0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
وصیت ها

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی وصیت ها

درباره وصیت ها

کتاب صوتی وصیت‌ها

کتاب صوتی وصیت‌ها رمانی است که درباره شخصیتی به نام عمه لیدیا نوشته شده است. این رمان پادآرمان‌شهری توسط مارگرت اتوود، نویسنده شهیر کانادایی نوشته شده است. مارگارت اتوود را بیشتر با رمان «سرگذشت ندیمه» می‌شناسیم و کتاب وصیت‌ها در واقع ادامه این رمان است. کسانی که سرگذشت ندیمه را مطالعه کرده‌اند با شخصیت‌هایی نظیر عمه لیدیا آشنا هستند و در این رمان نیز آن‎ شخصیت‌ها حضور دارند. رمان وصیت‌ها در سال 2019 موفق به دریافت جایزه ادبی بوکر و جایزه گودریدز شد و همچنین، در همین سال توانست رتبه اول را در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز در اختیار بگیرد. بنابراین، کتاب صوتی وصیت‌ها اثری با ارزش است و جذابیت فراوانی دارد.


درباره نویسنده

مارگارت اتوود در سال 1939 در کانادا به دنیا آمد. او یک شاعر، رمان نویس، منتقد و فعال مدنی و سیاسی است که توانسته جوایز ادبی فراوانی را به خود اختصاص دهد و حتی 5 بار نیز برای جایزه مهم بوکر نامزد شده است. از او بیش از 40 داستان کوتاه و بلند و حتی نمایشنامه باقی مانده که بسیاری از آن‌ها نیز به فارسی ترجمه شده‌اند. اما مشهورترین و محبوب‌ترین اثر او، رمان سرگذشت ندیمه است که اثری ممتاز به حساب می‌آید. آثار او داستان‌های رئالیستی هستند که شخصیت‌های اصلی آن را زنان تشکیل می‌دهند. از دیگر آثار مشهور مارگارت اتوود، می‌توان به این موارد نیز اشاره کرد:

آدمکش کور

چشم گربه

آخرین انسان


چرا باید کتاب صوتی وصیت‌ها را گوش کنیم؟

کتاب صوتی وصیت‌ها با قلم مارگارت اتوود می‌تواند هر خواننده‌ای را مجذوب خود کند. علی‌الخصوص برای کسانی که رمان سرگذشت ندیمه را مطالعه کرده‌اند، شنیدن این اثر یک کار جذاب به حساب می‌آید. در این داستان، زنان جایگاهی محوری دارند و در راس آن‌ها، عمه لیدیا قرار دارد که برای شنونده رفتاری تحسین برانگیز دارد. کسانی‌که به دنبال یک رمان باارزش و جذاب هستند که بتوانند از ابتدا تا پایان از آن لذت ببرند و ارزش صرف وقت را داشته باشد، کتاب صوتی وصیت‌ها یک گزینه ایده‌آل برای آن‌ها خواهد بود.

ویژگی دیگری که این کتاب دارد و ارزش خواندنش را بالاتر می‌برد، القا کردن احساسات فوق‌العاد خاص به خواننده است. نویسنده این توانایی را دارد که با استفاده از کلماتی ویژه و ترکیب آن‌ها و ساخت یک جمله کاملا اثرگذار، خواننده را در هر موقعیتی که باشد، به شور و شوق بیاورد.


بخشی از کتاب صوتی وصیت‌ها

این نوشته‌ها را در خلوتگاه خصوصی‌ام در کتابخانه عمارت آردوا می‌نویسم- یکی از معدود کتابخانه‌های باقی‌مانده از آن کتاب‌سوزان پرشور و حرارتی که کتاب‌خانه‌های سرتاسر سرزمین‌مان را درنوردید. جای انگشتان فاسد و خون آلود گذشتگان بایست زدوده می‌شد تا فضایی پاک ایجاد شود برای نسلی که به اخلاقیات ناب پایبند است و مطمئنا در آستانه ظهور است. در حرف که اینطور است. اما در میان این آثار خون آلود آثار هم پیدا می‌شود که ما ساخته‌ایم، محو کردن این آثار به این راحتی‌ها نیست. طی این سال‌ها استخوان‌های زیادی به خاک سپرده‌ام، حالا اما می‌خواهم دوباره آن‌ها را از زیر خاک بیرون بکشم- حتی شده فقط برای عبرت تو، ای خواننده ناشناس من. اگر این‌ها را می‌خوانی، یعنی لااقل این دستنوشته بر جای مانده. البته شاید دارم خیال‌پردازی می‌کنم، شاید اصلا خواننده‌ای ندارم. شاید دارم با در و دیوار حرف می‌زنم.


پیشنهادهایی برای علاقه‌مندان کتاب صوتی وصیت‌ها

به طرفداران کتاب صوتی وصیت‌ها این آثار را نیز پیشنهاد می‌کنیم:

دختری که رهایش کردی

جوجو مویز باز هم با نوشتن رمانی رومانتیک و احساسی که انسان‌ها را در موقعیت‌هایی سخت قرار می‌دهد، بازگشته است.

ملت عشق

الیف شافاک در کتاب ملت عشق شما را به فضایی می‌برد که شمس و مولانا در آن فضا می‌زیسته‌اند تا تجربه‌ای بی‌نظیر را پشت سر بگذارید.

کیمیاگر

کسانی که به داستانی الهام بخش نیاز دارند تا با مطالعه‌اش حال روحی‌شان بهتر شود، کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو را به آنها توصیه می‌کنیم.



دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
412.۱۴ مگابایت
مدت زمان
۱۴:۴۷:۰۸
نویسندهمارگارت اتوود
مترجم مریم حسین نژاد
راوینغمه عزیزی
راوی دومفرزانه فائزی
راوی سومفریبا فصیحی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۵/۲۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۱۲.۱۴ مگابایت
۱۴:۴۷:۰۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

ادامه سرگذشت ندیمه از گیلیاد، کتاب آنقدر هیجان‌انگیز داستان رو روایت میکنه، که باعث میشه شنونده بخواد بدونه که چی پیش میاد. راوی به نظرم کار قابل قبولی از خودش ارائه داده. اما متاسفانه ترجمه بسیار ضعیف هست و به نظر میرسه که مترجم نه تسلطی بر زبان انگلیسی داشته و نه فارسی. خیلی از اصطلاحات اشتباه و به صورت کلمه به کلمه به فارسی برگردانده شده‌اند. اگر سرگذشت ندیمه براتون جذاب بوده بهتون پیشنهاد میکنم که این کتاب رو هم حتما بشنوید.

4

خب تقریبا نصف شده کتاب... راوی صدای دلنشینی داره اما متاسفانه صدای تمام کاراکترها مثل هم ادا شده و واقعیتش خسته کنندست اینطوری! مثلا صدای خاله لیدیا که شخصیت پست و بدجنسیه شبیه صدای فرشته های داستانه و مثل بقیه :) خوب نباید اینطور باشه اصولا

3

کتاب سرگذشت ندیمه از این کتاب بسیار قوی‌تر نوشته شده، این یکی لوس و پیچیده اس. شخصیت‌ها درهم نوشته شده اند و جاهایی که میگه شنونده های من اعصاب آدم خرد میشه

5

این کتاب ادامه کتاب سرگذشت ندیمه هست و واقعا فوق العاده بود مجبورم کرد بدون وقفه گوشش بدم صدای راوی هم لذت بخش بود

4

در کل روند داستان جالب بود ولی احتمالا برای کتاب نخوان ها پیشنهاد بهتری میتونه باشه

4.6
(9)
96,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
وصیت ها
وصیت ها
مارگارت اتوود

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
وصیت ها
وصیت ها
مارگارت اتوود
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.6
(9)
96,500
تومان