و اصالت شما باشد.

  • کتاب آداب معاشرت برای همه  در دسته‌ی کتاب‌های علوم اجتماعی قرار دارد.
  • کتاب آداب معاشرت برای همه  مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 285 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 14 روز بخوانید.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب آداب معاشرت برای همه  اثر جان کور و ماری میچل بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علوم اجتماعی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۰۹ مگابایت
تعداد صفحات
285 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۳۰:۰۰
نویسندهماری میچل
نویسنده دومجان کور
مترجمژاله طاهرنسب
ناشرنشر افکار
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The complete idiot's guide to etiquette
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۴/۲۳
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
86,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۰۹ مگابایت
۲۸۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 51 مخاطب
5
ستاره
47 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
15 ٪
28 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

اداب معاشرت با توجه به فرهنگ هر کشور و قومی متفاوت است. در کل کتاب خوبی است اما در مورد اداب معاشرت غذا خوردن و مهمانی دادن و حتی برگذاری مراسم های رسمی مانند مراسم عروسی _که بخش عظیمی از کتاب محسوب میشود_ کاملا با فرهنگ ایرانی متفاوت است. به نظرم اگر همین کتاب رو یک ایرانی با توجه به فرهنگ ما مینوشت بهتر بود.

4

من نمونه را خواندم. عالی بود. نکات خیلی خوبی داره. می گن: عارف را یک اشاره بس است. اونایی که با فرهنگ ما نمی خونه می گذاریم کنار و مفیدهاش را اجرا می کنیم.

4

کتابی که باید توی مدرسه به ما تدریس می شد که متاسفانه باید توسط خودمون خوانده شود نیاز هر فرد هست که این کتاب رو بخونه و انجام بدهید

2

فصل آداب غذا خوردنش بیشتراز همه برای من مفید بود، یکم کتاب قدیمی شده و فصل آداب نامه‌نگاریش آنچنان بکار نمیاد چون الان وارد دوره فضاهای مجازی شدیم. آداب عروسیش آدابیه که در کشورای غربی رعایت میشه. درکل بد نبود.

4

هر فصلش واسه موقعیت خاص خودش مفیده . فقط چون نویسنده اش خارجیه شاید بعضی از آداب معاشرتاش با ایرانیا فرق داشته باشه چون فرهنگا و آداب و رسوم متفاوته .

5

بنظرم یه کتاب لازم واسه همه است ولی خیلی از نکاتش مثه رعایت اداب غذاخوردنش مربوط به کشورهای دیگست..... ولی خوندنش واسه هر آدم با شخصیتی لازمه

4

حتما همه بخونن مخصوصا همه ی ایرانیا واقعا اگر همه به این اداب توجه کنند جهان بهشت میشود

5

کتابی برای یاد گرفتن اصول اداب معاشرت در همه ی شرایط و زمان ها.مطالعه ی این کتاب رو به همه توصیه می کنم.

4

کتاب جالبی است ولی برای فرهنگ غرب است استفاده داخلی و یا در کشور شرقی ندارد. در هر حال به گوشمان بخورد بد نیست

5

هرکسی باید اداب معاشرت بلد باشه واین کتاب خیلی کمک میکنه

نمایش 18 نقد دیگر
3.8
(51)
65,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
آداب معاشرت برای همه
آداب معاشرت برای همه
جان کور

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آداب معاشرت برای همه
آداب معاشرت برای همه
ماری میچل
نشر افکار
3.8
(51)
65,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر