0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شازده کوچولو
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی شازده کوچولو

درباره شازده کوچولو
کتاب شازده کوچولو حاصل نگارش ذهن خلاق نویسنده‌ای فرانسوی به نام آنتوان دوسنت اگزوپری است. این کتاب محبوب‌ترین کتاب منتخب قرن بیستم است. تحلیل‌های زیادی از بزرگان اهل ادب برای این کتاب صورت گرفته و بعد از انجیل، پرفروش‌ترین و پر خواننده‌ترین کتاب در دنیای غرب، در همه‌ی کشورها و به همه‌ی زبان‌ها بوده است. - درباره‌ی کتاب شازده کوچولو: کتاب شازده کوچولو داستان سفر شازده‌ی کوچکی است که در سیاره‌ی ب ۶۱۲ زندگی می‌کند. او در سیاره‌اش گلی دارد که بسیار مغرور است ولی آن گل را دوست دارد. شازده کوچولو از سیاره‌اش به سمت زمین حرکت می‌کند و به دنبال دوست می‌گردد. او در مسیر خود از سیارات زیادی عبور می‌کند، چیزهای جالبی می‌بیند و با آدم‌های عجیبی دیدار می‌کند. زمانی که به زمین می‌رسد، در صحرا با خلبانی مواجه می‌شود که هواپیمایش خراب‌شده است. میان آن دو، دوستی و رابطه‌ی زیبایی شکل می‌گیرد و شازده کوچولو تمام اتفاقات سفرش را برای مرد خلبان تعریف می‌کند. - کتاب شازده کوچولو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنید؟ این کتاب جذاب و متفاوت را به کسانی که دوست دارند اثری جدید و عمیق درباره‌ی زیبایی‌های زندگی بخوانند، پیشنهاد می‌کنیم. - درباره‌ی آنتوان دوسنت اگزوپری: آنتوان دوسنت اگزوپری در ۲۹ ژوئن ۱۹۰۰ در لیون فرانسه متولد شد. او تا قبل از جنگ جهانی دوم، خلبان تجاری بود اما با آغاز جنگ، به نیروی هوایی فرانسه در شمال آفریقا پیوست. اگزوپری کتاب شازده کوچولو را با الهام گرفتن از دیدار با کودکی در آفریقا، نوشته است. کتاب او به بیش از سیصد زبان ترجمه شده است و بارها از این داستان برای تولید تئاترها و فیلم‌ها استفاده شده است. اگزوپری یک سال بعد از نگارش پرمخاطب‌ترین کتاب دنیا، به علت حادثه‌ای که برای هواپیمایش اتفاق افتاد، در سال ۱۹۴۴ از دنیا رفت. او بعد از مرگ به‌عنوان قهرمان ملی فرانسه شناخته شد. - جملاتی از کتاب شازده کوچولو: روباه گفت: من نمی‌توانم با تو همبازی شوم، من هنوز اهلی نشده‌ام. شازده کوچولو به فکر فرو رفت و گفت: ((اهلی کردن)) یعنی چه؟ روباه گفت: تو اهل اینجا نیستی؟ به دنبال چه می‌گردی؟ -من به دنبال آدم‌ها می‌گردم. ((اهلی کردن)) یعنی چه؟ -آدم‌ها ما را آزار می‌دهند. آن‌ها تفنگ‌دارند و شکار می‌کنند. البته مرغ هم پرورش می‌دهند که تنها فایده‌شان همین است. تو به دنبال مرغ می‌گردی؟ شازده کوچولو گفت: نه، من به دنبال دوست هستم. نگفتی اهلی کردن یعنی چه؟ -اهلی کردن چیزی است که فراموش‌شده، یعنی ((علاقه ایجاد کردن...)) -علاقه ایجاد کردن؟ -بله، مثلاً تو برای من مانند یک پسر بچه هستی مانند صدها هزار پسربچه‌ی دیگر، من به تو احتیاجی ندارم، تو هم احتیاجی به من نداری و من هم برای تو روباهی هستم شبیه بقیه روباه‌ها ولی اگر تو مرا اهلی کنی، هر دو به هم نیازمند می‌شویم. تو برای من در عالم همتا نخواهی داشت و من برای تو در دنیا... شازده کوچولو گفت: -بله، دارم می‌فهمم... گلی هست... من گمان می‌کنم آن گل مرا اهلی کرده است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
86.۶۷ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۳۴:۴۰
نویسنده آنتوان دوسنت اگزوپری
مترجم گروه مترجمان نشر مسیر سبز
راویعطیه بادامچی
ناشرانتشارات مسیر سبز
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۲/۰۹
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸۶.۶۷ مگابایت
۰۱:۳۴:۴۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 24 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (1)
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
16 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

تا به حال بارها تعریف این کتاب رو شنیده بودم اما نتونستم بخونمش. تا امروز که در ماشین فرصت گوش دادن پیدا کردم. این کتابی است برای ما آدم بزرگ ها که راهمونو گم کردیم. یه جاهایی بغضم میگرفت حین کتاب.?

4

بسیار کتاب شیرین و زیبایی بود. من این کتاب رو به صورت متنی سالها قبل خوندم. اما الان با این اجرا عمق مطالبش رو درک کردم. پساسگذارم

4

صدا و بیانِ راوی بی‌نظیره ولی این ترجمه خیلی روون نیست و یکم ضعف داره ترجمه‌های خیلی بهتری از شازده کوچولو وجود داره.

5

این کتاب داستان زیبایی داره و نکته های روانشناسی به طور غیر مستقیم تو کتاب اومده. پیشنهاد میکنم گوش بدید

5

واقعا جالبه این کتاب. مخصوصا بخش سفر شازده به سیاره ها. یه کلاس انسان شناسی و آموختن هدف زندگی. ممنون از اجرای زیباتون❤

5

این کتاب یه شاهکار بی نظیره. نویسنده با خلاقیت و قلم توانمندش توانسته مفاهیمی عمیق رو با کلمات و جملات ساده بیان کنه.

5

یک کتاب عالی برای تمام سنین. این اجرا ارزش کتاب را چندین برابر کرده است

5

کتاب جذاب و عمیقی بود. گوینده هم خیلی خوب بود

3

این کتاب برای سن کودکه. کتاب داستان کودک بود?

5

فوق‌العاده بود واقعا لذت بردم داستان که عالیه، گویندگی هم فوق‌العاده بود برای تمام سنین👏

نمایش 6 نقد دیگر
4.6
(25)
گیرا 🧲 (1)
15,000
٪50
7,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شازده کوچولو
٪50
شازده کوچولو
آنتوان دوسنت اگزوپری
انتشارات مسیر سبز
4.6
(25)
گیرا 🧲 (1)
15,000
٪50
7,500
تومان