0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زمین انسانها

معرفی، خرید و دانلود کتاب زمین انسانها

درباره زمین انسانها

انسان همواره در طول تاریخ آرزوی پرواز داشته است. از داستان‌هایی که درباره‌ی قالیچه‌های پرنده نوشته شده تا روزگار برادران رایت و اختراع هواپیما، تا امروز که انسان قدرت پرواز به ماورای کره‌ی زمین را دارد پرواز ذهن نویسندگان زیادی را به خود مشغول کرده است. آنتوان دوسنت اگزوپری هوانورد فرانسوی نویسنده‌ایست که پرواز الهام‌بخش او در تمام آثارش است. او پرواز را مایه‌ی رهایی انسان از روزمرگی‌ها و دردهای زندگی مدرن می‌داند و خودش نیز از زندگی به پرواز پناه می‌برد. زمین انسانها خاطرات سنت اگزوپری است که پرده از روح خالق شازده کوچولو بر می‌دارد.

درباره کتاب زمین انسانها

زمین انسانها خاطرات بخشی از دوران زندگی اگزوپری است. این کتاب با عنوان اصلی terre des homes  سال 1939در فرانسه منتشر شد. این کتاب در همان سال انتشار در انگلستان وآمریکا به انگلیسی ترجمه شد. اگزوپری همان سال برای این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی آکادمی داستان فرانسه و جایزه‌ی ملی کتاب آمریکا شد. زمین انسانها در انگلیسی با نام « wind,sand and stars» شناخته می‌شود.

هسته‌ی مرکزی داستان زمین انسانها حادثه‌ای است که سال 1935 در صحرای آفریقا برای اگزوپری اتفاق افتاد. هواپیمای او جایی بین بنغازی و قاهره سقوط کرد  او و مکانیک پروازش به طرز معجزه آسایی از این حادثه جان به در بردند و چند روز بعد کاروانی آن‎‌ها را نجات داد.

درونمایه‌ی کتاب زمین انسانها دوستی، قهرمانی، انسانیت، همبستگی و همراهی بین همکاران -که استعاره‌ای از بشریت است- و جست‌وجوی معنای زندگی است. این کتاب نگاه سنت اگزوپری به زندگی را به خواننده عرضه می‌کند.

سنت اگزوپری در همه‌جای این کتاب از معلم پرواز و دوست نزدیکش «هنری گیومه» حرف زده  و در نهایت نیز کتاب را به او تقدیم کرده است.

نسخه‌ای که اکنون از کتاب زمین انسانها روی فیدیبو قرار دارد علاوه بر متن کامل کتاب یک مقدمه درباره‌ی زندگی نویسنده و نقدی بر کتاب را هم در انتها دارد.

 نقدی که در انتهای کتاب آمده نوشته‌ی «روژه کایوا» محقق و فیلسوف فرانسوی است. این نقد تنها به کتاب زمین انسانها نپرداخته است و به طورکلی درباره‌ی سنت اگزوپری و آثارش صحبت می‌کند. در بخشی از این نقد آمده است: «وسواس‌های سنت اگزوپری در خصوص استعمال کلمات از همین کیفیت ناشی می‌شود. او از آن بیم دارد که کلمات را از کتب انتخاب کند و اصرار دارد واژه‌هایش عصاره‌ی زندگی‌اش باشند. او نسبت به وفور هجاهایی که بیش از حد احتیاج پذیرفته شده‌اند و به چیز دقیقی از تجربه‌های او دلالت نمی‌کنند، بدگمان است.»

آنتوان دوسنت اگزوپری؛ هوانورد قصه گو

آنتوان دوسنت اگزوپری سال 1900 در «لیون» به دنیا آمد. خانواده‌اش از اشراف فرانسه بودند. او در چهارسالگی پدرش را بر اثر سکته‌ی قلبی از دست داد.

آنتوان در 17 سالگی دیپلمش را گرفت و وارد مدرسه هنرهای زیبای فرانسه شد و به تحصیل معماری مشغول شد. او مدتی بعد این رشته را رها کرد و در نهایت سال 1921 به خدمت نظام رفت. او در یک پایگاه هوایی شکاری در استراسبورگ خدمت می‌کرد.

اگزوپری در یک فرودگاه غیر نظامی آموزش پرواز دید و گواهینامه‌ی خلبانی گرفت. او سال‌ها در خطوط هوایی پستی فعالیت می‌کرد.سنت‌ اگزوپری به شغلش نگاهی بسیار مسئولانه و انسانی داشت و به آسمان و هواپیما عشق می‌ورزید. هوانوردی‌های طولانی و پرواز همراه با این بسته‌های پستی و حوادث مختلفی که سنت اگزوپری در شغلش از سر گذراند، پایه‌ی نوشته‌های اوست.

علی‌رغم اینکه سنت اگزوپری نظامی نبود اما در جنگ جهانی دوم حضور پیدا کرد. او در شمال آفریقا در نیروی هوایی آزاد فرانسه خدمت می‌کرد. سی ویکم ژانویه‌ی 1944 در حالی که 44 سال داشت در یک عملیات شناسایی برفراز دریای مدیترانه شرکت کرد.  این پرواز هرگز به آشیانه‌اش بازنگشت و دیگر هیچ‌کس خبری از خالق شازده کوچولو نشنید.

براساس زندگی آنتوان دوسنت اگزوپری فیلمی ساخته شده است. «سنت اگزوپری، قصه‌ی یک قصه گو » سال 1996 در ژاپن منتشر شد.

همچنین کتاب «در جست و جوی شازده کوچولو» برا اساس زندگی سنت اگزوپری نوشته شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را می‌توانید از فیدیبو دانلود کنید.

آثار آنتوان دوسنت اگزوپری

سنت اگزوپری را با «شازده کوچولو» یا «شهریار کوچولو» در همه جای دنیا می‌شناسند. شخصیت کوچک دوست داشتنی‌ای که از سیاره‌ی کوتوله‌ی ب612 آمده و حرف‌های زیبایی درباره‌ی دوست داشتن ودیگر مفاهیم عمیق انسانی می‌زند و بسیاری از رفتارهای انسان‌ها را با سوال‌های ساده و کودکانه به چالش می‌کشد. رمان شازده کوچولو سومین کتاب پر خواننده‌ی دنیاست.

اولین اثر سنت اگزوپری رمان کوتاهی به نام «هوانورد» است که سال 1926 نوشته شد. او آن زمان در شرکت هواپیمایی «لاته کوئِر» مشغول به کار بود و این داستان را براساس تجربیاتش در این شرکت هواپیمایی نوشت. او بعدها کتاب «پیک جنوب» را با تاثیر از این کتاب نوشت.

«پرواز شبانه» اثر دیگر بسیار معروف سنت اگزوپری است. او این رمان را سال 1931 نوشت. «پرواز شبانه» برنده‌ی جایزه‌ی «فِمینا» شد و نام سنت اگزوپری  را به عنوان نویسنده سر زبان‌ها انداخت. کتاب صوتی «پرواز شبانه» را می‌توانید از فیدیبو دانلود کنید. همچنین انتشارات مجید این کتاب را همراه با نامه‌ به یک گروگان در یک جلد منتشر کرده است که این کتاب نیز روی فیدیبو در دسترس است.

از دیگر آثار آنتوان دوسنت اگزوپری می‌توان «خلبان جنگ»، «دژ»، «نامه‌های جوانی»، «دفترچه‌ها»، «نامه‌ها به مادر» و «نوشته‌های جنگ» را نام برد که به جز «دژ»، همه‌ی آنها پس از مرگ نویسنده منتشر شده‌اند.

ترجمه‌های مختلف «شازده کوچولو» و کتاب‌های «پیک جنوب»، «خلبان جنگ»و «دژ» را می‌توانید از فیدیبو دانلود کنید.

تاثیر آثار اگزوپري در جهان

 سنت اگزوپري علی‌رغم عمر کوتاهش آثاری خلق کرده است که بسیار موثر و الهام بخش بوده‌اند. آثار او نه فقط در آثار دیگر هنرمندان که در رویدادهای فرهنگی و اجتماعی زیادی در سراسر دنیا منبع الهام بوده‌اند.

بر اساس رمان‌های سنت اگزوپری فیلم‌های زیادی در سینمای کشورهای مختلف جهان ساخته شده است. در این میان از رمان‌های «پرواز شبانه» و «شازده کوچولو» بیش از دیگر آثار سنت اگزوپری منبع الهام سینماگران بوده است.

عنوان کتاب زمین انسانهای سنت اگزوپری نیز در رویدادهای زیادی استفاده شده است. سال 1959 موسسه‌ی خیریه‌ای برای دفاع از حقوق کودکان در لوزان سوئیس تاسیس شد که نامش را از این کتاب گرفته است. همچنین زمین انسانها به عنوان درونمایه‌ی اصلی موفق‌ترین نمایشگاه جهانی قرن بیستم که با نام اکسپو67 شناخته می‌شود در نظر گرفته شد. این نمایشگاه سال 1967 در مونترال کانادا برگزار شد.

زمین انسان‌ها؛ ترجمه و انتشار در ایران

زمین انسانها Wind, Sand and Stars مانند دیگر آثار دوسنت اگزوپري در ایران چندین بار ترجمه و منتشر شده‌ است. «سروش حبیبی»  زمین انسانها را سال 78 از روی نسخه‌ی فرانسه ترجمه  و انتشارت نیلوفر آن را روانه‌ی بازار کتاب ایران کرد. خرید و دانلود کتاب الکترونیکی(pdf) این ترجمه در همین صفحه ممکن است.

ترجمه‌ی دیگر زمین انسانها متعلق به «لیلا حدادی» و «فتانه اسدی» است که  نشر دارینوش سال  83 با عنوان «باد، شن، ستاره‌ها» منتشر کرده است. «پرویز شهدی» نیز این کتاب را با عنوان «زمین آدم‌ها» ترجمه کرده و انتشارات به سخن سال 87 چاپ کرده است. این ترجمه نیز روی فیدیبو در دسترس است.

« مزدافر مومنی» نویسنده‌ی ایرانی کتابی به نام «زمین، زمان، انسان» نوشته است که مطالب آن در حوزه‌ی تغذیه و سلامت است و ربطی به کتاب زمین انسانهای اگزوپری ندارد.

در بخشی از کتاب زمین انسانها می‌خوانیم

چرا از هم بیزار باشیم. ما همبسته‌ایم. ساکنان یک سیاره و سرنشینان یک سفینه‌ایم. هر چند خوبست که تمدنها برای تشویق ترکیبهای تازه در برابر هم قرار بگیرند، ولی بلعیدن یکدیگر دیو صفتی است.

حال که برای رهایی کافی است که یکدیگر را یاری کنیم تا به هدفی که افراد را به هم پیوند می‌دهد آگاه شویم، چه بهتر که آن را جایی بجوییم که همه را باهم یگانه می‌سازد. جراحی که به بازدید بیمارانش می‌رود به ناله‌های بیماری که معاینه‌اش می‌کند گوش نمی‌دهد. او در ورای کالبد دردمند در پی درمان انسان است. جراح به زبانی جهانی سخن می‌گوید: فیزیکدان نیز ضمن تفکر بر معادلات الهی صفتش که بر اتم‌ها و سحابیها یکسان حاکم‌اند همین حال را دارد. و همین‌طور تا چوپان ساده. زیرا که او در عین تواضع، زیر ستارگان مراقب چند گوسفند است، اگر بر نقش خویش اگاه باشد خود را بیش از خدمتگزاری ساده می‌یابد. او پاسدار است و هر پاسدار مسئول سراسر کشوری است.

گمان می‌کنید که آن چوپان درهوای آگاه شدن نیست؟ من در جبهه مادرید مدرسه‌ای دیدم که در پانصد متری سنگرها، پشت یک دیوار کوچک سنگی، روی تپه‌ای برقرار شده بود. سرجوخه‌ای در این مدرسه درس گیاه‌شناسی می‌داد. اندامهای ظریف شقایقی را با دست از هم جدا می‌کرد و شاگردانی سالمند و ریشو را به سوی خود می‌کشانید که از خاک و خل پیرامون خود می‌گریختند و با وجود نارنجکها به زیارت او از تپه بالا می‌آمدند. همینکه در پیرامون سرجوخه صف می‌کشیدند روی زمین چهارزانو می‌نشستند و دست زیر چانه می‌نهادند و به او گوش می‌سپردند. ابرو در هم می‌کشیدند و دندان بر هم می‌فشردند و از درس چیزی نمی‌فهمیدند. اما به آنها گفته شده بود که :«شما حیوانید، تازه از سوراخ خود بیرون خزیده‌اید . باید خود را به کاروان تمدن برسانید.» و آنها با گامهای سنگین خود شتاب داشتند که به این کاروان برسند...

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۴ مگابایت
تعداد صفحات
190 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۲۰:۰۰
نویسنده آنتوان دو سنت اگزوپری
مترجمسروش حبیبی
ناشرنشر نیلوفر
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۲/۰۸/۲۱
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
85,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۴ مگابایت
۱۹۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 57 مخاطب
5
ستاره
29 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
15 ٪
1
ستاره
14 ٪
26 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

زمین انسان ها در مرحله اول کتابیست برای بهتر شناختن اگزوپری و سپس برای درک کردن بهتر عقیده های اگزوپری و نگرش اش نسبت به جهان و انسان ها. با توجه به نوشته ها اگزوپری انسان تابو شکنی بوده و در این کتاب بسیاری از عقاید قدیمی و روسوماتی که از گذشته اغاز شده و تا به حال هم ادامه داره رو زیر سوال برده. این کتاب جز کتاب های فلسفی محسوب میشه و جالبه که اینها تجربه های اگزوپری از سفر هاش بوده یعنی اینکه این انسان به فلسفه خیلی نزدیک شده و فلسفه رو لمس کرده. خواندن کتاب زمین انسان ها نوشته ی انتوان دوسنت اگزوپری و ترجمه ی سروش حبیبی تنها یک لطفه در حق خودتون

4

نظر من درباره ی کتاب نیست فقط جمله ای راجع به اگزوپری: راز پایداری اش در اذهان مردم شاید این باشد که از انسان سخن می گوید، اما تردید نیست که همچنان پر رمز و راز باقی می ماند ، زیرا آنقدر بزرگ است که در هیچ دوره ای نمی گنجد داستان زندگی خالق شازده کوچولو، استیسی شیف، ترجمه ی پرتو اشراق

3

کتاب، بسیار پر معنا، عمیق و انسانی است و همانند شازده کوچولو نگاهی درونی و معنوی دارد. اما ترجمه روان نیست و انتخاب چنین لحن و سبکی بالاتر از لحن کتاب اصلی است و آن را سخت خوان کرده است و مفاهیم را دیریاب.

4

هنوز نمیتونم‌ نظر‌ دقیق‌ بدم‌ چون‌ الان‌ بخش‌ واحه‌ رو‌ خوندم‌ ولی تا‌ اینجا‌ حس‌ میکنم‌ مترجم‌ سلیس‌ برگردان‌ نکردن کتاب بسیار‌ پرمحتوا‌ و‌ تامل‌ برانگیز

4

من اصل کتاب رو خریدم که بخونم. ترجمه اش خیلی ثقیل بود. خیلیا میگن سروش حبیبی مترجم خوبیه اما من از کارش خوشم نیومد

2

کتاب رو انگار دادن گوگل ترانسلیت ترجمه کرده. ترجمه خیلی بده داره. توصیه میکنم یا متن اصلی رو بخونید یا از یک مترجم دیگه بگیرید کتاب رو

1

با احترام به جناب سروش حبیبی ترجمه فاجعه بود و از روان بودن قلم نویسنده به شدت کاسته

4

کتابهای اگزوپری عالی هستند.مفاهیم عمیق انسانی به شکلی زیبا و تاثیرگذار بیان شده

5

حاتم پیدا کنید تا درست ترجمه اش کنه

5

با قلب و روح انسان بازی میکند، در ادبیات معاصر مغرب زمین کم نظیر است

نمایش 16 نقد دیگر
3.5
(60)
51,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زمین انسانها
زمین انسانها
آنتوان دو سنت اگزوپری
نشر نیلوفر
3.5
(60)
51,000
تومان